INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR sprzedają lokomotywy spalinowe

Pirat - 15-10-2011, 08:17
Temat postu: PR sprzedają lokomotywy spalinowe
Przewozy Regionalne sprzedają lokomotywy spalinowe

Spółka Przewozy Regionalne wystawiła na sprzedaż 5 lokomotyw spalinowych SU 45. Cena wywoławcza każdej z nich to 600 tys. zł.

Ogłoszenie dotyczy sprzedaży 5 lokomotyw spalinowych SU 45 wyprodukowanych w latach 1972-1973. Cztery z nich znajdują się w zakładzie spółki w Chojnicach, a jedna w Krzyżu. Sprzedaż nastąpi w formie aukcji internetowej z ceną minimalną. Każda lokomotywa spalinowa sprzedawana jest i licytowane oddzielnie.

Przed rozpoczęciem aukcji uczestnicy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty:

* Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu określonego w ust. 6 Ogłoszenia.
* Zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego potwierdzającego, że Oferent nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu określonego w ust. 6 Ogłoszenia.
* Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli upoważnione do reprezentowania uczestnika w aukcji lub osoby posiadające pisemne pełnomocnictwo w tym zakresie.
* Potwierdzenie wpłaty wadium na konto spółki

Umowa zostanie zawarta z momentem udzielenia przybicia dla najwyższej oferty, które następuje w momencie zakończenia aukcji/licytacji. Odbiór lokomotyw spalinowych z miejsca aktualnej lokalizacji i przewóz do miejsca przeznaczenia organizuje nabywca na swój koszt. Aukcję internetową wygrywa ten Uczestnik, który przed zamknięciem aukcji zaoferował najwyższą cenę pod warunkiem, że oferowana cena jest równa lub wyższa od ustalonej przez Sprzedającego ceny minimalnej.

źródło: Przewozy Regionalne / RK
alojz - 15-10-2011, 15:50
Temat postu:
To już trzeci przetarg, poprzednie zakończyły się niepowodzeniem.
pilot1123 - 15-10-2011, 16:16
Temat postu:
próbują zarobić jak najwięcej, wg. mnie dość logiczne. Ciekawe czy uda im się sprzedać tym razem.
pospieszny - 15-10-2011, 18:21
Temat postu:
Cytat:
To już trzeci przetarg

Tylko dla dwóch suk, trzy pozostałe startują po raz pierwszy... znamienne że z wszystkie z ceną o połowę mniejszą.
ET05 - 15-10-2011, 21:13
Temat postu:
Ciekawe po co odpis KRS? Osoba prywatna nie może kupić loka?
Artur - 03-12-2011, 22:13
Temat postu:
ET05, Na obecną chwilę nie ma takiej możliwości żeby osoba prywatna kupiła tabor lub maszynę i ją wyremontowała, potem jeździła po stalowych szlakach i tym samym stała się Drobnym Przewoźnikiem Kolejowym czyli takim który nie zarabia na przewozach kolejowych.
Miejmy nadzieje że nastaną takie czasy kiedy to będzie można nabyć lokomotywkę i ją używać na szlakach PLK.
A tak na marginesie jak tam przetarg na te lokomotywy ktoś w końcu którąś kupił czy będzie kolejny przetarg?
FranzMaurer - 03-12-2011, 22:18
Temat postu:
Tą jedną SU widziałem ostatnio w Krzyżu..
Tomasz B. - 07-12-2011, 00:39
Temat postu:
Przetarg był trochę nietypowy bo w formie aukcji elektronicznej i chyba odstraszył chętnych, podobnie jak potencjalnych nabywców złomu klasy N7 ze sprzedawanych w ten sam sposób wagonów. Nie było chętnych na zakup lokomotyw i wagonów i przetargi zostały unieważnione.
enstone - 07-12-2011, 16:43
Temat postu:
Która SU45 idzie na sprzedaż z Krzyża, stoi ich tam masa...
Tomasz B. - 07-12-2011, 17:46
Temat postu:
Do sprzedania przeznaczone były następujące: 034, 048, 071, 074, 082 - które są obecnie w Krzyżu tego nie wiem Smile
Marduq - 07-12-2011, 19:01
Temat postu:
Cytat:
034, 048, 071, 074, 082


Wszystkie są w Chojnicach.

Ma złom do Warszawy pojechały z Krzyża: 011, 045, 117, 128, 132, 147. Informacje i zdjęcia są w necie.
Tomasz B. - 07-12-2011, 20:18
Temat postu:
Był jeszcze jeden przetarg na sprzedaż lokomotyw - jeśli dobrze pamiętam chętnych nie było (metoda tradycyjna jednak ceny loków były chyba za wysokie). Szczegóły dotyczące lokomotyw w załączeniu Smile
enstone - 08-12-2011, 16:50
Temat postu:
To te wszystkie suki co stoją w Krzyżu idą na złom.? Wiem, że 5 sztuk to ma być rezerwa w zimę, a co z resztą...?
Marduq - 08-12-2011, 17:47
Temat postu:
Sprawne i do naprawienia zostają tj. 079,089, 116 sprawne i 174, 241 do naprawienia - będzie przekładka agregatów ze 111 i 196. Te 5 lokomotyw będzie stanowiło rezerwę zimową, do tego będą jeszcze 3 sprawne SP32 i jakiś SU42.

Z takich wraków zostały 062, 048, 097 i 260, reszta, którą wymieniłem w poście powyżej stoi już u złomiarza w Warszawie. Patrz link: http://wgk.home.pl/details.php?image_id=4065&mode=search
enstone - 09-12-2011, 16:10
Temat postu:
SP32 śmigają, aż miło tylko zastanawia mnie jedno do Krzyża przyjechało 5szt. SP32 201,202,204,206,208 i 209 201 ma wyjeżdżone kilometry 202,204,206 są ciągle w ruchu a co z 208 i 209?
Marduq - 09-12-2011, 16:23
Temat postu:
208 i 209 mają status oczekiwania rewizji i służą jako magazyny części zamiennych.

Ostatnio z Chojnic sprowadzono 203 ( ma ponad 150 tysięcy kilometrów do przejechania jeszcze), która będzie naprawiona po tym jak odstawiana kilometry 202, a ta jest powolutku na wykończeniu - ma ponad 285 tyś. km przebiegu przy limicie 300tyś. km i pracy do jakiej jest wydawana w Krzyżu daje jest czas do końca roku, tak na oko.

206 jest w Chojnicach i oczekuje wymiany spalonego silnika trakcyjnego.
jubikej - 09-12-2011, 16:36
Temat postu:
zamienic sie tymi niejezdzacymi z ICkami za jakies wysluzone siodemki :] wilk bedzie syty i owca cala Smile
enstone - 09-12-2011, 18:06
Temat postu:
Tak 202 cały czas śmiga tak jak 204, ale o problemie 206 nie wiedziałem. A czy te 300tyś km to dużo na loka bo nie znam się za bardzo. 203 jest w Krzyżu..??
Marduq - 09-12-2011, 19:13
Temat postu:
Cytat:
A czy te 300tyś km to dużo na loka bo nie znam się za bardzo.


SU45 mają 400 tyś. km przebiegu między naprawczego. 300 to taka średnia wartość, zależy jakie obiegi się jeździ. Wczoraj 202 powinna zrobić ok. 600km.

Cytat:
203 jest w Krzyżu..??


Powinna być, w przyszłym tygodniu postaram się to zweryfikować na szopie, ale moje źródło twierdzi, że jest i czeka na części.
enstone - 09-12-2011, 20:13
Temat postu:
Ciekawe kto będzie dawcą 208 czy 209
Marduq - 09-12-2011, 22:35
Temat postu:
202 po wyjeżdżeniu kilometrów.
Anonymous - 10-12-2011, 07:49
Temat postu:
W linku ze strony pierwszej widać że na Odolanach stoi 011 z Krzyża. Kolejny niski numer do pocięcia. Wiem może to głupie - ale serce mi się kraje na taki widok. SU45 to wspaniałe maszyny - i byłyby eksploatowane w dalszym ciągu gdyby nie lata zaniedbań, zamykania linii niezelektryfikowanych oraz obcinaniem rozkładów jazdy do granic możliwości.

Pocieszeniem jest to, że nie tylko u nas jest taka sytuacja - dostałam info od kolegi, że na tyłach lokomotywowni w Ostrawie (Czechy) - też stoi rządek lokomotyw m.in. seria 123.
NS - 10-12-2011, 16:55
Temat postu:
Aalisha - w pełni popieram Cię w kwestii SU45. Jednak te lata zaniedbań, odstawienia w przysłowiowe "krzaki", robienia za magazyn części zrobiły swoje na stanie tych lokomotyw. Podobno w przypadku tej serii PESA nie chciała się podjąć wykonania rewizji tych lokomotyw ze względu na ich stan po tylu latach odstawki. Pewnie, jak jakaś spółka np. PKP IC by się uparła to by PESA zrobiła takie rewizje ale cena byłaby pewnie "bliska kosmosu" za sztukę.
Cargo zaczyna modernizować serię SU46 na ST46, więc pewnie nie długo "wydmuszki" takie jak SU46-008 i inne wrastające w szyny także zostaną zezłomowane po przetargach. Jakby nie było - tylko kompleksowa moderna może przedłużyć życie zarówno SU45, jak i SU46.
Pewnie jak ST43 pokasują do ostatniej sztuki (nie przeprowadza się im napraw) to takie ST45, ST46 i ST44-12XX będą kierowane na podsudecką, czy (w przypadku ST46) na trasy do Niemiec.
W wykazie na pierwszej stronie jest napisana do sprzedaży SM42-156. Pamiętam ją w drugiej połowie lat 90-tych jak należała pod lok. Tarnów i jeździła ze zdawkami do Bochni i Brzeska-Ok.
Może jakiś prywaciarz takie manewrówki kupi (chociaż ta już zaawansowana wiekowo jest).
Spod płotu krakowskiej huty znikają SM42 (np S-424), które jadą do Newagu na naprawy (lub kasacje). Tam stała też S-206 ale była od środka zupełną wydmuszką, więc zapewne na szlaku już jej nie ujrzymy.
Napisałem to, bo nie tylko spółki PKP i marszałkowskie robią czystki.
Na niekorzyść spółek typu Cargo, IC, PR, itp. jest to, że za takie postoje PKP PLK doi z nich kasę. A w czasach kiedy nie ma pieniędzy na nic, a politycy karzą jeszcze bardziej zaciskać pasa to nie dziwię się, że operatorzy w ramach przetargów będą się pozbywać taboru by obniżyć koszta związane z ich postojem.
pospieszny - 10-12-2011, 17:10
Temat postu:
Przewoźnicy nie prowadzą działalności kulturalnej polegającej na zarządzaniem muzeami Śmiech

Choć w znakomitej większości ich tabor jest eksponatami, ich rola i przeznaczenie mimo wszystko inna.
mikiyee - 12-01-2012, 00:25
Temat postu:
Tutaj: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=913284&page=80
znalazłem taką informację:
Cytat:
W najbliższy poniedziałek (16.01) z Krzyża wyruszy kolejny transport lokomotyw SU45 do złomiarza w Warszawie . Ma pojechać 6 maszyn (prawdopodobnie dlatego, że więcej jednorazowo nie wchodzi złomiarzowi na plac), ale nie znam ich numerów (wiem tylko że ma wśród nich być SU45-111).
Ponownie wygląda to na sprzedaż "pokątną", po cichu i bez żadnego przetargu wymaganego w takich sytuacjach wobec spółek finansowanych ze środków publicznych.
Moim zdaniem sprawa ewidentnie nadaje się do zgłoszenia CBA.


Prawda to? Wiecie coś więcej?
Anonymous - 12-01-2012, 01:21
Temat postu:
pospieszny, Może i nei zarządzają muzeami, ale sami te muzea sobie stworzyli. Bo na wszystko brak kasy a przede wszystkim brak odpowiedzialności pracowników za eksploatowany tabor. Wszystko byłoby ładnie i pięknie gdyby jak za starych dobrych czasów pracownicy szop, sekcji wzięli się za dokładniejsze PK, gdyby na PD (czyt. Przeglądy Duże) lokomotywy nie stałyby dwa tygodnie na kanale i nic by przy nich nie było robione. Lokomotywa na PD powinna mieć sprawdzone wszystkie podzespoly, powinna mieć zaszpachlowane i pomalowane wszelkie niedoskonałości pudła i tak dalej.

A tak widzimy teraz co jeździ po torach - głównie brudne niebieskie lokomotywy IC, zmaltretowane byki na pociągach towarowych.

Mój post może troszkę nie na temat - ale dochodzę do wniosku, że obrzydliwą, zardzewiałą lokomotywę lepiej sprzedać na złom, niż dbać o nią w okresie odstawienia. Bo się kurde nie chce. Bo nie ma takiej opcji. Bo prywaciarz zobaczy złoma i od razu ma pretekst żeby pociąć na żyletki.

Tyle w tym temacie!!
karol22 - 12-01-2012, 15:43
Temat postu:
Warszawiacy! Róbcie pikietę w Warszawie przeciwko złomiarzowi.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group