INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Kto w Polsce układa rozkłady jazdy?

Lenka_swd - 23-10-2011, 11:24
Temat postu: Kto w Polsce układa rozkłady jazdy?
Witam, czy moglibyście pomóc mi i odpowiedzieć na pytanie - kto w Polsce układa rozkłady jazdy pociągów? Jest to moje zadanie domowe związane ze studiami. Jestem kompletnie zielona w tym temacie, więc proszę o pomoc. Istnieje jakiś podział na okręgi, czy wszystkim zajmuje się jedna firma? Potrzebuję dokładnych danych- imiona, nazwiska, instytucje. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Radek - 23-10-2011, 11:29
Temat postu:
http://www.plk-sa.pl/informacje-dla-przewoznikow-kolejowych/tworzenie-rozkladu-jazdy/harmonogram-opracowania-rocznego-rozkladu-jazdy-20112012/
Lady Makbet - 23-10-2011, 11:34
Temat postu:
Rozkład jazdy układa (na wniosek przewoźników pasażerskich i towarowych) i wdraża spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca linii kolejowych.

Na szczeblu przewoźników za rozkład jazdy odpowiadają działy marketingu lub komórki pokrewne, które zamawiają trasy pociągów w PKP PLK.

W przypadku pociągów REGIO spółki Przewozy Regionalne rozkład jazdy jest wytworem urzędów marszałkowskich, które ustawowo są organizatorami kolejowych przewozów regionalnych. Na terenie niektórych województw urzędy marszałkowskie nie mają nic do powiedzenia w tej kwestii (bo nie chcą i/lub lokalny dyrektor PR jest nietykalnym kolejowym "mafiozo") i tam rozkład jazdy układają pracownicy działu marketingu w zakładach PR.

Za pociągi interREGIO odpowiada centrala PR, a konkretnie biuro marketingu z Anną Lenarczyk na czele.
Anonymous - 23-10-2011, 13:36
Temat postu:
Na stronie PLK według harmonogramu tworzenia RJ zeszyty do użytku wewnętrznego poszły już do druku a pełna całkowita gotowoś do wdrożenia nowego RJ widnieje pod datą 15 listopada czyli na 4 tygodnie przed jego wejściem w życie ale na temat podania RJ do publicznej wiadomości nie ma ani słowa
przewoz - 23-10-2011, 14:12
Temat postu:
Za podanie do publicznej wiadomości rozkładu nie odpowiada PLK, a przewoźnicy.
Pirat - 23-10-2011, 15:16
Temat postu:
gryff, po ostatnim zimowym chaosie, zgodnie z decyzją prezesa UTK, nowy rozkład jazdy ma być podany do publicznej wiadomości (na dworcach i w internecie) na 21 dni przed wejściem w życie. Czyli do 20 listopada br. Zobaczymy jak przewoźnicy wywiążą się z tego obowiązku. Dotąd zwlekali z tym do ostatniej chwili.
Anonymous - 23-10-2011, 18:16
Temat postu:
Pirat to bardzo dobra wiadomość oby tak było
lukiluk33 - 23-10-2011, 19:52
Temat postu: Re: Kto w Polsce układa rozkłady jazdy?
W woj. śląskim rozkłady jazdy pociągów PR układa się na Raciborskiej pod siebie.
Od nowego rozkładu likwiduje się bezpośrednie połączenia Tarnowskie Góry-Opole a resztę ustawia pod siebie i swoich znajomych z jedynego słusznego związku. I tak poranny Oświęcim już nie przywiezie dzieci do szkoły, będzie wąsowozem, za to poranny Wieluń nie skończy w Tarnowskich Górach, tylko pojedzie dalej do Katowic i będzie jeszcze większym wąsowozem. To wszystko za cichym przyzwoleniem pewnego pracownika UMWŚ. Mieszanie w rozkładzie obejmuje wąsowozy do Zwardonia, Kozłowa, Chałupek i Tarnowskie Góry, reszta nie ma znaczenia, może sobie jeździć jak chce. Docelowo całe Tarnowskie Góry mają być zlikwidowane, nie planuje się ich od końca 2012 roku, tak samo Glwice-Strzelce Op. mają być całkowicie zlikwidowane, Kędzierzyn-Racibórz chyba też. Planuje się więcej pociagów do Kielc i Krakowa a mniej do Kędzierzyna, Kluczborka, Raciborza i Opola.
sympatyk - 23-10-2011, 21:12
Temat postu:
lukiluk33 napisał/a:
Od nowego rozkładu likwiduje się bezpośrednie połączenia Tarnowskie Góry-Opole

Czy naprawdę z założeniem stałej bazy dla naukowców na księżycu należy porównać możliwość uruchomienia dwóch par bezpośrednich pociągów Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Fosowskie-Opole Gł.-Wrocław Gł? Przecież kursują bezpośrednie pociągi z Gliwic do Wrocławia przez Łabędy i Groszowice przez trzy województwa.
Radek - 23-10-2011, 22:27
Temat postu:
W podobnym temacie - minął już termin rozstrzygnięcia przetargu na druk SRJP 2011/12, a na stronie PR nadal nie ma informacji co za tajemniczy podmiot wygrał ten przetarg tym razem.
Exsimus - 24-10-2011, 10:17
Temat postu:
Więc tak na Śląsku jest chyba z 5 osób jak dobrze liczę w biurze marketingu PR Katowice (łącznie z naczelnikiem) i każda z tych 5 osób ma pod sobą jakąś trasę i odpowiada za ułożony na niej rozkład, korekty, długość składu. Jeżeli dwie trasy np Katowice - Wisła i Katowice Zwardoń leżą w gestii dwóch różnych osób muszą się one między sobą dogadać układając rozkłady jazdy.
Oprócz tego w dziale marketingu siedzi oddelegowany konstruktor PKP PLK który mówi NIEDASIĘ, bo rzadko można usłyszeć DASIMZ, ale po półrocznym męczeniu PLK mnie udało się ubłagać PLK o przesunięcie odjazdu pociągu z Cieszyna z 15.14 na 15.34 (szkolniacy kończyli lekcje ok 15.10 Laughing )
To z Katowic

We Wrocławiu rozkład układają osoby z Urzędu Marszałkowskiego we współpracy z PRami, na czele jest tam konstruktor, który ma rodzinę w Teresinie Niepokalanowie i dlatego IR Prosna z Wrocławia do Warszawy się tam właśnie zatrzymuje Very Happy

Natomiast dla PKP IC rozkłady układa firma zewnętrzna, ale nazwy Wam niestety nie podam Sad , bo nie wiem jaka to firma.
Beatrycze - 24-10-2011, 17:33
Temat postu:
Radek napisał/a:
W podobnym temacie - minął już termin rozstrzygnięcia przetargu na druk SRJP 2011/12, a na stronie PR nadal nie ma informacji co za tajemniczy podmiot wygrał ten przetarg tym razem.

Czyżby przetarg znów "wygrał" WORK, spółka z o.o. należąca do dygnitarzy PKP? Rolling Eyes
Anonymous - 24-10-2011, 17:57
Temat postu:
WORK czy też inna spółka to z merytorycznego punktu widzenia nie ma znaczenia ,ważne żeby wszystko było na czas i bez błędów w druku .Nie doszukujmy się drugiego dna, bo dla potencjalnego pasażera jest to zupełnie obojętne kto to wydrukuje
Victoria - 24-10-2011, 18:23
Temat postu:
Beatrycze, WORK nie startuje w przetargach na druk SRJP odkąd wyszło na jaw kto jest udziałowcem tej spółki: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=50330#50330

W tym roku do przetargu przystąpiła tylko jedna firma. Szczegóły tutaj.
railman93 - 24-10-2011, 18:31
Temat postu:
lukiluk33 napisał/a:
Docelowo całe Tarnowskie Góry mają być zlikwidowane, nie planuje się ich od końca 2012 roku

tzn? Zaden pociąg nie będzie kończył jazdy w Tarnowskich Górach?
Pirat - 27-11-2011, 00:53
Temat postu:
Kto konkretnie odpowiada za rozkład jazdy?

Wiadomo, że z pociągami nie jest kolorowo i jeżdżą jak chcą. Dlatego też ja i moi znajomi postanowiliśmy coś z tym zrobić. Naszym celem było ustalenie kto bezpośrednio odpowiada za wygląd rozkładu jazdy pociągów. Z zapałem wzięliśmy w dłoń słuchawki telefonów i klawiatury. Praca z początku wydawała się dość łatwa, jednak z czasem okazało się, że bez znajomości jest to praktycznie niemożliwe, ale zacznijmy od początku.

Na ten temat rozmawialiśmy z chyba każdym szczeblem na PKP, rozpoczynając od rewizji technicznej, konduktorów oraz przemiłych pań w kasie, które z uśmiechem na twarzy odpowiadały, że nie są od udzielania odpowiedzi na tak głupie pytania. Z informacji kolejowej dowiedzieliśmy się, że zmiany rozkładów jazdy dokonują się na podstawie wniosków Urzędu Marszałkowskiego, ponieważ to on finansuje przewozy regionalne.

Poszliśmy tym tropem i jedna osoba postanowiła pójść do UM, by porozmawiać z kimś kompetentnym. Okazało się, że na miejscu nie ma takiej osoby, a nasz kolega był odsyłany od pokoju do pokoju. W końcu trafił do Departamentu Transportu Publicznego. Tam dowiedział się jedynie, że urząd zajmuje się finansowaniem, a rozkłady ustala ktoś inny. Tu nasz trop się urwał.

Następnym etapem naszych poszukiwań był rzecznik prasowy PKP – Łukasz Kurpiewski. Widocznie ten pan miał wiele pracy, dlatego też nie odbierał od nas telefonów. Spróbowaliśmy innym sposobem. Na szczęście droga mailowa okazała się skuteczna. Otrzymaliśmy odpowiedź od Barbary Leszczyńskiej z Biura Zespołu Prasowego PKP. Niestety całej treści wiadomości nie możemy przytoczyć, ponieważ jest ona chroniona Ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (sic!). Wyjaśniła nam ona, że od 2001 roku nie ma już monopolu na polskich torach. Na mocy Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” zostały wydzielone spółki tworzące grupę PKP. W grupie PKP zostało tylko dwóch przewoźników pasażerskich: PKP Intercity i PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Pokrótce i bez szczegółów powiedziała także, że każdy przewoźnik z osobna planuje jak chciałby jeździć w okresie obowiązywania najbliższego rozkładu, po czym wysyła to do PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), zarządcy infrastruktury. PLK po otrzymaniu informacji od wszystkich przewoźników planuje ruch na całej sieci kolejowej. Ostatecznie, zatwierdzeniem rozkładu jazdy zajmuje się Urząd Transportu Kolejowego.

Wpadliśmy na pomysł skontaktowania się z Centrum Rozkładów Jazdy w ramach Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Warszawie. Sekretariat przekierował nas do jednego z pracowników – Janusza Michalika, który potwierdził informację, ze przewoźnicy zgłaszają do PKP PLK chęć wprowadzenia pociągu do rozkładu. Gdy pojawiają się jakieś problemy, czyli zawsze, szefowie spółek spotykają się w centrum w Ostródzie, a tam spory rozstrzyga Piotr Misiołek – naczelnik CZRK.

Nadal nie wiedzieliśmy kto bezpośrednio odpowiada za kształt ostateczny rozkładu jazdy pociągów. Dopiero znajomości pomogły nam w rozwiązaniu zagadki. Od naszego informatora, którego nazwiska nie możemy podać ze względu na to, że mógłby on stracić pracę, otrzymaliśmy istotne dla naszej sprawy informacje. Powiedział nam on, że każda firma, niezależnie czy chodzi o pociągi pasażerskie czy towarowe, musi w ustalonym terminie (do kwietnia) złożyć ich plany na temat rozkładu jazdy pociągów. Powinny być one zgodne z regulaminem, który znajduje się na stronie internetowej PKP PLK. Nowe rozkłady pojawiają się zawsze w drugą niedzielę grudnia. PLK korzysta ze wspaniałego programu „Konstruowanie Wykresów Ruchu”, który nie do końca spełnia swoje zadanie, ponieważ zawsze pojawiają się sprzeczności. Rozwiązaniem tego zajmuje się wcześniej wymienione przez nas CZRK oraz spółki, które zobowiązane są do zmian. Zasadnicze znaczenie ma też ważność pociągów. Najpierw układa się rozkłady dla taborów międzynarodowych, następnie Regio, zwykłych pasażerskich i na końcu towarowych. Po naradzie znów korzysta się z programu KWR. Miesiąc przed wprowadzeniem PKP PLK powiadamiają o rozkładzie jazdy, a spółki ogłaszają je pasażerom. Obowiązkiem spółek jest organizowanie konsultacji społecznych, ale czy ktokolwiek o nich słyszał?

Co najważniejsze nasz informator zdradził nam, kto jest bezpośrednio odpowiedzialnym za zatwierdzenie rozkładu jazdy. Tą osobą jest Ireneusz Kluczyk – Dyrektor CZRK, który stoi na czele tego poplątanego systemu.

Jak widać tylko znajomości pozwoliły nam na dotarcie do konkretnych informacji. Przypomnijmy, że PKP jest spółką państwową i obowiązuje je Ustawa o dostępie do informacji publicznej.

Teraz, gdy już wiadomo jak to wszystko działa i funkcjonuje postarajmy się, by wcześniej wspomniane przez nas konsultacje faktycznie się odbywały, bo dzięki nim zwykły pasażer będzie miał możliwość wpływu na wygląd przyszłych rozkładów jazdy pociągów.

http://www.wykop.pl/ramka/950493/teraz-nasza-kolej-wezmy-kolej-w-swoje-rece/
pospieszny - 12-05-2012, 13:22
Temat postu:
Rozkład jazdy jest jednym z najistotniejszych dokumentów regulujących relacje między przewoźnikiem a odbiorcą usług przewozowych – podróżnym. Jego jakość decyduje o atrakcyjności oferty.

W warunkach liberalizującego się rynku pasażerskich usług transportowych, usług przewozowych realizowanych w ramach obowiązku służby publicznej (tzw. PSC), jak również w kontekście regulacji ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13), rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym oraz ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. 2007r. Nr 16 poz. 94 z późn. zm.), niezwykle istotna stała się kwestia opracowania, zatwierdzania, publikacji oraz sposobu modyfikacji rozkładu jazdy. Tak, jak i relacji pomiędzy przewoźnikiem a organizatorem przewozów.

Dlatego z satysfakcją należy odnotować publikację w Dzienniku Ustaw z dnia 25 kwietnia 2012 r. rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. o rozkładzie jazdy (poz. 451). Dotychczas brak było przepisu szczegółowo dookreślającego kierunkowe zapisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.) oraz wspomnianej wyżej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

Materia regulacji
Rozporządzenie uporządkowało i dookreśliło szczegółowo zagadnienia związane z treścią rozkładów jazdy, trybem ich zatwierdzania, sposobem i terminami ich ogłaszania i aktualizacji. Przepis doprecyzował warunki ponoszenia kosztów związanych z zamieszczeniem informacji dotyczących rozkładu jazdy oraz podawaniem rozkładów jazdy do publicznej wiadomości.

Rozporządzenie odnosi się do szeroko rozumianego transportu pasażerskiego. Z zadowoleniem, jak się zdaje, należy przyjąć brzmienie zawartych w nim regulacji w odniesieniu do transportu kolejowego. Z jednej strony zapisy rozporządzenia regulują szereg zagadnień dotychczas pozostających poza sferą jakichkolwiek uregulowań. W prostej linii prowadzi to do ujednolicenia zasad postępowania zarówno przewoźników, zarządców dworców i stacji oraz organizatorów przewozów. Samo zaś działanie w tym zakresie, stanowi wartość dodaną dla finalnego odbiorcy usługi, który otrzyma opracowany systemowo i powtarzalny, a przez to bardziej użyteczny i czytelny produkt w postaci rozkładu jazdy.

Z drugiej zaś strony rozporządzenie unika zbytniej szczegółowości. Tam, gdzie w warstwie ustawowej zapisy są jasne, czytelne, nie budzące wątpliwości, odsyła wprost do ustawy o transporcie kolejowym, czy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

Co nowego?
Jako nowość należy odnotować obowiązek oznaczania w rozkładach jazdy charakteru przewozów, czyli tego, czy przewóz odbywa się w ramach obowiązku służby publicznej (w takim przypadku obowiązuje oznaczenie go literą „U”), czy jest to przewóz regularny specjalny (odpowiednio obowiązuje oznaczenie „RS”), czy też w końcu – nie kwalifikuje się do obu powyżej przytoczonych kategorii (należy go wówczas oznaczyć symbolem „R”).

Nowością jest również zobowiązanie do zamieszczania w rozkładach jazdy informacji o kursach realizowanych pociągami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności poruszania się. Jest to, jak należy domniemywać, realizacja dyspozycji rozporządzenia 1371/2007 w zakresie podejmowania przez przewoźników, zarządców infrastruktury (stacji, peronów, dworców) działań dla ułatwienia podróży tej kategorii osób oraz zobowiązania ww. podmiotów do stwarzania ww. osobom niedyskryminujących zasad zawarcia i realizacji umowy przewozu oraz opuszczenia obszaru kolejowego po zakończeniu podróży.

Kolejnym obszarem uregulowanym przepisami rozporządzenia jest zawarcie w Załączniku do rozporządzenia katalogu oznaczeń, których od 1 marca 2013 r. obowiązuje wszystkich przewoźników w regularnej komunikacji pasażerskiej. Ideę ujednolicenia oznaczeń w rozkładach jazdy należy ocenić pozytywnie – wpłynie to zdecydowanie na wygodę pasażerów. Dotychczas każdy z przewoźników mógł stosować własny system objaśnień znaków i skrótów. Co więcej, w przypadku polskich kolei przypadki, gdy na różnych stacjach przewoźnik lub zarządca infrastruktury stosował własne oznaczenia, były i są powszechne.

Pewne wątpliwości
Niepokój budzi tylko fakt, że wykaz stanowi katalog zamknięty. Już nawet pobieżna lektura załącznika rodzi wątpliwości, jak należy postąpić, gdy w rozkładzie jazdy trzeba będzie zawrzeć inne oznaczenia. A jak należy przypuszczać, sytuacje takie wystąpią w praktyce na pewno.

Wiele miejsca poświęcono sposobom publikacji, aktualizacji oraz ogłaszania i podawania do publicznej wiadomości rozkładów jazdy. Dedykowane temu zapisy Rozdziału 4 rozporządzenia unikają jednak wprowadzania zbędnych nowości, których wdrożenie byłoby dla przewoźników kłopotliwe lub narażało ich na zbędne wydatki. Tak naprawdę w materię przepisu zawarto zasady obowiązujące dotychczas, jednak nigdzie nie skodyfikowane. Rozkład jazdy należy podać do publicznej wiadomości na stronie internetowej oraz na stacjach, przystankach, dworcach i innych miejscach obsługi i odprawy podróżnych. Przewoźnik ma obowiązek przekazać rozkład jazdy organizatorowi przewozów właściwemu ze względu na miejsce wykonywania przewozów przez przewoźnika. Nie należy jednak zapominać, że przewoźnik, na mocy zapisów ustawy o transporcie kolejowym, ma obowiązek przekazać rozkład jazdy zarządcy dworca (infrastruktury) z trzydziestodniowym wyprzedzeniem, tak by ten mógł go podać na zarządzanym przez siebie obszarze z wyprzedzeniem 21 dni przed dniem jego obowiązywania.

A skoro już mowa o ustawie o transporcie kolejowym – rozporządzenie odsyła do niej wprost w zakresie aktualizacji rozkładu jazdy.

Koszty, rzecz istotna…
Z umiarkowanym optymizmem należy ocenić zapisy rozdziału 5 rozporządzenia, odnoszące się do warunków ponoszenia kosztów związanych z publikacją i aktualizacją rozkładów jazdy. Przepis zawiera wprost dyspozycję zawarcia umowy pomiędzy przewoźnikiem a zarządcą dworca oraz uregulowania w tej umowie kwestii ww. kosztów. Według zamysłu rozporządzenia powinny być one uzależnione od częstotliwości dokonywania zmian przez danego przewoźnika, terminowego przekazywania samego rozkładu oraz niedyskryminujących zasad zamieszczania rozkładu jazdy.

Natomiast koszty te nie powinny być uzależnione od pojemności środków transportowych oraz liczby zatrzymań pojazdów danego przewoźnika na danym dworcu (przystanku). Te dwa ostanie zapisy budzą pewne kontrowersje. Obecnie dość powszechnie obowiązywała zasada pokrywania kosztów wykonania i publikacji rozkładu jazdy wprost proporcjonalnie do liczby pociągów. Trudno uznać za sprawiedliwe obciążanie kosztami publikacji rozkładu przewoźnika A i B, uzależnionymi wyłącznie od liczby wprowadzanych w rozkładzie jazdy zmian lub terminowości przekazywania informacji o rozkładzie jazdy (zmianach w tym rozkładzie), jeżeli liczba pociągów – a przez to pasażerów korzystających z dworca – jest radykalnie większa w przypadku przewoźnika A w porównaniu do przewoźnika B. Ale, jak to zwykle bywa, celowość tego rozwiązania zweryfikuje praktyka.

Vacatio legis
Rozporządzenie wejdzie w życie dnia 11 maja 2012 r., czyli 14 dni od dnia ogłoszenia. Nie mniej jednak rozkłady jazdy obowiązujące na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność przez okres, którego dotyczą, albo do czasu wprowadzenia w nich zmian. Większość zapisów paragrafu 21 rozporządzenia, dotyczących wydłużenia terminu wejścia w życie niektórych jego przepisów, odnosi się do transportu drogowego oraz komunikacji miejskiej. Jedynie w ustępie 1 w punkcie 3 znajdziemy dyspozycję, że symbole i oznaczenia, w tym oznaczenia okresów kursowania pociągów, zawarte w katalogu będącym załącznikiem do rozporządzenia, należy stosować w transporcie kolejowym od 1 marca 2013 r.

Dobry kurs
Wejście w życie rozporządzenia 1371/2007 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym oraz rozporządzenia 1370/2007 regulującego kwestie finansowania przewozów objętych obowiązkiem służby publicznej, zapoczątkowało proces porządkowania ogółu spraw związanych z obsługą pasażerów w ruchu kolejowym.

Zmiany wprowadzone do ustawy o transporcie kolejowym i wejście w życie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zwiększyły klarowność w relacji pasażer - przewoźnik –organizator przewozów. Nowe rozporządzenie stanowi kontynuację działań podjętych w tym zakresie, uszczegóławiając, regulując i porządkując zagadnienia związane z bardzo istotnym obszarem działalności każdego przewoźnika, jakim bez wątpienia jest rozkład jazdy.

Oczywiście należy mieć świadomość, że praktyczne stosowanie przepisów nowego rozporządzenia wykaże, na ile zaspokaja ono potrzeby szeroko rozumianego rynku. Czy i w jakim zakresie i jak szybko niektóre zapisy trzeba będzie zweryfikować. Jedno jest pewne – uregulowano kolejny ważny aspekt działania rynku.

Systematycznie prowadzone działania w zakresie regulacji rynku kolejowych przewozów pasażerskich obrały dobry kurs. Należy tylko mieć nadzieję, że będą one systematycznie kontynuowane.

źródło: Kurier Kolejowy
Arek - 11-06-2014, 15:26
Temat postu:
Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP PLK niweczy efekty osiągane dzięki modernizacjom i rewitalizacjom linii kolejowych:

http://nowyobywatel.pl/2014/06/10/wytyczne-z-mozgu/
rail_user - 11-06-2014, 21:09
Temat postu:
No to jak to się ma do r.j. na przykład na linii 003 ?
Polecam sprawdzić. A dla niedowiarków porównać czasy przejazdów gdy pociągi były obsługiwane przez jednostki z PR a po zmianie r.j. przez KW w zasadzie tymi samymi jednostkami.
Poza tym te czasy na zmianę kierunku to też trochę z winy przewoźników. To oni dostarczali "dane" czasowe.
A "przerwy technologiczne" zawsze były tylko nie w takim wymiarze ( max 4 godziny na tor)
koordynator - 05-07-2014, 08:31
Temat postu:
Arek napisał/a:
Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP PLK niweczy efekty osiągane dzięki modernizacjom i rewitalizacjom linii kolejowych:

http://nowyobywatel.pl/2014/06/10/wytyczne-z-mozgu/


Tylko się pośmiać można z tego artykułu, pisany na zlecenie jakiegoś frustrata ,który chyba ma marzenia zostania dyrektorem od rozkładów.
radus.mrozek - 05-07-2014, 09:49
Temat postu:
Cos w tym jednak jest, bo znikąd te stwierdzenie się nie wzieło. Jak patrzę że z Ciechanowa do Warszawy nie da się zejść ponizej czasu jazdy z przed modernizacji, to w takim razie jakie jest uzasadnienie wydania grubych milionów na podwyższenie parametrów technicznych linii kolejowej?
celtin.88 - 05-07-2014, 11:00
Temat postu:
Te idiotyczne przepisy mają za zadanie tylko jedno! Obniżyć konkurencyjność transportu kolejowego a co za tym idzie przyczynić się do dalszego spadku przewozów koleją.
Victoria - 16-02-2015, 17:40
Temat postu:
PKP PLK pochwaliły się na Facebooku młodym, zdolnym, wykształconym dyrektorem Centrum Rozkładów Jazdy. Pan Krzysztof Grünke musi być wybitnie zdolny skoro w ciągu zaledwie 10 lat awansował z dyżurnego ruchu na dyrektora w centrali PKP PLK. Jest wielu kolejarzy z wyższym wykształceniem, którzy bez układów, znajomości, koneksji rodzinnych i partyjnych nie mają szans na wyjście z nastawni, okienka kasowego itp. podrzędnego miejsca pracy. A tu proszę... Cud!

Cytat z fanpage PKP PLK:

Krzysztof Grünke, jest absolwentem Technikum Kolejowego w Warszawie, ma wykształcenie wyższe. Z koleją związany od ponad 10 lat. Swoją karierę w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaczynał jako dyżurny ruchu, następnie pracownik pionu dyspozytury, naczelnik wydziału ds. zamknięć torowych i rozkładów jazdy. Obecnie Dyrektor Centrum Rozkładów Jazdy – jednostki odpowiedzialnej za przydzielanie tras pociągów na sieci zarządzanej przez PLK.
Anonymous - 16-02-2015, 18:28
Temat postu:
To proponuję teraz wysłać swojego zdolnego na szkolenie w kwestii rzeczowych i konkretnych odpowiedzi, bo póki co słabizna:

Cytat:
Jednym z najtrudniejszych pytań do eksperta brzmiało, dlaczego obecnie rezerwy wynoszą aż 3 minuty/100 km dla ekspresu i 5 minut dla pozostałych pasażerskich, skoro w PRL-u było to tylko odpowiednio 1 minuta i 3 minuty.
– W rozkładach jazdy pociągów wszystkich kolei w Europie zakładają rezerwy czasowe. Poziom rezerw jest zbliżony do naszych – odpowiedział wymijająco Krzysztof Grünke. – Na każdym odcinku konstrukcyjnym jest określony czas minimalnych i maksymalnych rezerw, nie może on być przekroczony – wyjaśnił w innym miejscu.

Z kolei zjazd w tory postojowe lub wyjazd z nich trwający obecnie nie minutę jak przez dziesiątki lat, ale 3 minuty, według eksperta „jest zależny od przewoźnika”. Podobnie zmiana czoła EZT-a trwająca 10 minut „została ustalona z przewoźnikami, jako optymalna, uwzględniająca wszelkie warunki.” Dyrektor Centrum Rozkładów Jazdy PKP PLK dodał jednakże, że „wspólnie z przewoźnikami ustalamy inny czas zmiany czoła.”

Internauci pytali Krzysztofa Grünke również możliwość wprowadzenie na szerszą skalę w ruchu aglomeracyjnym cyklicznego, tzw. taktowanego rozkładu jazdy pociągów aglomeracyjnych (na przykładzie Wrocławia). – Cykliczność rozkładu zależy nie tylko od możliwości technicznych linii, ale i jednolitości taboru przewoźnika – tłumaczył specjalista. – W przypadku Wrocławia ocena wymaga szerokiej analizy – stwierdził.

Niemniej istotną kwestią było to, dlaczego przy tworzeniu rozkładu PKP PLK nie pilnują skomunikowań miedzy przewoźnikami osobowymi, gdyż często zdarza się tak że pociąg np. TLK odjeżdża 2 min prędzej niż pociąg regionalny dojeżdża do stacji. – W obecnym czasie skomunikowania podaje przewoźnik, które są w procesie konstrukcji są kontrolowane przez System Konstrukcji Rozkładów Jazdy – brzmiała odpowiedź Krzysztofa Grünke.


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23234/Ekspert-PLK-na-biezaco-doskonalimy-rozklad-jazdy.html
Pirat - 21-03-2015, 17:04
Temat postu:
Dzień Dobry TVN zrobiło materiał, w którym pracownicy Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym opowiadają o swojej codziennej pracy, również o powstawaniu RJ i bezpieczeństwie ruchu kolejowego.

Zobacz video:
https://www.facebook.com/video.php?v=10153781474099569
Ralny - 02-05-2022, 17:22
Temat postu:
Jak będą konstruowane rozkłady jazdy w Polsce? Nadchodzi ogromna zmiana

Obecnie w Polsce konstrukcja rozkładu jazdy do długi i żmudny proces, w którym biorą udział przewoźnicy oraz zarządca infrastruktury, a perspektywa obowiązywania rozkładu to zaledwie rok,, w jego trakcie następują średnio co kwartał korekty, co ma związek z prowadzonymi pracami na sieci kolejowej. Tak nie musi być. Receptą jest horyzontalny rozkład jazdy, którego założenia przedstawiła spółka Centralny Port Komunikacyjny.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/jak-beda-konstruowane-rozklady-jazdy-w-polsce-nadchodzi-ogromna-zmiana/
Pirat - 06-10-2022, 07:16
Temat postu:
Jak powstaje rozkład jazdy i dlaczego zmienia się go kilka razy w roku? Odpowiedzi zarówno na te, jak i kilka innych, ważnych pytań.


wodkangazico - 06-10-2022, 08:34
Temat postu:
Piękny opis działalności ekipy pod światłym przewodem Toromiszcza Warmińsko-Mazurskiego.
Rozkład zamknięciowy - tory som po to, żebyśmy je zamykali. A ciapongi... Może gdzieś się upchnie.
Patologia Level Kosmos.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group