Cytat: |
W 2012 r. rozpoczną się prace na odcinkach Podłęże – Kłaj, Kłaj – Bochnia, Bogumiłowice - Tarnów Mościce, Ropczyce - Sędziszów Małopolski i Rudna Wielka – Rzeszów Zachodni. |
Cytat: |
Po zakończeniu modernizacji, zaplanowanej do końca 2014 r., pociągi osobowe będą mogły osiągać prędkość 160 km/h, a pociągi towarowe 120 km/h. |
Pułtuś napisał/a: |
Czy po modernie możliwe bedzie zejscie do czasu ponizej 3 h dla pociagu Przemysl Gl - Krakow Gl i 6 h dla pociagu Przemysl - Wroclaw Gl ? Teoretycznie tak, w praktyce zaś... |
pospieszny napisał/a: |
Zakładany czas przejazdu po ukończeniu modernizacji w rozkładzie jazdy 2015 miedzy Rzeszowem a Krakowem to 75 minut, nie bierzemy pod uwagę pociągów Regio. |
Cytat: |
A co do odcinka Kraków-Wrocław to 4 h po modernie Jęzor-Kraków to będzie wszystko co możliwe |
Pułtuś napisał/a: | ||
Tia, bo myslisz ze to przypadek ze ciagle nie mogą zacząć od 10 lat z modernizacja Katowice-Krakow a kiedy juz musza zaczac bo kasa z UE przepadnie, to ciagle "niedasie" i w sumie nie wiadomo czy w ogole w tym roku zaczną. Tam gdzie sa wielkie pieniadze nie ma przypadkow. To, ze nie beda robic najbardziej zniszczonego odcinka czyli Myslowice-Katowice to rowniez dziwny przypadek i zbieg okolicznosci. A Stalexport liczy zlotowki.
Aha, czyli modernizacja za ciezkie miliardy i czas jazdy gorszy o godzine od busa A jak slysze, ze docelowo ma byc 1h20 miedzy Katowicami a KRakowem (77km!) po modernizacji za 1,5 miliarda zlotych, to mnie krew zalewa |
myszka napisał/a: |
Mam przed sobą rejonowy rozkład jazdy z lat 1967/68. I tak 45 lata temu najszybszy pociąg tj. Ex Ślązak odcinek Katowice - Kraków Gł. pokonywał bez zatrzymywania się w 1 h 06' ( 6302/1 ) i 1 h 05' ( 3602/1 )! Pośpieszne z postojami w Trzebini i J. Szczakowej jechały 1 h 10' do 1 h 15'. Osobówki zaś 1 h 30' przy postojach na wszystkich przystankach. |
Pułtuś napisał/a: |
Niesamowite. Wychodzi na to, ze:
Linia na Vmax = 120 bez rezerw daje taki czas przejazdu jak linia z Vmax = 160 ze smiesznymi rezerwami PLK, ktore zażynają dobre czasy przejazdu. Wstrząsające bedzie, jesli po modernie za kilka miliardow osiagniemy czas przejazdu taki jak w 1968 roku |
Pułtuś napisał/a: |
Pewnie ze taniej i szybciej. Ale Jewropa każe dostosowac szlaki CE (tak to sie chyba nazywa?) do standardow 160 dla pasazerskich i 120 dla towarowych, nawet jesli te wartosci sa na papierze i zaden pociag nie kursuje z maksymalna nominalną predkoscia. Modernizacje w polskim stylu to iście pyrrusowe zwyciestwa. |
Tomek-Gliwice napisał/a: |
http://www.rmf24.pl/news-mniej-polaczen-lotniczych-i-drozej-z-olt-express,nId,624661
Upada mit konkurencyjności samolotów...w połączeniach krajowych. Kolej na całym odcinku E30 od Wrocławia do Przemyśla powinna kopnąć się w tyłek i modernizować na maksa. Dlaczego skasowano połączenia lotnicze Katowice-Rzeszów? Rynek nie znosi próżni i jakby pociągi w 3 h jechały z G.Śląska do Rzeszowa to byłaby to realna konkurencja nawet dla samochodów.. Realnie jakby na całym odcinku było 140-160, to dałoby się wyciągnąć nawet 2 h!! |
Tomasz napisał/a: |
D I ciekawe dlaczego akurat te Katowice są dyskryminowane w połączeniach z Krakowem. I wydaje mi się że to PiS rządzi na Podkarpaciu, a PO na Śląsku akurat nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Tu jest jakiś grubszy przekręt wydaje mi się, offtop się zrobił jak coś to będę kontynuował wypowiedź w stosownym temacie. |
sympatyk napisał/a: |
Na nowym moście znajdzie się nowy tor, po którym poruszać się będą pociągi aglomeracyjne. |