INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Koniec 99-proc. ulgi w Kolejach Śląskich

FranzMaurer - 09-12-2011, 10:06
Temat postu: Koniec 99-proc. ulgi w Kolejach Śląskich
Od stycznia 2012 Koleje Śląskie likwidują 99-procentowe ulgi dla kolejarzy z innych firm, w tym Przewozów Regionalnych. Spółka uznała, że nie będzie aż tyle dopłacać do nie swoich pracowników.

W październiku, gdy Koleje Śląskie przejęły linię z Gliwic do Częstochowy, spółka zgodziła się honorować do końca roku 99-procentowe ulgi na przejazdy (członkowie rodzin kolejarzy mają 80 proc. zniżki).

Zgodnie z zapowiedzią, od stycznia kolejarze niezwiązani z KŚ będą mogli kupować bilety z 33 i 50 proc. ulgi. - Zwróciliśmy się już do Przewozów Regionalnych z taka propozycją i czekamy na odpowiedź - mówi Adam Warzecha, dyrektor marketingu KŚ. I dodaje, że spółka zaproponuje podobne obniżki innym firmom niezwiązanym z branżą kolejową. Ulgowe bilety dla kolejarzy znikają, bo KŚ nie mogły dogadać się w tej sprawie z Przewozami Regionalnymi, które nie honorują 99 proc. obniżek dla pracowników KŚ. Na likwidację prawie darmowych przejazdów dla kolejarzy i ich rodzin naciska też Urząd Marszałkowski. Okazuje się, że kolejarze stanowią spory odsetek pasażerów. Koleje Śląskie obliczają, że z 28 tys. pasażerów, które każdego dnia podróżują z Gliwic do Częstochowy, około jedna trzecia to kolejarze dojeżdżający do pracy i członkowie ich rodzin.

Żródło: Gazeta.pl Katowice
danio - 09-12-2011, 11:02
Temat postu:
Zaraz będzie strajk w PR .
Kto idzie o zakład ?
Oczywiście pod pozorem walki o podwyżki.
Modliszka - 09-12-2011, 17:02
Temat postu:
Dziwię się, że KŚ w ogóle honorują kolejarskie ulgi. Koleje Dolnośląskie nigdy tego nie robiły.

Czy pracownicy KŚ też mają 99% zniżki w pociągach PR i PKP IC? Bo jeśli nie to nastąpiła jawna dyskryminacja, którą powinien zainteresować się stosowny urząd.

Związki zawodowe w KŚ - nie spać!
Anonymous - 09-12-2011, 17:41
Temat postu:
@Modliszka, nie dość, że nie mamy 99% zniżki w pociągach innych spółek (w tym i PR), to dodatkowo Przewozy Regionalne chciały ten stan utrzymywać po nowym roku! My mamy ich ulgi honorować, ale żeby ich pociągami jeździć to już nie, nie! Płać i płacz. Mi jakoś szczególnie na tych ulgach nie zależy, ale jeśli już mają być, to niech mają je wszyscy, albo nikt. I nie będzie problemów.

Ktoś na RK w komentarzach pod tym artykułem poddaje wątpliwości czy faktycznie naszymi pociągami jeździ aż 9 tyś. osób korzystających ze zniżek 80 i 99% (9 tyś. = 1/3 z 28 tyś. pasażerów dziennie). Odpowiadam - jest to możliwe. Po 5 rano jak jedzie sobie pociąg z Gliwic do Zawiercia, to do Katowic na 30 osób z 20/25 ma miesięczny kolejowy. Mnóstwo uczniaków z Łaz i Zawiercia korzysta z ulgi 80%. O 15:23 z Katowic jedzie pociąg przyśpieszony do Częstochowy, załadowany po sam dach (w Zawierciu robi się całkiem luźny), jeśli uda się przeprowadzić kontrolę, to z 75/80% biletów to są miesięczne kolejowe. Czasem cały przedział jest zajęty przez samych kolejarzy. Więc kasy wypływa nam ze spółki w ten sposób całkiem sporo...
Pirat - 09-12-2011, 18:31
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
Czy pracownicy KŚ też mają 99% zniżki w pociągach PR i PKP IC? Bo jeśli nie to nastąpiła jawna dyskryminacja, którą powinien zainteresować się stosowny urząd.

Przy czym trzeba dodać, że tej dyskryminacji dopuścił się zarząd Kolei Śląskich. Co to za firma, która bardziej dba o kolejarzy z PR i spółek PKP niż o własnych pracowników?! Na szczęście, jak widać, poszli po rozum do głowy i ten absurd potrwa jeszcze tylko do końca roku.
tgsoldier - 09-12-2011, 20:24
Temat postu:
A kto Ci powiedział, ze KŚ nie chciał zniżek dla swoich pracowników?
To PR były nieugięte. Honorować ich znizki i ich oferty a dla nas nic Evil or Very Mad
Anonymous - 09-12-2011, 20:59
Temat postu:
Skad tyle kolejarzy na Slasku ? Shocked Shocked czyli te tlumy w pociagach na Gliwice-Czestochowa to w 1/3 .... kulejorze? Rolling Eyes
Pirat - 09-12-2011, 21:05
Temat postu:
tgsoldier, dobrymi chęciami piekło wybrukowano. Zarząd KŚ w ogóle nie powinien godzić się na honorowanie kolejarskich ulg, skoro PR od początku stawały okoniem. A tak, mówiąc kolokwialnie, daliście dupy. Horda kolejarzy z PR i PKP oraz ich rodziny wożą się prawie za friko waszymi pociągami, a wy (kolejarze z KŚ) nie macie nic w zamian.

Pomijam straty finansowe, jakie KŚ ponoszą z tego tytułu (utrata wpływów z biletów). Zapłaci za to UMWŚ, czyli podatnicy.

A, i między bajki włóżcie teksty pekapiarzy, że jak nie będzie ulg to oni zrezygnują z usług KŚ i przesiądą się do samochodów. Z usług KD pekapiarze nie zrezygnowali. Płaczą i płacą, a też się wygrażali busami i samochodami. Paliwa ciągle drożeją i nawet nie mając żadnych zniżek kolej regionalna pozostaje najtańszym środkiem transportu.
Anonymous - 09-12-2011, 21:05
Temat postu:
Jak to skąd? Przewozy Regionalne, PKP IC, PKP Cargo, PKP Energetyka, PKP Informatyka, wielmożne PKP PLK... Jest tego trochę.
Anonymous - 09-12-2011, 21:39
Temat postu:
mk1992, jakie masz ale do pracowników PKP PLK? Pirat, nie być taki pewien.
Anonymous - 09-12-2011, 21:45
Temat postu:
Żadne, a co? Przecież gdyby nie PLK-a, to kolej by stanęła. Toż to jest najważniejszy podmiot na kolei, nie jest tak? I nie ma w tym ani krzty ironii. Wink

EOT.
Pirex - 09-12-2011, 21:56
Temat postu:
Pirat napisał/a:
A, i między bajki włóżcie teksty pekapiarzy, że jak nie będzie ulg to oni zrezygnują z usług KŚ i przesiądą się do samochodów. Z usług KD pekapiarze nie zrezygnowali.

W przypadku KŚ takie pogróżki pekapistów są naiwne, żeby nie powiedzieć - idiotyczne. Nawet, zakładając hipotetycznie (co i tak jest nierealne), że 100% pekapistów zrezygnuje z usług KŚ po zabraniu ulg, to KŚ przecież i tak na tym nic nie stracą, bo teraz i tak nic z tego nie mają. Skorzystają za to "normalni" pasażerowie, bo będzie mniejszy tłok w pociągach i nie będą musieli słuchać krzykliwych kolejarzy wracających z pracy.

No ale 100% pekapistów z usług KŚ na pewno nie zrezygnuje, bo nie każdy ma samochód, a poza tym przy ciągle rosnących cenach benzyny byłoby to nieopłacalne. Mam znajomych, którzy do dworca dojeżdżają autem, a potem przesiadają się do pociągu. I oni nie mają żadnych zniżek, tylko zwykły bilet miesięczny.

Reasumując, po odebraniu pekapistom zniżek, KŚ tylko na tym zarobią, bo większość z nich nadal będzie dojeżdżać do pracy pociągami, tylko że już za normalną cenę. Natomiast dzieci pekapistów zaczną korzystać z ulg ustawowych, które przewoźnikowi zrefunduje rząd. Czysty zysk!
corzo007 - 09-12-2011, 22:34
Temat postu:
KŚ powinna zlikwidować zniżki od razu tak jak zrobili to w KW kolejarze też muszą kupić normalny bilet i tyle (oczywiście próbują kombinować Razz) jedyne gdzie teraz będą mieli zniżkę to na nowych trasach uruchamianych przez KW ale to też utrzymana zostanie do końca roku i to tylko dlatego żeby sobie pracy nie utrudniać i zbędnie się wykłócać z PR-ami w szczególności Razz
Pawel_15 - 09-12-2011, 22:41
Temat postu:
Te całe kolejarskie zniżki powinny być TYLKO dla pracowników danej spółki a nie dla całej rzeszy kolejarzy. Wystarczy że się wożą się w pierwszej klasie. Zlikwidowali i gitara, a związchole precz !
danio - 10-12-2011, 11:27
Temat postu:
Czyż nie mówiłem że będzie strajk w PR ?
Już się pojawiła taka informacja na rynku kolejowym ....
FranzMaurer - 10-12-2011, 13:53
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Te całe kolejarskie zniżki powinny być TYLKO dla pracowników danej spółki a nie dla całej rzeszy kolejarzy


Popieram Twoje zdanie Pawle.. dodam jeszcze że największą część zniżek powinni zabrać administracji siedzącej w danej spółce.. bo oni siedzą jedynie w papierach.. nie leją im się smary na głowy, nie spadnie wstawka hamulcowa na ręke.. ani też nie kopnie prąd jak wsadzą palec tam gdzie nie trzeba.. siedzą , administrują .. kawkę piją i co? a kasę podatnicy płacić muszą.. zwiąchole.. za tych co wykonują pracę fizyczną stają w obronie miejsc pracy.. Rzeczywiście można przyczepić się do ich funkcjonowania.. ale kiedy przychodzi czas i miejsce .. potrafią pomóc.. Nie jestem ani za pozostaniem ani za likwidacją związków.. ani też za nikim nie obstaję.. bo zwiącholem nie jestem i nie byłem.. jeśli już byłaby możliwość likwidacji związków .. proponowałbym ograniczenie ich funkcjonowania.. żadnych wyjazdów i innych pierdół.. bo o to konkretniej się rozchodzi.. w kwestii ulg przejazdowych.. KŚ same są sobie winne.. tyle ..
Pawel_15 - 10-12-2011, 13:58
Temat postu:
Związchole tak ale nie w takiej formie jak to jest obecnie, czyli że dużo krzyczą i bronią zakład bo dbają o swoje stołki. Zakład i ludzie wpierw, potem ich stołki. Zresztą te zniżki to powinni wszędzie polikwidować. Polityka ulg powinna byc gruntownie zreformowana. Należy zacząć od p.osłów i senatorów.
woland - 10-12-2011, 15:23
Temat postu:
Każda firma powinna dbać o swoich pracowników, czy to KŚ,Intercity,PR,Energetyka itd.
Pamiętacie gdy kolejarz miał bezpłatny bilet na dojazd do pracy? Mogę płacić za miesięczny pełną stawkę, proszę bardzo ale niech pracodawca da mi zarobić a nie dając betki żąda bym zawsze na czas był w pracy. Nieraz trudno tak dopasować dojazd by być na czas.
Z drugiej strony, moim skromnym zdaniem zawsze można się dogadać.Tylko trzeba chcieć to zrobić. Rozumiem PR-y, oni dają ulgę w sumie na całą Polskę, KŚ tylko na trasę Gliwice-Częstochowa
Anonymous - 10-12-2011, 15:42
Temat postu:
woland napisał/a:
Rozumiem PR-y, oni dają ulgę w sumie na całą Polskę, KŚ tylko na trasę Gliwice-Częstochowa


Tyle, że popatrz ile osób pracuje w PR-ach, a ile w KŚ. Pod tym względem każdy ma racje.
pospieszny - 10-12-2011, 17:30
Temat postu:
Cytat:
Każda firma powinna dbać o swoich pracowników

I każda dba... jak to robi PR już niebawem w praktyce odczują jej pracownicy Rolling Eyes
Cytat:
Rozumiem PR-y, oni dają ulgę w sumie na całą Polskę

Nie wszyscy mogą okazać się aż tak wyrozumiali Śmiech zwłaszcza jak ich firma nie potrafiła się porozumieć o uprawnienia na jedną relację Śmiech
Wojtek - 21-12-2011, 09:08
Temat postu:
"Solidarność" broni 99-procentowych ulg dla kolejarzy

Kolejarska "Solidarność" zaapelowała do marszałka województwa, by przywrócił 99-procentowe ulgi dla kolejarzy korzystających z usług Kolei Śląskich. Ma to "złagodzić napięcia społeczne w branży" - napisali związkowcy.

Decyzja Kolei Śląskich o likwidacji od stycznia 2012 roku 99-procentowych ulg dla kolejarzy z innych firm, w tym Przewozów Regionalnych, wywołała w branży ogromne poruszenie i protesty. Tak duże, że do sprawy postanowiła włączyć się kolejarska "Solidarność", która w specjalnym liście zaapelowała do marszałka Adama Matusiewicza, by zmienił zdanie i przywrócił ulgi dla kolejarzy. Związkowcy przekonują, że może to "złagodzić napięcia społeczne w branży". Podobny apel, "S" wystosowała też do Kolei Wielkopolskich i Kolei Dolnośląskich, gdzie kolejarze z PR też nie będą mogli już korzystać z 99-procentowych zniżek.

Na likwidację prawie darmowych przejazdów dla kolejarzy i ich rodzin naciskał Urząd Marszałkowski w Katowicach. Chodzi o oszczędności, bo okazało się, że kolejarze stanowią spory odsetek pasażerów korzystających z Kolei Śląskich. Od stycznia kolejarze niezwiązani z KŚ będą mogli kupować bilety z 33 i 50 proc. obniżkami. Pracownicy KŚ mogą jeździć swoimi pociągami za darmo.

źródło: Gazeta.pl
danio - 21-12-2011, 11:17
Temat postu:
Do strajku panowie !!!! (ironia ....)
sheva17 - 21-12-2011, 11:50
Temat postu:
Dla KŚ to konkretne koszty na co słusznie wskazuje @mk1992, dla PR-ów również dopuszczenie pracowników KŚ do swojej sieci to spory wydatek. Pracownicy PR-ów w tej relacji mają też dostęp do pociągów TLK-a, więc nie jest tak źle.
@pospieszny, pracownicy Pr-ów mają zniżki na większość pociągów w tym kraju, zapwne jesteś niedoinformowany. Sytaucja pracowników KŚ jest znacznie gorsza, ale za to zarabiają jak wieść gminna niesie lepiej to i bilet sobie mogą kupić.Z biletów od kolejarzy z innych spółek na pewno na jakieś podwyżki by się uzbierało, także likwlidacja ulg dla kolejarzy od 1.01. 2012 ma sens. KW, KD, KŚ wybrały dobry kierunek zastanawia tylko postawa KM, ale te jak wiadomo są bogate Very Happy . Poważnie mówiąc to KM-y mają atarkcyjną ofertę i taka ,,wymiana'' dla PR-ów czy PKP IC jest bardziej opłacalna i nie dziwie się, że tutaj o porozumienie było łatwiej.
Beatrycze - 21-12-2011, 12:08
Temat postu:
sheva17, jaka strata? Przecież nikt będący przy zdrowych zmysłach nie poszedł pracować do KŚ dla darmowych biletów. Pracuje się dla pieniędzy, nie dla zniżek na pociągi.

Ale z drugiej strony, znam takich, którzy podjęli pracę w tzw. PKP tylko dlatego, że kolej dawała darmowe bilety. No, niektórzy może jeszcze byli zarażeni mikolstwem, ale główna motywacja to darmowe wożenie tyłka w pociągach. I teraz gdy te ulgi się odbiera to pojawia się płacz. Sorry, ale jaki interes śląski podatnik ma w tym, że cała horda kolejarzy ze spółek PKP i PR wozi się za darmo pociągami KŚ, które są utrzymywane z publicznych funduszy?

KŚ jak i wszystkie pozostałe spółki pasażerskie powinny wozić za darmo tylko i wyłącznie swoich pracowników! Są zniżki handlowe 33% i 50%, które pracodawcy mogą wykupić dla swojej załogi - na zdrowych i uczciwych zasadach. Nie ma ani jednego powodu, aby kolejarze z PKP i PR byli jakąś uprzywilejowaną grupą pasażerów w pociągach KŚ.
sheva17 - 21-12-2011, 12:17
Temat postu:
Cytat:
sheva17, jaka strata? Przecież nikt będący przy zdrowych zmysłach nie poszedł pracować do KŚ dla darmowych biletów. Pracuje się dla pieniędzy, nie dla zniżek na pociągi.


Nie mogę się z Tobą zgodzić. Darmowy bilet do pracy, czy na wakacje to spora ulga dla domowego budżetu.


Cytat:
Sorry, ale jaki interes śląski podatnik ma w tym, że cała horda kolejarzy ze spółek PKP i PR wozi się za darmo pociągami KŚ, które są utrzymywane z publicznych funduszy?


Żadnego. KŚ na kolejarzach i ich rodzinach mogą nieźle zarobić- część z tych pociągów korzystać musi a to mogą być spore pieniądze. To nie jest normalna sytaucja by kolejarze i ich rodziny zajmowali 1/3 składu a często i ponad tą garnicę jak pisał @mk1992 wożąc się za darmo. Oferta TLK-a w tej relacji jest dostępna i zapewne część zmieni przewoźnika a część będzie płacić za przejazdy z korzyścią dla KŚ jak inni pasażerowie. Tak naprawdę nie dziwię się PR-om, że dla 1 linii nie chciały otworzyć całej sieci największego przewoźnika w kraju i wzajemny brak honorowania ulg to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich i najbardziej zdrowe.


Cytat:
Są zniżki handlowe 33% i 50%, które pracodawcy mogą wykupić dla swojej załogi - na zdrowych i uczciwych zasadach. Nie ma ani jednego powodu, aby kolejarze z PKP i PR byli jakąś uprzywilejowaną grupą pasażerów w pociągach KŚ.


Dokładnie. I chyba też kolejarze z KM Very Happy . Zresztą mają tyle pociągów w kraju, że mają się czym wozić.
wuja - 21-12-2011, 14:54
Temat postu:
Zlikwidować należy również ulgi dla rodzin. To jest absurd i socjalizm pełna gębą. A poza tym jawna dyskryminacja, bo czemu dziecko którego rodzice nie pracują na kolei ma płacić więcej niż dziecko pracowników PKP, jadące w tym samym pociagu do tej samej szkoły...?
Zgodnie z tą logiką, dzieci piekarzy powinni mieć tańszy chleb...
sheva17 - 21-12-2011, 15:07
Temat postu:
Tym bardziej, że te dzieci mają przysługujące im zniżki indywidualne czy to z tytułu posiadania statusu ucznia czy też studenta i to ewidentna strata dla spółek kolejowych, ponieważ tracą przysługujące im dopłaty do ulg z budżetu państwa. Książeczki spokojnie można było ograniczyć do małżonków.
wuja - 21-12-2011, 15:14
Temat postu:
A dlaczego dla małżonków? Dlaczego dana spółka kolejowa ma sponsorować komuś praktycznie darmowy przejazd...? A małżonkowie taksówkarzy? A, zapomniałem, taksówkarze to prywaciarze więc potrafią liczyć, a nasza kolej, no cóż...
sheva17 - 22-12-2011, 20:48
Temat postu:
Nasza kolej nie jest taka zła, no bez przesady. Taksówkarze zarabiają chyba lepiej niż kolejarze a poza tym racz zauważyć, że proponuję rezygnację nawet z książeczek dla dzieci kolejarzy- Ci mają indywidualne zniżki a półki co uważam, że można rozważyć pozostawienie przez książeczek dla małżonków.
Paszczak - 31-01-2012, 22:02
Temat postu:
Od 1 lutego koniec ulg dla kolejarzy w KŚ

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, jeszcze przez cały styczeń kolejarze wszystkich spółek kolejowych, m in. Przewozów Regionalnych i PKP Cargo, mogli jeździć pociągami Kolei Śląskich na biletach z 99-procentową zniżką. Od 1 lutego śląski przewoźnik definitywnie wycofuje się z honorowania biletów z "kolejarską" ulgą.

- Rzeczywiście, ulgi obowiązywały najpierw do końca grudnia, a później, w związku z licznymi prośbami, przedłużyliśmy ważność oferty do końca stycznia. Prośby motywowano tym, żeby nie zaskoczyć pracowników nagłą zmianą - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha. Jednak dziś do redakcji "Rynku Kolejowego" przychodziły pytania pracowników spółek kolejowych o to, czy "wiemy co z tą zniżką".

- Od jutra ulgi 70-cio, 80-cio i 99-cio procentowe nie będą honorowane - stawia sprawę jasno Warzecha wyjaśniając, że Koleje Śląskie nie sprzedawały takich biletów - Były to bilety wydane przez innych przewoźników. My z przewożenia kolejarzy nie osiągaliśmy żadnych przychodów. Nie można było tego dłużej tolerować - powiedział rzecznik.

Ile teraz będą musieli płacić kolejarze w pociągach Kolei Śląskich? - To pytanie do firm oraz Związku Pracodawców Kolejowych. W naszej ofercie jest specjalna taryfa dla pracodawców, którzy zawrą z Kolejami Śląskimi umowę na zakup ulgowych przejazdów dla swoich pracowników. Bilety z ulgą 33% będzie można nabyć przy jednorazowym zakupie minimum 100 biletów okresowych, natomiast przy zakupie co najmniej 250 biletów pracodawca otrzyma ulgę 50%. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby firmy kolejowe skorzystały z tej oferty - stwierdził Adam Warzecha. Przyznał jednak, że żadnej takiej umowy z pracodawcami kolejowymi dotychczas nie zawarto.

źródło: Rynek Kolejowy
Exsimus - 01-02-2012, 11:39
Temat postu: Od 1 lutego koniec ulg dla kolejarzy w KŚ
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, jeszcze przez cały styczeń kolejarze wszystkich spółek kolejowych, m in. Przewozów Regionalnych i PKP Cargo, mogli jeździć pociągami Kolei Śląskich na biletach z 99-procentową zniżką. Od 1 lutego śląski przewoźnik definitywnie wycofuje się z honorowania biletów z "kolejarską" ulgą.

- Rzeczywiście, ulgi obowiązywały najpierw do końca grudnia, a później, w związku z licznymi prośbami, przedłużyliśmy ważność oferty do końca stycznia. Prośby motywowano tym, żeby nie zaskoczyć pracowników nagłą zmianą - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha. Jednak dziś do redakcji "Rynku Kolejowego" przychodziły pytania pracowników spółek kolejowych o to, czy "wiemy co z tą zniżką".

- Od jutra ulgi 70-cio, 80-cio i 99-cio procentowe nie będą honorowane - stawia sprawę jasno Warzecha wyjaśniając, że Koleje Śląskie nie sprzedawały takich biletów - Były to bilety wydane przez innych przewoźników. My z przewożenia kolejarzy nie osiągaliśmy żadnych przychodów. Nie można było tego dłużej tolerować - powiedział rzecznik.

Ile teraz będą musieli płacić kolejarze w pociągach Kolei Śląskich? - To pytanie do firm oraz Związku Pracodawców Kolejowych. W naszej ofercie jest specjalna taryfa dla pracodawców, którzy zawrą z Kolejami Śląskimi umowę na zakup ulgowych przejazdów dla swoich pracowników. Bilety z ulgą 33% będzie można nabyć przy jednorazowym zakupie minimum 100 biletów okresowych, natomiast przy zakupie co najmniej 250 biletów pracodawca otrzyma ulgę 50%. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby firmy kolejowe skorzystały z tej oferty - stwierdził Adam Warzecha. Przyznał jednak, że żadnej takiej umowy z pracodawcami kolejowymi dotychczas nie zawarto.


ŹRÓDŁO
Pirat - 03-02-2012, 14:31
Temat postu:
Związkowcy piszą do śląskiego marszałka w sprawie ulg

Od 1 lutego w pociągach Kolei Śląskich zniesione zostało honorowanie biletów z ulgą 99% dla pracowników z grupy PKP. Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP napisał list protestacyjny do marszałka Adama Matusiewicza, w którym wskazuje, że pracownicy PKP PLK umożliwią ruch pociągów również tej spółki, oraz że "stanowią dużą grupę elektoratu".

Poniżej publikujemy treść listu MKR ZZDR PKP do marszałka Adama Matusiewicza:

"MKR ZZDR PKP Katowice zwraca się do Pana Marszałka o udzielenie w trybie pilnym informacji w sprawie obowiązywania w miesiącu lutym 2012 roku uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych pociągami uruchamianymi przez spółkę Koleje Śląskie spółka z o.o..

Trwające kilka miesięcy rozmowy Związku Pracodawców Kolejowych z Zarządem spółki Koleje Śląskie nie przyniosły do dnia dzisiejszego rozstrzygnięcia problemu, który dotyka bezpośrednio dużej grupy społeczeństwa naszego województwa pracującego w spółkach grupy PKP.

W wyniku prowadzonych rozmów ustaliliśmy, że Zarząd spółki Koleje Śląskie może się ustosunkować do propozycji zawarcia umowy ze Związkiem Pracodawców Kolejowych dopiero pod koniec miesiąca lutego bieżącego roku, po uzyskaniu pozytywnej opinii organów nadzoru właścicielskiego a więc jak rozumiemy również Pana i Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego – jako właściciela spółki.

Pracownicy o których mowa są zmuszeni do korzystania z usług spółki Koleje Śląskie ponieważ nie mają żadnej możliwości korzystania z innych, alternatywnych środków transportu i dojazdu do pracy, w tym też pociągów innego przewoźnika jak na przykład Przewozów Regionalnych.

Obecny tryb prowadzenia rozmów w opisywanej sprawie ze spółką, której właścicielem jest UM województwa Śląskiego naszym zdaniem nie ma nic wspólnego z rozmowami handlowymi poważnych partnerów lecz przypomina zabawę ciuciubabkę i w związku z tym oprócz informacji o którą prosimy na wstępie, oczekujemy również od Pana Marszałka jasnej i konkretnej decyzji czy Śląski Urząd Marszałkowski jest zainteresowany rozwiązaniem problemu i wyrazi zgodę na zawarcie porozumienia w sprawie ulgowych świadczeń przejazdowych dla pracowników spółek Grupy PKP czy też nie tym bardziej, że problem „ulg przejazdowych kolejarzy” i ich honorowania przez spółkę Koleje Śląskie był znany jeszcze przed jej utworzeniem i rozpoczęciem działalności.

Kuriozalnym wydaje się też sytuacja w której Śląski Urząd Marszałkowski będąc właścicielem jednej spółki(KŚ) i współwłaścicielem drugiej (PR), honoruje ulgowe świadczenia przejazdowe w PR natomiast tych samych świadczeń nie honoruje w Kolejach Śląskich.

Pracownicy w imieniu których się zwracamy do Pana Marszałka zatrudnieni są na stanowiskach pracy i posterunkach obsługujących pociągi Kolei Śląskich co powoduje, że na rynku transportu publicznego naszego województwa jesteśmy bezpośrednio od swoich usług uzależnieni. Gdyby nie pracownicy PKP PLK S.A. prowadzący ruch pociągów, spółka Koleje Śląskie której właścicielem jest Śląski Urząd Marszałkowski nie mogła by funkcjonować, podobnie jak inni przewoźnicy.

Ponadto pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że ci sami pracownicy w sprawie których się do Pana zwracamy stanowią dużą grupę elektoratu wyborczego naszego województwa biorącego czynny udział w wyborach samorządowych.

Ci ludzie w ostatnich wyborach samorządowych zaufali swoim kandydatom i dzięki ich decyzji między innymi Pan Marszałek ma możliwość piastowania swojej zaszczytnej i odpowiedzialnej funkcji. Obecnie ci sami wyborcy czują się zawiedzeni i dyskryminowani z tego tylko powodu, że noszą kolejarski mundur.

Dodatkowo za podjęciem przez Urząd Marszałkowski pozytywnej decyzji niech przemówi fakt, że ulgi stosowane dla pracowników spółek grupy PKP nie są „darmowe” a Koleje Śląskie rozliczają się finansowo ze spółką Przewozy Regionalne. Jaki cel ma dalsze przeciąganie rozmów ze Związkiem Pracodawców Kolejowych – nie jesteśmy w stanie zrozumieć, tym bardziej, że zawarcie odpowiedniego porozumienia może skutkować korzyścią również dla pracowników spółki Koleje Śląskie."


źródło: ZZDR PKP / Rynek Kolejowy
pospieszny - 03-02-2012, 14:58
Temat postu:
Cytat:
Gdyby nie pracownicy PKP PLK S.A. prowadzący ruch pociągów, spółka Koleje Śląskie której właścicielem jest Śląski Urząd Marszałkowski nie mogła by funkcjonować



Słusznie, wtedy zniknąłby problem ze skonsumowaniem uprawnień o które z taką wielką zapobiegliwością zabiegają Śmiech
Ralny - 03-02-2012, 15:41
Temat postu:
No cóż, argumenty związkowców z PKP są rodem z bolszewickiej Rosji: nam się należą pociągi za darmo, bo tak!

Moja luba, która pracuje w Biedronce, nie dostaje w swoim sklepie nic za darmo - za wszystko płaci w kasie, jak każdy inny klient. Ba, w sklepach innych sieci handlowych też nie ma żadnych ulg i zniżek. Dlaczego więc kolejarze z PKP oczekują od innych firm kolejowych extra bonusów, nie dając nic w zamian? Takimi żądaniami kolejarze sami prowokują niechęć społeczną do swojego środowiska. Zamiast zająć się pasażerem, z którego żyją, interesują ich tylko własne przywileje.

Proszę zauważyć, że w żadnym liście otwartym związkowców, a takich listów mamy ostatnio prawdziwy wysyp, ani razu nie pada słowo PASAŻER. Bardzo wymowne...
Daniel.Łoboda - 05-02-2012, 14:12
Temat postu:
@Ralny
Związek Zawodowy w myśl ustawy ma dbać o interes pracowników, których reprezentuje. Co w tym dziwnego że w tym przypadku występują o ulgi dla pracowników? OO pasażerów mają dbać Ci którzy do tego zostali zobowiązani jak Pan poseł który zmarzł w pociągu. Nie przeszkadza Ci fakt że Pan poseł i reszta jeździ na koszt podatnika, przy poborach rzędu 10tyś.? To że korzystają z linii lotniczych też na twój koszt Cię nie razi? Razi Cię fakt wystąpienia zz w sprawie ważnej dla pracowników. To chyba lekko chore podejście. To że twoja luba nie otrzymuje zniżek lub gratisów nie oznacza że w innych dużych lub małych firmach ich nie ma. I nie tylko w Polsce. W Virgin Trains pracownicy mają darmowe przejazdy kolejami wraz z rodziną jak i zniżki na zakupy w Virgin Store oraz na przeloty Virgin Atlantic. Jest to jeden z elementów pozapłacowych proponowanych już podczas przyjęcia do pracy. To że pracownicy KŚ nie mają ulg u innych przewoźników jest kwestią wewnętrzną tej spółki. Zapewne gdyby Zarząd KŚ zechciał przystąpić do rozów z ZPK pracownicy tej spółki także otzrymaliby zniżki u innych przewoźników.

[ Dodano: 05-02-2012, 14:14 ]
i jeszcze jedno. Kolejarze płacą za bilety i nie mają ich za darmo. Poszczególne spółki wykupują uprawnienia dla pracowników co jest dochodem dla przewoźników. Także pracownicy płacą za bilety. Trochę obiektywizmu lub wiedzy w temacie
pospieszny - 05-02-2012, 14:27
Temat postu:
Cytat:
OO pasażerów mają dbać Ci którzy do tego zostali zobowiązani jak Pan poseł który zmarzł w pociągu

Jasne, przecież nie będą dbać "kolejarze" czy też niby "związkowcy" z przekonaniami jak wyżej.
Dla nich pasażer to zło konieczne, przez dziesięciolecia uwadniający kto jest w tym interesie dla kogo Rolling Eyes
Cytat:
Kolejarze płacą za bilety i nie mają ich za darmo

Ale "związkowcy" nie wszyscy o tym wiedzą Śmiech stąd list protestacyjny i durne apele.

KŚ przygotowały odpowiednią ofertę, myślę że nawet "związkowcy" się z nią kiedyś zapoznają aby w myśl ustawy Rolling Eyes zadbać o
Cytat:
interes pracowników

Daniel.Łoboda - 05-02-2012, 15:02
Temat postu:
@ pospieszny
Zapoznali się i rozmawiają z zarządami spółek aby wynegocjowali lepszą ofertę lub wykupili zniżki.
cytat: "Jasne, przecież nie będą dbać "kolejarze" czy też niby "związkowcy" z przekonaniami jak wyżej.
Dla nich pasażer to zło konieczne, przez dziesięciolecia uwadniający kto jest w tym interesie dla kogo"
A na jakiej podstawie tak sądzisz??? mierzysz wszystkich swoją miarą???
Przez dziesięciolecia rządzący obsadzali spółki kolejowe pseudo prezesami według zasady BMW i efekty widać dzisiaj. Nie jest to wina dyżurnego, konduktora, maszynisty czy innego szaraka, któremu według Ciebie powinno się zabrać wszystkie przywileje a najlepiej żeby zarabiał najniższą krajową. To jest według Ciebie sposób na uzdrowienie dzisiejszej chorej kolei?
woland - 07-02-2012, 09:42
Temat postu:
Śląski PR zbiera chętnych do ulgi na KŚ. Do wczoraj trzeba było wpisać sie na listę i podpisać zgodę na potrącenie z pensji kasy na bilet miesięczny jaki kto sobie życzy. Jeśli zbierze się odpowiednia liczba osób będzie ulga 50% Smile
lxd2bartek - 07-02-2012, 10:36
Temat postu:
pospieszny, Ale KŚ im za to płaci że jeżdzą po ich torach także stać ich na wykup biletu a firma może im też wykupić zniżkę 33% albo 50%.Nierozumiem o co wam chodzi,KŚ nie jest jedyną spółką która nie honuruje jakiś zniżek.Niech związki się dogadają z prezesem swojej firmy i tyle.
pospieszny - 07-02-2012, 17:01
Temat postu:
lxd2bartek, Ja to wiem ale "związkowcy" nie kumają Śmiech
Dlatego chcą jeszcze w bonusie wozić się za darmochę w pociągach KŚ.

woland, Pisze o akcji na zakładzie. W PR się daje wyjść naprzeciw pracownikom więc wierzę że i pozostali nasi pracodawcy branżowi pójdą za tym przykładem.
woland - 25-02-2012, 08:13
Temat postu:
Jednak PR-y nie wykupią zniżek dla swoich pracowników. Z tego co zrozumiałem KŚ nie sprzeda ulgi tylko dlatego że PR-y nie są członkiem ZPK z którego wystąpiły dwa lata temu. Potrącone z pensji pieniądze za bilety będą zwrócone.
Przypuszczam że PR-y nie chcą płacić za ulgę dla swoich pracowników bo trzeba za to zapłacić a PR-y borykają się z brakiem pieniędzy. Tłumaczenie że KŚ nie chcą sprzedać ulgi jest zwykłym mydleniem oczu.
oporny301 - 25-02-2012, 09:10
Temat postu:
Bzdury wypisujesz. KŚ też nie są członkiem ZPK. To można załatwić umową dwustronną.
A że beton KŚ jest uparty, to inna rzecz.
A Ja emeryt, mam ulgę ustawową.
A ty nie. Język
pospieszny - 25-02-2012, 09:40
Temat postu:
Cytat:
Bilety z ulgą 33% będzie można nabyć przy jednorazowym zakupie minimum 100 biletów okresowych, natomiast przy zakupie co najmniej 250 biletów pracodawca otrzyma ulgę 50%.


PR są nadal w ZPK w przeciwieństwie do KŚ które nigdy w nim nie były i nie będą.
Maks - 25-02-2012, 09:52
Temat postu:
Oporny301 więcej pokory, bo mogą nadejść takie czasy, że i tobie zabiorą te twoje ulgi. W tym kraju przecież wszystko jest możliwe. A wracając do sedna tematu, niby dlaczego KŚ mają honorować ulgi 99% skoro nikt im nie pokrywa kosztów z tego tytułu ? Czy KŚ to instytucja charytatywna ?...

Woland napisał:
Cytat:
Przypuszczam że PR-y nie chcą płacić za ulgę dla swoich pracowników bo trzeba za to zapłacić a PR-y borykają się z brakiem pieniędzy.


Po co PR mają kupować 99% ulgę w KŚ skoro do tej pory nie rozliczyły kosztów dotychczasowych przejazdów ? Więc opowiadają pracownikom bajeczki, jak to KŚ ich dyskryminują...
oporny301 - 25-02-2012, 09:57
Temat postu:
Fakt.
Ale to nie ma nic wspólnego, z tym czy ktoś honoruje ulgi lub nie. Można to załatwić dwustronnym porozumieniem. ZPK nie jest tu wyrocznią.
Ciekawe dlaczego, KŚ nie chcą dać takich samych ulg na przejazdy PR-ami, swoim pracownikom?
pospieszny - 25-02-2012, 10:14
Temat postu:
Cytat:
Ulgowe bilety dla kolejarzy znikają, bo KŚ nie mogły dogadać się w tej sprawie z Przewozami Regionalnymi, które nie honorują 99 proc. obniżek dla pracowników KŚ.

PR obudziły się z ręką w nocniku, za chwilę bez pociągów ale z ulgami Rolling Eyes
woland - 25-02-2012, 13:42
Temat postu:
Cytat:
Po co PR mają kupować 99% ulgę w KŚ skoro do tej pory nie rozliczyły kosztów dotychczasowych przejazdów ? Więc opowiadają pracownikom bajeczki, jak to KŚ ich dyskryminują...

Ja nie pisałem o uldze 99% .Potrącona kwota wynosi tyle ile by kosztował mnie bilet m-ny z ulgą 50 %. Dlatego też dziwię się że jednak biletów miesięcznych nie będzie. Także wiem że wykupiona ulga nie jest na zasadach wzajemności. To jest tylko dobra wola zakładu czy taką ulgę wykupi. A PR-y na Śląsku są raczej na równi i pochyłej i wątpię że będą płacili dodatkowo za coś tam gdy na przykład w magazynie jest brak zwykłych świetlówek.
szeryf-adam - 25-02-2012, 16:33
Temat postu:
Punkt widzenia zmienia się - razem z punktem siedzenia. Temat ulg przejazdowych jest wałkowany od zawsze Smile ale mało jest wypowiedzi bedących istota dogłebnych poszukiwan prawdy i znajomoscia tematu.
Czytam i niekiedy az mnie skreca ze śmiechu
Fakttami sa : ulga na przejazdy nie jest wymysłem KOMUNY tylko SANACJI. W czasie II Wojny Swiatowej hitler nie zabrał a dokonało sie to teraz.
Pracuje PKP PLK S.A jestem dyz. ruchu, zarabiam tyle - że nie stać mnie nigdzie jeżdzić tą moja koleja dalej jak z - i do - pracy, Jak mam jechać dalej to wole jechac autobusem lub smachodem bo raz - szyciej dwa bez stersu, tzry teraz kiedy płace 100% za bilet taniej !!!
Mijacie sie z prawdą twierdzeniem, że Społeczenstwo w formie dotacji dokłada do kolejarskich ""zniżek na przejazdy ""
Od czasu gdy Kolej podzielona na spólki Budrzet Panstwa w formie Podatku WAT jest zasilany przez spólki w postaci odatku od usług wykonywanych jedna drugiej - sumami kilkakrotnie przekraczającymi wysokość dotacji olaboga dawanych z wielkim szumem a potem zabieranych ;P
NIE ZNAM NIKOGO KTO DAWAŁ BY COKOLWIEK ZA DARMO Za bilety płacimy i płaciliśmy jak karzdy Ulgi były i sa wykupowane przez pracodaawce z kasy co ją sami kolejzrze wypracowali - nikt nie daje im spoza firmy na to . Przewoznicy nie wożą za darmo nas kolejarzy - mają za to godnie zapłacone.
A po prawdzie - w 2011 dwa razy jechałem koleją na innej trasie jak z pracy i do pracy - na badania okresowe i po to by mi była potzreba ulga za kturą musze zapłacić
Szkoda mojej pisaniny i tak mało kto wie o czym pisze
Serdecznie pozdrawiam wszystkich ....
Merlin - 25-02-2012, 20:10
Temat postu:
Czytam posty od wielu lat ale dopiero teraz przekonałem się jakie bzdury wypisujecie. Ulgę 50% pracownicy PR wykupili sobie z własnych pieniędzy. Zakład zawarł umowę z KŚ, umowę te może zawrzeć każdy zakład jeżeli liczba chętnych to 250 osób. W piątek Rada Nadzorcza KŚ podjęła uchwałę, że nie wyraża zgody na honorowanie ulgi kolejowej 99% ani dla grupy PKP, ani dla PR. Katowicki PR przelał kasę na konto KŚ i w poniedziałek ci pracownicy, którzy zapłacili 95 zł otrzymają bilet miesięczny. Ot, cała tajemnica:)
sheva17 - 25-02-2012, 22:43
Temat postu:
Ulgę 50% może sobie wykupić każdy zakład pracy. Zgodzę się jednak, że ton listu związkowców jest skandaliczny. Ci ludzie żyją chyba jeszcze w czasach PRL-u, tam wszystko należało się wszystkim. Dlaczego bilet mają dostać związkowcy? Ja też chętnie skorzystam...
@popsieszny jak zwykle przesada z tym swoim antagonizmem w stosunku do PR-ów, to już zaczyna być żenujące.
woland - 27-02-2012, 08:57
Temat postu:
Właśnie przedwczoraj wieczorem odebrałem swój bilet miesięczny z ulgą 50% Smile . W piątek głośno mówiło się że jednak biletów nie będzie. Faktycznie jak napisała sheva17 każdy zakład może wkupić taką ulgę i to niezależnie czy na leży do ZPK czy nie. To jest tylko dobra wola zakładu. Nie wiem czy zakład ponosi z tego tytułu dodatkowe koszty ale nie moja w tym głowa. Ważne że nie muszę przy tych nędznych zarobkach wydawać jeszcze tyle kasy za bilet. Smile
oporny301 - 27-02-2012, 17:16
Temat postu:
Pewnikiem wąchate zwiąchole, maczały w tym palce. Język
woland - 27-02-2012, 19:43
Temat postu:
oporny301 napisał/a:
Pewnikiem wąchate zwiąchole, maczały w tym palce. Język


Pewnikiem wąchate zwiąchole palców w tym nie maczały i całe szczęście bo znów by coś sp..... Evil or Very Mad
pospieszny - 27-02-2012, 19:57
Temat postu:
woland, Dokładnie tak, nic innego nie potrafią Śmiech


Przy ostatnim działaniu zwiąchali odnośnie np. zakazu dzierżawienia taboru PR dla KŚ tak skutecznie zadziałali że skutki będzie dane im odczuć jeszcze w tym roku.
sheva17 - 02-03-2012, 22:57
Temat postu:
Akurat związkowcom nic do ulg handlowych. A brak dzierżawy to głupota tych ludzi. PR-y mogłyby oddać najgorsze kible i jeszcze na tym zarobić, ale głowy związkowców znów są puste.Inna sprawa, że władze PR-ów powinny twardo walczyć z tą związkową chołotą i uprzykrzać im życie jak się tylko da.
Clavier22 - 28-06-2012, 09:43
Temat postu:
Witam:) W związku z przejęciem od nowego RJ przez KŚ wszystkich połączeń na Śląsku mam pytanie następujące pytanie:
Jak myślicie czy od nowego RJ Koleje Śląskie będą uznawać ulgi przejazdowe od kolejarzy z innych spółek niż KŚ?
katowicer - 28-06-2012, 12:37
Temat postu:
Nie będą bo niby z jakiej racji ?
Pirat - 28-06-2012, 12:41
Temat postu:
Clavier22, KŚ oferują wykup ulgi handlowej na zasadach ogólnych. Nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, aby pracownicy kolejowych spółek byli faworyzowani przez KŚ względem innych pasażerów.
ET05 - 28-06-2012, 13:10
Temat postu:
W końcu KŚ honorują wykupione 50%. Najwyższy czas.
pospieszny - 28-06-2012, 13:17
Temat postu:
Nie w końcu tylko od 1 kwietnia 2012, oczywiście musi tu być zainteresowanie obydwu stron.
Clavier22 - 28-06-2012, 19:53
Temat postu:
Czyli jak mam wykupione ulgi przejazdowe do mogę kupić bilet z 50 % zniżką?
Pracuje w PKP PLK.
Exsimus - 28-06-2012, 23:49
Temat postu:
Przewozy Regionalne w zależności od ilości kupowanych przez ich pracowników biletów miesięcznych mają ulgę handlową kupując bilety w wymiarze 33 lub 50%. Ostatnio widuję same 50%. Podobnie bilety miesięczne chyba kupują u nas pracownicy Cargo. Bilety podczas kontroli można łatwo wyłapać, bo jako forma płatności napisane jest "PRZELEW"

Poza tym w KS honorowane są:

Wydane przez PKP IC:
- BILET OKRESOWY, klasa dowolna serii A469 ( za wyjątkiem poc komercyjnych)
- BILET BEZPŁATNY NA PRZEJAZD JEDNORAZOWY W POCIĄGU serii A-58

Poza tym zniżkę 50% mogą otrzymać osoby:
- Posiadające legitymację według wzoru H-1096

A zniżkę 33%
- Posiadacze legitymacji według wzoru H-1061

Oraz honorowane są:
- Bilety bezterminowe dla Zasłużonego Kolejarza
- Bilet służbowy OSŻD
- Międzynarodowy Bilet Bezpłatny FIP dla wyższych funkconariuszy kolei
Pirat - 30-06-2012, 12:51
Temat postu:
Śląskie bez ulg dla kolejarzy

Wciąż dużo emocji wzbudza podana w tym tygodniu decyzja woj. śląskiego o odwołaniu przetargu na przewozy i przekazaniu obsługi wszystkich połączeń kolejowych Kolejom Śląskim. Jedną z kwestii interesujących naszych czytelników są ulgi przejazdowe dla pracowników kolei.

W ciagu najbliższych kilkunastu dni województwo śląskie podpisze trzyletnią umowę na przewozy z Kolejami Śląskimi. W związku z tym likwidację swojego zakładu w Katowicach zapowiedziały Przewozy Regionalne. Według marszałka Matusiewicza, dzięki większej pracy eksploatacyjnej, zamiast ok. 500 pociągów, które obecnie uruchamiają PR, od nowego rozkładu jazdy w województwie będzie można wsiąść do 600 pociągów dziennie. Co więcej, prezes Kolei Śląskich Marek Worach zapowiedział obniżkę cen biletów w stosunku do obowiązującej w pociągach Przewozów Regionalnych.

Wielu naszych Czytelników pyta, czy od nowego rozkładu jazdy w Koleje Śląskie będą honorować kolejowe ulgi przejazdowe. Przekazaliśmy zapytania w tej sprawie rzecznikowi spółki, Adamowi Warzesze. Jak się okazuje, w tej sprawie zmian nie będzie - kolejarze na zniżki na dojazd do pracy nie mogą liczyć - Spółka Koleje Śląskie nie należy do Związku Pracodawców Kolejowych. Proponowane dotąd warunki współpracy w zakresie honorowania tzw. ulg kolejowych nie były niestety dla nas satysfakcjonujące pod względem ekonomicznym. W związku z tym należy stwierdzić, że ulgi te nie będą przez naszą spółkę honorowane w kształcie proponowanym obecnie przez ZPK - wyjaśnił Adam Warzecha.

- W ofercie Kolei Śląskich znajdują się jednak bilety z ulgą handlową 33% i 50%, które mogą nabywać pracodawcy (m.in. kolejowi), którzy zawarli z nami umowę do zakupu ulgowych przejazdów dla swoich pracowników. Zachęcamy spółki kolejowe do zawierania tego rodzaju umów - podpowiada rzecznik.

źródło: Rynek Kolejowy
michalsol - 02-07-2012, 15:59
Temat postu: zniżka 80% (rodzina rencisty) w Kolejach Śląskich
Witam,

jutro planuję podróż Kolejami Śląskimi.
W związku z tym mam pytanie - czy w Kolejach Śląskich są honorowane zniżki 80% przysługujące synowi rencisty kolejowego (legitymacja 601)?
Ewentualnie, czy w KŚ honorowane są bilety Przewozów Regionalnych ze zniżką 80%?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam!
Victoria - 02-07-2012, 16:23
Temat postu:
michalsol, skoro KŚ nie honorują ulgi 99% to logiczne jest, że nie honorują też ulgi 80%.
michalsol - 02-07-2012, 17:05
Temat postu:
Jeśli chodzi o pociągi w tym kraju, to najbezpieczniejsze jest jednak niekierowanie się logiką.
sheva17 - 02-07-2012, 20:22
Temat postu:
Kazda firma może stosowne zniżki dla swoich pracowników i ich rodzin wykupić, także nie ma problemu. Kolejarze na terenie Śląska mogą nadal korzystać ze zniżek na PKP IC.Przedmówca niestety chyba trochę popłynął. Jakim niby cudem kolejarze z ulg mieliby nie korzystać a ich dzieci już tak?
Dodatkowo teraz zajdzie poważna zmiana. PR zniżek w KŚ wykupować już nie będą, bo ich na Śląsku już nie będzie. I na koniec pytanie do kolegów z KŚ..Czy Wy w swojej spółce macie jakieś zniżki na bilety?
michalsol - 03-07-2012, 00:34
Temat postu:
Problem w tym, że nie chodzi o obecnego pracownika jakiejś ze spółek kolejowych lecz o rencistę.
Która spółka miałaby zapłacić za ulgi w KŚ - PKP Cargo? I czy są jakieś szanse, ze to się stanie?
anas - 03-07-2012, 17:57
Temat postu:
Nie rozumiem problemów z ulgą 99% na KŚ.Przecież nie wiadomo czy ulgi 99,80,70% będą od nowego roku gdziekolwiek ma byłym PKP.
woland - 04-07-2012, 08:58
Temat postu:
Exsimus napisał/a:


Poza tym w KS honorowane są:

Wydane przez PKP IC:
- BILET OKRESOWY, klasa dowolna serii A469 ( za wyjątkiem poc komercyjnych)


Wyjaśnij bliżej, co to są za bilety. Czy bilet sieciowy do nich się zalicza?
kond345.. - 04-07-2012, 23:19
Temat postu:
Bilet sieciowy pełnopłatny się zalicza. Oczywiście z ulgą 50 albo 33% też. Oprócz 99%
sheva17 - 05-07-2012, 21:07
Temat postu:
Cytat:
.Przecież nie wiadomo czy ulgi 99,80,70% będą od nowego roku gdziekolwiek ma byłym PKP.


Wiadomo.
TomekM - 05-07-2012, 21:20
Temat postu:
Sheva17 - możesz podać jakieś informacje na ten temat?
sheva17 - 05-07-2012, 22:24
Temat postu:
Na tym forum masz info na ten temat. Pracownik 99% zniżki, emeryt 80%, na rodzinę tylko książeczki kuponowe.
kond345.. - 06-07-2012, 09:21
Temat postu:
I tylko w klasie 2.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group