INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Modernizacja odcinka Świercze - Ciechanów zakończona

FranzMaurer - 14-12-2011, 09:44
Temat postu: Modernizacja odcinka Świercze - Ciechanów zakończona
8 grudnia 2011 roku na stacji Ciechanów odbyło się uroczyste otwarcie zmodernizowanego odcinka Świercze - Ciechanów o długości ponad 28 km, na linii kolejowej E65. Na tym odcinku pociągi będą mogły się rozpędzić do prędkości 160 km/h.

Umowa na wykonanie robót budowlanych modernizacji infrastruktury kolejowej stacji i szlaków w obszarze LCS Ciechanów, Odcinek Świercze - Ciechanów. LOT A - stacje: Gąsocin, Ciechanów. LOT B - szlaki: Świercze - Gąsocin, Gąsocin - Ciechanów została podpisana 16 września 2009 roku i opiewała na kwotę 576 304 995,41 złotychbrutto.

Prace, których celem było uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h, poprawienie bezpieczeństwa, podniesienie komfortu podróżowania pasażerów, skrócenie czasu przejazdu oraz ograniczenie wpływu linii na środowisko wykonało konsorcjum "POLKOR LCS CIECHANÓW" w składzie: Eiffage Construction Ceska Republika Sp. z o.o. Oddział w Polsce - Lider Konsorcjum,Eiffage Polska Koleje Sp. z o.o.,Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o., Leonhard Weiss GmbH & Co. KG.

przy udziale podwykonawców: EL-IN,Trakcja Tiltra S.A., Agat Sp. z o.o. Koluszki, KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A., Marek & Moskwiński Sp. J.,INTOP Warszawa Sp. z o.o., Per Aarsleff Sp. z o.o., Kol - Minex Usługi Kolejowe i Wyburzeniowe,PRKiI S.A. Wrocław, EXPOL S.A.

Nadzór nad realizacją umowy sprawuje Inżynier Konsorcjum firm: Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o., TOR - MEL Sp. z o.o.

W ramach umowy m. in zmodernizowano i przekazano do eksploatacji ponad 62 km torów wraz z nowo wybudowaną siecią trakcyjną, zabudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i odwodnieniem układu torowego; zamontowano 39 rozjazdów; -wybudowano nową linię LPN (Linia Potrzeb Nietrakcyjnych) na całej długości kontraktu od Świercz do Ciechanowa; wybudowano 4 przejścia dla pieszych pod torami (w Świerczach, Gąsocinie, Gołotczyźnie, Ciechanowie,=); wybudowano 21 przepustów na szlaku Świercze - Gąsocin, stacji Gąsocin, szlaku Gąsocin - Ciechanów oraz stacji Ciechanów; wybudowano łącznie 10 peronów, w tym: peron nr 1 i 2 na stacji Gąsocin, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Kałęczyn, peron nr 1 i 2 na posterunku odgałęźnym Świercze, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Ciechanów Przemysłowy oraz peron nr 1 i wyspowy nr 2 na stacji Ciechanów wraz z ustawieniem wiat peronowych, tablic z nazwą stacji i słupów oświetleniowych; wyposażono w samoczynną blokadę liniową szlaki Świercze - Gąsocin oraz Gąsocin - Ciechanów; zmodernizowano most nad rzeką Łydynią i most nad rzeką Soną; rozbudowano i wyremontowano nastawnię dysponującą na stacji Ciechanów pod siedzibę Lokalnego Centrum Sterowania,

Obecnie trwają prace związane z zagospodarowaniem terenów na stacji Ciechanów i Gąsocin (ogrodzenie peronów, układanie chodników, itp.) oraz przy budowie ekranów akustycznych na stacji Gąsocin i szlaku Gąsocin - Ciechanów.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu nr POIS.07.01.00-00-009/09 "Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - obszar LCS Ciechanów"


Źródło: Rynek Kolejowy
Krog - 15-02-2016, 19:28
Temat postu:
Cytat:
Na tym odcinku pociągi będą mogły się rozpędzić do prędkości 160 km/h.

Cóż z tego jeśli pociągi wloką się jak 3 lata przed rozpoczętą modernizacją. Minęły 4 lata a pociągi nadal się wloką (głównie z powodu przepuszczania poc. Pendolino). Kilku nasto minutowe postoje we wsi Konopki to dowód na nieudolność dyrektora Grajdy z KM. Po co wypuszczać taki pociąg z/do Warszawy jeśli potem długo stoi na wioskach.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group