INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Strajk w PKP Intercity?

Arek - 20-12-2011, 12:26
Temat postu: Strajk w PKP Intercity?
Strajk w PKP Intercity?

Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych żąda od zarządu PKP Intercity wycofania decyzji o wdrożeniu wytycznych dotyczących przydzielenia pracowników drużyn konduktorskich do poszczególnych „planów obsługi”. Kierownictwo spółki ma na to trzy dni. W przeciwnym razie KKZZ rozpocznie procedurę sporu zbiorowego, która może się zakończyć strajkiem.

List z takim żądaniem został wczoraj przesłany do prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego przez Jacka Droździela, wiceprzewodniczącego Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. Możemy w nim przeczytać, że Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych wyraża zdecydowany sprzeciw wobec wprowadzenia od 1 stycznia 2012 roku wytycznych dotyczących przydziału drużyn konduktorskich do planów obsługi.

„W opinii naszej organizacji podział pociągów na „trzy plany” jest zupełnie nietrafiony i doprowadzi do wysoce negatywnych skutków dla organizacji, finansów spółki jak i pracowników oraz wizerunku spółki w oczach klientów” – pisze reprezentant KKZZ.

Zdaniem związkowców wydzielenie „trzech planów” spowoduje zwiększenie zapotrzebowania bez zwiększenia efektywności i jakości usług oferowanych przez spółkę, a w przypadku zwolnień od pracy oraz urlopów wypoczynkowych nastąpi dezorganizacja pracy poprzez brak zastępstwa dla pracowników obsługujących dany plan obsługi. Zwracają oni także uwagę, że jeżeli pracodawcy zechcą zabezpieczyć odpowiednią rezerwę pracowników do obsługi danego planu, efektywność spadnie z większy się zapotrzebowanie pracowników.

„Jeżeli pracodawcy wydaje się, że będzie mógł „przerzucić” pracowników z planu do planu to popełnia kardynalny błąd. Pracownicy zaszeregowani do niższego planu z poczucia wyrządzonej mu krzywdy, każdorazowo będzie odmawiał pracy w planie „wyższym”. Trudno będzie odmówić w takim przypadku racji pracownikom. Nastąpi dezorganizacja pracy a w ekstremalnych przypadkach brak pracowników do obsługi pociągów. Taka sytuacja już miała miejsce po przeprowadzonej weryfikacji w obecnym roku. W okresie wzmożonych przewozów, dyspozytorzy drużyn konduktorskich próbowali zatrudnić pracowników, którzy nie zakwalifikowali się do „pierwszego planu. Niestety w wielu przypadkach pracownicy domawiali pracy lub zgłaszali urlopy na żądanie, tylko dlatego że nie chcieli tych pociągów obsługiwać z poczucia wyrządzonej krzywdy przez pracodawcę. Sytuacja ta spowodowała wypracowanie godzin nadliczbowych, których można było uniknąć” – czytamy w piśmie związkowców.

Z listu możemy się dowiedzieć także, że strona społeczna na każdym spotkaniu z dyrektorami zakładów oraz z zarządem spółki PKP Intercity jest przekonywana o potrzebie szukania oszczędności. „Czy wypracowanie niepotrzebnych godzin nadliczbowych i zwiększanie kosztów pracy należy do oszczędności?” – pytają przedstawiciele KKZZ.

Ostrzegają jednocześnie, że decyzja o podziale wśród pracowników burzy wszystko to, co zarząd spółki i strona związkowa wypracowała przez ostatni rok. „Doskonale zdajemy sobie sprawę, że premia za odprawę podróżnych w pociągu jest istotnym elementem w wynagrodzeniu pracowników drużyn konduktorskich. Osoby zakwalifikowane do planu pierwszego i trzeciego utracą część wynagrodzenia, co przełoży się na społeczne niezadowolenie. W okresie Euro 2012, jak i wakacji, zwiększy się ilość zwolnień chorobowych i innych zwolnień od pracy. Decyzja Prezesa Zarządu o wyrównywaniu wynagrodzeń zasadniczych, przyznaniu premii motywacyjnej wszystkim pracownikom spółki oraz list z prośbą o sprawne przeprowadzenie wdrożenia rozkładu jazdy, spowodowała ogólną podniesienie satysfakcji wśród załogi, co przełożyło się na lepszą i efektywniejszą pracę. Rozkład Jazdy wdrożono bez większych uchybień i zastrzeżeń opinii społecznej” – pisze Jacek Droździel.

Jego zdaniem spadek wynagrodzenia poprzez utratę premii za odprawę podróżnych, spowoduje zwiększenie ilości pozwów sądowych dotyczących nierównego traktowania przez pracodawców. Zaznacza przy tym, że związki zawodowe nie będą w stanie powstrzymać kolejny raz fali pozwów sądowych, co udawało się w ostatnim czasie.

Na czym polegają więc wytyczne dotyczące przydzielenia pracowników drużyn konduktorskich do poszczególnych planów obsługi? „W związku z wytycznymi przekazanymi przez Członka Zarządu „PKP Intercity” S.A. do jednostek organizacyjnych, pracownicy nie spełniający kryteriów takich jak: brak znajomości języka obcego, umiejętność rozwiązywania problemów, dbałość o wizerunek własny, dbałość o wizerunek firmy, kultura osobista – będą obsługiwać pociągi TLK w komunikacji krajowej” – wyjaśniają związkowcy w liście i ostrzegają, że „w przypadku wycieku takich informacji do mediów, spowoduje to pytania o traktowanie klientów spółki jako podróżnych drugiej kategorii.”

„Jako związkowiec i pasażer zdecydowanie sprzeciwiam się takiemu podziałowi podróżnych! Zawartość portfela nie powinna stanowić o jakości świadczonych usług przez firmę przewozową. Z pociągów TLK korzystają osoby o różnym statusie społecznym. Podróżują nimi także obcokrajowcy przemieszczający się po naszym kraju. Z przeprowadzonych rozmów i obserwacji śmiem twierdzić, że liczba obcokrajowców w pociągach TLK jest większa aniżeli w EIC czy Ekspresach” – pisze Jacek Droździel.

Skan listu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/ICskan.doc

źródło: Rynek Kolejowy
gumis - 20-12-2011, 13:02
Temat postu:
"Zaznacza przy tym, że związki zawodowe nie będą w stanie powstrzymać kolejny raz fali pozwów sądowych, co udawało się w ostatnim czasie."
Zmowa z pracodawcą czy troska o firmę? Trzeba być wyjątkową kanalią związkową aby przyznać się do takiego działania. ZZ powstrzymuje pozwy do sądu gdy jego członkom dzieje się krzywda?
To teraz niech spróbują namówić członków do strajku.
Ciekawym argumentem byłoby przytoczenie wpływów z TLK na tle całości! Gdyby nie "brudasy" to IC gryzłoby trawę. Wie o tym prezesik czy pali głupa? Wie o tym spólnik zwany związkowcem?
Pora się zadeklarować - z Nami czy przeciwko Nam, bo z takich pisemek wynika, że dwulicowość to domena związkowca.
pospieszny - 20-12-2011, 13:45
Temat postu:
Cytat:
W okresie Euro 2012, jak i wakacji, zwiększy się ilość zwolnień chorobowych i innych zwolnień od pracy.

Super, po tych zwolnieniach będzie okazja do jeszcze innych zwolnień Śmiech

Nie no, strasznie wielką łaskę robicie firmie i pasażerom.
Daniel.Łoboda - 20-12-2011, 18:52
Temat postu:
gumis
rozmawiałem osobiście z pracownikami aby powstrzymali się z składaniem pozwów bo może to doprowadzić do jeszcze większej zapaści firmy i zwolnień pracowników lub kolejnego PDO. Związkowanie nie polega na "skończeniu" firmy tylko patrzeniu co dalej. Ja wiem że ty i tak tego nie rozumiesz i mogę być kolejną świnią, kanalią, sprzedawczykiem czy dwulicowcem. Każdy z pracowników uważający się za traktowanego gorzej przez pracodawcę mógł składać pozwy do sądu co czyniono. Nie stał się moim wrogiem ani związku który reprezentuję czy też ja jego. Wiemy wszyscy jak i pracodawcy że należy równać wynagrodzenia i do tego zmierzamy. Wolniej niż tego byśmy chcieli ale staje się to faktem. Mam tylko nadzieję że "zawsze pokrzywdzeni" jak ty nie będą w tym przeszkadzać.
Pisałem to ja, kanalia związkowa ( bez dalszej polemiki w tym temacie )
alf1923 - 20-12-2011, 18:57
Temat postu:
Ja myślę, że o tych brudach nikt nie musiał wiedzieć i należało się rozwiązać te sprawy wewnątrz spółki.

1.Panie i Panowie, cały proces planów to jeden wielki KIT. Temat rzeka, mogę tylko powiedzieć, że ludzie którzy jeżdżą w tzw" międzynarodowym " planie obsługując pociągi EC, dostali się tam (według pierwszego miotu), w większości po znajomościach. Bardzo wielu z tych konduktorów i kierowników podczas następnych weryfikacji do pociągów ICE odpadli na języku obcym (tu ang lub niem) . I o tym każdy wie i każdy mówi.

2.Ja wiem, że nie można oceniać po wyglądzie zewnętrznym człowieka. Ale niektórzy troszeczkę nie wyglądają aby obsługiwać pociągi EC i ICE , do tego dochodzi zachowanie wielu pracowników etc.

3.Ja do weryfikacji nie podszedłem bo myślałem, że jest tu większe zorganizowanie, a okazuje się, że jesteśmy gównojadami i sprzedajemy się za garść srebrników. Co więcej. Żałuje że nie przystąpiłem do weryfikacji, i sam nie stałem się gównojadem zarabiającym nawet 800 zł więcej. Czasu nie cofnę, mam nadzieje, że będą jeszcze weryfikacje

4. Atmosfera jest co najmniej napięta. Od pół roku ludzie nie rozmawiali ze sobą tak jak kiedyś. Ci z 1 i 2 planu ( ICE i EC) często uważali się za tych lepszych, porządniejszych, panów kiero i panów kondu. Tak na prawdę ludzie nie szanowali się nawzajem. A teraz po zlikwidowaniu planu z pociągami ICE widać konsternacje, zakłopotanie i nie zadowolenie, jak trzeba co stację sprawdzać bilety. Przyznają się do tego i sami o tym mówią. Widać jak tęsknią za podziałami.

5. Najlepszy i tak był "jeden kocioł"
kleksograf - 21-12-2011, 09:15
Temat postu:
Solidarność zapomina, że rządzi pracodawca, a nie związki zawodowe. Zawsze tak będzie, nawet jeśli na najwyższych stołkach zasiądą największe kiełbachy społeczne.

I wygrywa zawsze pragmatyzm: nie mam zdania na temat obsadzania EC na zasadach kumoterstwa, ale z drugiej strony duża część pracowników, którzy przeszli z PR (OPM'ów) do obsługi pociągów ekspresowych się po prostu nie nadaje (do obsługi klienta biznesowego) i kropka. Jest to oczywiste i jakoś tym trzeba zarządzać, skoro wapna nie da się zwolnić aby zatrudnić młodą kadrę do obsługi TLK.
sheva17 - 21-12-2011, 11:46
Temat postu:
Związkowcy walczą o swoje tyłki, firmę mogą nawet rozwalić. Ta sprawa jest dla mnie kuriozalna- w prostej linii odbije się na wyniku finansowym spółki. Jedyne wyjście to zdecydowana postawa władz, szantażowi związkowych terorystów nie wolno się poddać.
kostucha - 21-12-2011, 11:52
Temat postu:
@Daniel.Łoboda - masz czałkowitą rację. Pismo Prezesa, a wzasadzie jego prośba spowodowała, że pracownicy zrozumieli o co nam wszystkim chodzi. to nie było "ja polecam" tylko proszę postarajmy się wszyscy wypaść jak najlepiej. Na całej kolei mamy wspaniała załogę, ludzie są gotowi na wiele poświęceń jeżeli będą traktowani z godnością. To że jeden Gumiś tego nie chce zrozumieć i zawsze i wszędzie, z racją czy bez, pragnie dołożyć Miętkowi to już wszyscy wiedzą (Droździel to wszak zastępca Miętka w KKZZ). Destrukcja nic nie kosztuje. Powie później a nie mówiłem, albo dzięki temu że mówiłem. Ot taki prostak, populista. Inni piszą o lepszym lub gorszym wyglądzie drużyn konduktorskich. Niestety taki stan umundurowania, taki stan pomieszczeń oczekiwania na stacjach zwrotnych. W pewnej części również winę ponosi sam pracownik, ale bardzo niewielkiej. Wielu ze względu na miejsce zamieszkania i odległość do pracy po prostu żyje w tym mundurze. Pan partyka najpierw powinien pomyśleć o godziwych warunkach pracy dla wszystkich. Stara prawda głosi, że jak się niema pomysłu na prawidłowe funkcjonowanie to robi się reformę, dokonuje podziałów itp, itd i tak jakoś zleci. Jak nie będzie efektów, albo będzie klapa to winnych się znajdzie i zrobi kolejną reformę.

PS. Ja czekam na zimę- taką z mrozem, sniezycami i .... pierwsze głosowanie votum dla min. Nowaka.
anas - 21-12-2011, 16:32
Temat postu:
Jestem z OPM .Podział taki bedzie działać tylko poza okresami:wakacyjnym(prawdziwki urlopy lub chorobowe)i świątecznym (te same przyczyny)wtedy jesteśmy dobrzy na wszystkie plany.Wizerunek może więcej ludzi spełnia z opm bo chcą pokazać że nie są gorsi .Umundurowanie też trzeba dostać na czas(Jakość pozostawia wiele do życzenia) Sorty są obecnie wydłużane a my nie mamy zapasów starszych ale lepszych gatunkowol.Zarobki to już dopiero porażka ,Konduktor z IC ma dużo więcej w grupie niż ten z opm(trzy lata i różnica wcale nie maleje.Ujrzeli to wszyscy prawdziwi IC,którzy trafili do drugich planów i zaczeli nas dopiero rozumieć.Na poc .TLK dla mnie pracuję się znacznie gorzej niż na EIC,EC .Na TLK spotyka się więcej problemów i na prawdę trzeba się nagimnastykować aby wyjść z twarzą.Wiem że na forum jest dużo młodych ,którzy powiedzą że nie umiemy języków obcych a to nie prawda wielu z nas umię niemiecki i rosyjski bo tych języków uczno nas za młodu.Uczymy się też na kursach angielskiego ,kursy 5 dniowe z obsługi klientów jeszcze w PR. Choć nie jestem w żadnym związku protest po raz pierwszy popieram.
Brajdak - 21-12-2011, 17:55
Temat postu:
Zawsze komuś nie jest "po drodze" .>kostucha< ma rację, człowiek jeżeli ma oznaki tego że zwierzchnik go szanuje,inaczej - lepiej - wykonuje swoją pracę. Natomiast nie można nikogo upokarzać i siać zamętu, tak jak czyni to >kleksograf<,cytuję: "...duża część pracowników, którzy przeszli z PR (OPM'ów) do obsługi pociągów ekspresowych się po prostu nie nadaje (do obsługi klienta biznesowego) i kropka. Jest to oczywiste i jakoś tym trzeba zarządzać, skoro wapna nie da się zwolnić aby zatrudnić młodą kadrę do obsługi TLK...".Nie rozumiesz potomku fal morskich, że gdy te "wapno" jeżdziło EX, to Ciebie jeszcze chyba na świecie nie było. Powinineś zapytać także "wapno" pracujące od początku powstania w IC,gdzie wcześniej pracowali?!
Cytat:
nie mam zdania na temat obsadzania EC na zasadach kumoterstwa,

Ale na temat byłego OPM , to masz? Własnie takich ludzi jak Ty trzeba eliminować z grona współpracowników. Nie pomogą fakultety gdy gbur, niestety!
IC_prukfa - 21-12-2011, 22:19
Temat postu:
Znowu Wojciech P. i Marek M. będą kręcić lody. Jak podaje mój korespondent z warszawskiego Grochowa w I planie muszą się znaleźć wieśniaki ze wsi podlaskiej i lubelskiej. Tam osiedleni są krewni żony Matuszkiewicza.
kleksograf - 22-12-2011, 09:06
Temat postu:
Brajdak napisał/a:
... Nie rozumiesz potomku fal morskich, że gdy te "wapno" jeżdziło EX, to Ciebie jeszcze chyba na świecie nie było. Powinineś zapytać także "wapno" pracujące od początku powstania w IC,gdzie wcześniej pracowali?!
Cytat:
nie mam zdania na temat obsadzania EC na zasadach kumoterstwa,

Ale na temat byłego OPM , to masz? Własnie takich ludzi jak Ty trzeba eliminować z grona współpracowników. Nie pomogą fakultety gdy gbur, niestety!
Troszeczkę zbyt ostro się odniosłem (nie lepiej Ty odpowiedziałeś), ale pismo Solidarności brzmi jak bełkot: mógł to ktoś porządnie przeredagować. Czytać się tego nie da, a tu chodzi o to aby kogoś przekonać. Zgadza się? Co do obsługi klienta sprostuję: sytuacja się poprawia. Przeciętni pasażerowie o tym nie mówią, ale ja to zauważam. ...a zdanie na temat byłego OPM nabyłem, przyznaję, od pracownika drużyn konduktorskich IC. Jeśli twierdzisz, że z takim podejściem potencjalnie podlegam eliminacji z potencjalnych struktur to być może masz rację. Analogicznie, może chciałbyś wyeliminować jeszcze z 10% pasażerów? Bo 30% to chyba trochę za mało? Udowodnisz mi, że częściowo(!) to nie z powodu drużyn jeżdżących w EX, gdy mnie na świecie jeszcze nie było? Wina i tak zawsze spada medialnie na górę. Może na początek wykopać tych którzy narzekają w pociągach? Np. z kopniaka i zwracając każdemu pieniądze za bilet.
Każdy ma prawo czasem się sfrustrować: sprawy się wyjaśnia, a nie eliminuje. Sytuacja finansowa IC jest dramatyczna, a Ty się zastanawiasz kogo jeszcze eliminować. Dalsze zwolnienia żadnych profitów już nie przyniosą.
Cytat:
nie mam zdania na temat obsadzania EC na zasadach kumoterstwa,
To nie jedyny przypadek wynikający z kumoterstwa. Nie tykaj jak śmierdzi, tak ktoś tak kiedyś powiedział. Dlatego nie mam zdania i nie komentuję. Powiedział "potomek fal morskich."
Daniel.Łoboda - 22-12-2011, 09:31
Temat postu:
@kleksograf
o jakim piśmie Solidarności piszesz?
kleksograf - 22-12-2011, 11:03
Temat postu:
Przepraszam, chodziło mi o KKZZ z tytułu skierowane do prezesa. Coś mi się ubzdurało z Solidarnością; zwracam honor związany z tym małym oczernieniem. O związki ogólnie chodziło mi również w poprzednim moim poście. Jeszcze raz sorki.
Daniel.Łoboda - 22-12-2011, 12:12
Temat postu:
spoko, myślałem że pojawiło się pismo "S" i chętnie bym przeczytał. Co do pisania ze zrozumieniem, pismo było skierowane do Prezesa IC a nie na forum czy Rynek Kolejowy. O ile mi wiadomo to trafiło na Rynek z innego źródła niż KKZZ lub ZZDK w RP i bez wiedzy Droździela. Adresat wie co autor miał na myśli.
Brajdak - 23-12-2011, 13:34
Temat postu:
>kleksograf<, doceniam samokrytykę (ironiczny ton pomijam),ale... WESOŁYCH ŚWIĄT !
kleksograf - 23-12-2011, 21:10
Temat postu:
Wzajemnie! Wesołych świąt wszystkim:) !
inter - 26-12-2011, 20:59
Temat postu:
Daniel.Łoboda napisał/a:
spoko, myślałem że pojawiło się pismo "S" i chętnie bym przeczytał. Co do pisania ze zrozumieniem, pismo było skierowane do Prezesa IC a nie na forum czy Rynek Kolejowy. O ile mi wiadomo to trafiło na Rynek z innego źródła niż KKZZ lub ZZDK w RP i bez wiedzy Droździela. Adresat wie co autor miał na myśli.

Nie ważne jest z jakiego źródła trafiło to na forum, ważne jest że temat stał się publiczny gdyż dotyczy to określonej grupy Obywateli RP, którzy mają określone prawa obywatelskie w Konstytucji RP i innych aktach prawnych.Nie dopuszczalne jest jakakolwiek manipulacja "ręczna" ,wszelkie zasady muszą być czytelne i zgodne z prawem . Nadmieniam, że IC jest dotowane z skarbu państwa więc winno przestrzegać norm prawa w tym prawa pracy.
Uważam, że bardzo dobrze iż temat stał się publiczny i poddany pod osąd obywatelski, wszelkie decyzje w tym temacie również powinne być upublicznione wzorem doświadczeń państw skandynawskich.
Pasiak.łowicki - 28-12-2011, 21:49
Temat postu:
Ważne, że ruszyło się coś niecoś w sprawie. Efekty będziemy oceniać po zakończeniu rozmów.
calsberg - 31-12-2011, 10:28
Temat postu:
Guzik prawda gdzie nie gdzie poszerzyli pierwsze plany i pewnie na tym się skończy.... - zresztą tu nie chodzi o "splendor" a o kasę, a tak poza tym palny dzielą ludzi tylko w Warszawie, Krakowie i Poznaniu wszędzie indziej ludzie mają w pompie plany bo zwyczajnie nie ma pociągów na których się pisze bilety....optymalnie dla wyżej wymienionych gniazd są 3 plany: 1-IC, 2-EC, 3-TLK lub ryczałt za bilety....Są różni pracownicy ci którzy się "czują" na pociągach "wyższej" kategorii i Ci dla których nawet pieniądze nie skuszą do jazdy w tych pociągach. Ewidentnie coś trzeba zrobić, że by na Euro i sezon pociągi nie stanęły;-)
klimeu44 - 01-01-2012, 02:49
Temat postu:
Może czas skończyć z jakąś dodatkową kasą za pisanie biletów, w końcu to robota każdego konduktora, czy też kierownika pociągu.
Skąd bierze się to nienormalne rozwiązanie, że trzeba dodatkowo płacić za to, że drużyna sprzeda pasażerowi bilet?
Sorry, ale mam płacić za to, że pracownik kolei umie pisać?
Nie będzie dodatkowej kasy za pisanie biletów w pociągu, nie będzie problemów z trzema planami.
Każdy pracownik ma robić to, co każe mu pracodawca i żaden strajk nie wchodzi w rachubę.
Daniel.Łoboda - 01-01-2012, 09:13
Temat postu:
@calsberg - oczywiście masz rację większość z nas pracuje dla pieniędzy a nie dla idei.
@Klimeu44 - nawet w Biedronce przestrzega się podstawowych praw pracowników (ustawowych, układowych i około układowych) - więc pracownik nie musi wykonywać wszystkiego co mu pracodawca każe. Oczywiście nie neguję tutaj dokonywania kontroli i wystawiania biletów. Co do strajku, to jeżeli procedury ustawowe zostaną dopełnione strajk jest możliwy.
Wszystkiego Naj w Nowym Roku.
klimeu44 - 01-01-2012, 09:32
Temat postu:
W którym więc miejscu według Ciebie IC łamie prawo?
Daniel.Łoboda - 01-01-2012, 13:48
Temat postu:
złamało porozumienia około-układawo. Oczywiście mówię tutaj o wprowadzeniu podziału na trzy plany. Jest to wystarczająca podstawa do rozpoczęcia sporu zbiorowego. tyle w tym temacie. Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych wysłała w tej sprawie pismo do Prezesa Zarządu IC. Nie chcę tej sprawy komentować szerzej gdyż jestem jedną ze stron. Dla wielu moje wypowiedzi będą nie obiektywne. Co do premii za odprawę podróżnych to chyba tak jak wielu pracowników jestem za zmianą tego "dodatku" na inną formę.

[ Dodano: 01-01-2012, 13:49 ]
około-układowe - sorki za literówkę.
rumburak - 01-01-2012, 14:43
Temat postu:
Cytat:
że trzeba dodatkowo płacić za to, że drużyna sprzeda pasażerowi bilet?
Sorry, ale mam płacić za to, że pracownik kolei umie pisać?


Rozróżnij opłatę którą ponosi pasażer, od korzyści które ma z tego pracownik.

Opłata ponoszona przez pasażera służy do zachęcenia do nabywania biletów bez ponoszenia tej opłaty - w kasie, przez Internet, w biletomatach, itd.

Sprzedaż biletów prowadzona na pokładzie pociągu jest i musi być jedynie sprzedażą uzupełniającą, ze względów dość oczywistych (mam nadzieję). Dodatkowa opłata ma to zapewnić.
klimeu44 - 01-01-2012, 15:01
Temat postu:
Wyobraź sobie rumburak, że rozróżniam opłaty. I nie chodzi mi o 10 zł za wypisanie bliletu, tylko o płacenie pracownikowi 5% wartości wystawionych biletów.
Kolego Danielu, o jakim Porozumieniu okołoukładowym piszesz, jeżeli w IC nie ma układu?
Daniel.Łoboda - 01-01-2012, 15:20
Temat postu:
o "porozumieniu o wzajemnych zobowiązaniach Pracodawcy i Partnerów społecznych...." które obowiązuje od 1 września 2010 rok.
klimeu44 - 01-01-2012, 17:36
Temat postu:
który punkt tego porozumienia został złamany?
Daniel.Łoboda - 01-01-2012, 20:23
Temat postu:
paragraf 25 bodajże punkt 2 ale to do sprawdzenia. Ponadto potraktowano lepiej wybraną grupę pracowników, mianowicie tych którzy brali udział w "weryfikacji" do obsługi 8 par pociagów EIC oraz EC. Przypominam że majowa "weryfikacja" obejmowała tylko te pociągi. W większości sekcji w Polsce, głównym kryterium doboru do obecnych planów była wspomniana weryfikacja. Część pracowników która nie wzięła udziału w tej weryfikacji była przekonana że zgodnie z regulaminem dotyczy to tylko kilku pociagów spółki. Gdyby od razu było wiadomo że w jakimś bliżej określonym czasie osoby które wzięły udział w weryfikacji będą obsługiwać wszystkie EIC oraz EX pewnie podeszliby do weryfikacji. Ponadto tylko kilku pracowników w Polsce tą weryfikacje przeszło pozytywnie ( nie jest to tajemnicą i wiadomo że związki oprotestowały regulamin jak i przebieg tej weryfikacji). Powstaje pytanie czy ktoś kto nie wziął udziału w weryfikacji jest gorszy od tego który jej nie przeszedł? Jak to stwierdzić?
Przed takimi międzyinnymi dylematami stanęła Konfederacja i dlatego postanowiła zwrócić się z pismem do Preza IC. Rozumiemy pracodacę że chce wybrać najlepszych do obsługi najwyższej kategorii pociagów ale nie w ten sposób. Już w kwietniu Rady Zakładowe ZZDK w RP wysłały do pracodawców pisma z wątpliwościami dotyczącymi majowej weryfikacji.Posiadam takie pisma i mogę przesłać na maila zainteresowanym.
Za mało miejsca na wyczerpującą odpowiedź ale myślę że choć trochę przybliżyłem "kulisy" stanowiska KKZZ
gumis - 02-01-2012, 19:46
Temat postu:
Kiedy obiecana i podobno uzgodniona podwyżka dla pracowników IC? Miętki ogłoszą pogotowie strajkowe?
klimeu44 - 02-01-2012, 20:43
Temat postu:
Kolego Danielu, czy mógłbyś zacytować pkt 25 porozumienia lub ewentualnie wskazać gdzie mo zna ten dokument zobaczyć?
Rozmawiamy trochę nie wiadomo o czym i czy rzeczywiście zz mają podstawy do sporu zbiorowego?
Daniel.Łoboda - 02-01-2012, 21:39
Temat postu:
@Klimeu44
Wysłałem Ci wiadomość na priv.

[ Dodano: 02-01-2012, 22:12 ]
Daj znać jak dostaniesz wiadomość
Gacek - 03-01-2012, 20:31
Temat postu:
klimeu44 napisał/a:
Może czas skończyć z jakąś dodatkową kasą za pisanie biletów, w końcu to robota każdego konduktora, czy też kierownika pociągu.
Skąd bierze się to nienormalne rozwiązanie, że trzeba dodatkowo płacić za to, że drużyna sprzeda pasażerowi bilet?
Sorry, ale mam płacić za to, że pracownik kolei umie pisać?


To może skasujmy kilometrówkę dla maszynistów, jazdę w pojedynkę i 110 innych dodatków? Przecież każdy maszynista umie jeździć w pojedynkę, każdy powinien być w ciągu 12h wykorzystany itp itd.

Nie tędy droga.
oporny301 - 04-01-2012, 00:58
Temat postu:
gumis - sprawa przegrana, zgryzota duża, co???
gumis - 04-01-2012, 13:45
Temat postu:
Zdziwiony będziesz jak będzie prawomocny finał. Happy
Na pewno pisemne uzasadnienie wyroku będziesz mógł przeczytać na infokolei a wtedy będzie problem ze strajkiem, jak powszechna wiedza wzrośnie o to co będzie tam napisane.
Zapewniam, że będzie ciekawie ale troszkę cierpliwości nie zaszkodzi. Do EURO 2012 zdążymy. Język
anas - 30-01-2012, 13:27
Temat postu:
W Poznaniu od 01 lutego planII i III.Współczuję dyspozytorom podczas Euro i okresu wakacji.W III planie TLK i wspaniały pociąg 17014 na osłodę kursujący w niedzielę.
pospieszny - 30-01-2012, 13:41
Temat postu:
anas, Nie może być mowy o osłodzie z prostego powodu, nie ma takiego pociągu 17014 Śmiech
kububu - 30-01-2012, 14:02
Temat postu:
Jest taki pociąg 17014/5 dokładnie Moskwa - Paryż Wink
pospieszny - 30-01-2012, 14:07
Temat postu:
Jak już to jest pociąg 17015/71014 nie dla wszystkich "kolejarzy" ale różnica spora Rolling Eyes

Ale nie sądzę żeby był zagrożony strajkiem.
kububu - 30-01-2012, 14:18
Temat postu:
Od Terespola do Warszawy Cent jest 17014 a dalej 17015. 17014/5
calsberg - 30-01-2012, 14:33
Temat postu:
anas napisał/a:
W Poznaniu od 01 lutego planII i III.Współczuję dyspozytorom podczas Euro i okresu wakacji.W III planie TLK i wspaniały pociąg 17014 na osłodę kursujący w niedzielę.


Skąd to info? to jest jak chciał prezes? Plan 1. plan 2. plan 3?
pospieszny - 30-01-2012, 14:46
Temat postu:
Cytat:
Od Terespola do Warszawy Cent jest 17014

Tak , tak i ten pociąg na tej relacji obsługują drużyny poznańskie.

Jeśli już to zapomniałeś i innym numerze 23/452 Rolling Eyes
kububu - 30-01-2012, 15:03
Temat postu:
Od Warszawy Wsch już tak i wtedy numer pociągu 17014 zgadza się.
oporny301 - 30-01-2012, 18:50
Temat postu:
Strajk w Poznaniu?
Jak będzie, to się potnę! Śmiech
A co? Nie można być Desperados?
gumis - 01-02-2012, 13:12
Temat postu:
Ksiądz prowadzący w TV TRWAM oznajmił, że strajku na razie nie będzie. Za zimno.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group