INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Rozkładowa kompromitacja ministra Nowaka

Rufi - 21-12-2011, 15:31
Temat postu: Rozkładowa kompromitacja ministra Nowaka
"Jeszcze nie opadł kurz po odtrąbieniu przez ministra Nowaka sukcesu z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, a tu już niemiła niespodzianka. Okazuje się, że normalność nie trwała długo a sterowanie ręczne zawsze kończy się porażką, bo jak się okazuje od 9 stycznia 2012 roku minister przygotował zmianę nowego rozkładu jazdy, którą sam firmował 11 grudnia 2011. Zmiana obejmie jak nieoficjalnie dowiedział się portal nakolei.pl około 190 pociągów Intercity, czyli prawie 2/3 wszystkich pociągów tej spółki w komunikacji krajowej. Czyli miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle.
Kolej to układ naczyń połączonych, który wymaga patrzenia całościowego i warto pamiętać, że rolą ministra jest podejście systemowe i określanie architektury tego systemu."

źródło: nakolei.pl
filip39 - 21-12-2011, 15:35
Temat postu:
Ale chyba ktoś zapomniał, że jak Sławomir Nowak obejmował stanowisko ministra to do wprowadzenia rozkładu został niecały miesiąc, więc na sam rozkład nie miał on jakiegoś dużego wpływu, jeśli w ogóle. Nie wiem, czy potrzebne jest jeszcze jedno mieszanie w rozkładzie i to przed samymi feriami zimowymi w szkołach, ale jeśli to konieczne i miałoby wyjść na dobre to czemu nie?
anas - 21-12-2011, 15:53
Temat postu:
Rozkład może niezły lecz na linii Wrocław Gł.-Poznań Gł. to kopromitacja w dzień jest tak duże zmasowanie pociągow że 30-60 min.opóźnienia to prawie normalka.Miało być normalnie a wyszło jak zawsze.Przykładowo pociąg 38103 Kraków-Kołobrzeg notorycznie na odc.Żmigród-Rawicz +35 i od Kościana jazda za osobowym bo dyżurny mówi że trzeba jechać planowo.
pospieszny - 21-12-2011, 16:06
Temat postu:
Cytat:
okazuje od 9 stycznia 2012 roku minister przygotował zmianę nowego rozkładu jazdy

Cytat:
warto pamiętać, że rolą ministra jest podejście systemowe i określanie architektury tego systemu."


Warto też czasem wiedzieć co i kogo się czyta, nawet jak piszący nie posiada elementarnej wiedzy w temacie za który się "załapał" Śmiech
Victoria - 21-12-2011, 16:49
Temat postu:
Cytat:
Rozkładowa kompromitacja ministra Nowaka

Minister Nowak w najmniejszym stopniu nie odpowiada za aktualny rozkład jazdy. Ba, żaden minister nie tworzy rozkładu jazdy pociągów! Robią to kolejarze, a konkretnie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14957

Nie wiemy jakie to będą zmiany i czym spowodowane, dlatego jeśli już mówimy o czyjeś kompromitacji to tylko w odniesieniu do kolejarzy, którzy odpowiadają za rozkład jazdy. Natomiast minister ponosi odpowiedzialność polityczną, za tolerowanie nieudaczników w zarządach spółek PKP. A chyba najbardziej nieudacznym prezesem w Grupie PKP na chwilę obecną jest Szafrański z PKP PLK, który już po ubiegłorocznym chaosie na kolei, spowodowanym nieudolnym wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, powinien wylecieć z wielkim hukiem.
Anonymous - 21-12-2011, 19:52
Temat postu:
Victoria i tu masz rację Smile Dziwię sie że rok temu Pan Szafrański nie wyleciał Smile Poza tym KOMPLETNIE nie rozumiem na czym ma polegac kompromitacja ministra Nowaka? No przeciez nie on jest od układania rozkładu. Być może chce wprowadzić zmiany, bo zorientował sie pewnymi "niedociągnięciami" w rozkładzie. Poza tym jeszcze nie znamy szczegółów tych zmian. Musimy na nie poczekać Smile
Anonymous - 21-12-2011, 20:28
Temat postu:
Oczywiście że minister Nowak w żaden sposób nie skompromitował się ,tylko ciekaw jestem czym spowodowane są zmiany dotyczące aż 190 pociągów
kowal331 - 21-12-2011, 20:37
Temat postu:
Pytanie co to oznacza?Mam nadzieję,że nie wycięcie tych 190 pociagów,albo oterminowanie typu "kursuje w piątki"
Anonymous - 21-12-2011, 20:47
Temat postu:
Właśnie pewnie jakaś częśc do wycięcia a reszta do oterminowania ,no bo nic innego na myśl mi nie przychodzi
Pitras - 21-12-2011, 21:56
Temat postu:
anas napisał/a:
Przykładowo pociąg 38103 Kraków-Kołobrzeg notorycznie na odc.Żmigród-Rawicz +35 i od Kościana jazda za osobowym bo dyżurny mówi że trzeba jechać planowo.


Czyli co, planowo jadące osobowe mają puszczać opóźnione pośpieszne? A może potem w Luboniu znów będzie się trzeba zatrzymać bo pojedzie jakiś IC. I tak osobowym wzrasta opóźnienie, a TLK i IC maleje, albo nieznacznie wzrasta. Jeżeli pociąg pospieszny jest opoźniony pow. 30 minut to dyżurni powinni skupiać się, aby innych pociągów nie opóźniać jeszcze bardziej. Bo tak to tylko pasażerowie tego składu mogą domagać się odszkodowań za opóźnienia. A za chwilę każdy będzie takie pretensje miał.
pawelu - 21-12-2011, 23:20
Temat postu:
A propos odcinka Wrocław-Poznań rzeczywiście coś jest nie tak bo od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy EIC "Panorama" (swojego czasu jeden z najpunktualniejszych pociągów) przyjeżdża codziennie do Warszawy od 20 do około 40 minut opóźniona. Dzisiaj było podane +20, i opóźnienie to zostało złapane już na 26 km trasy w Obornikach Śląskich.
Co do układania rozkładu jazdy to przede wszystkim jest odpowiedzialna za to spółka PLK z jej prezesem Szafrańskim na czele, i przyłączam się do niektórych głosów,że już dawno, a na pewno po ubiegłorocznej kompromitacji z nowym rozkładem jazdy powinien wylecieć.
audrin - 21-12-2011, 23:33
Temat postu:
Jest bardzo nie tak, przepustowość linii jest mocno ograniczona, a pociągów od groma. Mam przeczucie, że PLK zrobi tam teraz rzeź, wcześniej tego nie zrobili ze względu na szczyt przewozowy, zresztą już teraz w godzinach szczytu mamy trzygodzinną przerwę w połączeniach Poznania z Wrocławiem...
OPi - 21-12-2011, 23:45
Temat postu:
Miluś napisał/a:
Poza tym KOMPLETNIE nie rozumiem na czym ma polegac kompromitacja ministra Nowaka?

Pewnie jakimś redaktorom się nudziło, chcieli pewnie napisać "jaki to rząd jest zły", a że nie mieli żadnego lepszego tematu, to piszą głupoty. Proste i oczywiste.
Anonymous - 22-12-2011, 00:10
Temat postu:
Mam nadzieje ze nie wierzycie w te kpiny. Zadnej zmiany rozkladów nie bedzie ! Ale dla duzej częsci forum stek bzdur napisanych przez nieliczący sie portal kolejowy jest doskonałym pretekstem do wylania swoich frustracji Evil or Very Mad
Noema - 22-12-2011, 09:07
Temat postu:
Pułtuś, to nie jest jakiś kolejowy portalik prowadzony przez pryszczatych mikoli. Właścicielem portalu nakolei.pl jest Czesław Warsewicz, były prezes PKP IC. Redaktorem naczelnym jest Jarosław Kiepura, były dyrektor biura prezesa UTK i były członek rady nadzorczej PKP PR. Wśród tzw. ekspertów są m.in. dyrektorzy ze spółek PKP. Ci ludzie mają kontakty i przecieki z central kolejowych spółek. Jeśli walną jakąś głupotę to oni będą skompromitowani, a nie minister Nowak.
pospieszny - 22-12-2011, 15:18
Temat postu:
Noema, Bohaterowie których wymieniasz jako gospodarzy portaliku wystarczająco dużo się skompromitowali a co gorsze przenieśli tę kompromitację na spółki które reprezentowali.

Jak by tego było mało kompromitują się dalej ku uciesze i politowaniu czytających ich "expertyzy" Śmiech
Anonymous - 22-12-2011, 19:18
Temat postu:
Nie jestem przekonany czy to jest blef ,ta wiadomość pojawiła się wczoraj w radiu RMF FM a tam raczej bzdur nie pierniczą
endrju - 22-12-2011, 19:35
Temat postu:
Pojawiła sie w RMF dlatego że pojawiła się nakolei.pl Przecież 9 stycznia nie może być zmiany rozkładu jazdy chociażby z tak prozaicznego powodu, że ludzie robią rezerwacje na te terminy. Nie ma żadnej blokady sprzedaży miejscówek itp. Nie mogą sobie od tak odwołać pociągi.
Daniel.Łoboda - 22-12-2011, 19:42
Temat postu:
PLK wprowadza czasowe zmiany w kursowaniu pociągów- żadna to sensacja to od roku norma
anas - 22-12-2011, 20:34
Temat postu:
PITRAS :chodzi o to że opóźnienia spowodowane są przez rozkład PLK a nie z winy przewoźnika.Przykład 38103 podaję jako obrazek ,który pokazuję że źle ułożony rozkład jest przyczyną i skutkiem wciskania pociągów na krzyżowanie , które na papierze wygląda super ale do rzeczywistości ma się jak piernik do wiatraka.Kiedyś dyżurny sam organizował pracę przy większej ilości przebiegów i szło to lepiej .Obecnie system wylicza i na pewno powstają wąskie gardła.Na pewno szło by wytrasować 38103 przez Ostrów a pasażerów z Leszna do Poznania przywiózłby regio z Leszna ku zadowoleniu wszystkich.
Anonymous - 22-12-2011, 21:16
Temat postu:
Ale nikt tu nie mówi o odwoływaniu ,mogą się zmienić trasy,terminy kursowania lub godziny kursowania 190 pociągów TLK to nie cały RJ tylko niewielki procent na ok 4tyś pociągów rozkładowych wszystkich spółek
Pitras - 23-12-2011, 01:43
Temat postu:
ANAS: A powiedz, skoro są takie opóźnienia to czemu IC nie dąży do łączenia składów. np. Z Poznania jadą o 19,10 oraz o 19,30 pociągi TLK do Wrocławia. Jakby połączyć je ze sobą to już jest zysk. A składy nie mają dużej ilości wagonów więc spokojnie się zmieszczą. Tak samo można by połączyć ranne pociągi z Wrocławia do Szczecina i Olsztyna. tak, aby jechały jako jeden skład do Poznania.
pawelu - 24-12-2011, 00:14
Temat postu:
Pitras: to może jest niezły pomysł z tym łączeniem składów jadących w bliskim odstępie czasowym w jeden, ale na razie w przypadku trasy o której piszesz raczej niemożliwe, bowiem na czas remontu i przebudowy poznańskiego dworca są wstrzymane wszelkiego rodzaju manewry polegające między innymi na dołączaniu/odłączaniu wagonów. Nawet skomunikowania pociągów nie są realizowane.
sasho33 - 24-12-2011, 11:25
Temat postu:
@pawelu, już ostatnio tu pisaliśmy że skomunikowania są realizowane pomimo zapowiedzi PLK, ta zapowiedź była prawdopodobnie po to by zabezpieczyć tyłki w przypadku niezrealizowania skomunikowania (że przecież pasażer wiedział). Do 30-40 min na skomunikowaniu, w znakomitej większości. Powyżej już sporadycznie.
pospieszny - 05-01-2012, 08:35
Temat postu:
Cytat:
Okazuje się, że normalność nie trwała długo a sterowanie ręczne zawsze kończy się porażką, bo jak się okazuje od 9 stycznia 2012 roku minister przygotował zmianę nowego rozkładu jazdy, którą sam firmował 11 grudnia 2011.



PKP Intercity informuje, że od poniedziałku, 9 stycznia 2012 r. w związku z rozpoczęciem kolejnych etapów prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, niektóre pociągi pojadą wg zmienionego rozkładu jazdy.

Jednocześnie spółka informuje, że z uwagi na skalę prowadzonych prac, zmiany rozkładu dotyczyć będą wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce.

Tymczasowy rozkład jazdy wynikający z prowadzonych prac rewitalizacyjnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe obowiązywać będzie od 9 do 31 stycznia 2012 r. Największe zmiany dotyczyć będą kursowania pociągów pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Grabownem Wielkim (na linii Łódź - Wrocław) oraz Czerniewicami i Włocławkiem ( na linii Kutno – Toruń).

Tygodniowa przerwa w ruchu pociągów na odcinku Ostrów Wielkopolski-Oleśnica, spowoduje konieczność jazdy trasą okrężną przez Krotoszyn, natomiast dla pasażerów podróżujących pomiędzy Grabownem Wielkim a Ostrowem Wielkopolskim wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Od 14 do 18 stycznia 2012 r. pociągi kursujące pomiędzy Kutnem a Toruniem pojadą okrężną trasą przez Inowrocław. Na odcinku Bydgoszcz-Toruń-Kutno pasażerom udostępniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.


źródło: KOW


No to teraz czekamy na zakończenie prac... albo kolejną kompromitację portaliku "nakolei" Śmiech

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group