Tabor - Vectron DC na polskich torach pospieszny - 21-12-2011, 20:50 Temat postu: Vectron DC na polskich torach
Nowa lokomotywa Siemensa Vectron DC po trwających pół roku testach otrzymała od UTK świadectwo dopuszczenia do jazdy w Polsce. Będzie ją można zobaczyć w barwach DB Schenker Rail Polska oraz ITL Polska, a w marcu także PKP Intercity.
Pierwsza lokomotywa wjechała do Polski w celu przeprowadzenia niezbędnych prób i testów w połowie czerwca 2011. Do tego czasu Siemens AG prowadził próby i testy pojazdu na własnym torze badawczym w Wildenrath (Niemcy) oraz w Velimiu w Czechach.
Od lipca przez ponad półtora miesiąca na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i następnie w czasie jazd po sieci PKP PLK S.A. przeprowadzono badania konieczne do sporządzenia przez Instytut Kolejnictwa opinii niezbędnej do wydania przez Prezesa UTK (Urzędu Transportu Kolejowego) decyzji w sprawie świadectwa dopuszczenia. Druga lokomotywa po ekspozycji na targach TRAKO dołączyła do pierwszej i dodatkowo była testowana i sprawdzana w Żmigrodzie. Ostatecznie wszystkie wymagane dokumenty zostały złożone w Urzędzie Transportu Kolejowego 30 września 2011.
Po sprawdzeniu obszernej dokumentacji i wymianie dodatkowych informacji w dniu 30 listopada 2011 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał Świadectwo numer T/2011/0880 dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego dla lokomotywy elektrycznej X4-E-Loco-C, na szerokim forum znanego jako Vectron DC. Pozytywnie o lokomotywie wypowiadają się maszyniści biorący udział w przejazdach badawczych. Szczególne uznanie zyskała przestronna, cicha, dobrze wyposażona i klimatyzowana kabina, a także specjalnie zaprojektowany pulpit maszynisty zapewniający obsłudze wygodną pracę. Połączone zostały funkcje manetek siły pociągowej i prędkości lokomotywy, co zdaniem maszynistów ułatwi jej prowadzenie. Dopuszczony wariant lokomotywy - Vectron DC - ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, a masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być przystosowany do prędkości 200 km/h.
Rodzina lokomotyw Vectron to właściwie pięć typów lokomotyw: prądu stałego, wielosystemowa, prądu przemiennego (wysokiej lub średniej mocy) i spalinowa. Choć jest to nowa konstrukcja, spełniająca wymogi TSI (Technical Specifications for Interoperability), to przy jej projektowaniu wykorzystano doświadczenia wynikające z budowy i eksploatacji lokomotyw Eurosprinter (ES64U4 i ES64F4) i Eurorunner (ER 20). Modułowa budowa lokomotywy umożliwia łatwą zmianę jej konfiguracji w celu dopasowania do różnych systemów zasilania. Przewidziano miejsce na zainstalowanie anten oraz modułów wszystkich systemów bezpieczeństwa ruchu kolejowego stosowanych w Europie. Zmiana konfiguracji lub wyposażenia lokomotywy w kolejne systemy zasilania czy bezpieczeństwa ruchu nie wymaga zmiany okablowania. Lokomotywa spalinowa Vectron jako pierwsza została wyposażona w silnik spełniający najnowsze wymagania europejskie dotyczące emisji spalin (EUR IIIA).
źródło: KOW jaworek - 23-12-2011, 18:01 Temat postu:
Dzisiaj widziana z pociągiem towarowym na stacji Teresin Niepokalanów (na linii kolejowej nr.3) przewoz - 25-12-2011, 13:41 Temat postu:
^^ tego dnia DB miało małą awarię na tym szlaku (trochę przy okazji blokując ruch). Mogło się zdarzyć, że to był ten pociąg. Bywa. pospieszny - 10-03-2012, 09:33 Temat postu:
Lokomotywa Siemensa dotarła już do lokomotywowni PKP Intercity na Olszynce Grochowskiej. Testowe przejazdy z wagonami zostaną przeprowadzone po wykonaniu przeglądu technicznego pojazdu.
- Jeszcze w tym miesiącu zostanie podpisana umowa z Siemensem na podstawie której rozpoczniemy eksploatację pojazdu– mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Dodaje, że testy będą prowadzone prawdopodobnie na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie Vectron będzie w stanie rozpędzić się do swojej prędkości maksymalnej, czyli 160 km/h.
Lokomotywa zakończyła dwumiesięczny okres prób u przewoźnika towarowego ITL Polska. 7 marca trafiła do PKP Intercity.Testy mają potwierdzić niezawodność i sprawność lokomotywy w różnych warunkach eksploatacji. Ich pomyślne zakończenie pozwoli na otrzymanie od Urzędu Transportu Kolejowego bezterminowego dopuszczenia do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej.
Lokomotywa Vectron testowana była również przez DB Schenker Rail Polska przy przewozach węgla na trasie Zawiercie-Warszawa. Pozytywnie o lokomotywie wypowiadają się maszyniści przewoźnika biorący udział w przejazdach badawczych. Według nich kabina jest przestronna, cicha, dobrze wyposażona i klimatyzowana. Specjalnie zaprojektowany pulpit maszynisty zapewniający obsłudze wygodną pracę.
Lokomotywa wjechała do Polski w celu przeprowadzenia niezbędnych prób i testów w połowie czerwca 2011 r. Do tego czasu Siemens prowadził próby i testy pojazdu na własnym torze badawczym w Niemczech oraz w Czechach.
Od lipca 2011 r. przez ponad półtora miesiąca na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i następnie w czasie jazdy po sieci PKP PLK przeprowadzono badania konieczne do sporządzenia przez IK opinii niezbędnej do wydania przez Urzędu Transportu Kolejowego decyzji w sprawie świadectwa dopuszczenia.
30 listopada 2011 r. prezes UTK wydał świadectwo okresowego dopuszczenia do eksploatacji pojazdu Vectron DC. Lokomotywa Vectron DC ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, a masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być przystosowana do prędkości 200 km/h.
źródło: Kurier Kolejowysympatyk - 29-07-2019, 20:45 Temat postu:
PKP Cargo odebrało od Siemesa pierwsze lokomotywy.
PKP Cargo odebrało trzy nowe lokomotywy Vectron MS produkcji Siemens Mobility. Podała spółka. Łącznie flota PKP Cargo będzie liczyć 20 takich lokomotyw.
PKP Cargo, największy kolejowy operator towarowy w Polsce i drugi w Europie, odebrał ostatnie dwie lokomotywy Vectron MS produkcji Siemens Mobility. To najnowocześniejsze w Europie pojazdy, mogące przekraczać kolejowe granice bez zatrzymania. Flota PKP Cargo liczy teraz 20 takich wielosystemowych lokomotyw.
Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-cargo-z-kompletem-nowoczesnych-lokomotyw,366299.htmlsts98 - 16-01-2020, 02:32 Temat postu: Vetrony na BWE
Ja chciałem poruszyć temat Vetronów jeżdżących na BWE. PIC leasinguje jak dobrze pamiętam dwa z mrce przez braki Taurusów. Zastanawia mnie jednak dlaczego równocześnie Taurusy ciągną talgo przez Polskę, które są znikomo używane przez polskich pasażerów. Czy wynajęcie Vetronów i udostępnianie własnych eu44 jest bardziej opłacalne dla picu? To wydaje się mało prawdopodobne, ktoś ma jakiś pomysł?