INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Pomorze: będzie więcej remontów na kolei

Pawel_15 - 27-12-2011, 17:56
Temat postu: Pomorze: będzie więcej remontów na kolei
"Polska Dziennik Bałtycki": Pomorska kolej może liczyć na miliardy złotych. Projekt rewitalizacji i modernizacji najbardziej zaniedbanych i niebezpiecznych połączeń trafił już do podsekretarza stanu ds. kolejnictwa Andrzeja Massela.

W ciągu najbliższych dwóch lat zmodernizowane ma zostać połączenie Kościerzyna - Chojnice, gdzie zamontowany zostanie system sterowania przejazdami, który ma usprawnić ruch i m.in. ograniczyć liczbę wypadków na przejazdach kolejowych, a pociągi będą mogły rozwinąć prędkość do 100 km/h.

Rewitalizacja czeka też linię Miastko - Słupsk - Ustka oraz Słupsk - Wejherowo, gdzie obecnie pociągi mogą korzystać tylko z jednej nitki szyn, przez co pokonanie 80 km trwa nawet blisko 2 godziny.

W czwartek remonty tych linii zostały omówione w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

- Spotkaliśmy się w tej sprawie z podsekretarzem stanu Andrzejem Masselem - mówi Stanisław Lamczyk, poseł PO i członek sejmowej Komisji Infrastruktury. - Te połączenia są priorytetowe, ale brana jest też pod uwagę modernizacja trasy Kwidzyn - Grudziądz i Lębork - Łeba - dodaje i zaznacza, że dwa lata na realizację inwestycji to niewiele czasu. - Aby zdążyć na czas, roboty prawdopodobnie będą realizowane w systemie "projektuj i buduj".

Remonty nie byłyby możliwe, gdyby nie decyzja Komisji Europejskiej, która na początku grudnia nie zgodziła się na to, by niewykorzystane na rozwój kolei środki zostały przeznaczone na inwestycje drogowe.

Taka decyzja nie była zaskakująca, bo komisja zdecydowanie stawia na kolej i zakłada, że do 2050 roku to właśnie ten środek transportu przejmie ponad połowę przewozu towarów i ruchu pasażerskiego.

Tym samym na remonty szyn, trakcji czy przejazdów pozostały wolne 4 mld zł.

Wówczas Stanisław Lamczyk, poseł i członek sejmowej Komisji Infrastruktury spotkał się z samorządowcami ze Słupska, Ustki, Kępic i Miastka, by porozmawiać przede wszystkim o rewitalizacji linii Słupsk - Wejherowo i tym samym o usprawnieniu połączenia kolejowego z Trójmiastem.

Ministerstwo Infrastruktury informuje, że analizuje propozycje i o szczegółach będzie można mówić na początku przyszłego roku.

- Rozważamy możliwe do realizacji projekty na terenie woj. pomorskiego, zarówno w tej perspektywie finansowej, jak i na lata 2014-2020 - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu. - Zmodernizowanie linii nr 202 Gdańsk - Stargard Szczeciński na odcinku Wejherowo - Lębork - Słupsk do standardu linii dwutorowej uznajemy za bardzo ważne zadanie. Szczegółowe informacje będziemy mogli przekazać w styczniu.

Anna Werońska "Dziennik Bałtycki"

(KT)
Leriss - 27-12-2011, 18:01
Temat postu:
Jako dla mieszkańca Wejherowa, stałego pasażera SKM i przynajmniej dwóch wypadów z Trójmiasta do Warszawy/Radomia to dobra nowina.

Niech też nie zapominają o dworcu w Wejherowie, nadal tam cuchnie i wygląda jakby Tatarzy najechali, a ostatnio czytałem tutaj na forum informację, że już remont na dworcu w Wejherowie ruszył Śmiech
Pawel_15 - 27-12-2011, 18:52
Temat postu:
Dobrze by było jakby przy okazji remontów nie zapominali o liniach obecnie nieużywanych ale jeszcze istniejących, a takich jest u nas kilka. Remont linii Kościerzyna - Chojnice cieszy tylko przecież ta linia miała już zawieszane przewozy.
jubikej - 28-12-2011, 10:22
Temat postu:
skończą się mijanki w Wejherowie :] inwestycja z drugim torem ogólnie in plus - ciekawi mnie tylko czy szlakowa pozostanie taka jak jest czy będą myśleli o podniesieniu??

do tego całego projektu dodałbym rewitalkę Lębork-Kartuzy i dalej do Żukowa z rozjazdami i przystankiem Glincz
Lil_Peter - 28-12-2011, 11:02
Temat postu:
A można wiedzieć jaka jest obecnie dozwolona Vmax na Wejherowo - Słupsk?
jubikej - 28-12-2011, 11:48
Temat postu:
było 120 zawsze jeśli się nie mylę Smile
Pawel_15 - 28-12-2011, 12:05
Temat postu:
Powinni podnieść do 140.

Rewitalizacja 229 jak najbardziej konieczna.
jubikej - 28-12-2011, 14:58
Temat postu:
dodałbym jeszcze wybudowanie 3 toru między Rumią a Redą - bo dalej do Wejherowa to juz sci-fi, ale na odcinku między Redą a Rumią temat potrzebny, szczególnie w sezonie
pospieszny - 28-12-2011, 15:25
Temat postu:
Cytat:
Rewitalizacja 229 jak najbardziej konieczna.

Pełna zgoda , tylko ona nie da podniesienia maksymalnej prędkości drogowej Sad
sebek - 28-12-2011, 15:28
Temat postu:
Modernizacja Kwidzyn - Grudziądz też fajna sprawa jak to zrealizują, może potem zwiększą ilość połączeń na tej trasie, albo PR wrócą do obsługi lini i zrobią bezpośrednie połączenia Grudziądz - Gdynia. Dziś trasa i prędkości są słabe a 3h jazda z Malborka do Torunia, nie stanowi konkurencji dla samochodów. Przydało by się na tej trasie zrobić przyzwoite parametry i więcej połączeń w przyszłości.
CowboyFromHell - 28-12-2011, 16:44
Temat postu:
Proponuję najlepiej całą trasę Malbork - Toruń Główny zmodernizować i... jeśli miały być puszczane bezpośrednie pociągi do Gdyni, to już z Torunia najlepiej i dostosować godziny przyjazdów i odjazdów tak, by np. w Grudziądzu umożliwić przesiadkę na ten pociąg ludziom jadącym od strony Laskowic i Brodnicy. Fajnie byłoby jeszcze dołożyć drugi tor na trasie i przeciągnąć drut, ale to już marzenia ściętej głowy. ;> Choć doszły mnie słuchy, że ponoć istniały plany elektryfikacji linii 207.
Pawel_15 - 28-12-2011, 18:13
Temat postu:
Planów to było wiele i jest wiele, z czego zdecydowana większość pozostanie tylko planami Smile Aby była ,,jakaś" konkurencyjność z A1 to najlepiej by było dać na całej długości linii 100 km/h i dawać przyśpieszone/ iR/ TLK które nie zatrzymują się na każdym zadupiu tylko na większych stacjach dzięki czemu czas przejazdu nie będzie wynosił 3 godzin tylko trochę mniej. Dodatkowo skomunikowanie z pociągami z Laskowic do Brodnicy i w relacji odwrotnej. Tylko wtedy to by miało sens.
CowboyFromHell - 28-12-2011, 21:36
Temat postu:
Tak, przydałby się jakiś IR, tudzież TLK z Torunia Głównego do Gdyni przez Grudziądz i Kwidzyn. Przesiadki w Malborku są męczące, a i różnie bywa z miejscem w tych pociągach, głównie regio, do Gdyni. Jednak przez długi czas tak nie będzie, póki na linii 207 kursuje Arriva, a PKP Intercity zresztą nastawia się na pociągi z elektrowozami, więc nie zaryzykuje puszczenia składu TLK ze spalinówką na czele, bo będzie się tłumaczyć, że to "kosztuje".
Kuba_CH - 29-12-2011, 00:22
Temat postu:
Chojnice - Kościerzyna priorytetowo do zmodernizowania? Jestem zaskoczony i strasznie się cieszę z tego powodu Smile
Mam nadzieję, że w związku z tym, przy powstaniu PKM, Chojnice będą mogły liczyć na dodatkowe połączenia na ten kierunek Smile
sympatyk - 04-12-2021, 09:35
Temat postu:
PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201.

Po artykule w trójmiejskiej „Wyborczej” PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w komunikacie prasowym o statusie realizacji projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej 201. Inwestycja jest mocno opóźniona.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-przedstawia-harmonogram-prac-dla-linii-201-105638.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group