INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Maszynista do wynajęcia

Nrob - 19-01-2012, 20:04
Temat postu: Maszynista do wynajęcia
W tym tygodniu w Zajączkowie Tczewskim doszło do wypadku kolejowego. Kierujący lokomotywą firmy LOTOS, wynajęty z pośredniczącej w zatrudnieniu obcej firmy, a zatrudniony w PR maszynista najechał na lokomotywę PKP CARGO. Jakie ten maszynista miał prawo kierowania wykonując tą pracę? PR, LOTOS-u czy firmy pośredniej? Ile godzin pracował w tym miesiącu ogółem? Dla PR, dla LOTOS-u, czy innych przewoźników - pośrednik mógł go wynajmować innym? Ile godzin może pracować w miesiącu? Czy norma to 150 godzin? U jednego przewoźnika, a ile godzin u wszystkich? Jak to się ma do bezpieczeństwa ruchu kolejowego? Co na to UTK? Czyżby LOTOS oszczędzał na etatach donajmując przemęczonych pracowników z innych firm oszczędzając na kosztach?
Pan Pikuś - 19-01-2012, 20:59
Temat postu:
Czyli wśród maszynistów są kamikadze! Embarassed
No to pięknie. Wolna amerykanka trwa w najlepsze i jak widać, nikt nad tym nie panuje, ani się tym nie zajmuje.
Chyba ostatnie tego typu zdarzenie, (nie co do skutków na szczęście), tylko co do obsługi pociągu, miało miejsce w Białymstoku? Przynajmniej o tym było głośno.
I co? Ano nic!
karol22 - 20-01-2012, 12:08
Temat postu:
Czekać, czekać. Kto pracuje w PR to ma umowę, że podczas trwania tej umowy nie ma prawa pracować u innego przewoźnika.
wskaźnik Kauera - 22-01-2012, 18:48
Temat postu:
Firma Lotos zawsze kombinowała z pracownikami! I własnymi i cudzymi!

Gazeta.pl > Usenet > pl.misc.* > pl.misc.kolej
Data: 07-09-2010, 19:26:13
"W czerwcowym wydaniu miesięcznika ?Nasze Sprawy" (Nr 6/150)
informowaliśmy o procederze nagminnego łamania prawa pracy przez jednego
z prywatnych przewoźników, tj. przez spółkę LOTOS Kolej.

Chodziło głównie o zatrudnianie przez tę firmę maszynistów ponad ściśle
określone normy czasowe, co silą rzeczy wpływało na ich znaczne
przemęczenie. Tym samym stwarzało bezpośrednie zagrożenie dla
bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów."

"Ponadto Państwowa Inspekcja Pracy podkreśliła w tym piśmie, że
?pracownicy (w tym przypadku głównie chodzi o maszynistów kolejowych
przyp. T.T.) wykonują pracę z naruszeniem przeciętnie 48-godzinnego
czasu pracy w stosowanym okresie rozliczeniowym". Ponadto okazuje się,
że po przekroczeniu miesięcznej normy czasu pracy (przyjęty okres
rozliczeniowy) pracodawca ten dodatkowo wypłaca takim pracownikom
dodatek w wysokości 50 proc. Państwowa Inspekcja Pracy w pełni więc
potwierdziła, że przewoźnik kolejowy, jakim jest spółka LOTOS KOLEJ,
notoryczne zatrudnia przemęczonych ponad miarę maszynistów, których
praca bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo w ruchu kolejowym."

Jak widać wiele się nie zmieniło. Ilu jeszcze maszynistów z innych firm pracuje dla tego przewoźnika dorabiając? Czy takie postępowanie to zapobiegliwość czy głupota?
Pan Pikuś - 22-01-2012, 20:04
Temat postu:
Coś się jednak zmienia.
Kamikadze z PR-a, dostał art.52 Kp.
Władza PR - tak trzymać.
Pozostali, brać przykład.
ofelia - 19-02-2012, 12:54
Temat postu:
Praca maszynistów w kilku spółkach przewozowych jest trudna do zwalczenia. przynajmniej w tym stanie prawnym jaki obowiazuje i przy biernej postawie pracodawców wszystkich spółek przewozowych. Wszyscy przymykają oko na ten proceder. Państwowe instytucje również (patrz protokół powypadkowy PKBWK po wypadku w Białymstoku). Naruszono tyle przepisów o czasie pracy i co? Ano nic maszyniści coś tam oberwą ale proceder nadal będzie utrzymywany bo prywatni przewożnicy korzystają z zewnętrznych maszynistów. Następny kwiatek już we wnątrz Cargo. Umowy zlecenie maszynistów, drużyn manewrowych na pracę w spółce Cargo Serwis. Już rozpoczęto nabór, dyrektorzy zakładów Cargo namawiają do pracy i, z nakazu spółki, dają zgody. Jak utrzymać zapis o pracy średnio 40 godz. tygodniowo pracując u dwóćh przewoźników? Jak zapewnić wypoczynek przy pracy u dwóch przewoźnoków? Jak zapewnić bezpieczną pracę u obu przewoźników pracując pracując po 250 - 300 godzin miesięcznie? Kto odpowie za wypadek, za stworzenie niebezpieczeństwa w ruchu lądowym? Oczywiście pracujący na zlecenie. Elita zgarnie tylko jasę za "prawidłowe" zorganizowanie pracy w nowej spółce Cargo Serwis. Próbowałam zainteresować forumowiczów spółką Cargo Serwis. Może temat nie był wystarczająco ciekawy ale teraz może ktoś zacznie mówić pisać o patologii w tej spółce.
mateusz123 - 19-02-2012, 18:38
Temat postu:
A o co poszło w Białymstoku w kwestii przedłużenia czasu pracy? Jest gdzieś raport w sieci do wglądu?

[ Dodano: 19-02-2012, 18:40 ]
Jest: http://www.transport.gov.pl/files/0/1794850/Raportnr2PKBWK2011.pdf
gumis - 08-03-2012, 12:37
Temat postu:
Nadeszła chyba pora na kolację pożegnalną dla maszynistów dorabiających w LOTOSIE. Efekt bardziej ze strachu przed sankcjami niźli z normalnych pobudek. Gdyby nie katastrofa stan taki trwał by jeszcze długo a tak... Ciekawe czy po jakimś czasie władza nie powróci do metody patrzenia na to przez palce tak jak to robiła dotychczas. Teraz pora na wyczyszczenie Rad Nadzorczych - i innych metod dorabiania ale tym razem przez pracowników "biurwowych". Ale do tego potrzebna będzie chyba kolejna katastrofa - tym razem budowlana.
pospieszny - 12-03-2012, 20:50
Temat postu:
Według Małgorzaty Kuczewskiej – Łaskiej, prezesa Przewozów Regionalnych, prawdziwy problem z maszynistami ujawnił się niedawno. Jeszcze kilka lat temu PKP Cargo miało wręcz zbyt wielu pracowników.

O problemie z kadrami na kolei mówi się od dawna. Średnia wieku maszynistów w spółkach przewozowych to około 50 lat. Młodych adeptów szkól kolejowych jest za mało w stosunku do potrzeb.

- Wystąpiła luka pokoleniowa, brakowało szkoleń maszynistów, i był nadmiar pracowników starszych, którzy mogli skorzystać z emerytur pomostowych, i którym trudno było zdobyć zaświadczenie o pełnej sprawności. Rok 2011 był pierwszym rokiem od 10 lat, gdy napotkano poważny brak maszynistów w stosunku do popytu na ich obsługi – informuje Małgorzata Kuczewska – Łaska.

Według prezesa Przewozów Regionalnych, problem wynika ze zredukowania szkół kolejowych. Ktoś też nie wziął pod uwagę, że taka sytuacja może nastąpić.

- Do połowy 2008 roku wszyscy maszyniści byli zatrudnieni w PKP Cargo. Wiedzieliśmy, że konieczne jest ich przeniesienie do spółki, przewidywaliśmy, że powstanie problem luki pokoleniowej i nie będzie komu uruchamiać pociągów – dodaje Kuczewska – Łaska.


źródło: Kurier Kolejowy
wskaźnik Kauera - 22-03-2012, 19:31
Temat postu:
piątek, 24 lutego 2012
Wypadek pociągu towarowego na stacji Małkinia
Źródło: koleje mazowieckie, tygodnik ostrołęcki
Dziś, przed piątą rano, na stacji kolejowej w Małkini Górnej maszynista składu towarowego ORLEN KolTrans zignorował znak "Stój” i wjechał na tor, którym za chwilę miał przejeżdżać pociąg pospieszny. Skład towarowy uszkodził rozjazd, ale został zatrzymany. Część stacji w wyniku wypadku została zablokowana. Wystąpiły utrudnienia w kursowaniu pociągów "Kolei Mazowieckich - KM" do Małkini i z Małkini do Warszawy. Na odcinku Tłuszcz - Małkinia pociągi były opóźnione nawet powyżej 60 minut.

może też dorabiał?
Nrob - 04-05-2012, 17:58
Temat postu:
„III W Polsce nie kontroluje się pracy maszynistów zatrudnionych u różnych pracodawców. Powyższe znaczy, że pracodawca zatrudniający maszynistę, nie wie, czy nie wykonuje on takiej samej pracy u innego pracodawcy oraz według jakiego rozkładu czasu pracy jest on zatrudniony. Znane są przypadki, kiedy doszło do wypadków w wyniku niewłaściwego stanu psycho-fizycznego maszynisty, który przyszedł do pracy niewypoczęty, ponieważ bezpośrednio przed podjęciem pracy świadczył pracę u innego pracodawcy. …”

Powyższy fragment jest z listu Przewodniczącego Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszka Miętka do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka z dnia 08.02.2012. Cały list można przeczytać na portalu naklei.pl.
Jak widać sami maszyniści widzą niebezpieczeństwo w dość frywolnym, bez żadnej kontroli co do czasu ich pracy zatrudnianiu właśnie maszynistów!

Poniżej jeszcze inny fragment miesięcznik Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP – Nasze Sprawy Nr 4 (172) z kwietnia 2012, artykuł Tadeusza Tumy „Godzi(no)wy maszynista”.

„…Maszyniści, zamiast odpoczywać i regenerować siły przed kolejnym dyżurem w macierzystym zakładzie pracy, w tym czasie dodatkowo zatrudniają się w innych firmach przewozowych, prowadząc pociągi. Stwarzają tym samym potencjalne zagrożenie dla innych użytkowników. Skoro faktycznie mogą pracować ponad nałożone prawem limity czasu pracy, może należałoby zweryfikować tej grupie zawodowej określone przywileje. Przede wszystkim należałoby zastanowić się nad zwiększeniem im miesięcznej normy czasu pracy, by zawodowe umiejętności oferowali wyłącznie swemu głównemu pracodawcy. Być może należałoby odebrać takim maszynistom możliwość przechodzenia na wcześniejszą emeryturę pomostową, bo skoro są w stanie pracować na kilka etatów, to chyba ich praca nie jest tak wymagająca, by uprawniała ich do wcześniejszego kończenia swej aktywności zawodowej. Brak rozwiązania prawnego w tej mierze powoduje obniżenie standardów i nie gwarantuje właściwego poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Zarówno towarowym, jak i pasażerskim. Sposób prowadzenia biznesu przez niektóre firmy na rynku przewozów kolejowych, zatrudniające pracowników delikatnie mówiąc niewypoczętych, nie jest przypadkiem pojedynczym. To strategia personalna prywatnych przewoźników kolejowych ukierunkowana na redukcję kosztów własnych, a nie uwzględniająca występujących zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. …”
gumis - 05-05-2012, 10:19
Temat postu:
A ja nie widziałem aby chłopak z Iławy ani krzysio napisali w tej sprawie pismo do dyrektora ZP. Ba - twierdzę, że większość z grupy TKM to właśnie dorabiający maszyniści a więc kto tu kogo krył? Na szczęście z tym koniec -sprawa się sama wyprostowała. Chłopak z Iławy co prawda interweniował w tej sprawie u władzy ale usłyszał to co powinien usłyszeć czyli to, że władzy to lata. Prawidłowo! A co chciał usłyszeć? Dyrektor miał błagać aby nie odchodzili? Co miałby im do zaproponowania? Te 3,500 i spacery w Iławie zamiast w Widok Pałacu Kultury? Teraz trzeba iść do domku i powiedzieć żonce, że nie będzie na koncie 6,000 tylko 3,500 i to bez perspektyw. Wobec tego robi się sztuczny dym i każdy jest dorosły i wie co ma robić - chcieli - odeszli. Może wreszcie ci co dorabiali a zostali w IC zejdą z nieba na ziemię i zainteresują się zarobkami bez pracy u kogo i jak się da.
Nrob - 08-05-2012, 14:01
Temat postu:
Proceder z wynajmem m.in. maszynistów trwa. Wpierw Listy referencyjne firm Lotos Kolej oraz PCC Rail Szczakowa dla agencji pracy tymczasowej Laudam Praca Spółka z o.o. z roku 2006 (początek procederu?)

teraz z dnia 08.05.2012 ze strony internetowej innej agencji pracy tymczasowej

UWAGA!!!

Zmiana terminu kursu na LICENCJĘ MASZYNISTY: odbędzie się on w dniach 07.05.2012 – 15.06.2012

UWAGA!!!

Nowy termin rozpoczęcia kursów na stanowiska manewrowy i ustawiacz, to 16 kwietnia 2012.

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Hagans Logistic Sp. z o.o

posiada wpis nr 5/11 na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o licencje maszynisty i świadectwa maszynisty.
ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE NA LICENCJĘ MASZYNISTY!


Zatrudnimy!

Zatrudnimy maszynistów lokomotyw, pomocników maszynisty, rewidentów taboru, ustawiaczy, manewrowych.

Kto jest na stronie... Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości dnia 08.05.2012

Hagans Logistic Sp z o. o., Pl. Fryderyka Skarbka 4, 87-100 Toruń

©Hagans Logistic

Nasi Partnerzy
1. PKN Orlen Sp. z o.o.
2. Orlen Koltrans Sp.z o.o.
3. Lotos Kolej Sp.z o.o.
4. Transpetrol Sp. z o.o.
5. PHU Lokomotiv
6. Koleje Dolnośląskie S.A.
7. Petrolot Sp.z o.o.
8. Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem Sp.z o.o.
9. DB Schenker Rail Coaltran Sp.z o.o.
10. Rail Polska Sp. z o.o.
11. Centrum Edukacji Sp.z o.o.
12. Transoda Sp.z o.o.
13. Izotrans Sp.z o.o.
14. PUH TOREC Sp.z o.o.
15. CTL Tankpol Sp.z o.o.
16. CTL Kolzap Sp.z o.o.
17. Nordzucker Polska S.A.
18. Transchem Sp. z o.o.
19. PKP Energetyka S.A.
20. Energa S.A.
21. PUK TENDER
22. Floppy Computer Systems23.


z tego co powyżej wynika, że licencję maszynisty można uzyskać po jednym miesiącu. Dalej ilu jest kolejowych przewoźników którzy korzystają z usług tej firmy. Nic się nie zmieniło!
[/i]

[ Dodano: 24-05-2012, 20:01 ]
Ze strony internetowej firmy Hagans Logistic - dzisiaj

W związku z ciągłym rozwojem firmy poszukujemy osoby na stanowisko:
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych (trakcji spalinowej, elektrycznej),
Rewident Taboru, Ustawiacz, Manewrowy

Miejsce pracy w lokalizacjach: Toruń, Bydgoszcz, Płock, Kutno,
Zduńska Wola Karsznice, Ostrów Wlkp., Poznań

Wymagania:
- prawo kierowania trakcji spalinowej i elektrycznej,
- dokumenty potwierdzające prawo wykonywania zawodu
- dyspozycyjność

Już nie wysilają się ze szkoleniem. Chcą zatrudnić już wyszkolonych. Będzie taniej!
wskaźnik Kauera - 28-05-2012, 17:28
Temat postu:
oto wypadki z ostatnich dni:
Dnia 23.04.12 godz. 15.00 na stacji Opole Zachodnie maszynista pociągu osobowego szybko zorientował się, że skierowano go na zły tor, i zatrzymał pociąg, nikomu z pasażerów nic się nie stało

23.05.12 godz. 5.45. zderzyły się składy Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, które znalazły się na tym samym torze między przystankami Warszawa ZOO i Warszawa Praga. Pociąg SKM jechał od strony Legionowa, a Kolei Mazowieckich od strony Stacji Warszawa Gdańska. W wypadku zostały ranne dwie osoby, jedna z nich z obrażeniami ręki trafiła do szpitala

Dnia 28.05.12 w godzinach rannych pociąg Przewozów Regionalnych relacji Łódź - Przemyśl nie zatrzymał się na stacji w Poraju koło Częstochowy. Po przejechaniu peronów, cofnął się zabierając podróżnych

Dnia 28.05.12 godz. 7:12 elf pociąg Kolei Śląskich z nieznanych przyczyn przejechał stację w Gliwicach i zatrzymał się dopiero po kilkudziesięciu metrach zatrzymany przez pasażerów.

czy wszystko jest w porządku na kolei z tą gotowością do EURO?
czy faktycznie maszyniści dalej dorabiają?

[ Dodano: 28-05-2012, 18:34 ]
zapomniałem o jeszcze jednym wypadku:
27.05.12 godz. 4:30 na dworcu kolejowym w Ostrowie Wielkopolskim pociąg towarowy relacji Iłowo-Imbramowice najechał na tył pociągu osobowego. Towarowy jechał z kierunku Warszawy w stronę Wrocławia. Tak jak wszystkie pociągi jadące w tym kierunku jechał po 10 torze przy trzecim peronie. Na tym samym torze stał jednak pociąg osobowy. Czekał na odjazd w kierunku Wrocławia. Planowo miał odjechać dopiero po 20 minutach o godz. 4:49. Najprawdopodobniej pociąg towarowy (przewoźnika PHU „Lokomotiv”) przejechał sygnał czerwony na semaforze
Nrob - 01-06-2012, 19:28
Temat postu:
Na posiedzeniu Zespołu do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym, które odbyło się 31 maja br. w siedzibie resortu Minister Nowak przedstawił pakiet dla bezpieczeństwa na kolei m.in.:

• kontrole doraźne w całym kraju obejmujące m.in. badanie czasu pracy maszynistów, dokumentacji, sprawności urządzeń takich jak np. czuwaki w lokomotywach,
• podjęcie, wspólnie z UTK, prac w sprawie wprowadzenia e-licencji maszynisty, zawierającej istotne dane m.in. o uprawnieniach zawodowych, udostępniane do kontroli.

może wreszcie uda się zapanować nad nadużyciami dotyczącymi czasu pracy!!!

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group