erwin1960 napisał/a: |
Z tego zestawienia wynika, ze najdrozej, w przeliczeniu na jedna sztuke, za modernizacje en57 zaplacilo wojewodztwo slaskie.. 10,24 mln/szt. |
pospieszny napisał/a: |
36 pociągów spalinowych dla Kolei Śląskich
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na 36 spalinowych pojazdów trakcyjnych po uprzedniej naprawie głównej i modernizacji. |
pospieszny napisał/a: |
Zarazem, jak wynika z treści zlecenia przetargowego, dostawca pojazdów będzie zobowiązany do utrzymania ich w okresie 3 lat od dnia odbioru pociągów przez zamawiającego. |
pospieszny napisał/a: |
Szacowana przez Koleje Śląskie wartość zamówienia to 100 – 140 mln złotych. Realizacja zamówienia przypada na okres od 30 października 2012 do 30 marca 2018 roku. Oferty można składać do 13 sierpnia 2012 r. |
pospieszny napisał/a: |
W tegorocznym budżecie województwa śląskiego na inwestycje w tabor kolejowy zabezpieczono kwotę 37 mln zł. Są to środki własne oraz środki pochodzące z Funduszu Kolejowego i rezerwy celowej (z tej kwoty zakłada się także zapłatę za dokończenie i modernizację 2 sztuk SA109). |
pospieszny napisał/a: |
W maju ogłoszono przetarg na dostawę 15 używanych EZT. Otwarcie ofert miało nastąpić 21 czerwca, ale nie nikt w postępowaniu nie wystartował...- Z tego powodu Urząd Marszałkowski zdecydował o wydłużeniu terminu składania ofert do 31 lipca 2012 r. |
Cytat: |
No wysoko poprzeczka, oczywiście ten tabor z zagranicy bo w kraju takiej ilości wolnej nie ma. To ile trwa dopuszczenie do ruchu po polskich torach, po ilu m-cach UTK daje pozwolenie na jeżdżenie takiego sprzętu ? Słyszałem ok. 5 m-cy, to to się zmieści do grudnia ? |
Cytat: |
To jest dobre, utrzymanie przez dostawcę, to gdzie one będą jeździły na naprawy bieżące i NR ? |
katowicer napisał/a: |
Te kilka/kilkanaście sztuk zabraknie KŚ do ilości około 70 pojazdów. |
isaak napisał/a: |
Szkoda tylko że w tych EZT zapominają o toaletach
Ciekawe co ze spalinówkami, przesuwają przetarg przesuwają, czyżby nikt się nie zgłosił? |
jackii napisał/a: |
Jest zainteresowanie, sądząc po ostatnich prośbach, nawet zza granicy. KŚ odrzuciły prośbę o przesunięcie o 2 tygodnie terminu składania ofert na część B i C, choć proszący o to motywowali czasem potrzebnym na przetłumaczenie dokumentacji podwykonawcom zagranicznym. |
Kyosti napisał/a: |
Przed chwilą w Gliwicach widziałem 35WE SKM więc coś się dzieje. |
Cytat: |
Uzgodniono też obsługę połączeń stykowych z województwami ościennymi. Koleje Śląskie obsłużą odcinki: Częstochowa-Radomsko, Kędzierzyn Koźle-Gliwice, Racibórz-Kędzierzyn Koźle, Gliwice-Strzelce Opolskie, Czechowice Dziedzice-Oświęcim Katowice, Bielsko Biała-Wadowice, Częstochowa-Kielce, Częstochowa-Żelisławice, Częstochowa-Włoszczowa, Sosnowiec/Katowice–Sławków i Tarnowskie Góry-Krzepice. Natomiast Przewozy Regionalne obsłużą połączenia: Katowice-Kraków, Lubliniec-Kluczbork, Wieluń-Krzepice, Częstochowa-Kielce, Częstochowa-Zduńska Wola i Częstochowa-Koluszki.
Co z taborem? |
Cytat: |
Uprzejmie informujemy, że na odcinku Gliwice – Częstochowa w pociągach osobowych uruchamianych przez Koleje Śląskie, honorowane są następujące rodzaje biletów według ofert Przewozów Regionalnych:
a) REGIOkarnet ważny we wszystkich pociągach, b) REGIOkarnet ważny w pociągach REGIO, c) Turystyczny ważny tylko w pociągach REGIO, d) Turystyczny ważny we wszystkich pociągach, e) Sieciowy wg taryfy normalnej oraz z ulgami handlowymi 33%, 50% f) bilety dla posiadaczy REGIOkarty roczna , g) bilety dla posiadaczy REGIOkarty półrocznej, h) bilety dla posiadaczy REGIOkarty SENIOR, i) bilety odcinkowe wg taryfy normalnej, z ulgami ustawowymi (37%,49%,51%,78%,93%) i ulgami handlowymi (33%i 50%) |
Cytat: |
W związku z uruchomieniem przewozów pasażerskich na trasie Katowice - Wisła Głębce od dnia 1 czerwca 2012 r., Koleje Śląskie honorują bilety Przewozów Regionalnych w sposób analogiczny do pociągów osobowych na odcinku Częstochowa - Gliwice. |
kohtrain napisał/a: |
Kolejny przetarg w KŚ na 2 EZT |
DarekP napisał/a: |
coraz ciężej kupić EN57 za 1 mln. |
prapak napisał/a: |
[ Dodano: 20-09-2012, 11:39 ]
Czyli Koleje Śląskie powtarzają przetarg na spalinówki. 140 mln zł za 36 szt. czyli za sztukę ok 4 mln. Nowe kosztowałyby 11 mln. Ciekawe czy ktoś ma tyle poc. |
Cytat: |
Z EN94 to trzeba się spieszyć. WKD je tnie na złom... |
sphinx napisał/a: |
No właśnie ciekawe co knują, plotka głosi że Newag i ZNLE mają coś pochowanego w halach. |
Cytat: |
2. Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa przez okres 12 miesięcy i wykup dwóch używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, zmodernizowanych nie wcześniej niż w roku 2005 (dalej: pojazdy lub ezt) do wykonywania przewozów pasażerskich, jak również przeszkolenie przez Wykonawcę pracowników drużyn trakcyjnych Zamawiającego (w ilości nie większej niż 10 osób), przeznaczonych do obsługi Pojazdów w zakresie ich budowy, zasady działania i eksploatacji. 2.2. Minimalne wymagania techniczne: a) Rozstaw torów: 1435 mm; b) Skrajnia: UIC 505-1; c) Sprzęg czołowy na wysokości 1040 mm zgodny z karta UIC 522 i UIC 523; d) Napięcie sieci 3 kV (dostosowane do wymogów sieci PKP Polskie Linie Kolejowe), e) Maksymalna prędkość eksploatacyjna: nie mniej niż 110 km/h; f) Masa własna: mniej niż 140 ton; g) Masa całkowita: mniej niż 170 ton; h) Liczba miejsc siedzących: minimum 180; i) Wysokość podłogi: minimum 760 mm n.g.s.; j) Przestrzeń pasażerska i kabina maszynistów wyposażona w system klimatyzacji realizowanej z urządzeń o budowie kompaktowej; k) W pojeździe minimum 2 miejsca do przewozu osób na wózka inwalidzkich, wraz z windami lub podnośnikami, l) Siedzenia wykonane w technologii wandaloodpornej spełniające wymagania norm: PN-84/K-02500, PN-91/K-02501, PN-93/K-02505, PN-K-02511, m) Układ przedziałów pasażerskich: bezprzedziałowy (jednoprzestrzenny), n) Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia od -30°C do +40°C, o) Dopuszczalny poziomu naprężeń w konstrukcji stalowej pojazdu, zgodnie z zaleceniami normy EN 12663:2000 dla kategorii minimum P-II, p) Drzwi o szerokości minimum 1300 mm ze stałymi oknami, sspełniające wymagania UIC 560, q) Okna w systemie pakietowym zgodnie z UIC 560, r) Fotel maszynisty zgodny z UIC 651, 2.3. Ponadto pojazd powinien być wyposażony w następujące urządzenia: a) sprężarka śrubowa, b) przetwornica statyczna, c) system informacji pasażerskiej, d) system widomonitoringu zewnętrznego i wewnętrznego, e) system sygnalizacji przeciwpożarowej f) system łączności Intercom g) okablowanie do zabudowy sytemu kasowników elektronicznych 2.4. Oferowane pojazdy muszą posiadać następujące dokumenty: a) Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego; termin obowiązywania świadectwa nie może być krótszy niż do końca terminu realizacji zamówienia; b) ważne świadectwo sprawności technicznej przez cały okres dzierżawy |
jackii napisał/a: |
Lil_Peter, o ile się orientuję, nikt inny nie posiada ED74. Na 14 wyprodukowanych, wszystkie posiada PIC. |
Cytat: |
Wartość pociągów 14WE wynosi ok. 4 mln zł. (Za 8 szt. było by to ok. 32 mln zł)
Modernizacja ich jest dużo tańsza niż w przypadku kibli (odpada koszt wymiany czoła, okien, drzwi, siedzeń, montaż klimatyzacji, ekranów LED i LCD oraz informacji audiowizualnej i modernizacji kabiny maszynisty, montaż stojaków na rowery, wind, monitoring, wymiana gniazdek, ogrzewanie) W przypadku KŚ modernizacja musiałaby polegać na: -wbudowaniu w skład toalety w obiegu zamkniętym (której jak wiemy wersja ta nie ma) -wymiana oporów i silników prądu stałego na falowniki i silniki asynchroniczne -bieżący przegląd utrzymania i wymiana części zepsutych Koszt modernizacji wyniósłby maksymalnie 3,5 mln zł (w przypadku modernizacji tradycyjnego kibla jest to 6,7 mln zł) |
jackii napisał/a: |
Swoją drogą, IMO jest to równoznaczne z brakiem ED74 |
Cytat: |
a tymczasem zegar tyka a KŚ nawet nie mają proponowanego rozkladu jazdy tylko jakiś ogólny zarys co by chcieli |
sphinx napisał/a: |
Dlaczego równoznaczne? Unieważnienie przetargu oznacza, że KŚ jeszcze bardziej potrzebują taboru. |
Leniwiec napisał/a: |
Nie można było ogłosić drugiego przetargu na 5 lokomotyw? |
Cytat: |
To przecież skład do WKD? Na normalne linie nadaje się tak samo, jak skład wyprodukowany dla KRR... |
Bardi78 napisał/a: |
Eximus postaram się spotkać z przedstawicielami lokalnej prasy aby nagłośnili wejście Kolei Śląskich do Oświęcimia i poprawę oferty szczególnie na Katowice-Oświęcim jeżeli faktycznie będzie tak jak w zapowiedziach z rozkładem... |
Exsimus napisał/a: | ||
Spokojnie rozkład jest i jest bardzo dobry, o niebo lepszy od tego w wydaniu PRów i nie ma co płakać nad trasą Wodzisław - Chałupki, z resztą pożyjecie, zobaczycie... |
Cytat: |
2. Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest najem 15 lokomotyw elektrycznych, zwanych dalej „lokomotywami” lub „pojazdami”, wraz z obsługą przez 40 maszynistów oraz wykonaniem usług dodatkowych, bezpośrednio związanych z eksploatacją Pojazdów, w tym świadczenia usługi bieżącej konserwacji i utrzymania. 2.2. Lokomotywy będące przedmiotem zamówienia muszą być oparte o jedną i tą samą platformę oraz spełniać w szczególności następujące wymagania techniczne: 1) moc lokomotywy – nie mniejsza niż 5 MW; 2) lokomotywa 4 osiowa, dostosowana do obsługi linii o charakterze górskim 2) prędkość maksymalna – nie mniejsza niż 140 km/h; 3) zasilanie – 3 kV DC; 4) przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm; 5) posiadanie sprzęgów elektrycznych do ogrzewania pociągu; 6) posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa; 7) maksymalny nacisk na oś – do 20 ton; 8) przegląd poziomu P1 nie częściej niż co 30.000,00 (słownie: trzydzieści tysięcy) pociągokilometrów. 2.4. Obsługę trakcyjną wynajmowanych lokomotyw elektrycznych zapewnia Wykonawca w liczbie nie mniejszej niż 40 maszynistów, posiadających pełna autoryzację do obsługi oferowanych lokomotyw. Jeżeli z obiegów pojazdów wyniknie konieczność zwiększenia obsady obsługującej pojazdy, zapewnią ją drużyny Zamawiającego. 2.14. Zamawiający przewiduje, że praca eksploatacyjna każdej z lokomotyw wyniesie maksymalnie 180.000,00 (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy) pociągokilometrów rocznie. 3. Termin realizacji zamówienia: 3.1. Okres trwania umowy dla każdej z lokomotyw oraz maszynistów wynosi 12 miesięcy. Po upływie 4 miesięcy okresu trwania umowy każda ze Stron może częściowo wypowiedzieć umowę w zakresie dowolnej liczby lokomotyw lub obsługi lokomotyw przez dowolną liczbę maszynistów, przy czym wypowiedzenie będzie mogło być dokonane z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. |
Cytat: |
2. Opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiotem zamówienia jest: a) dostawa w formie dzierżawy 50 (pięćdziesięciu) osobowych wagonów kolejowych, zwanych dalej „pojazdami” lub „wagonami”, b) wykonanie usług dodatkowych, bezpośrednio związanych z eksploatacją Pojazdów, w tym świadczenie usług całkowitego serwisu i utrzymania wraz z przyjęciem pełnej odpowiedzialności za ten proces oraz przeszkolenie pracowników Zamawiającego lub wskazanego przez niego podmiotu w zakresie: - budowy, zasady działania i eksploatacji Pojazdów; - utrzymania i konserwacji Pojazdów;. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ: Istotne postanowienia umowy. 2.2. Pojazdy będące przedmiotem zamówienia muszą spełniać w szczególności następujące wymagania techniczne: 1) Rozstaw torów: 1435 mm, 2) System zgodny z RIC, wagony muszą być oznaczone znakami RIC, 3) Minimalna prędkość eksploatacyjna: 140 km/h, 4) Minimalna liczba miejsc siedzących w każdym wagonie: 80, 5) Wagony musza być dostosowane do niskich, średnich i wysokich peronów, 6) Minimum jedna toaleta w każdym wagonie, 7) System ogrzewania i oświetlenia dostosowany do napięcia na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe, 8) Zakres poprawnej pracy urządzeń w przedziale temperatur -30 +40 st. Celsjusza, 9) Masa wagonu nie większa niż 45 t, 10) Długość wagonu nie większa niż 27 metrów, 11) Wagony muszą być wyposażone w sprawny system centralnego zamykania drzwi sterowanego kluczem konduktorskim typu „kwadrat”, 12) Wagony musza być wyposażone w sprawny system blokowania drzwi przy prędkości powyżej 5 km/h, 4 13) Wagony powinny umożliwiać przejazd bez konieczności zjazdu do punktu serwisowego w celu dokonania przeglądu i wymiany podzespołów nie częściej niż co 20 000 tys km lub 2 miesiące. 2.3. Zamawiający na okres dzierżawy zastrzega sobie prawo oklejenia wagonów własnymi logotypami, informacjami oraz piktogramami wymaganymi prawem lub mającymi walor handlowo-marketingowy, z zastrzeżeniem, że takie działanie nie spowodują uszkodzeń ani wewnątrz ani na zewnątrz wagonów. 2.4. Jeśli w trakcie okresu dzierżawy nastąpi konieczność dokonania naprawy rewizyjnej lub nastąpi inne zdarzenie uniemożliwiające wykorzystanie danego wagonu, Wykonawca w terminie 48 h od daty zgłoszenia zapewni na okres wyłączenia z eksploatacji równoważne wagony zastępcze spełniające wymagania określone niniejszym SIWZ. 2.5. Obsługę trakcyjną dzierżawionych wagonów stanowić będą drużyny trakcyjne Zamawiającego. 2.8. Zamawiający przewiduje, że praca eksploatacyjna każdego z wagonów wyniesie maksymalnie 200 000 (słownie: dwieście tysięcy) pociągokilometrów rocznie. 2.9. Zamawiający przewiduje, że średni dobowy czas eksploatacji każdego z wagonów wyniesie nie mniej niż 16 godzin. 3. Termin realizacji zamówienia: 3.1. Okres trwania umowy wynosi 12 miesięcy od dnia wydania pojazdów Zamawiającemu. Zamawiający po upływie 6 miesięcy trwania umowy może wypowiedzieć częściowo umowę, za zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, dla maksymalnie 15 wagonów. W tej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy zostanie obniżone proporcjonalnie do ilości wagonów dzierżawionych przez Zamawiającego. Po upływie 9 miesięcy trwania umowy Zamawiający może wypowiedzieć umowę, za zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, dla części lub całości pozostałych wagonów. W tej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy także zostanie obniżone stosownie do ilości wagonów dzierżawionych przez Zamawiającego. |
sphinx napisał/a: |
W nocy nikt by nie zauważył. Ja bym te plotki olał gdyby nie ta dziwna spółka Silesia Rail między przewoźnikiem a producentem taboru. |
Cytat: |
Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie dostawę min. 1 sztuki nowego spalinowego zespołu trakcyjnego SZT o wartości co najmniej 10.000.000,00 zł brutto. |
Cytat: |
Siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych, serii EN 57 zachodniopomorski samorząd województwa odkupi od Przewozów Regionalnych. Zespoły mają być przekazane do końca listopada. Samorząd województwa wyda na ten cel 7,5 mln. zł środków własnych. Zespoły, wytypowane do odsprzedaży, są obecnie w ciągłej eksploatacji. - Nie chcieliśmy przejmować taboru, stojącego w krzakach- usłyszeliśmy w urzędzie marszałkowskim. |
Cytat: |
Te, które zakwalifikowano do odsprzedaży samorządowi województwa, mają dopuszczenia i homologacje UTK do 2016 r.
Urząd marszałkowski szacuje, że po przyjęciu projektu modernizacji, co roku (począwszy od drugiej połowy 2013) modernizowane będą dwa spośród siedmiu zespołów, odkupionych dla województwa. |
jackii napisał/a: |
Hm, Wikipedia podaje, że producentem jest Düwag. Czyżby się mylili? |
jackii napisał/a: |
UM zapowiadał, że te zmiany pojawią się jeszcze w piątek... |
jackii napisał/a: |
UM zapowiadał, że te zmiany pojawią się jeszcze w piątek... |
jackii napisał/a: |
Myślisz o lokomotywach i ...? |
OS_24 napisał/a: |
Ciekawe, czemu nie robią szynobusu 2-systemowego na prąd z trakcji i silnik spalinowy? |
Cytat: |
Podczas debaty "Przyszłość kolei w Śląskiem. Koleje Śląskie na starcie", która odbyła się w redakcji "Dziennika Zachodniego", marszałek Adam Matusiewicz zapowiedział, że używane pociągi, które obecnie "zbierają" u różnych dostawców Koleje Śląskie, nie będą zbyt długo jeździć pod szyldem tego przewoźnika.
- Będziemy je sukcesywnie sprzedawać, a na ich miejsce kupować nowe. Tylko że wchodząc w program ministerstwa, na nowy, wart np. 20 milionów złotych pociąg, będziemy wydawać jakieś 4 miliony złotych, czyli tyle, ile mniej więcej dziś wydajemy na stary. Resztę ma uzupełnić unijna dotacja - zdradził swój plan Matusiewicz. |
adamos napisał/a: |
jackii, problem z AKŚ, jest brak konfortu akustycznego, ponieważ są dużo głośniejsze od elf'ów, a poza tym wszystkie siedzenia są ustawione w czwórki, ja osobiście zawsze jak jeżdżę sam to unikam ich |
Leniwiec napisał/a: |
A na linii Gliwice-Bytom nie ma przystanków? Przecie coś tam było, Zabrze Północ i Zabrze Biskupice to na pewno. Te przystanki po prostu są nieprzystosowane do wysiadania/wsiadania pasażerów, mają kiepską lokalizację czy są po prostu zniszczone/zarośnięte? A wracając do spraw wagonów to ciekawe jakie będą, prawdę mówiąc to te z CD trochu skrzypiały i drzwi były poluzowane (otwierały się), może po prostu jakiś ten jeden wagon był feralny. Wiadomo może gdzie takie wagony by trafiły? Zapewne na jakieś długie relacje by zminimalizować straty czasowe przy manewrach. |
prapak napisał/a: |
Nie wiem jak to podeprą przepisami, wiem że chcą wynająć 10 lokomotyw dodatkowo, na konferencji ws nowego rozkładu jazdy też mówili o tych 10 lokomotywach. PESA się na 100% z tymi 4 szt. wyrobi, wielkopolska jeszcze swoich nie potrzebuje to je przerobią 27WE |
jackii napisał/a: |
sphinx, a PR mogły wynająć bez przetargu 10 czeskich lokomotyw? Tu będzie tak samo, w ramach zamówień sektorowych. |
Pele napisał/a: |
@Prapak
Albo czegoś nie doczytałem, albo na liście EZT pominąłeś będący własnością UMWŚ zmodernizowany czteroczłonowy ED72-005 (teraz jeździ głównie na Zwardoń w PR, od grudnia idzie do KŚ). |
Exsimus napisał/a: | ||
Ta jednostka nie będzie jeździć w KŚ, pewnie zgnije jak reszta EZT na Raciborskiej |
Cytat: |
Ta jednostka nie będzie jeździć w KŚ, pewnie zgnije jak reszta EZT na Raciborskiej |
Cytat: |
Przewoźnik wciąż szuka chętnych na dostarczenie ostatnich 5 sztuk lokomotyw. |
Bardi78 napisał/a: |
Apropo jaki typ ten nowy SZT z Newagu?
Nie czasem całkiem nowa konstrukcja która miało kupić zachodniopomorskie?(potem wygrała pesa) |
roman_bukowno napisał/a: |
Zastanawia Mnie Tylko Bukowno. Dlaczego tutaj? |
Cytat: |
Jakie papiery potrzebuje wagon by mieć dopuszczenie na polskie tory? Ponoć wagony od Herosa nie mają dopuszczenia i będą stały. Wiecie coś więcej? |
Cytat: |
Pesa: Elfy dla Kolei Śląskich przyjadą na czas
Koleje Śląskie borykają się z ogromnymi problemami związanymi z rozkładem jazdy po przejęciu linii kolejowych w województwie śląskim. Tymczasem dobra wiadomość płynie z bydgoskiej Pesy. Sześć pociągów, które producent ma dostarczyć przewoźnikowi, dotrze na tory województwa śląskigo na czas. – Prace przy budowie ezt Elf dla Kolei Śląskich przebiegają terminowo i Pesa dotrzyma terminów zawartych w kontrakcie. Pierwsze cztery pojazdy zostaną przekazane do końca tego roku, a dwa pozostałe – także zgodnie z umową – do końca lutego 2013 roku – poinformował "Rynek Kolejowy" szef mareketingu rynku krajowego w firmie Pesa Karol Żarnowski. Zamówione przez Koleje Śląskie Elfy 27WEb to pojazdy sześcioczłonowe, niskopodłogowe. Długość każdego z nich wyniesie blisko 115 metrów. W pociągu znajdzie się 280 miejsc siedzących, a pojazd będzie w stanie pomieścić nawet 550 pasażerów. Z każdej strony pojazdu ma znaleźć się dwanaście par drzwi. Przypomnijmy, że w przedziale pasażerskim znajdzie się system informacji pasażerskiej, klimatyzacja, monitoring oraz interkom. Pojazdy będą ponadto wyposażone w udogodnienia dla niepełnosprawnych, w tym toalety przystosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. W Elfach znajdą się także wieszaki na rowery. |
DarekP napisał/a: |
Tak się zastanawiam, czy do tego czasu to już nie będzie pozamiatane po Kolejach Śląskich. Widać, że się starali, ale wyszło gorzej niż przeciętna dla tego typu przejęć. |
snajper napisał/a: |
Bzdury pleciesz, jeździłem szynobusami Newagu w Opolskim i na Hel i są lepiej w środku wykończone niż Pesa. Z punktu widzenia pasażera wole te z Newagu. |
Leniwiec napisał/a: |
Nie rozumiem... chodzi o innych szynobusów niż te od Sigmy? Bo ja już się gubię... 21 składów o których poprzednio nie było słychać? I czy już są kupione czy szykują przetarg? |
snajper napisał/a: |
Może siadłeś tam gdzie silnik, a w Pesie tam gdzie nie ma silnika. Jak bys w Pesie siadł na silniku, to też by było głośno. |
sphinx napisał/a: |
Zarówno 14WE, jak i SA138 woziły już pasażerów KŚ, w ich przypadku nie ma mowy o wstrzymaniu dopuszczenia. |
Leniwiec napisał/a: |
A 14WE? Przecież to bazuje na "kiblu", tym chyba maszynista od EZT może pojechać, nie? Więc czemu to stoi, nie lepiej w rezerwę wstawić EN57 a jeździć 14WE np na trasie jakiejś krótszej jak Tychy Lodowisko-Sosnowiec Główny w porach poza szczytowych? |
Cytat: |
Jak wyjaśnił w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", do tego czasu jazda bez opóźnień nie jest możliwa - Wynika to z niedostosowania rozkładu jazdy do posiadanego taboru. Dopiero w połowie kwietnia możliwa jest zmiana rozkładu jazdy i dopasowanie go do posiadanego taboru, lub wymiana taboru na taki, którym realizacja rozkładu będzie możliwa - powiedział marszałek |
irek34 napisał/a: |
coś na temat tych mikro bocznych wyświetlaczy ? Moim zdaniem to jakieś nieporozumienie żeby coś takiego zamontować, a przecież wszystko pod tym względem było ok . |
alojz napisał/a: | ||
|