INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja linii Warszawa - Łódź

Henryk - 04-02-2012, 12:03
Temat postu: Modernizacja linii Warszawa - Łódź
Cytat:
Trwa modernizacja połączenia kolejowego Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice. Choć ten etap prac jest opóźniony o półtora roku, pasażerowie mogą się spodziewać kolejnych utrudnień w ruchu pociągów już w marcu. Na najbardziej obciążonej linii kolejowej w kraju zamykane będą tory i stacje.

Jak poinformowały "Rynek Kolejowy" prowadzące modernizację PKP Polskie Linie Kolejowe, w tym roku planowane będą następujące zamknięcia na linii nr 1 (dalekobieżnej):
szlak Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy - maj oraz lipiec i sierpień;
szlak Warszawa Włochy - Pruszków - maj oraz od lipca do grudnia;
szlak Żyrardów - Radziwiłłów - od kwietnia do grudnia;
szlak Radziwiłłów - Miedniewice - od marca do maja;


http://www.rynek-kolejowy.pl/30588/Warszawa__Lodz_Zamkna_tory_i_stacje_ucierpia_pasazerowie.htm
pospieszny - 04-02-2012, 12:26
Temat postu:
W myśl starej PLK-owej zasady żeby było lepiej musi być gorzej, no i coś jeszcze o wąskich gardłach Rolling Eyes
przewoz - 04-02-2012, 12:58
Temat postu:
W takim razie z chęcią poczytam inne propozycje zamknięć torowych Smile
pospieszny - 04-02-2012, 13:21
Temat postu:
No, przy faktycznie zamkniętej linii jakie tory chciałbyś jeszcze zamykać Śmiech

Pozostały jeszcze bocznicowe.
Henryk - 05-02-2012, 13:16
Temat postu:
Ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w Żyrardowie...
Henryk - 26-12-2012, 12:42
Temat postu: Kolejny etap modernizacji ważnej linii Warszawa - Łódź
http://www.cupt.gov.pl/?id=1335

Cytat:
Ponad 305 mln zł trafi z Programu Infrastruktura i Środowisko do PKP Polskich Linii Kolejowych na realizację inwestycji pn. Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot C - pozostałe roboty.

Inwestycja, prowadzona w ramach działania 7.1 Rozwój transportu kolejowego PO IiŚ przewiduje zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym w ramach Lokalnego Centrum Sterowania (ruchem kolejowym) na linii nr 1 pomiędzy stacją Żyrardów a stacją Koluszki. Urządzenia te mają na celu umożliwienie sterowania odcinkiem linii kolejowej ze stacji Skierniewice. Ponadto przedsięwzięcie obejmuje również roboty w zakresie zmian w układzie torowym stacji Skierniewice oraz doposażenie linii nr 1 i linii nr 17 w system ERTMS (Europejski System Sterowania Ruchem Kolejowym), a także budowę wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 72.


A podobno do Radziwiłłowa już doszli Śmiech Śmiech
Urbi - 27-12-2012, 01:20
Temat postu:
Odcinek do Radziwiłowa podobno "oficjalnie" ukończyli 27 października. Obecnie, również podobno jest zamknięty tor na odcinku Radziwiłów - Żyrardów (ale czy rozebrany i czy w ogóle są/będą tam prowadzone prace, nie wiem), oraz zastosowano ciężkie rezerwy na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Skierniewice. (ponad 10 minut przed czasem potrafią przejechać pociągi relacji Wwa - Łódź przez stacje Grodzisk Maz/Skierniewice)

Miło, że w końcu dofinansowano budowę wiaduktu w Rogowie, bo sprawa jego budowy przeciągła się... Budowa ma się rozpocząć z początkiem nowego roku.

[ Dodano: 19-01-2013, 03:54 ]
Coś się jednak ruszy w tej modernizacji?

Zaa SSC Forum.

Cytat:
PNI wycofuje się z kontraktu Warszawa - Skierniewice. Prace dokończą PKP Energetyka i PPMT ( członkowie obecnego konsorcjum) przy pomocy firm wykonawczych z grupy PKP.

Henryk - 24-01-2013, 13:20
Temat postu:
Jakieś newsy?
Lord W - 24-01-2013, 14:29
Temat postu:
Myślę, że zanim dojdą do Żyrardowa z remontem minie jeszcze rok. Smile
Urbi - 15-03-2013, 12:43
Temat postu:
Kto zastąpi PNI na linii Warszawa - Łódź?

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe z Gdańska, które w konsorcjum z PKP Energetyką oraz Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury modernizuje linię Warszawa - Łódź, oficjalnie poszukuje wykonawców, którzy są skłonni zastąpić znajdujące się w stanie upadłości PNI.

Zaproszenie do negocjacji w sprawie przejęcia prac wykonywanych przez PNI (złożone przez PPM-T w imieniu całego konsorcjum) nastąpiło za zgodą inwestora, PKP Polskich Linii Kolejowych.

- Ogłoszenie jest tak naprawdę sondowaniem rynku. Oczekujemy, że zgłoszą się firmy, które zechcą kontynuować prace prowadzone przez PNI - tłumaczy Paweł Kanabaj, prezes zarządu PPM-T. - Nie czekamy z założonymi rękami na koniec świata. Chcemy w miarę możliwości jak najszybciej wrócić do realizacji prac na linii Warszawa - Łódź.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 20 marca. Firma, która zastąpi PNI będzie odpowiadać za modernizację nawierzchni torowej. Zgodnie z harmonogramem zamknięć torowych planowanych do wykonania w tym roku, już w czerwcu mają ruszyć prace polegające na przebudowie układu torowego z siecią trakcyjną, urządzeniami srk i obiektami inżynieryjnymi na szlaku Żyrardów - Radziwiłłów. W rejonie stacji Żyrardów mają być dodatkowo zmodernizowane rozjazdy.

Więcej: Kurier Kolejowy
Henryk - 16-03-2013, 16:55
Temat postu:
Urbi napisał/a:
już w czerwcu mają ruszyć prace polegające na przebudowie układu torowego z siecią trakcyjną, urządzeniami srk i obiektami inżynieryjnymi na szlaku Żyrardów - Radziwiłłów. W rejonie stacji Żyrardów mają być dodatkowo zmodernizowane rozjazdy.

Pomyłka w tekście. Prace miały rozpocząć się w czerwcu, ale w 2012 roku.

Kolejarstwo nadaje się tylko do kopania rowów.
sympatyk - 28-05-2013, 10:32
Temat postu:
Rekord na kolei. Remont torów z Łodzi potrwa 10 lat!

Kolejny rekord na kolei. Aż dziesięć lat będzie trwał łącznie remont 130-kilometrowego odcinka torów z Warszawy do Łodzi. Kolejarze ogłosili, że wszystkie prace skończą się dopiero jesienią 2015 r.
Remont kluczowego fragmentu ze Skierniewic do Warszawy będzie więc finiszował blisko trzy i pół roku później, niż planowano. Podpisana w 2010 r. umowa z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury zakładała, że wszystkie roboty skończą się tuż przed Euro 2012. Firma jednak ociągała się z pracami, potem popadła w tarapaty finansowe, aż w końcu we wrześniu zeszłego roku sąd ogłosił jej upadłość. Od tamtego czasu roboty zamarły.

Więcej:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13994127,Rekord_na_kolei__Remont_torow_z_Lodzi_potrwa_10_lat.html
Beatrycze - 14-06-2016, 10:00
Temat postu:
Łódź – Warszawa: Ostateczny koniec modernizacji w 2018 r.

Trwająca od roku 2006 modernizacja trasy Łódź – Warszawa potrwa jeszcze dwa lata – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. W tym czasie zainstalowany zostanie system sterowania ruchem ERTMS/ETCS, powstanie też LCS Skierniewice. W roku 2013 planowano zrealizować te prace do końca 2015 roku.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodz--warszawa-ostateczny-koniec-modernizacji-w-2018-76964.html
Victoria - 08-11-2017, 10:38
Temat postu:
Niespełniona obietnica między Warszawą a Łodzią.

Po dziesięciu latach modernizowania linii Warszawa – Łódź nie udało się osiągnąć zapowiadanego czasu jazdy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynając w 2006 r. prace na magistrali, zapowiadała, że ich efektem będzie podniesienie prędkości ze 120 km/h do 140-160 km/h i dzięki temu skrócenie czasu podróży między Warszawą a Łodzią do 1 godz. 5 min.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs92.pdf
sympatyk - 09-09-2020, 22:23
Temat postu:
Lepsza informacja i większe bezpieczeństwo na linii Warszawa - Grodzisk Mazowiecki.

Ponad 140 wyświetlaczy i 17 infokiosków i 340 głośników ułatwia pasażerom podróż na linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. Ponad 180 kamer monitoringu zwiększa bezpieczeństwo podróżnych. Wyposażenie peronów w dodatkowe urządzenia informacji to jeden z efektów modernizacji linii przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, z wykorzystaniem środków unijnych CEF – Łącząc Europę.

Więcej:

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/36052/lepsza-informacja-i-wieksze-bezpieczenstwo-na-linii-warszawa---grodzisk-mazowiecki.html

_________________________________________________


CPK wyda miliardy złotych na połączenie z Łodzią Fabryczną. PKP buduje tam inny tunel.

PKP PLK na budowę tunelu wyda ponad 1,5 mld złotych. CPK jeszcze więcej - nawet do 9 miliardów.

Więcej:

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26284320,cpk-wyda-miliardy-zlotych-na-polaczenie-z-lodzia-fabryczna.html#do_w=52&do_v=66&do_a=291&s=BoxBizLink

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group