INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Czy PR porozumieją się z KŚ ws. etatów?

Pirat - 07-02-2012, 18:27
Temat postu: Czy PR porozumieją się z KŚ ws. etatów?
Czy PR porozumieją się z KŚ ws. etatów?

W najbliższy czwartek, 9 lutego w Urzędzie Marszałkowskim rozpoczną się prace nad podpisaniem porozumienia regulującego zasady i sposób zatrudnienia w Kolejach Śląskich zwalnianych pracowników z Przewozów Regionalnych. Jest to efekt rozmów zespołu ds. kolejowego transportu pasażerskiego, który zebrał się pod przewodnictwem wicewojewody śląskiego Piotra Spyry.

O zwołanie spotkania zespołu funkcjonującego przy Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego wnioskował Dominik Kolorz, przewodniczący Zarządu Regionu Śląsko-Dąbrowskiego NSZZ „Solidarność” oraz Waldemar Ziobro z Forum Związków Zawodowych. Powodem zwołania spotkania zespołu na 6 lutego była informacja, że od 1 czerwca 2012 r. Koleje Śląskie przejmą pracę przewozową na linii Katowice-Wisła Głębce-Katowice, a w związku z tym Przewozy Regionalne rozpoczynają grupowe zwolnienia pracowników. Pracę ma stracić 139 kolejarzy PR.

Po blisko dwugodzinnej dyskusji ustalono, że strona społeczna i przedstawiciele zarządu województwa śląskiego oraz zarządy obu spółek – Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich - spotkają się 9 lutego w Urzędzie Marszałkowskim celem przygotowania porozumienia, które będzie regulować zasady i sposób zatrudnienia w Kolejach Śląskich zwalnianych pracowników z Przewozów Regionalnych.

Jak informuje Polska Agencja Prasowe działająca w PR "Solidarność" walczy m.in. o gwarancje zatrudnienia dla pracowników Przewozów - na podstawie art. 23 Kodeksu pracy - w razie przejmowania kolejnych linii przez Koleje Śląskie. Związkowcy chcieliby, aby Koleje Śląskie wraz z połączeniami przejmowały pracowników PR razem z ich dotychczasowymi przywilejami.

- Przedstawiciele strony związkowej domagają się również, aby marszałek województwa wypowiedział się w sprawie pracowników, którzy mogą być zwalniani w związku z zawieszeniem obsługi niektórych linii – dodaje Katarzyna Kuczyńska-Budka, kierownik Oddziału Komunikacji Społecznej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego

źródło: Kurier Kolejowy
pospieszny - 07-02-2012, 18:32
Temat postu:
Będą etaty zaraz po tym jak PR przekażą tabor i dotację Smile

Oczywiście nie dla wszystkich i na rynkowych warunkach ale to jeszcze zostanie doprecyzowane.
Pirat - 08-02-2012, 19:33
Temat postu:
Negocjacje w sprawie przejść z PR do Kolei Śląskich

Dwutygodniowy termin na wypracowanie porozumienia m.in. w sprawie zasad przechodzenia pracowników śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych do Kolei Śląskich określiły w poniedziałek strony negocjacji. Związkowcy grożą wznowieniem sporu zbiorowego w PR.
Sprawa była przedmiotem poniedziałkowych obrad Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego, działającej przy wojewodzie śląskim.
W ostatnich tygodniach samorząd woj. śląskiego zdecydował, że w ramach tegorocznej dotacji do połączeń kolejowych Przewozy Regionalne dostaną ok. 90 mln zł, czyli znacznie mniej niż w ubiegłych latach. Oznacza to konieczność zawieszenia części połączeń w obecnym rozkładzie PR i perspektywę zwolnień pracowników.
W tegorocznym budżecie woj. śląskiego na dotacje do połączeń kolejowych przewidziano ok. 132 mln zł. Należące do samorządu Koleje Śląskie, które od października 2011 r. obsługują m.in. popularne połączenie Gliwice-Częstochowa, podpisały już umowę na 39,5 mln zł. Przewozom zostanie ok. 92,5 mln zł.
W ub. roku województwo planowało przeznaczyć na pociągi 110 mln zł, ale w ciągu roku dobrało kredyt, ponieważ kwota dotacji - po protestach w PR - przekroczyła 150 mln zł. O ile jednak dotąd samorząd miał możliwość zaciągania kredytów, z końcem 2012 r. osiągnie limit wielkości zadłużenia - 60 proc. dochodów.
'Żeby pokryć koszty obsługi wszystkich nierentownych połączeń, potrzebna by nam była dotacja minimum 139 mln zł. Jak dzisiaj usłyszeliśmy, będzie to kwota znacznie niższa;na większą województwo nie ma środków' - powiedział szef 'Solidarności' w śląskim zakładzie PR Mariusz Samek.
Samek przypomniał w poniedziałek, że w styczniu ruszyła tam procedura zwolnień grupowych. Wypowiedzenia pracy - obejmujące na razie 139 osób - mają być wręczane od 15 lutego. Gdy pojawiła się wiadomość o niższej od spodziewanej dotacji, 'Solidarność' wyliczyła, że idąca za tym likwidacja połączeń może skutkować zwolnieniem nawet 700 osób spośród ponad 2 tys. pracujących w śląskim zakładzie PR.
Jak powiedziała p.o. dyrektora tego zakładu Przewozów Renata Rogowska, spółka obecnie analizuje przedstawioną przez samorząd regionu propozycję zawieszenia niektórych połączeń w celu zbilansowania tegorocznej umowy. Rogowska wskazała też, że 1 czerwca Koleje Śląskie przejmą w całości obsługiwaną dotąd przez PR linię Katowice-Wisła. To jeden z powodów rozpoczętych tam zwolnień grupowych.
Działająca w PR 'Solidarność' walczy m.in. o gwarancje zatrudnienia dla pracowników Przewozów - na podstawie art. 23 Kodeksu pracy - w razie przejmowania kolejnych linii przez Koleje Śląskie. Związkowcy chcieliby, aby Koleje Śląskie wraz z połączeniami przejmowały pracowników PR razem z ich dotychczasowymi przywilejami. Według sekretarza woj. śląskiego Łukasza Czopika, Katowice-Wisła to jedyna linia, jaka w tym roku może zostać przekazana Kolejom Śląskim (tegoroczna dotacja dla tej spółki nie zmieni się). Ewentualne kolejne linie, np. Gliwice-Bytom czy Tychy Miasto-Sosnowiec, to już kwestia 2013 r. oraz decyzji, czy nastąpi to np. w drodze otwartego przetargu. Jeśli Koleje Śląskie przejmą kolejne połączenia, będą poszukiwały doświadczonych pracowników.
'Będziemy w Kolejach Śląskich optymalizować zatrudnienie. PR dysponują fachowcami. Potrzebujemy fachowców - ci ludzie będą mieli priorytet w procesie rekrutacji do Kolei Śląskich, jednak będą brali udział w normalnym procesie rekrutacyjnym' - powiedział Czopik. Jak dodał, w tym przypadku nie zachodzą przesłanki, jak przekazywanie majątku czy też zorganizowanych składników spółki, dla zastosowania zasad Kodeksu pracy, o których mówią związkowcy.
Kolejne rozmowy przedstawicieli zarządu woj. śląskiego, obu przewoźników oraz związków zaplanowano - już poza WKDS - na najbliższy czwartek. Według związkowców, jeśli w określonym w poniedziałek, dwutygodniowym terminie, nie dojdzie do porozumienia, a załoga postanowi zaprotestować w obronie swoich miejsc pracy, możliwy jest powrót do zawieszonego w ub. roku sporu zbiorowego w PR.

źródło: inforail.pl
woland - 09-02-2012, 11:26
Temat postu:
Tylko dzięki związkom jeszcze nie jesteśmy w KŚ. KŚ chciały wziąć tabor wraz z zapleczem i ludźmi ale bez biur i właśnie na to nie zgodziły się związki. Głównie to było powodem ubiegłorocznego strajku. Sprawy płacowe były tylko dodatkiem choć zostały ogłoszone jako główny powód strajku
Merlin - 09-02-2012, 11:40
Temat postu:
Pierdzielisz Woland jak potłuczony, chcieli wziąć tabor i 1/5 pracowników. Reszta na bezrobocie.
pospieszny - 09-02-2012, 16:33
Temat postu:
Cytat:
Tylko dzięki związkom jeszcze nie jesteśmy w KŚ.

Dokładnie tak.

Ale "związkowcy" skutecznie zadbali o to aby rekrutacja i nabór do KŚ prowadzony był poprzez Urzędy Pracy Śmiech
sheva17 - 09-02-2012, 17:36
Temat postu:
Związki to największa patologia. W KŚ jest praca dla maszynistów, konduktorów, ale nie ma dla tych siedzących za biurkiem i nierobów związkowców. KŚ byłem generalnie przeciwny, ale jeśli uda się nie przyjąć do tej spółki nierobów związkowców będę zachwycony. Słusznie postępują KŚ, liniowych kolejarzy pewnie zatrudnią, ale związkowców i urzędasów powinna czekać już wycieczka do Urzędu Pracy.
woland - 10-02-2012, 13:51
Temat postu:
Merlin napisał/a:
Pierdzielisz Woland jak potłuczony, chcieli wziąć tabor i 1/5 pracowników. Reszta na bezrobocie.


Tak, może i 1/5 ale najlepszych a nie obiboków których teraz jest pełno na zakładzie. Zresztą zawsze pracodawca chce mieć najlepszych pracowników,takie są dzisiejsze prawa rynku pracy. Nie ma się co czarować: są ludzie w zakładzie którzy już ich oceniają i tworzą listy przyszłych pracowników KŚ. Tylko ci wybrani będą mieć propozycję pracy. I jestem za tym.
Szymek - 10-02-2012, 16:21
Temat postu:
Były OPMy na "`23", teraz będą OPRy Rolling Eyes ?
pospieszny - 10-02-2012, 17:42
Temat postu:
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyło się 10 lutego pierwsze spotkanie negocjacyjne Zespołu ds. kolejowego transportu pasażerskiego, dotyczące zasad przejmowania pracowników PR przez Koleje Śląskie.

Podczas spotkania pracodawcy – przedstawiciele spółek kolejowych oraz związki zawodowe wyrazili gotowość do zawarcia umowy regulującej te kwestie.

Niedawno Przewozy Regionalne ogłosiły plany zwolnień grupowych obejmujących ok. 139 osób. Część z nich może znaleźć pracę w Kolejach Śląskich w miarę przejmowania od PR nowych połączeń. Od czerwca 2012 r. nowa spółka przejmuje od Przewozów Regionalnych linię Katowice – Wisła. Według szacunków spółki w grę może wchodzić zatrudnienie ok. 20-30 pracowników – kierowników pociągów, konduktorów oraz obsługi.

Podczas rozmów ustalono najważniejsze problemy, które powinny zostać uregulowane. Należą do nich m.in. kwestie pracownicze związane ze zwalnianiem i przyjmowaniem pracowników, formą umów o pracę, gwarancjami zachowania miejsca pracy u nowego pracodawcy oraz równości wynagrodzenia.

Zdaniem uczestników negocjacji umowa powinna obowiązywać w każdym przypadku rekrutacji pracowników przy przejmowaniu nowych połączeń, a nie ograniczać się tylko do linii Katowice – Wisła.

Przyszła umowa, która powstanie przy współudziale strony związkowej oraz Zarządu Województwa Śląskiego, zostanie podpisana przez pracodawców – Koleje Śląskie i Przewozy Regionalne.



źródło: Kurier Kolejowy
sheva17 - 10-02-2012, 19:20
Temat postu:
Pracowników liniowych przyjąć do pracy trzeba. Oby tylko nie przemycono jakoś ludzi z biur lub związkowców. Ci ostatni są największym zagrożeniem dla każdej kolejowej spółki w Polsce.
Merlin - 21-02-2012, 19:43
Temat postu:
Wiadomo jak Koleje Śląskie przejmą pracowników Przewozów Regionalnych

Ogólne założenia umowy regulującej zasady przechodzenia pracowników śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych do Kolei Śląskich uzgodniły we wtorek negocjujące strony. Uzgodnienia dotyczą m.in. podstawy prawnej umowy oraz kolejnych kroków procedury.

Sprawa wiąże się z restrukturyzacją śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych. W styczniu ruszyła tam procedura zwolnień grupowych, obejmująca na razie 139 osób. Według dyrekcji i związków tej firmy zwolnienia są następstwem przekazania w październiku ubiegłego roku obsługi ważnego połączenia kolejowego Gliwice-Częstochowa spółce Koleje Śląskie.

Samorząd powołał Koleje Śląskie - jak argumentował marszałek woj. śląskiego - by ograniczyć wydatki na zbyt drogie Przewozy. Według marszałka spółka ta nie radzi sobie m.in. z przerostem zatrudnienia.

Po rozpoczęciu zwolnień, związki z Przewozów zażądały m.in. określenia zasad przejmowania zwalnianych pracowników tej spółki przez Koleje Śląskie - w razie utraty kolejnych połączeń. Negocjacje w tej sprawie zaaranżował samorząd. Jak poinformowała po. dyrektora śląskiego zakładu PR Renata Rogowska, we wtorek przewoźnicy porozumieli się m.in., że ich umowa zostanie zawarta nie na gruncie prawa pracy - jak chciały związki, co okazało się prawnie niemożliwe - a kodeksu cywilnego.

Koleje Śląskie mają odpowiednio wcześniej deklarować zapotrzebowanie na określone grupy pracowników, np. kierowników pociągów. Potem mają zatrudniać zwalnianych w tych grupach pracowników PR, zastrzegając sobie możliwość pozyskania pewnego procenta kandydatów z rynku.

Władze województwa zapowiedziały już, że od 1 czerwca br. Koleje Śląskie przejmą połączenie Katowice-Wisła. Uzgadniana umowa ma wtedy znaleźć pierwsze zastosowanie. Jednocześnie nadal trwają negocjacje dotyczące kwoty tegorocznego dofinansowania umów na przewozy wykonywane w woj. śląskim przez PR.

Wiadomo już, że kwota ta będzie niższa niż wnioskowana przez PR. W kwietniu 2011 r. samorząd zamówił na 2012 r. w Przewozach 480 pociągów, które zaczęły jeździć zgodnie z rozkładem obowiązującym od grudnia ub. roku. Spółka oczekiwała na ten cel blisko 146 mln zł dotacji, ostatecznie zmniejszając tę kwotę do 138 mln zł. Samorząd początkowo zadeklarował mniej więcej 90 mln zł, ale w ubiegłym tygodniu poinformował o zwiększeniu tej kwoty do ponad 120 mln zł. Samorządowcy przyznali, że taka wysokość dotacji oznacza zawieszenie części połączeń.

Trasy przewidziane do zawieszenia przedstawiły Przewozy Regionalne. Jak jednak zastrzegła we wtorek Rogowska, to urząd marszałkowski zdecydował, że nie dysponuje wystarczającymi środkami na utrzymanie wprowadzonego w grudniu rozkładu, a potem przekazał Przewozom listę proponowanych do zawieszenia połączeń.

- Mówi się o nas, jako o +worku bez dna+, więc zastanawiam się, co należałoby powiedzieć o przewoźniku urzędu marszałkowskiego. W 2010 r., gdy my obsługiwaliśmy połączenia do Częstochowy, urząd przekazywał nam dotację - 10,58 zł na przejechany kilometr, a przez dziewięć miesięcy ubiegłego roku - 11,07 zł. Koleje Śląskie korzystają na ten rok z kwoty dotacji - 14,75 zł - wskazała dyrektor.

- Jednocześnie moi pracownicy świadczą usługi na rzecz Kolei Śląskich. Obsługują tabor Kolei Śląskich, by ich pociągi codziennie wyjeżdżały na linie. Posądzanie nas o przerost zatrudnienia nie jest więc do końca słuszne - podkreśliła Rogowska. Dodała, że "restrukturyzacja całego zakładu trwa".

Przedstawiciele woj. śląskiego, informując o tegorocznej wysokości dotacji dla PR, akcentowali, że nie stać ich na więcej niż deklarowane mniej więcej 90 mln zł, ponieważ właśnie przez dotacje dla Przewozów region jest już maksymalnie zadłużony. Dodatkowe tegoroczne mniej więcej 30 mln zł dla kolejowej spółki wiąże się z ograniczeniem wydatków na inne inwestycje. Samorządowcy argumentowali, że próbowali negocjować z PR obniżenie kosztów, jednak nie przyniosło to wystarczającego skutku - dlatego trzeba ciąć pociągi.

źródło: Dziennik Zachodni
Victoria - 21-02-2012, 20:43
Temat postu:
Cytat:
umowa zostanie zawarta nie na gruncie prawa pracy - jak chciały związki, co okazało się prawnie niemożliwe - a kodeksu cywilnego.

Koleje Śląskie mają odpowiednio wcześniej deklarować zapotrzebowanie na określone grupy pracowników, np. kierowników pociągów. Potem mają zatrudniać zwalnianych w tych grupach pracowników PR, zastrzegając sobie możliwość pozyskania pewnego procenta kandydatów z rynku.

Nie wiem czy tym samym Koleje Śląskie nie złamią prawa. Bo jeśli jednym z warunków zatrudnienia na wolne/nowe stanowiska pracy w KŚ ma być dotychczasowe zatrudnienie w PR Katowice to mamy tu do czynienia z dyskryminacją na rynku pracy. A to już jest karalne.

Wszyscy kandydaci do pracy w KŚ, zarówno ci z PR jak i spoza, powinni mieć równe szanse. Zarząd KŚ, który dotychczas radził sobie bez kolejarzy z PR, zatrudniając ludzi z ulicy, będzie musiał udowodnić, że akurat bez kolejarzy z PR Katowice ich spółka nie może się obejść. Widzę tu szerokie pole do popisu dla prawników z dziedziny prawa pracy.

Gdyby podobną deklarację złożył publicznie zarząd KD, tzn. że będzie zatrudniał ludzi z PR Wrocław, a pozostałych kandydatów spoza PR oleje to, znając temperament forumowiczy z Dolnego Śląska, mielibyśmy na forum niezłą awanturę, w lokalnych mediach huczałoby przez tydzień, a prokuratura otrzymałaby stosowne doniesienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez zarząd spółki (jawna dyskryminacja podczas rekrutacji).
tgsoldier - 21-02-2012, 21:41
Temat postu:
Gdzie pracownicy PR wykonują usługi dla KŚ?? W Częstochowie JEDEN pociąg w dobie sprawdza rewident z PR.
W zeszłym roku dopłata do pociągokilometra w PR była w granicach 21 zł. Nie ma to jak propaganda. Jeszcze dostali dodatkowo 30 mln a w podziękowaniu wycinają tyle pociągów!!
Merlin - 21-02-2012, 22:07
Temat postu:
Mistrzami propagandy jesteście wy, pracownicy KŚ. Wszystkie dane są dostępne, niedługo UM dobierze się wam do tyłka, niektórzy urzędnicy już przejrzeli na oczy. Przerost administracji, nierówne traktowanie pracowników, łamanie przepisów prawa i kodeksu pracy. PIP was czesze i uczesze:)
tgsoldier - 22-02-2012, 09:09
Temat postu:
Z chęcią zaczekam na Twoje szersze wywody odnosnie nierównego traktowania pracowników, łamania prawa i kodesku pracy.
Za co ma nas ścigać UM skoro sam określa zasady naszej pracy przewozowej??
pospieszny - 22-02-2012, 09:46
Temat postu:
Cytat:
Przerost administracji, nierówne traktowanie pracowników, łamanie przepisów prawa i kodeksu pracy.

I to wszytko w PR-ach Śmiech
A potem dziwimy się że drzwiami i oknami "związkowcy" wraz z obibokami z PR wchodzą z tymi standardami do KŚ Rolling Eyes
Pirat - 23-02-2012, 03:52
Temat postu:
KŚ będą przejmować pracowników PR

Zarządy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich zawarły porozumienie dotyczące zasad przechodzenia pracowników śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych do Kolei Śląskich. Uzgodnione zostały ogólne założenia umowy, w tym przede wszystkim podstawa prawna.

Ustalono, że umowa zostanie zawarta na podstawie kodeksu cywilnego, a nie jak chcieli związkowcy, którzy walczyli o gwarancje zatrudnienia dla pracowników PR na podstawie art. 23 Kodeksu pracy. Gdyby było na odwrót to przejmowani pracownicy PR zachowaliby swoje dotychczasowe przywileje.

- Nowe umowy o pracę będą zawierane na postawie zapisu o swobodnym zawieraniu umów cywilnoprawnych - zaznacza Magdalena Tosza, rzecznik prasowy Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Koleje Śląskie mają też zgłaszać z wyprzedzeniem zapotrzebowanie na pracowników Przewozów Regionalnych. Następnie mają zatrudniać zwalnianych pracowników PR, zastrzegając sobie prawo pozyskania pewnego procenta kandydatów z wolnego rynku.

- Dyskutowane też o prawnej gwarancji zatrudnienia u nowego pracodowacy, ale porozumienie wymaga jeszcze uszczegółowienia - mówi Tosza.

Kwestie zatrudnienia pracowników PR przez Koleje Śląskie mają związek z przejmowaniem przez KŚ obsługi kolejnych połączeń w regionie. W październiku ubiegłego Koleje Śląskie rozpoczęły przewozy pasażerskie na linii Katowice- Gliwice-Częstochowa. Od 1 czerwca 2012 r. przewoźnik przejmą obsługę połączenia Katowice-Wisła Głębce. Z tego powodu Przewozy Regionalne są zmuszone ograniczać ilość etatów. W najbliższym czasie zamierzają zwolnić w sumie 139 pracowników.

Przeciwko zwolnieniom protestują związki zawodowe kolejarzy działające w PR, które doprowadziły dwa tygodnie temu do spotkania w śląskim Urzędzie Marszałkowskim (pisaliśmy o tym tutaj). Od przedstawicieli zarządów obu przewoźników strona społeczna domaga się ustalenia szczegółowych zasad przechodzenia zwalnianych pracowników PR do KŚ w przypadku utraty kolejnych połączeń. Temu poświęcone będzie kolejne spotkanie, które zaplanowano na przyszły tydzień.

źródło: Kurier Kolejowy
pospieszny - 15-03-2012, 13:09
Temat postu:
W środę 14 marca odbyła się w Katowicach kolejna tura negocjacji przedstawicieli Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich oraz związków zawodowych. Rozmowy dotyczyły zasad przejmowania pracowników przez Koleje Śląskie. Mają one doprowadzić do zawarcia porozumienia regulującego te kwestie.

- Podczas środowych rozmów wskazano na konieczność uregulowania trzech postulatów. Dotyczą one przystąpienia do rozmów o układzie zbiorowym pracy, zawierania przez Koleje Śląskie umów na czas nieokreślony z przechodzącymi pracownikami Przewozów Regionalnych oraz zagwarantowania im równego traktowania pod względem warunków pracy oraz płacy – mówi Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Przypomnijmy: Przewozy Regionalne ogłosiły plany zwolnień grupowych obejmujących ok. 139 osób. Część z nich może znaleźć pracę w Kolejach Śląskich w miarę obejmowania nowych połączeń. Według szacunków spółki KŚ w grę może wchodzić zatrudnienie części pracowników – kierowników pociągów, konduktorów oraz maszynistów.

Przyszłe porozumienie, które powstaje przy współudziale strony związkowej oraz samorządu województwa, zostanie podpisane przez pracodawców – Koleje Śląskie i Przewozy Regionalne.


źródło: Kurier Kolejowy
sheva17 - 17-03-2012, 16:15
Temat postu:
KŚ powstały by dać pracę swoim. Mam nadzieję, że przynajmniej nie trafi tam cała patologia związkowa. Chyba w KŚ nie pracują idioci i wiedzą kto czym się wcześniej wsławił Very Happy ? Szykują się kolejne przejęcia linii a gdyby nie upór idiotów ze związków była możliwość dogadania się co do zbycia taboru na rzecz KŚ, jak i również co do liniowych pracowników. Związkowcom chodziło jednak o własne tyłki i mamy co mamy.
egon - 17-03-2012, 21:08
Temat postu:
No niestety cała patologia PR już dawno tam pracuje i to na wysokich stanowiskach.Np. pewien pan który sam sobie podpisał badania okresowe (przy okazji załatwił jeszcze to kilku znajomym),pózniej został awansowany.Takich osób w KŚ jest na pęczki,z PR odeszli albo musieli odejść,a tam (KŚ)zajmują wysokie stanowiska.A to wszystko za sprawą pani poseł z PO,która chowa swoich pupili pod płaszczykiem.Żeby nie było że to radosna twórczość http://www.slaski.platforma.org/katowice_m_p_/katowice_poludnie/nasze_wladze,,,wladze_kola.html
Przemyślcie sobie to zanim dalej tak będziecie wychwalać KŚ!!!
Pimp_my_EN71 - 12-04-2012, 23:12
Temat postu:
Patrzcie, patrzcie to sie dopiero dograli, ciekawe czy ludzi pracujacych juz w KS od poczatku lub od jakiegos czasu beda zastepowac swoimi "pupilkami" z przewozow lub innych Rolling Eyes
woland - 22-04-2012, 07:46
Temat postu:
Właśnie się dowiedziałem że pan A.S. były naczelnik warsztatów także ma już tam załatwioną posadkę.
Anonymous - 22-04-2012, 09:34
Temat postu:
woland, wiedziałem że sprawa się tak potoczy.Może do drużyn go dadzą Śmiech
Merlin - 25-05-2012, 16:32
Temat postu:
http://moztk.katowice.pl/
Pimp_my_EN71 - 06-06-2012, 10:48
Temat postu:
Jak podpiszecie deklaracje przystąpienia do śląskiego koła PO to może Cię zatrudnią, a tak to zapomnij o czym kolwiek... Laughing
Merlin - 13-06-2012, 17:21
Temat postu:
Nikt z nikim nie musi się już dogadywać. Od 1 lipca z woli Marszałka PR Katowice będzie likwidowany. Potrwa to do ostatniego grudnia 2012. Prawie 2000 ludzi stanie w ogonku po zasiłek dla bezrobotnych.Niektórzy będą bardzo szczęśliwi, że pozbyli się ze Śląska PRów.Obudza się po Nowym Roku ale .... będzie już za późno.
pospieszny - 27-06-2012, 12:00
Temat postu:
Co czeka 1800 pracowników PR ze Śląska?

Zarząd województwa śląskiego zdecydował, że linie kolejowe w województwie obsłużą wyłącznie Koleje Śląskie. Zakład PR w Katowicach zatrudnia 1797 osób i nie wiadomo, czy wszystkie zostaną przejęte przez młodszego przewoźnika. KŚ dopiero analizują potrzeby kadrowe.

Przewozy Regionalne poinformowały o tym jak zostały powiadomione o decyzji marszałka województwa śląskiego Adama Matusiewicza: wczoraj (26 czerwca) do firmy dotarł faks z urzędu marszałkowskiego, podpisany przez Łukasza Czopika, sekretarza województwa. Z przesłanej informacji wynikało, że samorząd zdecydował się zawrzeć z Kolejami Śląskimi umowę na lata 2013-2015 na obsługę wszystkich połączeń w regionie.

- Stało się jasne, że nie ma sensu utrzymywanie naszego zakładu na Śląsku – mówi Elżbieta Grudzień, członek zarządu Przewozów Regionalnych, dyrektor pionu finansowego spółki. – Zakład ma być zlikwidowany od nowego roku. Aktualnie jest w nim zatrudnionych 1797 osób – opowiada.

Zarząd PR skierował do marszałka Matusiewicza swoją odpowiedź w której zawarł pytanie o możliwość podjęcia dalszych rozmów na temat możliwości świadczenia usług przewozowych w województwie. Jednocześnie zawarto w niej pytanie, czy jest możliwość przejęcia przez Koleje Śląskie przynajmniej części pracowników likwidowanego zakładu.

- Mamy nadzieję, że jak najwięcej pracowników przejdzie do Kolei Śląskich. Podjęliśmy już działania, aby zabezpieczyć przyszłość tych ludzi - zaczynamy współpracować z Urzędem Pracy dla przeprowadzenia programu przekwalifikowań zawodowych pracowników – mówi Elżbieta Grudzień.

Katarzyna Mirowska, rzecznik spółki dodaje, że zatrudnieni w śląskim zakładzie to osoby z dużym doświadczeniem na kolei, dlatego powinni znaleźć pracę u nowego operatora linii wojewódzkich.

Marek Worach, prezes Kolei Śląskich, w rozmowie z "Kurierem Kolejowym" nie potrafił jeszcze stwierdzić ile osób zostanie zatrudnionych w spółce, ale zakłada on, że będzie to "znacząca liczba". Jest więc szansa, że pracownicy PR nie zasilą szeregów osób bezrobotnych.


źródło: Kurier Kolejowy
Anonymous - 27-06-2012, 12:19
Temat postu:
Skoki spadochroniarzy do KŚ już jakiś czas temu się zaczęły.Pierwszeństwo oczywiście mają znajomi znajomych.Na razie elitka w postaci byłego naczelnika Adusia,Józia i Henia vel.biegający alkomat ma już tam posadki.Pewnie znowu to ciężkie stanowiska...8 godzin przerzucać papierki z biurka na biurko.A ile tam jeszcze administracji z PR trafi...hoho,czas pokaże.
pospieszny - 27-06-2012, 16:53
Temat postu:
Śląscy kolejarze będą walczyć o miejsca pracy

- To, czy kolejowe przewozy pasażerskie w województwie śląskim będą prowadzone pod szyldem Przewozów Regionalnych, czy Kolei Śląskich, ma dla nas drugorzędne znaczenie. Interesuje nas stabilność miejsc pracy pracowników kolei i o to będziemy walczyć - powiedział Henryk Grymel, szef kolejarskiej Solidarności. W ten sposób odniósł się do informacji o likwidacji Śląskiego Zakładu PR.

Od 2013 roku całość regionalnych przewozów pasażerskich w województwie śląskim mają przejąć Koleje Śląskie. Taką decyzję podjął zarząd województwa. Samorząd regionu zamierza w ciągu najbliższych kilkunastu dni podpisać z KŚ trzyletnią umowę w tej sprawie.
Po tej decyzji władz regionu zarząd Przewozów Regionalnych zdecydował o likwidacji swojego zakładu na Śląsku.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych zatrudnia blisko 2 tys. osób. Ma wozić pasażerów w regionie tylko do końca 2012 roku. Do tej pory nie uzgodniono, czy i na jakich zasadach po upływie tego terminu pracownicy dotychczasowego przewoźnika mieliby przejść do Kolei Śląskich. Od kilku miesięcy trwają negocjacje w tej sprawie między samorządem, przedstawicielami związkó zawodowych oraz Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych. Kolejarze chcą by wszyscy obecni pracownicy PR przeszli do KŚl na tych samych warunkach na jakich obecnie są zatrudnieni.
- Pan marszałek Adam Matusiewicz zadeklarował, że Koleje Śląskie przejmą pracowników Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Prezes PR deklaruje z kolei chęć przekazania tych pracowników do spółki Koleje Śląskie. Trzymamy oboje za słowo. Chcemy, aby to przekazanie odbyło się na zasadzie art. 231 Kodeksu pracy, czyli m.in. z zachowaniem dotychczasowych warunków płacy i pracy - mówi Mariusz Samek, przewodniczący Solidarności w Śląskim Zakładzie PR.

Na to rozwiązanie nie chcą się zgodzić władze województwa i zapowiadają przygotowanie wspólnie z Wojewódzkim Urzędem Pracy specjalnego programu osłonowego dla kolejarzy zwolnionych z Przewozów Regionalnych, którzy nie znajdą zatrudnienia w Kolejach Śląskich.

Obecnie Koleje Śląskie zatrudniają zaledwie 320 pracowników i dysponują ok. 20 pociągami. To zdecydowanie za mało, aby móc obsługiwać wszystkie regionalne połączenia kolejowe na Śląsku. Tym bardziej, że w proponowanym przez KŚ rozkładzie na 2013 rok znalazło się ponad 600 połączeń, gdy w tym roku w całym regionie funkcjonuje ich ok. 500.

Jak zapewnia marszałek śląski część z pracowników śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych znajdzie zatrudnienie w spółce Koleje Śląskie. - Pracownicy Przewozów Regionalnych to doskonali fachowcy i chcemy ich jak najwięcej w Kolejach Śląskich. Poważnie podchodzimy do strony społecznej - zapewniał dzisiaj Matusiewicz.
- Mam nadzieję, że pan marszałek wykaże wolę, aby wspólnie ze wszystkimi stronami tego konfliktu wypracować jak najkorzystniejsze rozwiązania, bo tutaj chodzi o byt dwóch tysięcy pracowników i ich rodzin - zaznacza Henryk Grymel, szef kolejarskiej Solidarności.

źródło: wnp.pl
Pirat - 05-07-2012, 11:52
Temat postu:
Koleje Śląskie zatrudnią 600 osób. Ale przez agencję pracy

Koleje Śląskie, które od grudnia przejmą wszystkie połączenia w naszym regionie, będą musiały zwiększyć zatrudnienie z 300 do 900 pracowników. Spółka właśnie zdecydowała, że nie będzie przyjmować pracowników Przewozów Regionalnych na zasadzie artykułu "23 prim" Kodeksu Pracy, czyli automatycznie.

W pierwszym okresie nowych pracowników będzie zatrudniać nie spółka, ale agencja pracy. Dopiero gdy się sprawdzą, dostaną etat w KŚ. - Nie chcemy przyjmować ludzi z automatu, bo byłoby to nie w porządku w stosunku do naszych dotychczasowych pracowników, którzy przechodząc do nas, wiele ryzykowali. Zaufali nam w trudnym czasie. Teraz na pracę w Kolejach Śląskich trzeba będzie zasłużyć - mówi Marek Worach, prezes KŚ.

źródło: gazeta.pl
egon - 05-07-2012, 16:05
Temat postu:
Osoby które poszły pracować przy starcie KŚ nie ryzykowali niczym!!!Wielu z nich zostało zwolnionych z IC (umowy na czas określony) ,reszta to szumowina wylana za przekręty w PR.Dosłownie kilka osób to ludzie naprawdę które zaryzykowały.
A teraz aby pracować w KŚ będzie trzeba zapisać się do koła poselskiego pani Eli.P. gdyż cała świta jest w zarządzie koła Śmiech
Już to widzę jak maszyniści się garną do pracy przez agencję!!!Oby tylko nie wyszło KŚ to bokiem.Nik nie powinien tam składać swojego CV,wtedy role by się odwróciły i myślę że pracownicy z PR Katowice to zrozumieją, bo w przeciwnym wypadku spółka marszałkowska zrobi co będzie chciała.
anas - 05-07-2012, 18:56
Temat postu:
Ale 23prim tez jest pułapką.Do dziś jesteśmy OPM ,jak chodzi o zarobki.
pospieszny - 05-07-2012, 20:57
Temat postu:
Jest więc decyzja, bardzo słusznym jest decyzja o weryfikacji potencjalnych kandydatów z PR.
Pracodawca ma prawo do doboru współpracowników a pasażerowie do usług na jak najwyższym poziomie ze strony personelu także.
Pimp_my_EN71 - 06-07-2012, 09:11
Temat postu:
Coś bym napisał na temat tego śmiesznego szerzącego propagandę rodem z PO artykułu, Śmiech
ale się powstrzymam, bo nie ma sensu, ale myślę że jakaś sprawiedliwość
w tym kraju jeszcze istnieje.
pospieszny - 09-07-2012, 12:05
Temat postu:
Solidarność mediatorem między marszałkiem a PR?

Przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności Dominik Kolorz zwrócił do prezes zarządu spółki Przewozy Regionalne Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej o przekazanie pracowników i taboru Śląskiego Zakładu PR do spółki Koleje Śląskie.

Przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności chce podjąć się roli mediatora w sporze pomiędzy Marszałkiem Województwa Śląskiego a zarządem Przewozów Regionalnych. - Jestem już po konsultacjach z marszałkiem i z jego strony uzyskałem zapewnienie, że pragnie rozwiązać ten konflikt w duchu porozumienia. Zadeklarował gotowość do rozmów na temat przejęcia przez Koleje Śląskie zorganizowanej części przedsiębiorstwa wraz z pracownikami. Teraz czekam na odpowiedź zarządu Przewozów Regionalnych - mówi Dominik Kolorz.

Szybkie rozwiązanie tego konfliktu jest niezwykle ważne z punktu widzenia nie tylko pracowników, ale też pasażerów kolei w naszym regionie. Nieprzekazanie pracowników i taboru do Kolei Śląskich będzie oznaczało po pierwsze utratę pracy przez setki kolejarzy, a po drugie może doprowadzić do paraliżu kolejowego transportu pasażerskiego w regionie, i to nie tylko z powodu akcji protestacyjnych, ale też braku taboru i ludzi do jego obsługi - ostrzega przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności.

Jak zdecydował Zarząd Województwa Śląskiego, od przyszłego roku całość regionalnych przewozów pasażerskich w województwie śląskim bez procedury przetargowej mają przejąć Koleje Śląskie. Samorząd wojewódzki zamierza w ciągu najbliższych kilkunastu dni podpisać z KŚ trzyletnią umowę w tej sprawie. W odpowiedzi zarząd Przewozów Regionalnych zdecydował o likwidacji swojego zakładu na Śląsku.

źródło: wnp.pl
sheva17 - 15-07-2012, 10:42
Temat postu:
Porozumienie jest potrzebne. KŚ potrzebują i taboru i pracowników, PR powinny w tej sprawie pójść na kompromis.
ET05 - 15-07-2012, 10:55
Temat postu:
To marszałek i KŚ powinni pójść na kompromis i oddać część tras, najlepiej połączenia międzywojewódzkie PR-om.
pospieszny - 15-07-2012, 11:13
Temat postu:
Ale póki co nikt nie zabrania działalności PR nawet w połączeniach międzywojewódzkich.
Ba wtedy nie musieli by jak i dawniej dochodzić do kompromisu.
Lord W - 15-07-2012, 13:03
Temat postu:
Ja myślę, że jedynym rozwiązaniem jest restrukturyzacja PRów. Powinny kupić szynobusy i krótkie EZT i jeździć między województwami niestety bez dopłat.

Jeśli chodzi o tych najlepszych pracowników PR to oni i tak znajdą pracę w KŚ, bo chyba nowa spółka zatrudni ludzi z doświadczeniem. Natomiast jeżeli był przerost zatrudnienia to część pracowników niestety pracy nie znajdzie.
sheva17 - 17-07-2012, 07:56
Temat postu:
Cytat:
Ja myślę, że jedynym rozwiązaniem jest restrukturyzacja PRów. Powinny kupić szynobusy i krótkie EZT i jeździć między województwami niestety bez dopłat.


I najlepiej wozić za darmo Very Happy . Jedyne wyjście to jak najszybsze odejście silniejszych województw, rozdanie stołków a pozostałe z PR zwyczajnie się dogadają. PR słabszym województwom są na rękę, z IR jakoś przetrwają. Tylko, ze te zmiany w silniejszych województwach nie powinny odbywać się w formie takiej patologii jak na Śląsku. Pracowników liniowych należy z miejsca przenosić, związkowcy i biura w żadnym razie.
Pirat - 16-08-2012, 20:16
Temat postu:
Oferty pracy w Kolejach Śląskich:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=16639

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group