endrju napisał/a: |
No i reaktywacji nie będzie. Przynajmniej na razie. Pojawił się artykuł w Super Tygodniu, z którego wynika że na wznowienie kursowania szynobusów nie możemy w tym roku liczyć. Główne powody:
- brak kasy w PR - brak kasy w UMWL - brak wolnego taboru -> konieczność cięcia na innych liniach - w ogóle bez sensu i już No więc się wydaje, że z tych wielkich planów nici. Artykuł postaram się wrzucić wieczorem. Więc utrzymuję to co wcześniej - bez inwestycji infrastrukturalnych (doprowadzenie linii pod Jezioro Bałe i do centrum Włodawy) reaktywacji linii nawet sezonowo jest pozbawiona sensu. Przykro mi to mówić, ale są inne linie zasługujące na wznowienie kursów, m.in. Hrubieszów-Zamość. |
endrju napisał/a: |
Więc utrzymuję to co wcześniej - bez inwestycji infrastrukturalnych (doprowadzenie linii pod Jezioro Bałe i do centrum Włodawy) reaktywacji linii nawet sezonowo jest pozbawiona sensu. |
lubelak195 napisał/a: |
Spokojnie, stopniowo i na wszystkich liniach w województwie będzie prowadzony ruch osobowy |
tellchar napisał/a: |
Słychać coś na temat reaktywacji? Podobno ostatnio marszałek Hetman coś na ten temat mówił w TVP Lublin - oglądał ktoś? |
endrju napisał/a: |
Przeglądając rozkład jazdy to jednak mam wrażenie niedosytu. Widać że rozkład jazdy układany całkowicie nie pod potrzeby mieszkańców w aspekcie dalszych podróży, dziwi skomunikowanie z pociągami z Dęblina/Lublina, które natomiast nie są w ogóle skomunikowane z pociągami z/do Warszawy czy Krakowa. Ja nie sądzę, że uruchamianie pod koniec wakacji pociągów tylko i wyłącznie pod turystów zapewni sukces. Gdybym ja układał rozkład, wtedy skoncentrowałbym się na mieszkańcach dojeżdżających na stałe do pracy, przynajmniej dość pewne źródło dochodu.
|
Ramirez napisał/a: |
Dzisiejszy szynobus z 16.10 do Włodawy miał frekwencje 100%, czyli zajęte te 39 miejsc, tym razem bez rowerów. Około 6-7 osób przesiadło się z IR Bolko. Ogólnie łatwo zapełnić taki malutki szynobus |
Cytat: |
to na dworcu w Chełmie na wyśwetlaczu pociągu do.z Włodawy juz nie było Smile
W Lublinie z megafonów wygłaszane są komunikaty o połaczeniu Chełm Włodawa. |
tellchar napisał/a: |
Dzisiaj byłem na dworcu o 15, na wyświetlaczach pociągu nie było, a gdy zapytałem pani kasjerki dlaczego nie ma - odpowiedziała, że to pociąg specjalny, a w ogóle to oni się nim nie zajmują cokolwiek to znaczy
|
tomekjot napisał/a: |
bilet turystyczny i regiokarnety obowiązują |
Cytat: |
Organizator przewozów zastrzega, że w przyszłym roku nie będzie organizował pociągów osobowych na linii 81.
- Nie przewiduje się uruchomienia pociągów w relacji Chełm - Włodawa, które w soboty i niedziele od 11 sierpnia do 7 października 2012 r. kursują jako połączenia okazjonalne według indywidualnych rozkładów jazdy, w związku z wystąpieniem niewielkich oszczędności pracy eksploatacyjnej w stosunku do zaplanowanego limitu pociągokilometrów w rozkładzie jazdy edycji 2011/2012 – wyjaśnia Beata Górka. |
Cytat: |
Sa 101 zdaje się |
pawelu napisał/a: |
W niedzielę wybieram się do Włodawy. Od Dęblina będę jechał regio. Domyślam się, że bezpośredniego biletu do samej Włodawy nie dostanę. Ale rozumiem, że będę mógł kupić bilet w kasie w Dęblinie do Chełma z adnotacją "dalej" i wtedy tylko w szynobusie zrobię dopłatę u konduktora? |
karol-101 napisał/a: |
O, wychodzi na to, że wszystkim się opłaca, a tylko w Warszawie im bilans nie wychodzi. |
Cytat: |
Kolej chce zlikwidować dwa tysiące linii kolejowych w całym kraju. Od grudnia nie będzie już można jeździć np. z Zamościa do Hrubieszowa czy z Chełma do Włodawy.
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały już listę tras kolejowych do zamknięcia w grudniu tego roku. Ma to przynieść nawet 80 mln złotych oszczędności rocznie. Przy wyborze tras analizowano je pod różnym kątem: opłacalności ich utrzymania, ruchu pasażerskiego i towarowego, liczby mieszkańców na danym terenie, a nawet PKB na mieszkańca, bezrobocia czy liczby samochodów. Brano pod uwagę też alternatywny transport i liczbę firm działających na tym terenie. Wielkie cięcia Na pierwotnej liście była linia nr 30 Lublin - Lubartów. To dziwiło, bo na jej remont kolej wydała 40 mln zł i na początku kwietnia pierwszy raz od lat pojadą tamtędy pociągi pasażerskie. Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy. Wstępnie do zamknięcia wytypowano: Zwierzyniec Towarowy - Hrebenne, Zamość - Hrubieszów Miasto, Chełm - Włodawa, Munina (Podkarpacie) - Hrebenne. PKP PLK zaznacza, że decyzja o zamknięciu linii nie oznacza, że pociągi już nigdy tamtędy nie pojadą. Za kilka lat ruch może być tam wznowiony. Kilka znaków zapytania Gdy patrzymy na przygotowaną listę, rodzi się kilka pytań. Np. w przypadku trasy Chełm - Włodawa. W zeszłym roku został tam przywrócony ruch pasażerski, a marszałek województwa dofinansował kursy szynobusów. Między Zamościem a Hrubieszowem jest stacja Miączyn. Jeszcze rok temu była mowa, że może tam powstać terminal do przeładunku nawozów sztucznych. W 2011 roku państwowa spółka Orlen Gaz rozbudowała w Hrubieszowie rozlewnię gazu. Powstały tam dwa nowe stanowiska do przeładunku autocystern oraz cztery nowe stanowiska przeładunku cystern kolejowych. W 2017 roku zakończy się wielka modernizacja torowiska Radom - Warszawa. Do tego czasu będą utrudnienia w kursowaniu pociągów, będą musiały jeździć inaczej. Być może linią nr 30, która wiedzie przez Łuków, Radzyń i Bezwolę. Ale to odcinek przeznaczony do zamknięcia. |
Cytat: |
Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy.
Wstępnie do zamknięcia wytypowano: Zwierzyniec Towarowy - Hrebenne, Zamość - Hrubieszów Miasto, Chełm - Włodawa, Munina (Podkarpacie) - Hrebenne. |
Cytat: |
Lubelskie: Pociągi pasażerskie Chełm – Włodawa jeszcze w czerwcu?
Na portalu „chelm.naszemiasto.pl” można przeczytać o zabiegach lokalnych samorządów w celu uruchomienia połączenia osobowego na linii nr 81. Szynobus miałby kursować w weekendy od końca czerwca do końca września. Powodzenie przedsięwzięcia zależy jednak od władz samorządu wojewódzkiego. W lokalnym serwisie internetowym podano, że w sprawie uruchomienia weekendowego pociągu pasażerskiego zawarło porozumienie 8 zainteresowanych samorządów powiatowych i gminnych. Inicjatywę poparła nawet Gmina Kamień, która nie jest położona przy linii kolejowej Chełm – Włodawa. Obecnie samorządowcy przygotowują porozumienie z Marszałkiem Województwa Lubelskiego. Połączenia miałoby funkcjonować podobnie jak przed 2 laty. Pociąg ma kursować w soboty i niedziele. Przewiduje się uruchomienie 2 par w dobie. Obsługę połączenia miałyby zapewnić „marszałkowskie” szynobusy. Zainteresowane samorządy Ziemi Chełmskiej od 2 lat intensywnie starają się o ożywienie linii kolejowej nr 81. W 2012 r. doprowadziły do uruchomienia sezonowego połączenia pasażerskiego. Składy kursowały w weekendy, począwszy od początku sierpnia do pierwszego weekendu października. Cieszyły się sporym zainteresowaniem podróżnych, którym na stacji Chełm zapewniono skomunikowania z innymi pociągami pasażerskimi, m.in. z interREGIO Bolko do Wrocławia czy składami regionalnymi do Lublina i Dorohuska. W ubiegłym roku, głównie z powodu zbyt małej liczby jednostek taboru do obsługi połączeń na linia niezelektryfikowanych, połączeń pasażerskich na „linii nadbużańskiej” nie było. Ponadto lokalne władze dążą do odbudowy mostu kolejowego na Bugu we Włodawie i uruchomienia przejścia granicznego, a w dalszej kolejności modernizacji linii nr 81. Zabiegają również wpisanie na stałe do rozkładu jazdy pociągów połączenia pasażerskiego na tej trasie. W tym celu skłonne są dotować kursowanie szynobusów z własnych budżetów. |
Cytat: |
Pociąg Chełm-Włodawa będzie jeździł w wakacje
Radni podczas ostatniej sesji uchwalili udzielenie województwu lubelskiemu finansowej pomocy na organizację sezonowego kolejowego połączenia Chełma i Włodawy. W rachubę wchodzi utrzymanie dwóch par pociągów dziennie, kursujących w soboty i niedziele w okresie od 27 czerwca do 4 października tego roku. Ze swojej strony chełmski samorząd przekaże województwu ponad 17,2 tys. zł. Według symulacji kosztów i przychodów przeprowadzonych przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. – Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych w Lublinie dla Samorządu Województwa Lubelskiego na utrzymanie połączenia z Chełma do Włodawy potrzeba dokładnie 104 767,55 zł. Połowę tej kwoty zobowiązał się wyłożyć Urząd Marszałkowski, a resztę, poza Chełmem zainteresowane samorządy miasta i gminy Włodawa oraz gmin Chełm, Włodawa, Wola Uhruska i Ruda Huta. Jak wynika z uzasadnienia uchwały podjętej przez chełmskich radnych "uruchomienie połączenia kolejowego to przede wszystkim alternatywa dla transportu samochodowego. Przyczyni się do odciążenia ruchu kołowego z dróg o zasięgu regionalnym, łączących współpracujące samorządy. Ponadto efektem dodatkowym uruchomianego przedsięwzięcia będzie wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a także poprawienie atrakcyjności turystycznej sygnatariuszy porozumienia”. |