Kolej miejska - Tamwaje Śląskie - problemy jak na kolei pospieszny - 16-02-2012, 09:59 Temat postu: Tamwaje Śląskie - problemy jak na kolei
Do końca roku dokupimy 30 pojazdów niskopodłogowych – mówi Tadeusz Freisler, prezes spółki Tramwaje Śląskie.
Tramwaje to młodszy brat kolei, ale na Śląsku funkcjonują one już 110 lat. W tej chwili Tramwaje Śląskie to potężna firma, która dziennie obsługuje 200 tys. pasażerów, rocznie - 100 mln pasażerów. Poruszamy się po ponad 300 km torów. Dziennie wypuszczamy na trasę ok. 230-240 tramwajów. Skala tej komunikacji jest bardzo duża.
Niestety, podobnie jak kolej mamy problem niedoinwestowania. Infrastruktura, którą dziś wykorzystujemy pochodzi z lat 70. Troszkę zmodernizowano ją w latach 80. Skok nastąpił na przełomie XX i XXI wieku. Teraz niestety znów mamy przestój. W tej chwili jesteśmy w trakcie realizacji projektu o wartości ok. 650 mln zł. Chcemy odnowić 46 km torów. Niestety jest to ok. 15 proc. tego co powinniśmy wykonać, ale dopiero zaczynamy.
Tabor chcemy zmodernizować, a także dokupić nowe tramwaje. Wiemy, że do końca 2014 roku zakupimy 30 nowych tramwajów niskopodłogowych i zmodernizujemy co najmniej 75 pojazdów.
Jeśli chodzi o perspektywę, która rodzi się przed tramwajami, to jest ona dobra. Marszałek województwa powołał zespół, który ma za zajmować się przygotowaniem planów związanych właśnie z funkcjonowaniem i koordynacją komunikacji, w tym komunikacji tramwajowej. Komunikacja tramwajowa w aglomeracji jest jednym z podstawowych środków, żeby rozwiązać problemy komunikacyjne w centrach i na obrzeżach aglomeracji. Sprawny transport publiczny pozwoli na to, aby rozładować korki przy polityce zmierzającej do ograniczenia ruchu kołowego w centrach miast.
źródło: Kurier Kolejowypawcio1978 - 28-12-2013, 11:24 Temat postu:
Najpierw niech wyremontuja torowiska. Powinni tez ujednolicic numeracje z autobusami. Jarul - 12-01-2014, 23:55 Temat postu:
Jestem z Wrocławia, ale byłem ostatnio na Śląsku i jeździłem tramwajami, zarówno ze względów praktycznych, jak i hobbystyczno-poznawczych. Sieć jest bardzo ciekawa. Największym problemem jest fatalny stan torów. Z drugiej strony bardzo fajna jest ostatnia modernizacja 105, ta asynchroniczna. Niezmiernie zazdroszczę Ślązakom (no, nie tylko im, ale tam się z nimi zetknąłem) Duwagów St. To po czterdziestu latach jeździ lepiej niż fabrycznie nowe wrocławskie Skody 16T/19T. Rolls-Royce wśród tramwajów.
Ale myślę, że wyjdziecie na prostą z tramwajami, w takiej aglomeracji, bez metra, są po prostu potrzebne. Matz32 - 13-01-2014, 20:29 Temat postu:
pawcio1978 napisał/a:
Najpierw niech wyremontuja torowiska. Powinni tez ujednolicic numeracje z autobusami.
A co niby pisze wyzej ? Remontuja i beda remontowac ale podonie jak na koleji wszystkiego naraz sie nieda zrobic.
A w temacie-Aktualny widok na Linie nr6
http://www.youtube.com/watch?v=ksGAuIRZvvM&list=UUZNcHX8EQHdBhc6WJahkiag&feature=c4-overviewamadeoen57. - 13-01-2014, 21:10 Temat postu:
Swoją drogą to ciekawe kiedy to zakończą roboty w Rudzie, bo przez nie 18 i 9 jest zawieszona. pawcio1978 - 13-01-2014, 22:06 Temat postu:
@Matz: Zgoda. Jednak w innych miastach od b.wielu wielu lat linia tramwajowa nie widziala remontu lub renowacji. A nowe wagony/sklady kursuja tylko w Katowicach, Bytomiu i Sosnowcu.
@Jarul: nie zgodze sie z Toba. Powinna byc rozbudowana lepiej komunikacja autobusowa (zwlaszcza noca), bo dojezdzaja w wiecej miejsc niz tramwaj/pociag. Beatrycze - 01-08-2017, 13:59 Temat postu:
Tramwaje Śląskie kupują 45 tramwajów. Znów bez klimatyzacji.
45 nowych tramwajów powinno pojawić się na torach Górnego Śląska i Zagłębia do połowy 2020 r. Rozpoczynająca procedury ich zakupu spółka Tramwaje Śląskie zakłada możliwość rozszerzenia zamówień o 10 pojazdów – do dostarczenia w kolejnych dwóch latach.
Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/tramwaje-slaskie-kupuja-45-tramwajow-znow-bez-klimatyzacji,303244_1_0_0.htmlsoad - 04-08-2017, 12:33 Temat postu: będzie klimatyzacja!!!!
"Co warte podkreślenia, nowe tramwaje, po raz pierwszy w historii spółki, będą wyposażone w klimatyzację. Wybór urządzenia chłodzącego leży po stronie wykonawcy. Spółka opisała ten wymóg określając zakresy temperatur, jakie wewnątrz pojazdu musi zapewniać jego „system wentylacji, ogrzewania i schładzania”. Dla temperatury zewnętrznej (mierzonej w cieniu) w zakresie 22-25 stopni Celsjusza ma to być temperatura wnętrza 22 stopnie, a dla temperatury zewnętrznej powyżej 25 stopni – we wnętrzu powinno być co najmniej o trzy stopnie chłodniej."
Takie parametry wymagają chyba klimatyzacji? Arek - 16-09-2023, 22:30 Temat postu:
Odcięta zajezdnia i wyłączone z ruchu tramwajowego trzy odcinki torowisk w trzech dzielnicach Zabrza. Ten trudny dla pasażerów czas, dobiega końca. Od poniedziałku 18.09.2023 r. wszystkie zabrzańskie szlaki tramwajowe będą przejezdne i przywrócony na nich zostanie ruch tramwajów.
Tramwaje Śląskie i Ztm powinny iść śladem Warszawy. Czemu? Otóz u nas dubluje się numeracja autobusów oraz tramwajów. W Warszawie tego nie ma (https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/)