Przewozy towarowe - CTL Logistics pozyskuje klientów w sektorze górniczym. pospieszny - 22-02-2012, 11:55 Temat postu: CTL Logistics pozyskuje klientów w sektorze górniczym.
Z 6 mln ton w ub. roku do 8 mln ton w tym planuje zwiększyć przewozy węgla kamiennego spółka CTL Logistics - powiedział nam prezes zarządu Jacek Bieczek.
Jak większość kompleksowych operatorów kolejowych w Polsce, tak i CTL Logistics skupia uwagę na przewozach tego surowca podczas pozyskiwania kontraktów transportowych. W 2011 roku spółka ta przewiozła tylko na terenie Polski 16,5 mln ton różnych towarów, w tym 6 mln ton węgla.
Nasz plan na 2012 roku zakłada transport 8 mln ton węgla, co według szacunków pokryje ok. 8-9 proc. całego zapotrzebowania rynku - mówi Jacek Bieczek. - W tym segmencie CTL Logistics planuje więc wzrost przewozów nawet o 30 proc. w porównaniu do wyników z poprzedniego roku.
Głównymi kontrahentami tej spółki są krajowe podmioty z energetyki zawodowej, przemysłu koksowniczego i węglowe koncerny wydobywcze.
Większe przewozy węgla spółka osiągnie m.in. dzięki nowym kontraktom, po rozstrzygnięciu przetargów publicznych dla Grupy Tauron (w latach 2012-2014) oraz dla PGE Zespół Elektrowni Dolna Odra (na lata 2011-2013).
- Pozostała masa ładunków to efekt wieloletnich kontraktów wynegocjowanych już w latach poprzednich oraz nowe zlecenia, które CTL pozyskuje oferując swoim klientom kompleksowe rozwiązania logistyczne - dodaje prezes Bieczek.
Jednym z przykładów synergii w tym segmencie jest organizacja przez CTL Logistics dostaw węgla z Rosji przez białoruski terminal masowy w Bruzgach (pod firmą BielPolLogistics), który jest równocześnie nową inwestycją CTL i białoruskiego partnera z 2011 roku.
W tym roku Grupa CTL Logistics planuje również przetransportować i zagospodarować do rekultywacji ponad 4 mln ton skały płonnej dla Katowickiego Holdingu Węglowego, Kompanii Węglowej i Południowego Koncernu Węglowego. Skała płonna jest produktem ubocznym z wydobycia węgla kamiennego i na bieżąco zagospodarowywana przez CTL. Tym samym będzie ona miała piątą część w transporcie i zagospodarowania ubocznych produktów z górnictwa węgla kamiennego w Polsce.