INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wyprzedaże w PR

Dual - 27-02-2012, 14:28
Temat postu: Wyprzedaże w PR
http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,7556.html

PR Katowice - EN57-1172

http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,7596.html

PR Kraków - EN57-1065

Pomijam oczywiście liczne przetargi na sprzedaż wagonów w postaci złomu N7.
LukE83 - 27-02-2012, 18:33
Temat postu:
EN57-1065
to nie czasem ten, co ucierpiał na kryniczance podczas powodzi w 2010 r ?
lukasz92 - 27-02-2012, 18:48
Temat postu:
Ten sam. Jego porzucony człon ra do dzisiaj stoi na stacji w Tuchowie. Dziwne że złomują też pozostałe nieuszkodzone człony. W sam raz byłyby na jakąś podmianę.
NS - 27-02-2012, 22:55
Temat postu:
Na razie tego nie złomują, a sprzedają. Jak kupi Newag lub Pesa to człony mogą być na podmiany. Jeśli kupi złomiarz to się nimi ogolimy i tyle...

Aczkolwiek, bodajże człon 1065rb jest po podmianie, z któregoś wyższego numeracyjnie EN57 (brak ryfli), więc i młodszy. Dajcie znać kto wygrał te przetargi. EN57-1172 w PR Katowice ? Ona od dawna była "małopolska" i stacjonowała w każdej lokomotywowni z EZT: Prokocim, Sucha, Tarnów. Coś w zamian PR Kraków za nią dostał ?
absolutus1 - 11-04-2012, 14:50
Temat postu:
Ogolimy się Very Happy dwa kible mniej
Sebcio - 28-04-2012, 10:05
Temat postu:
PRy sprzedawały 3 SUGi. Ich numery to: ET21-368, ET21-488, ET21-511.
http://przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-aukcjach-elektronicznych,s,0,6928.html
sheva17 - 28-04-2012, 10:38
Temat postu:
Gdyby PR zrobiły pełny przegląd swojego stanu posiadania to nawet ze sprzedaży złomu można spokojnie pozyskać środki na remont siódemek.Na PESĘ czy NEWAG bym tu nie liczył- raczej stawiałbym na złomiarzy. Może ktoś zorientowany wyjaśni mi na jakiej zasadzie PR sprzedają np. EZT samorządom? Ostatnio podobno za ED72 wzięli od kujawsko-pomorskiego 10 mln. Taki skład po modernizacji jak rozumiem i tak jest przekazywany PR?
alojz - 28-04-2012, 17:05
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
PRy sprzedawały 3 SUGi. Ich numery to: ET21-368, ET21-488, ET21-511.
http://przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-aukcjach-elektronicznych,s,0,6928.html

Jeden już jeździ
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=27016
dinxles - 29-04-2012, 06:29
Temat postu:
To dla DLA?
Dual - 30-11-2012, 00:15
Temat postu:
PR Szczecin - Sprzedaż 14 wraków elektrycznych zespołów trakcyjnych:

http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,8469.html
sympatyk - 26-05-2015, 09:15
Temat postu:
Przewozy Regionalne wyprzedają wraki EN57.

Dolnośląski oddział Przewozów Regionalnych ogłosił przetarg dotyczący sprzedaży wraków 6 zespołów trakcyjnych EN57. Cena wywoławcza – 700 zł za tonę.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19474/Przewozy-Regionalne-wyprzedaja-wraki-EN57.html

---

Przewozy Regionalne sprzedają 15 wraków wagonów.

Oddział Wielkopolski Przewozów Regionalnych opublikował ogłoszenie o sprzedaży 15 wraków wagonów pasażerskich. Oferty można składać do 2 czerwca 2015 r.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24451/Przewozy-Regionalne-sprzedaja-15-wrakow-wagonow.html
Beatrycze - 16-07-2015, 12:15
Temat postu:
Przewozy Regionalne zmieniają plany — sprzedadzą część taboru, który miał zostać zniszczony. Konkurencja zaciera ręce.

Złomować czy sprzedać stary tabor — to dylemat wielu przewoźników kolejowych. Zazwyczaj wolą zniszczyć zbędne wagony i lokomotywy, by nie wzmacniać konkurencji. Protestują przeciwko temu organizację branżowe. Fundacja ProKolej napisała niedawno list do resortu infrastruktury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, sprzeciwiając się złomowaniu taboru przez Przewozy Regionalne.

Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że stary tabor zazwyczaj jest bezużyteczny, ale jednocześnie informują, że zmienili nieco plany i część wagonów oraz lokomotyw sprzedadzą na rynku.

Więcej:
http://logistyka.pb.pl/4221873,19570,wagony-umkna-spod-palnika
audrin - 16-07-2015, 20:05
Temat postu:
Cytat:
— Przez lata Przewozy Regionalne i Intercity — niczym pies ogrodnika — cięły wagony i lokomotywy, na których przeglądy ich nie stać. W kontekście braków taborowych w innych spółkach takie działania są, z punktu widzenia państwa i społeczeństwa, bardzo szkodliwe — podkreśla Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Jak myślicie, co chcą odkupić KD? Piętrusy?
Victoria - 16-07-2015, 20:12
Temat postu:
audrin, KD były zainteresowane dzierżawą "edyt" PKP IC, które zagrabiono PR-om, a teraz gniją w krzakach, ale beton PKP IC nie zgodził się. Widać beton PR przejrzał na oczy i wreszcie przestał się zachowywać jak ten przysłowiowy pies ogrodnika, który sam nie zeżre i nikomu nie da.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=337413#337413
voyager1231 - 18-07-2015, 13:04
Temat postu:
@Victoria, z czystej ciekawości napisałem do KD pytanie, czy nadal są zainteresowani takim wynajmem i czy są prowadzone jakieś rozmowy. Oto odpowiedź:

Cytat:
Dzień dobry,
W przeszłości prowadziliśmy takie rozmowy. W chwili obecnej jednak nie mamy takich ofert ze strony właściciela tych pojazdów, z drugiej zaś strony - wiążą nas porozumienia z inną spółką, od której pozyskujemy w chwili obecnej w razie potrzeb pojazdy zastępcze.
Pozdrawiamy,
Obsługa profilu społecznościowego Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Moim zdaniem to, że KD odpuściły ten temat to duży błąd. Można by naciskać i ciągle pytać, bo składy i tak gniją w krzakach. ED74 zawsze byłoby lepszym taborem, niż dolnośląskie kible, wynajmowane od PR-ów zgodnie z porozumieniem (które można by zerwać).
sheva17 - 24-07-2015, 09:01
Temat postu:
A co się dzieje z siódemkami PR-ów, które gniły w Toruniu? Dalej wynajmują czeskie loki? Dodatkowo pojawia się info, że PR-y mają jakieś lokomotywy sprzedawać. Wiadomo coś na ten temat?
jaronx - 24-07-2015, 14:41
Temat postu:
Siódemki gniją dalej w Toruń Kluczyki, co do Skody to chodzą słuchy że wynajęcie będzie do końca tego roku lub do wiosny przyszłego.Jakie pojazdy chcą sprzedać Przewozy Regionalne? Poniżej szczegóły.

Cytat:


1. wagon socjalny 63 51 99-80 002-3 1976 PR Rzeszów oczekuje P5 1R5 2009-06-25 23.000,00

2. wagon socjalny 60 51 99-18 025-4 1966 PR Poznań oczekuje P5 0R4 2008-11-28 23.000,00

3. wagon salonowy 63 51 89-80 012-4 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 0R5 2005-09-07 25.000,00

4. wagon salonowy 63 51 89-80 011-6 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 0R4 2005-10-19 25.000,00

5. wagon salonowy 63 51 89-80 010-8 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 0R5 2006-07-04 25.000,00

6. wagon salonowy 63 51 89-80 006-6 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 1R4 2005-09-07 25.000,00

7. wagon salonowy 63 51 89-80 004-1 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 0R5 2005-10-19 25.000,00

8. wagon salonowy 63 51 89-80 002-5 1974 ZNT Kruszewiec oczekuje P5 0R5 2007-02-28 25.000,00

9. SN81 004 1990 PR Łódź oczekuje P5 0R6 2011-02-07 20.000,00

10. SN81 006 1990 PR Łódź oczekuje P5 0R6 2013-07-29 15.000,00

11. SA104 001 1996 PR Gdynia oczekuje P4 0R1 2010-03-12 70.000,00

12. SM 42 395 1971 PR Gdynia oczekuje P4 2R1 2006-01-16 500.000,00

13. SM 42 168 1969 PR Gdynia oczekuje P4 2R5 2006-08-03 500.000,00

14. SM42 495 1972 PR Łódź oczekuje P5 1R5 2001-04-30 350.000,00

15. SM 42 088 1969 PR Olsztyn oczekuje P4 G3 2005-12-30 500.000,00

16. SM 42 050 1967 PR Gdynia oczekuje P4 2R5 2007-10-31 400.000,00

17. SM 42 108 1968 PR Zielona Góra oczekuje P4 2R6 2007-05-31 400.000,00

18. SP 32 147 1990 PR Poznań oczekuje P5 0R3 2004-05-31 250.000,00

19. SP 32 073 1988 PR Poznań oczekuje P5 0R2 2005-08-19 250.000,00

20. SU 42 514 1973 PR Gdynia oczekuje P4 2R5 2009-07-14 400.000,00

21. SU 42 509 1975 PR Lublin oczekuje P4 G2 2009-02-13 750.000,00

22. SU 42 505 1976 PR Opole oczekuje P4 1R5 2009-07-31 650.000,00

23. SU 42 510 1977 PR Poznań oczekuje P5 1R5 2008-08-29 400.000,00

24. SU 42 536 1977 PR Poznań oczekuje P5 1R5 2009-12-14 450.000,00

25. SU 45 054 1973 PR Olsztyn oczekuje P4 1R3 22-05-28 100.000,00

26. SU 45 070 1973 PR Zielona Góra oczekuje P5 1R3 2003-09-29 80.000,00

27. SU 45 196 1975 PR Poznań oczekuje P5 1R2 2003-11-19 80.000,00

28. SU 45 069 1973 PR Zielona Góra oczekuje P5 1R3 - -2000-10-31 80.000,00


Źródło
Beatrycze - 24-07-2015, 14:44
Temat postu:
Przewozy Regionalne wyprzedają tabor. Także autobusy szynowe.

Zmienia się podejście Przewozów Regionalnych do zbędnego w spółce taboru. Do tej pory, prawie w każdym wypadku, przewoźnik wymagał, by lokomotywy i wagony były kasowane po zbyciu, a kupujący zysk czerpał niemal wyłącznie ze sprzedaży złomu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58645/przewozy_regionalne_wyprzedaja_tabor_takze_autobusy_szynowe.html
alojz - 25-07-2015, 10:27
Temat postu:
jaronx napisał/a:
Siódemki gniją dalej w Toruń Kluczyki, co do Skody to chodzą słuchy że wynajęcie będzie do końca tego roku lub do wiosny przyszłego.
Skody są wydzierżawione do końca września 2016.
ss123 - 26-07-2015, 12:50
Temat postu:
arriva weźmie wszystko Very Happy
jaronx - 26-07-2015, 12:51
Temat postu:
alojz napisał/a:
Skody są wydzierżawione do końca września 2016.


Szczegółów kontraktu na wynajęcie Skody nie znam zapewne Ty też, napisałem tylko co się mówi w firmie na ten temat.
alojz - 26-07-2015, 14:27
Temat postu:
Okres dzierżawy jest publicznie dostępny.
jaronx - 26-07-2015, 15:02
Temat postu:
Nie wiesz że taki wynajem można zakończyć wcześniej ? Zostaje kwestia wcześniejszego zakończenia wynajmu może jest taka opcja dlatego pisałem o szczegółach kontraktu, skoro się o tym mówi to znaczy że coś jest na rzeczy.
sheva17 - 27-07-2015, 09:11
Temat postu:
Wynajem to umowa jak każda inna. Termin zawsze można skrócić. PR tych lokomotyw zwyczajnie już nie potrzebują. Swoją drogą ciekawe ile jeszcze PR mają taboru na zbycie.

[ Dodano: 15-02-2017, 13:11 ]
A co się z oczekującymi od 2012 r. na naprawę główną lokomotywami PR: EU-07: 064, 071, 155, 160, 207 oraz z EP07-154? Dalej stoją w Toruniu? Mamy już początek 2017 r. ....

Ponadto widzę w PR kilka loków z PKP Cargo w leasingu....
ss123 - 24-05-2017, 17:29
Temat postu:
pr pozbywaja sie en 57 EN57-867 z oddziało małopolskiego ze zmodernizowanym wnętrzem dostał nowe okna i siedzenia w 2013 roku teraz idzie wszystko do piachu co ciekawe w przetargu nie ma zapisu że sprzedający chce coś wymontować. Jeszcze do niedawna jezdził jest tyle kibli zdezelowanych dlaczego nie podmienią ?
Diken - 24-05-2017, 18:24
Temat postu:
Czyli nie byłoby takiej opcji, żeby te wszystkie, stare wagony, które Przewozy Regionalne chcą złomować lub sprzedać, odremontować, zmodernizować, aby mogły dalej jeździć i być użyteczne?
Czy takie rozwiązanie nie byłoby tańsze, niż zakup nowych wagonów od bydgoskiej "PESY", czy innej firmy produkującej tabor kolejowy? Przecież nowy tabor to są milionowe koszty, a wyremontowanie starych wagonów pewnie by tyle nie kosztowało?
Tu chodzi o gospodarność i dobre zarządzanie środkami w spółkach kolejowych.
oskar777 - 24-05-2017, 20:48
Temat postu:
Mimo, że mam spory sentyment do tych starych wagonów (zwłaszcza piętrusów które codziennie widywałem za gówniarza) to tak hipotetycznie się zastanawiam czy ich remont faktycznie jest opłacalny (nie mówię o wymianie foteli czy innych pierdół ale o totalnym kapitalnym remoncie). Przecież gruntowny remont jakiegokolwiek starego samochodu to koszta niejednokrotnie dużo większe niż zakup nowego z salonu. A jak to się ma do wagonów? Bo według mnie: zrobi się nowy projekt, zamówi części konkretnie pod to i złoży do kupy. A stare to trzeba jeszcze zdemontować, odnowić itp itd. i okaże się, że coś nie pasuje bo było już kiedyś przerabiane. Ma ktoś jakieś porównanie kosztów remontu starego wagonu do zakupu całkiem nowego? Tak z czystej ciekawości.
Diken - 24-05-2017, 21:55
Temat postu:
Ja przyznam, że nie orientuje się w tym i nie wiem, czy koszty napraw starych wagonów, czy to piętrowych, czy takich normalnych byłyby opłacalne.
Jeżeli nie wszystkie, stare wagony PKP byłyby opłacalne w modernizacji, to chociaż ze złomowania jest trochę grosza i tą kasę powinno się przeznaczać na potrzeby spółek kolejowych.
Chociaż teraz produkują nowocześniejsze wagony i cały ten tabor w PKP, więc może i rzeczywiście, coraz częściej bardziej opłaca się zakupić nowy tabor dla spółek kolejowych, niż wykładać przewyższone koszty na modernizację.

Tutaj lepiej się w tej sprawie wypowie ktoś, kto ma w tym orientację, co do taborów PKP.
sympatyk - 13-07-2019, 16:11
Temat postu:
Dwa podlaskie EN57 na złom.

Wyprzedaży w Przewozach Regionalnych ciąg dalszy. Do złomowania skierowane zostały jednostki o numerach 606 i 842.

Więcej:
http://inforail.pl/dwa-podlaskie-en57-na-zlom_more_116051.html
Beatrycze - 26-08-2022, 15:26
Temat postu:
Polregio chce sprzedać stary tabor

Polregio ogłosiło przetarg oraz RFI dotyczące sprzedaży taboru kolejowego. Przewoźnik chce sprzedać 23 pojazdy a kolejne 22 sztuki są tematem zapytania o informacje.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/polregio-chce-sprzedac-stary-tabor/
dinxles - 12-03-2023, 10:01
Temat postu:
Jaka jest obecnie cena za złom za 1 tone ?
Diken - 28-03-2023, 16:26
Temat postu:
Witam, ludzie.
Tutaj nie udzielę porady, bo tego nie wiem. Ja nigdy złomu nie kupowałem.
dinxles - 28-03-2023, 19:11
Temat postu:
Tzn. znalazłem info że 300 zł za tonę ale to dane z 2019 roku chyba... Czy teraz cena wzrosła ?
Beatrycze - 03-07-2023, 13:20
Temat postu:
Polregio rozeznaje rynek ws. sprzedaży 14 pojazdów kolejowych

Polregio ogłosiło zapytanie o informacje (RFI) dotyczące sprzedaży floty 14 pojazdów kolejowych, które są obecnie sklasyfikowane jako odpady. Firma poszukuje kwalifikowanych wykonawców, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie demontażu i kasacji pojazdów kolejowych.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/polregio-rozeznaje-rynek-ws-sprzedazy-14-pojazdow-kolejowych/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group