PKP Intercity - Nie będzie ochrony w nocnych pociągach Pirat - 27-02-2012, 22:22 Temat postu: Nie będzie ochrony w nocnych pociągach
Mając na uwadze, że szacunkowy koszt wprowadzenia ochrony we wszystkich pociągach nocnych wynosi przeszło 4 mln zł, nie przewiduje się obecnie wprowadzenia dodatkowej ochrony w pociągach kursujących w porze nocnej – napisał Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w odpowiedzi na interpelacje posła Jacka Osucha (PiS).
Poseł Osuch skierował na początku stycznia interpelację do Ministra Transportu w sprawie wzmocnienia bezpieczeństwa podróżnych w nocnych pociągach Twoich Liniach Kolejowych uruchamianych przez spółkę PKP InterCity. – Wprowadzenie dodatkowej ochrony w pociągach szczególnie w kontekście zbliżających się mistrzostw Europy w piłce nożnej wydaje się być pomysłem pożądanym. Większe ilości potoków pasażerskich będą wykorzystywane przez kieszonkowców. Stąd dodatkowa ochrona może odstraszyć złodziei oraz poprawić poziom bezpieczeństwa podróżnych – napisał poseł Jacek Osuch.
Ministerstwo przypomniało, że że dodatkowa ochrona funkcjonowała w okresie od 1 sierpnia 2009 r. do 30 czerwca 2010 r. oraz od 7 sierpnia 2010 r. do 11 grudnia 2010 r.W tym celu PKP wytypowało 12 pociągów. Jej efekty nie były jednak zdaniem ministra zadowalające. – Szacunkowy koszt wprowadzenia ochrony we wszystkich pociągach nocnych wynosi przeszło 4 mln zł, nie przewiduje się obecnie wprowadzenia dodatkowej ochrony w pociągach kursujących w porze nocnej. PKP InterCity SA podejmuje wspólnie z Policją i Strażą Ochrony Kolei działania dla poprawy bezpieczeństwa w pociągach i na terenach kolejowych. Współpraca odbywa się w ramach centralnego i wojewódzkich zespołów ds. bezpieczeństwa na obszarach kolejowych – stwierdził minister Andrzej Massel.
W celu podniesienia bezpieczeństwa na Euro 2012 minister powołał specjalny zespół. Głównym jego zadaniem jest podejmowanie działań mających na celu przygotowanie transportu kolejowego do obsługi podróżnych w związku z organizacją finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. – Wypracowane dotychczas przez zespół ustalenia i rekomendacje w zakresie podniesienia bezpieczeństwa transportu kolejowego obejmują m.in.:
— działania przewoźników kolejowych mające na celu ograniczenie wszelkich niepożądanych zagrożeń mogących wystąpić w procesie przewozowym;
— realizację ustawowych zapisów polegających na zapewnieniu przez Straż Ochrony Kolei bezpieczeństwa osób korzystających z usług kolei (ochrona podróżnych i ich mienia w pociągach, na stacjach oraz przystankach osobowych) oraz zapobieganie kradzieżom elementów infrastruktury kolejowej na szlakach kolejowych;
— wyposażenie kluczowych obiektów w monitoring w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego (Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Stadion) – napisał wiceminister Massel.
źródło: Rynek Kolejowymarkiza - 09-03-2012, 23:08 Temat postu:
Zapraszam Massela na przejażdżkę zwykłym,nocnym pospiesznym,życząc mu by do celu dotarł cały i zdrowy z portfelem i telefonem.Powodzenia Panie Massel.
Śmiem przypuszczać,że jestem pechowcem,bo dwa razy zostałam okradziona . Zgłaszając zajście policji,cóż usłyszałam? Że mam się cieszyć ,że żyję!!! Od tamtej pory jeżdżę IC i tylko w dzień.
Coś mnie trafia jak czytam takie wypociny słowne ministrów co się zwą znawcami tematu.Te ciągle wymądrzania" fachowców" wszystkich rządów do kupy wziętych są obrzydliwe.Jestem ciekawa gdzie są prawdziwi wykształceni Fachowcy?! Rafał - 10-03-2012, 09:23 Temat postu:
To błąd, że Intercity nie zapewnia poczucia bezpieczeństwa pasażerom. Nocnych pociągów nie ma znowu tak dużo, aby tak duża spółka jak PKP IC nie mogła sobie poradzić finansowo z tym zadaniem. Ja jechałem kilka razy nocnymi przez pół/całą Polskę i szczęśliwie nie zostałem okradziony (fakt faktem, nie byłem sam w przedziale, ale byłem jedynym mężczyzną). Niestety, pozostaje chyba czekać aż ktoś głośno się poskarży, że został okradziony. Polak mądry po szkodzie. pawelu - 10-03-2012, 10:36 Temat postu:
Wszędzie dzisiaj tylko oszczędności, ale w takiej sprawie jak bezpieczeństwo, życie i zdrowie podróżnych nikt nie ma prawa oszczędzać. W końcu skończy się tym, że podróżni przestaną korzystać z nocnych pociągów, i zostaną one zlikwidowane. Ale może o to w tym wszystkim komuś chodzi. Przecież tych nocnych pociągów została naprawdę garstka w porównaniu z tym co jeszcze parę lat temu było. Przecież poza sezonowymi pociągami, które kursują raptem określony czas w skali całego kraju zostało 9 par nocnych pociągów: "Uznam", "Przemyślanin", Ustronie", Monciak-Krupówki", Szczecinianin", Karkonosze", "Rozewie", "Pogoria" i "Pogórze". I nie wierzę, że IC nie potrafi tak wygospodarować środków, żeby zapewnić w nich ochronę. filip39 - 10-03-2012, 20:29 Temat postu:
markiza napisał/a:
Zapraszam Massela na przejażdżkę zwykłym,nocnym pospiesznym,życząc mu by do celu dotarł cały i zdrowy z portfelem i telefonem.Powodzenia Panie Massel.
Myślę, że chętnie by się przejechał, tylko że zabrałby ze sobą kilku "BOR-owików". mkfilmykolejowe - 13-03-2012, 17:27 Temat postu:
Dzisiaj w nocnym TLK "Pogórze" do Wrocławia, od Krakowa chodzili SOK-iści. Victoria - 26-06-2015, 16:25 Temat postu:
Początek wakacji bez ochroniarzy w pociągach PKP IC.
PKP Intercity jeszcze nie rozstrzygnęło przetargu na świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia w 20 pociągach TLK i EuroNight. Przetarg ogłoszono pod koniec kwietnia, ale zgłoszenia zbierano do 12 czerwca.
Dotychczas żadnej z propozycji nie wybrano. To zaś oznacza, że w najbardziej optymistycznym scenariuszu, ochroniarze nie pojawią się w pociągach przed rozpoczynającymi się w lipcu wakacjami, ale dopiero w połowie sezonu.
PKP Intercity wybrały ofertę Agencji Ochrony Osób i Mienia „Zubrzycki” w przetargu na ochronę nocnych TLK oraz pociągów EN. Ochroniarze mają pojawić się w następujących pociągach:
1) TLK Szczecinianin 18250/1 rel. Warszawa-Świnoujście, przewidywana ochrona na odcinku Warszawa -Września,
TLK Szczecinianin 81250/1 rel. Świnoujście-Warszawa, przewidywana ochrona na odcinku Września –Warszawa
2) TLK Bryza 38260/1 rel. Kraków-Kołobrzeg, przewidywana ochrona na odcinku Kraków- Kępno,
TLK Bryza 83260/1 rel. Kołobrzeg-Kraków, przewidywana ochrona na odcinku Kępno -Kraków
3) TLK Rozewie 56250/1 rel. Hel-Kudowa Zdrój, przewidywana ochrona na odcinku Gdynia - Poznań
TLK Rozewie 65250/1 rel. Kudowa Zdrój-Hel, przewidywana ochrona na odcinku Poznań-Gdynia
4) TLK Ustronie 83202/3 rel. Hel-Kraków, przewidywana ochrona na odcinku Gdynia-Bydgoszcz
TLK Ustronie 38202/3 rel. Kraków-Hel, przewidywana ochrona na odcinku Bydgoszcz -Gdynia
5) TLK Karkonosze 26200/1 rel. Lublin- Szklarska Poręba, przewidywana ochrona na odcinku Warszawa -Katowice
TLK Karkonosze 62200/1 rel. Szklarska Poręba-Lublin, przewidywana ochrona na odcinku Katowice -Warszawa
6) EN Chopin 14010/1 rel. Warszawa-Budapeszt/Wiedeń/Praga, ochrona na odcinku Warszawa -Bohumin
EN Chopin 41010/1 rel. Budapeszt/Wiedeń/Praga-Warszawa, ochrona na odcinku Bohumin -Warszawa
7) TLK Przemyślanin 38250/1 rel. Przemyśl- Świnoujście, przewidywana ochrona na odcinku Kraków- Lubliniec
TLK Przemyślanin 83250/1 rel. Świnoujście-Przemyśl, przewidywana ochrona na odcinku Lubliniec -Kraków
9) TLK Podhalanin 38256/7, rel. Zakopane- Szczecin, przewidywana ochrona na odcinku Kraków-Kluczbork
TLK Podhalanin 83257/6, rel. Szczecin-Zakopane, przewidywana ochrona na odcinku Kluczbork -Kraków
10) TLK Posejdon 82250/1 rel. Kołobrzeg-Lublin, przewidywana ochrona na odcinku Gdynia -Bydgoszcz
TLK Posejdon 28850/1 rel. Lublin-Kołobrzeg, przewidywana ochrona na odcinku Bydgoszcz - Gdynia
11) TLK Pogoria 84201/0 rel. Szczecin- Bielsko-Biała, przewidywana ochrona na odcinku Gdynia -Toruń
TLK Pogoria 48201/0 rel. Bielsko-Biała-Szczecin, przewidywana ochrona na odcinku Toruń -Gdynia
Świadczenie przedmiotu zamówienia rozpoczynać się będzie i kończyć w następujących lokalizacjach:
lokalizacja 1 – Gdynia, świadczenie usługi ochrony osób i mienia w pociągach: TLK Rozewie, TLK Ustronie, TLK Posejdon, TLK Pogoria
lokalizacja 2 –Warszawa, świadczenie usługi ochrony osób i mienia w pociągach: TLK Szczecinianin, TLK Karkonosze, EN Chopin
lokalizacja 3 –Kraków, świadczenie usługi ochrony osób i mienia w pociągach: TLK Bryza, TLK Przemyślanin, TLK Podhalanin.
Za wykonywanie usługi PKP Intercity będą musiały zapłacić 369.000 zł brutto. W przetargu startowało także konsorcjum Impel&Gwarant, które wyceniło usługi na 403.501,50 zł brutto.