INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Nowa lokomotywa E4MSU "Griffin"

pospieszny - 19-03-2012, 21:39
Temat postu: Nowa lokomotywa E4MSU "Griffin"
Niebawem kolejowym firmom zostanie zaprezentowana nowa lokomotywa, stworzona z myślą o przewozach pasażerskich i towarowych. Inżynierowie z gliwickich Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych przyznają otwarcie - "To produkt dla Europy".

Dokładnie rok temu po raz pierwszy poinformowaliśmy o projekcie budowy nowej lokomotywy w gliwickiej fabryce. Zaawansowane są już prace nad wersją wielosystemowego pojazdu, który przeznaczony będzie do przewozów pasażerskich i towarowych. Wszystko wskazuje na to, że E4MSU "Griffin" jeszcze w tym roku zostanie zaprezentowany branży kolejowej. Będzie mógł się rozpędzić się do prędkości 140 km/h. W dalszej kolejności powstanie druga wersja tego pojazdu, przystosowana dla prędkości 190 km/h. Dla lokomotywy pasażerskiej E4MSP, dzięki taki parametrom, dostępna będzie niemal cała kolejowa zelektryfikowana Europa. - To produkt dla Europy, ale czeka nas jeszcze długi i żmudny proces homologacji - mówił w trackie konferencji poświęconej perspektywom rynku lokomotyw prezes ZNLE Gliwice, Tomasz Fugiel.

Podstawowe dane techniczne E4MSU "Griffin":

Układ wózków: Bo-Bo

Masa: 88 t

Maksymalny nacisk osi: 22 t

Moc: 5,6 MW

Maksymalna siła pociągowa: 330 kN

Masa pociągu pasażerskiego: 800 t

Masa pociągu towarowego: 3200 t

"Griffin" to nie jedyna seria lokomotyw, która powstaje w Gliwicach. Ruszyła już seryjna produkcja pojazdu E6ACT Dragon. Pierwsze cztery sztuki zamówiła spółka Specjalistyczny Transport Kolejowy z Wrocławia. Przedstawiciele ZNLE informują, że praktycznie na finiszu są uzgodnienia z drugim przewoźnikiem, który będzie chciał pozyskać te lokomotywy.


źródło: gazeta.pl
jubikej - 20-03-2012, 19:59
Temat postu:
ile to ma kosztować??
pospieszny - 20-03-2012, 20:05
Temat postu:
Rynek pomoże ustalić cenę producentowi, po zleceniach ją poznamy Smile
twardypt91 - 17-09-2012, 21:06
Temat postu:
5.6 MW vs polska sieć trakcyjna? Rolling Eyes
sphinx - 17-09-2012, 21:50
Temat postu:
Tyle samo mają Traxxy, których trochę już u nas jeździ, Husarz na 3kV DC ma 6 MW. Poza tym na Polskę raczej robili Dragona, Griffin to towar eksportowy.
EU07-469 - 18-09-2012, 06:37
Temat postu:
Niemniej wersja pasażerska mogłaby znaleźć nabywców także w Polsce. Może nie w PR, bo prawie 6 MW mocy (niemal dwa razy tyle co byki) na 4-5 wagonów to trochę przesada, ale IC mogłoby się nimi zainteresować.
sphinx - 18-09-2012, 15:01
Temat postu:
IC też ciąga wiele krótkich pociągów. Ale to właśnie oni będą pierwszym testerem Griffina Wink

A PRy raczej zadowolą się używkami, są tańsze, o niższej mocy itp. Praktycznie wszystkie nówki mają powyżej 5 MW, a ew. zamówienie byłoby dużo za małe żeby producenci wprowadzali zmiany konstrukcyjne.
twardypt91 - 21-09-2012, 17:39
Temat postu:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10018/Pierwsza-odslona-E4MSU-Griffin-zdjecia.html

Coś pięknego.
Pawel_15 - 21-09-2012, 20:09
Temat postu:
Ta kukułka w maszynowym fajnie wygląda. Oby obie lokomotywy osiągnęły sukces nie tylko na rynku krajowym (bo tutaj to ciężko będzie z podejściem do tematu, wiadomo polska...) ale przede wszystkim na rynku zagranicznym.
snajper - 21-09-2012, 21:17
Temat postu:
No to co się ostatnio dzieje to jakaś szaleństwo, DB kupuje 500 szynobusów, ZNLE pokazuje nową lokomotywę do max 200 km/h, serce się raduje, nie będzie człowiek patrzył z zazdrością austriacką czy inną myśl techniczną (np. Husarza) bo u nas w zakładach jak widać da się robić podobny sprzęt. IC mogło by sobie kupić kilka bo niby ma być w przyszłości więcej linii na 160 poremontowanych, to gdyby faktycznie się udało to by się wtedy przydały.
sphinx - 29-04-2013, 14:42
Temat postu:
No to zaczęli

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942476_168037046690763_1990500039_n.jpg
Torczes - 29-04-2013, 18:11
Temat postu:
Zainteresował mnie ten artykuł:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=55415
I najbardziej to dlaczego PKPIC nie chce testować Gryfina?
A tak na marginesie to jeśli IC nie chce to może się PR-y zainteresują jazdą kontrolowaną i podłączą Gryfa pod Regioekspres
sphinx - 29-04-2013, 21:49
Temat postu:
A konkretnie co się zmieniło od Innotrans, gdzie prezes Malinowski mówił, że chętnie przetestują Griffina. A PRy pewnie bardzo chętnie pojeżdżą za darmochę.
lewy czerwcowy - 18-05-2013, 08:34
Temat postu:
Po co ICC ma to testować jak to lokomotywa towarowa?
sphinx - 18-05-2013, 11:38
Temat postu:
To lokomotywa uniwersalna z Vmax 140km/h. Uniwersalnymi Siemensami i Traxxami jeździli i jeżdżą, i nie sprawia im to problemów. Ba - na Innotrans prezes Malinowski deklarował, że IC chętnie i z dumą przetestuje Griffina.

[ Dodano: 20-05-2013, 18:31 ]
Griffin wrócił już do Gliwic (ok. południa jechał przez CMK), ale to nie koniec testów bo zaraz znowu wyruszy do Żmigrodu.
Victoria - 21-05-2013, 09:50
Temat postu:

sphinx - 21-05-2013, 17:22
Temat postu:
Nowszy filmik, Griffin w drodze na testy na odcinku Olsztyn-Nidzica:


sympatyk - 03-04-2020, 21:42
Temat postu:
Newag: Griffiny mogą jeździć po całej sieci kolejowej.

Producent Griffinów odniósł się do kwestii ograniczenia eksploatacji tych lokomotyw. Jego zdaniem mogą one jeździć po całej sieci, bo infrastruktura, która wymagałaby dodatkowego systemu sterowania (ERTMS) jeszcze nie powstała.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-griffiny-moga-jezdzic-po-calej-sieci-kolejowej-85611.html

---

Griffin pierwszą nową lokomotywą PKP Intercity od 2009 r.

Od marca PKP Intercity eksploatują dwie lokomotywy Griffin wydzierżawione od Newagu. Narodowy przewoźnik kolejowy podpisał 29 maja umowę na zakup 20 takich lokomotyw.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32147/griffin-pierwsza-nowa-lokomotywa-pkp-intercity-od-2009-r.html

---

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity.

Newag dostarczył już do PKP Intercity jedenaście z trzydziestu zamówionych elektrowozów Griffin. Wszystkie są gotowe do pracy z pociągami PKP Intercity. Ich liczba jest jednak ograniczona przez epidemię koronawirusa.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/10-griffinow-z-newagu-prowadzi-pociagi-pkp-intercity-96050.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group