INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Siemens Vectron

KolejTakPkpNie - 03-04-2012, 14:46
Temat postu: Siemens Vectron
Siemens vectron w barwach PKP IC na szlaku.
Obiegi Brzechwa/Małopolska/Małopolska/Brzechwa

http://www.youtube.com/watch?v=j0IK9fgTPLI


Dudzio - 03-04-2012, 19:18
Temat postu:
Dzisiaj złapałem go na Dworcu Wschodnim z "Małopolską".
Nagrałem jego manewry, odjazd i dwie próby hamulca (z aż trzech, ale tej ostatniej nie było sensu nagrywać - pociąg był za daleko od peronu). W kabinie było pełno Wink A przed odjazdem serwisantów kręciło się jeszcze kilku (i mikoli Razz)
Jutro wrzucę filmik.
Dudzio - 03-04-2012, 21:12
Temat postu:
Właściwie udało mi się wrzucić filmik już dzisiaj:


siwiutki91 - 03-04-2012, 21:13
Temat postu:
faren Ty spotkałeś w Sosnowcu wersję towarową, na Brzechwie i Małpie jeździ wersja uniwersalna. Ten uniwersalny stał przez prawie miesiąc bez ruchu na grochowie.
sphinx - 04-04-2012, 02:22
Temat postu:
Oba egzemplarze jeżdżące w Polsce są uniwersalno-towarowe. Siemens i powoli Bombardier powoli odchodzą od wersji z Vmax 140km/h na rzecz minimalnej prędkości 160km/h (Griffin będzie trochę z tyłu).
k7s5a2 - 04-04-2012, 03:36
Temat postu:
Vectron DB Schenker posiada model - 91 51 5 170 020-9 PL-PCW
PKP Intercity posiada natomiast - 91 51 5 170 021-7 PL-PCW
...
Obie lokomotywy wyjechały jako seria 191 151 ( Schenker ) i 191 952 ( Intercity ).
Obie to wersje cagro + passenger przystosowane do maksymalnej prędkości 160 km/h o mocy 5,2 MW zasilane napięciem DC ( prąd stały ).
...
Z ciekawostek. Na chwilę obecną do 200 km/h są dostosowane wersje 193 90x i193 92x z tego co jest napisane w dokumentacji technicznej to niestety wyłącznie wersja AC ( 193 90x - 6,4 MW - Wielosystemowe - MC i 193 92x - 6,4 MW - Prąd Przemienny - AC )
...
Skoda będzie miała 6,4 MW na wszystkich typach napięcia i V.Max. 200 km/h także przy 3 kV DC. Tak więc wnioskuję, że prawdopodobne jest iż będzie w obiegach BWE / Jan Kiepura lub CMK ~ 200 km/h. ( 2012 / 2013 )
...
Pzdr.
pospieszny - 04-04-2012, 06:44
Temat postu:
Lokomotywa Siemens Vectron DC pierwsze przejazdy z wagonami pasażerskimi ma już za sobą. Od 1 kwietnia Vectron prowadzi pociągi Ex Małopolska i TLK Brzechwa na trasie Warszawa -Kraków-Warszawa. Wkrótce PKP Intercity rozpocznie również testy lokomotywy Skoda 109E.

Umowy na udostępnienie do testów lokomotyw Siemensa i Skody zostały podpisane na zasadzie transakcji wiązanej tzn. bez świadczeń finansowych. Eksploatacja lokomotyw przez przewoźnika w normalnym ruchu pasażerskim pozwoli producentom, którzy uzyskali dla nich świadectwa terminowe, uzyskać świadectwa bezterminowe. Aby otrzymać taki dokument, lokomotywa danego typu musi zostać poddana próbom eksploatacyjnym, czyli przejechać założoną liczbę kilometrów, w obsłudze pociągów pasażerskich i towarowych. Taką możliwość zapewni im właśnie współpraca z PKP Intercity.

- Z uwagi na to, że są to nowe lokomotywy i mogą one osiągać duże prędkości, będziemy nimi obsługiwali te linie, na których w pełni możliwe będzie wykorzystanie ich możliwości technicznych – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Lokomotywa Vectron produkowana jest w kilku wersjach. W Polsce testowana będzie lokomotywa
w wersji zasilania 3 000 V prądu stałego i prędkości maksymalnej 160 km/h. Vectron, przy tej klasie lokomotywy, charakteryzuje się małą masą własną, a tym samym małym naciskiem na oś, bo ok. 20 ton. Umożliwia to uzyskiwanie wyższych prędkości i obsługę pociągów na liniach kolejowych niższych klas. Siła pociągowa lokomotywy wynosi 300 kN, przy masie 80 t i mocy 5 200 kW.

Lokomotywa Skody, która prowadzić będzie pociągi PKP Intercity, to lokomotywa w trzysystemowej wersji zasilania i prędkości maksymalnej 200 km/h. Producent oferuje ten typ lokomotyw w kilku wersjach, jednak model 109E przeznaczona jest do obsługi szybkich pociągów pasażerskich. Lokomotywa może być zasilana prądem o napięciu 3 kV DC, 25kV / 50 Hz AC oraz 15 kV / 16,7 Hz AC, a jej siłą pociągowa wynosi 275 kN, przy masie 87,6 t i mocy 6 400 kW.

Układ osi obu lokomotyw jest typu „Bo Bo” tzn. są one czteroosiowe z silnikami trakcyjnymi na wszystkich osiach. Obie lokomotywy wyposażone są również w obowiązujące w Polsce systemy czujności i radiołączności pociągowej.

- Jeżeli testy przejdą pomyślnie i obie strony będą z nich zadowolone, nie wykluczmy możliwości przedłużenia umów. Na razie jednak trudno powiedzieć na jakich warunkach mogłaby ta współpraca być realizowana. Wszystko zależy jak lokomotywy sprawdzą się w polskich warunkach – zaznacza Janusz Malinowski.


źródło: Kurier Kolejowy
przewoz - 04-04-2012, 11:31
Temat postu:
Cytat:
Nagrałem jego manewry, odjazd i dwie próby hamulca (z aż trzech, ale tej ostatniej nie było sensu nagrywać - pociąg był za daleko od peronu)


Raczej nie nagrałeś prób hamulca, tylko prawdopodobnie wyzwalanie hamowania od czuwaka aktywnego Smile który tu jest - oczywiście - niemiecki (no bo jaki ma być, niemieckie firmy nie chcą wprowadzać modyfikacji za nic w świecie), czyli trzeba trzymać nogą pedał i po zaświeceniu małego piktogramu na terminalu operatorskim trzeba pedał zwolnić i znowu nacisnąć. Jak się nie trzyma wciśniętego pedału (ktoś wstanie) - to samo... Maszyniści przyzwyczajeni do starego, jarego czuwaka polskiego (obecnie produkcji Bombardiera) na początku miewają z tym kłopoty i wręcz mówią niektórzy, że bardziej skupiają się na tym, żeby im nie zareagował czuwak, niż na samej jeździe. Ale ponoć da się przyzwyczaić, choć czasem dochodzi do śmiesznych sytuacji, że trzeba cokolwiek zrobić na tylnym panelu, na chwilę się odwrócisz i jesteś ugotowany Smile
Dudzio - 04-04-2012, 12:30
Temat postu:
Wiem co mówię, bo słyszałem rozmowy maszynistów z serwisantami przed odjazdem Razz
przewoz - 04-04-2012, 12:34
Temat postu:
No to bardzo ciekawe miejsca na "próbę hamulca" i w bardzo ciekawych prędkościach. Ciekawe, co było powodem.
Standardowo próbę tu robi się z 60km/h, prędkość tą uzyskuje się za p.o. Stadion (obecnie może być kłopot, bo na torze nr 1 jest ograniczenie do 30km/h w pobliżu budowy Metra.
pospieszny - 04-04-2012, 12:49
Temat postu:
Wskazanym byłoby w tym miejscu mówić o hamowaniu kontrolnym Rolling Eyes

Próbę hamulca na pociągu nawet z Vectronem odbywa się stacjonarnie.
KolejTakPkpNie - 11-04-2012, 09:15
Temat postu:
Dzisiaj Vectron pojechal do Krakowa z EIC Kosciuszko
rumburak - 11-04-2012, 12:34
Temat postu:
Cytat:
czyli trzeba trzymać nogą pedał i po zaświeceniu małego piktogramu na terminalu operatorskim trzeba pedał zwolnić i znowu nacisnąć. Jak się nie trzyma wciśniętego pedału (ktoś wstanie) - to samo...



Jeszcze nie powstały konstrukcje z cegłą na sznurku? Śmiech
pospieszny - 11-04-2012, 16:16
Temat postu:
KolejTakPkpNie, A wczoraj wracał z Krakowa z Małopolską na haku Smile
Borys_q - 11-04-2012, 16:32
Temat postu:
Cytat:
(no bo jaki ma być, niemieckie firmy nie chcą wprowadzać modyfikacji za nic w świecie),


A jakoś lotos ma traxy z polskim czuwakiem.
pospieszny - 11-04-2012, 16:43
Temat postu:
Pozytywne pierwsze wrażenia.

Moc Vectrona jest tak duża, że przy 11 wagonach ma się wrażenie jakby było 6-7 -mówi Zbigniew Budzinski, maszynista PKP Intercity.

"Wrażenia związane z prowadzeniem lokomotywy Siemens Vectron DC generalnie są bardzo pozytywne. Pojazd posiada dużą stabilność i wytłumienie drgań podczas jazdy. Wielkim plusem jest bardzo duża przestrzeń kabiny. W Vectronie zainstalowano też bardzo dobry układ klimatyzacji (bardzo cicha praca), który umożliwia utrzymywanie zadanej temperatury. Obiektywnie stwierdziliśmy z kolegami, że podczas jazdy z prędkością maksymalną 150-160 km/h, poziom hałasu wydaje się wyższy niż w Husarzu, co i tak w porównaniu do obecnie eksploatowanych polskich lokomotyw sprawia wrażenie ciszy.

Diagnostyka i kontrola układu lokomotywy jest intuicyjna, podpowiada maszyniście o zbyt cienkim drucie jezdnym i konieczności podniesienia drugiego pantografu na postoju, podczas ogrzewania składu pociągu (zabezpieczenie przed przepaleniem drutu jezdnego).

Pozostaje, mały niedosyt w dość ubogiej wersji jaką oddała do jazd próbnych firma Siemens. Brakuje tempomatu (prędkości zadanej i systemu odliczania przejechanej drogi w stosunku do długości składu pociągu). Po wprowadzeniu długości składu pociągu przez maszynistę do komputera pokładowego lokomotywa pozwala na zwiększanie prędkości dopiero wtedy, gdy cały skład zjedzie z ograniczenia prędkości, rozjazdów itp.

Z pewnością producent powinien zastanowić się nad profilem pulpitu - powierzchnie na pulpicie są pod kątem, przez co nie mam możliwości położenia lub postawienia na nim czegokolwiek (np. długopisu). Wczoraj, podczas jazdy do Krakowa, towarzyszył mi konstruktor wspomnianego pulpitu, więc była szansa zaprezentowania mu problemu.

Po pierwszych dniach jazd można wymieniać sporo różnic, lepszych i gorszych. Po zakończeniu testów z pewnością powstanie raport z naszymi uwagami, który przekażemy też producentowi."


źródło: Kurier Kolejowy
Olo4271 - 30-07-2012, 21:06
Temat postu:


Vectron po raz pierwszy w Kędzierzynie-Koźlu
sympatyk - 13-02-2015, 19:11
Temat postu:
Proszę Administrację o połączenie w jeden sąsiadujących tu ze sobą tematów dotyczących lokomotywy Siemens Vectron oraz dodanie kolejnego artykułu na ten temat:



PKP Intercity „przejadło” rezerwy taborowe?

Wypożyczenie czterech lokomotyw Vectron spółka PKP Intercity tłumaczy kłopotami taborowymi, spowodowanymi opóźnieniem w dostawach Pendolino. Z naszych informacji wynika, że problem jest większy.
Pociągi PKP Intercity będą do lipca obsługiwane czterema lokomotywami Vectron, pożyczonymi od DB Schenker Rail Polska. Przewoźnik pasażerski zmuszony był skorzystać z elektrowozów Siemensa, ponieważ nie otrzymał w grudniu do eksploatacji wszystkich 20 składów Pendolino i część lokomotyw nie mogło trafić na wymagane naprawy okresowe.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23198/PKP-Intercity-przejadlo-rezerwy-taborowe.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group