INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - InterREGIO ściągany przez PIC-ową stonkę

EU07-469 - 06-04-2012, 13:24
Temat postu: InterREGIO ściągany przez PIC-ową stonkę
Idąc dziś około 14:00 ulicą Strzegomską we Wrocławiu dostrzegłem niecodzienną sytuację (niestety, nie zdążyłem zrobić zdjęcia...) Otóż na moście w okolicach stacji Wrocław Mikołajów dostrzegłem lokomotywę SM42 należącą do PKP Intercity ściągająca skład Przewozów Regionalnych (najprawdopodobniej jakiegoś IR-a, przynajmniej na to wskazywało malowanie części 5-cio albo 6-cio wagonowego składu) z prawdopodobnie zepsutym bykiem z przodu. Skład wyglądał na całkowicie pusty. Mam w związku z powyższym kilka pytań:
1. Co to mógł być za pociąg?
2. Czy PR ma jakąś umowę z PKP IC, że w przypadku defektów pociągów należących do PR w pobliżu bazy IC na pomoc wyjeżdża lokomotywa PKP IC?
3. Jeśli nie, to jaka jest procedura i - o ile to jawne - ile taka operacja może kosztować PR?
CarnageLink - 06-04-2012, 13:47
Temat postu:
A może był to Regio "Kamieńczyk" bo dostałem sms-a że kursuje na EZT z przesiadką na stacji Wrocław Gł.? Postaram się zobaczyć co będzie jechało na Kamieńczyku w stronę Wrocławia.
EU07-469 - 06-04-2012, 15:20
Temat postu:
4 godziny po czasie? Mało prawdopodobne... Tym bardziej, że na Kamieńczyku jeszcze nie spotkałem wagonu interREGIO. Ponad to w składzie 7620/1 jeździ przynajmniej jedna bonanza, a obecności takowej nie stwierdziłem.
CarnageLink - 06-04-2012, 15:51
Temat postu:
Być może się mylę, ale na Kamieńczyku jechał 2 130 213 (EN71-043) z kanapowymi siedzeniami i w barwach Dolnego Śląska.
pl - 06-04-2012, 18:26
Temat postu:
Kamieńczyk miał dziś prawie 60 min opóźnienia i jechała jednostka z Wrocławia.
rufio198 - 06-04-2012, 19:55
Temat postu: Re: InterREGIO ściągany przez PIC-ową stonkę
EU07-469 napisał/a:
1. Co to mógł być za pociąg?


Z tego co pamiętam to PLK w swoich ,,papierach'' pisała że 7620.

EU07-469 napisał/a:
2. Czy PR ma jakąś umowę z PKP IC, że w przypadku defektów pociągów należących do PR w pobliżu bazy IC na pomoc wyjeżdża lokomotywa PKP IC?


Nie musi mieć umowy. Wystarczy jednorazowe zamówienie złożone przez Dyspozytora Zakładowego. Przynajmniej tak to działa w KM-ach. Ewentualnie dyspozytor PLK-i żąda lokomotywy sprawnej do ściągnięcia uszkodzonego składu ze szlaku.

EU07-469 napisał/a:
3. Jeśli nie, to jaka jest procedura i - o ile to jawne - ile taka operacja może kosztować PR?


Pewnie grosze, bo zdechł lok wynajmowany od PKP Cargo. Jak PR-y dostaną fakturę z kosztami , przepiszą ją i wyślą do PKP Cargo.
EU07-469 - 06-04-2012, 20:44
Temat postu:
Co? Dawna Szrenica na Kamieńczyku? Koniec świata...
Dolnoślązak - 07-04-2012, 19:01
Temat postu:
Cytat:
1. Co to mógł być za pociąg?
2. Czy PR ma jakąś umowę z PKP IC, że w przypadku defektów pociągów należących do PR w pobliżu bazy IC na pomoc wyjeżdża lokomotywa PKP IC?
3. Jeśli nie, to jaka jest procedura i - o ile to jawne - ile taka operacja może kosztować PR?


1. Poc. nr 76930 rel. Leszno - Wrocław Gł. We Wrocławiu miał jechać jako poc. IR - 61126 rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch.

2. Po prostu dobra współpraca PR Wrocław z IC - Zakład Zachodni w Poznaniu Very Happy

3. Koszty może będą. Ale PR-y nie raz także pomagali i pomagają IC.

Przyczyną jazdy SM42 IC było ściąganie uszkodzonej ET22 wraz ze składem wagonowym.
Dzięki zaangażowaniu i podjętych decyzji przez dyrektora technicznego razem z dyspozyturą zakładową PR Wrocław i uzgodnieniami z dyspozyturą główna PR podjęto decyzję o zamianie składów we Wrocławiu Głównym. 6B z Kamieńczyka poszedł na pociąg IR - 61126, a Kamieńczyk do Jeleniej Góry pojechał na EN71-043.
Kamieńczyk (6722/3) z Jeleniej Góry do Wrocławia przyjechał na EZT, a we Wrocławiu pojechał skład wagonowy +6B od składu 76930. W między czasie ściągnięto sprawną ET22.
Chyba wszystko zostało wyjaśnione.
EU07-469 - 08-04-2012, 01:39
Temat postu:
Tak, już jest wszystko jasne, przynajmniej dla mnie. Dzięki. Smile (nie ma to jak informacja u źródła...)
rufio198 - 08-04-2012, 10:15
Temat postu:
Cytat:
Dzięki zaangażowaniu i podjętych decyzji przez dyrektora technicznego razem z dyspozyturą zakładową PR Wrocław i uzgodnieniami z dyspozyturą główna PR podjęto decyzję o zamianie składów we Wrocławiu Głównym.


To po to żeby składy zamienić trzeba było angażować aż Dyrektora? Sam dyspozytor zakładowy nie potrafi ( nie może? ) podjąć decyzji? To po co on tam siedzi ? Pomijam już uzgodnienia z główną dyspozyturą PR - bo o absurdach nie będę dyskutował.
Nie dziwię się że marszałkowie chcą zlikwidować PR-y w obecnej formie.
thenatanaell - 11-04-2012, 10:04
Temat postu:
Macie link do foto:

http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=9806

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group