Administracja - PKP SA zniknie w tej kadencji rządu? Pirat - 17-04-2012, 18:19 Temat postu: PKP SA zniknie w tej kadencji rządu?
PKP SA zniknie w tej kadencji rządu?
Zdaniem wiceministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Andrzeja Massela, likwidacja PKP SA w obecnym kształcie jeszcze w tej kadencji rządu nie jest wykluczona. Jak dodał Andrzej Massel, byłoby to wręcz pożądane.
– Jest to niewykluczone, natomiast ja nie mówię kategorycznie, że tak się stanie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Andrzej Massel zapytany o to, czy to możliwe, aby jeszcze w tej kadencji rządu PKP SA przestało istnieć.
Wiceminister transportu zapewnił jednocześnie, że likwidacja PKP SA nie zakłóciłaby spłaty długu spółki, który obecnie wynosi ok. 4,5 mld zł. - Trwałość zobowiązań zostanie zapewniona. Można zwrócić uwagę na to, że jeżeli osiągniemy sukces w prywatyzacji i sprzedaży atrakcyjnych nieruchomości kolejowych, może się okazać, że te zobowiązania będzie można spłacić znacznie wcześniej – stwierdził Andrzej Massel podczas odbywających się dziś w Sosnowcu targów Silesia TSL Expo 2012.
źródło: Rynek KolejowyTomasz - 17-04-2012, 21:20 Temat postu:
Pewnie zlikwidują samo PKP S.A a co z resztą? I pytanie na czym ta prywatyzacja miałaby polegać? Rodriges - 17-04-2012, 22:22 Temat postu:
To jest zwykłe kłamstwo dla mas ludowych. Napewno prezes J. Karnowski i pozostali z zarządu PKP S.A. zrobią wszystko aby jak najdłużej pobierać nieprzyzwoicie wysoką pensję. Noema - 17-04-2012, 22:37 Temat postu:
Cytat:
PKP SA zniknie w tej kadencji rządu?
Nie zniknie. Jest to jedna z niewielu jeszcze państwowych spółek, która służy za przechowalnię dla partyjnych kadr i ich pociotów. Utrzymanie status quo w Grupie PKP jest w interesie całej tzw. klasy politycznej.
Obecnie PKP SA zatrudnia ok. 3000 ludzi. Likwidacja tej spółki oznacza, że te 3 tysiące kolejowych biurokratów trzeba poupychać w PKP PLK, PKP Cargo, PKP Intercity, PKP Energetyce. pospieszny - 17-04-2012, 22:54 Temat postu:
Likwidacja spółki PKP SA w obecnym kształcie nie jest wykluczona przed końcem obecnej kadencji rządu - powiedział we wtorek w Sosnowcu wiceminister transportu Andrzej Massel.
Wiceminister podczas sosnowieckich targów SilesiaTSL EXPO pytany, czy niedawne powołania menedżerów - niezwiązanych z koleją - do zarządu PKP SA oznaczają przygotowania do likwidacji tej spółki, odpowiedział: "na pewno PKP SA w takiej formie, do jakiej przyzwyczailiśmy się, niedługo nie będzie potrzebna"
Massel zaznaczył, że rozpoczęcie ewentualnej likwidacji zależy m.in. od sprawnego zagospodarowania mienia kolejowego i pozyskania środków na rozwój podmiotów kolejowych, np. na inwestycje taborowe. "To ważne zadania, które musi wykonać nowy zarząd PKP SA" - wskazał Massel, dodając do nich jeszcze m.in. "rozsądną prywatyzację".
Dopytywany, czy ewentualna likwidacja PKP SA mogłaby rozpocząć się przed końcem kadencji obecnego rządu, Massel odparł, że nie jest to wykluczone. "Powiem więcej, byłoby to pożądane" - wskazał.
"Nie mówię kategorycznie, że tak się stanie. Jeżeli będzie postępował proces zagospodarowania mienia, proces prywatyzacji, to każdy się zgodzi, że w takim układzie, jak PKP funkcjonowały, przestaną być potrzebne" - zastrzegł wiceminister transportu.
Pytany - w kontekście możliwej likwidacji - o zobowiązania grupy PKP SA sięgające 4,5 mld zł, w tym m.in. ubiegłoroczne obligacje, Massel zapewnił, że zostaną one spłacone. "Jeżeli osiągniemy sukces w prywatyzacji czy sprzedaży atrakcyjnych nieruchomości kolejowych, może się okazać, że pewne zobowiązania będzie można spłacić dużo, dużo szybciej" - ocenił.
Na pytanie o zarzuty niektórych środowisk pracowniczych i politycznych, że żaden z nowych członków zarządu PKP SA nie jest kolejarzem, wiceminister transportu wskazał, że "w przypadku PKP SA nie jest to najważniejsze, bo PKP SA nie jest już koleją".
"Inna sytuacja jest w przypadku PKP PLK. Tam musi być - i zawsze będzie - zapotrzebowanie na menedżerów, którzy potrafią zarządzać dużymi podmiotami i organizować pracę wewnątrz dużego organizmu, ale muszą być też specjaliści znający zasady eksploatacji, utrzymania kolei. (). W przypadku firmy infrastrukturalnej musi być pewien balans między różnymi kompetencjami, ale PKP SA to inna sytuacja" - podkreślił.
PKP SA to spółka-matka Grupy PKP, zarządza grupą kapitałową i gospodaruje majątkiem kolejowym, czyli np. dworcami. Na koniec 2010 r. w firmie pracowało ok. 3 tys. osób.