kamiloroń napisał/a: |
Wniosek-brak reaktywacji nastawni w Wilkolazie to błąd. |
Arclight napisał/a: |
Wilkołaz ponownie otwierają od dobrych paru lat ( tak jak i elektryfikują tą linię ) |
Arclight napisał/a: |
dobrze chociaż, że peron remontują... |
Arclight napisał/a: |
W rozmowach z decydentami wielokrotnie słyszałem, że Niedrzwica - Kraśnik to "wąskie gardło" - zarówno dla ruchu pasażerskiego jak i towarowego. |
Arclight napisał/a: |
Drugim pomysłem było ponowne otwarcie Leśniczówki ( tyle, że tam było by więcej roboty przy układzie torowym i dlatego pomysł upadł - bo patrząc na odległości to czy w Leśniczówce czy w Wilkołazie, zawsze wychodzi +/- 8 km od jednej i 15 km od drugiej stacji ). |
kamiloroń napisał/a: |
A wracając jeszcze do tematu Wilkolazu bezpieczeństwie a nie o |
Cytat: |
Dodatkowo istnieje możliwość dobudowania drugiego toru na odcinku Niedrzwica - Leśniczówka. Skrajnia na to pozwala. Z opowiadań starszych ludzi wiem, że do lat '70 ub. wieku były tam dwa tory, ale z jakichś przyczyn został tylko jeden |
ibonek napisał/a: |
O tym nie słyszałem, ale nie do końca masz rację. Problemem w Lw jest brak w ogóle torów. |
ibonek napisał/a: |
Sebcio niestety nie. Koszt utrzymania obsady na posterunku jest większy niż automatyki. Niestety... Gros kosztów to wszelkiej maści składki na ZUS, US, wszelkiej maści fundusze. To co pracownik dostaje do ręki, to tak naprawę połowa wszystkich kosztów związanych z jego zatrudnieniem. Przykładowo: dyżurny dostaje 2 tyś co miesiąc na rękę (netto). Do tego trzeba doliczyć podatki składki etc w wysokości ok. 1/3 pensji brutto. w tym wypadku 1 tyś. Do tego pracodawca musi od tej pensji brutto odprowadzić jeszcze składki na ubezpieczenia, fundusze itp rzeczy. To także ok 1/3 pensji brutto. Razem daje to 4 tyś na jednego pracownika. Takich ludzi musiałby pracodawca ( w tym wypadku PLK) zatrudnić co najmniej 4. To daje 16 tyś co miesiąc. Rocznie 192 tys PLN. To sami ludzie. A jeszcze prąd, w zimie ogrzewanie. Koszty są duże tylko na początku, gdy trzeba zabudować automatykę. Później już nie. |
Arclight napisał/a: |
No i w Strzeszkowicach jest podwójny most za przystankiem, ale nie udało mi się ustalić, czy powstał pod dwa tory na raz czy pod jeden z opcją rozbudowy o drugi. |