Tabor - Napiecie w sieci kolejowej suedkreuz - 03-05-2012, 20:32 Temat postu: Napiecie w sieci kolejowej
Witam,
pytanie mam natury czysto technicznej. Dlaczego elektrowozy EP/EU sa dostosowane wylacznie do napiecia krajowego pomimo skladow i tras miedzynarodowych ?. Czy kosztowna i oplacalna bylaby inwestycja uwzgledniajaca dopasowanie/modernizacje do sieci europejskiej przy braku przykladowo eurosprinterow.
-- Borys_q - 03-05-2012, 21:03 Temat postu:
Stosowane rozwiązania, praktycznie wykluczają takie przystosowanie bez głębokiej modernizacji, myślę że wynajęcie niemieckiego czy innego loka ma dużo większy sens. suedkreuz - 03-05-2012, 21:47 Temat postu:
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?! Przyszlosc wymaga zdecydowanych krokow i zapewne na BWE sie nie skonczy. A leasing sprinterow to pewna gwarancja posrednikow i napieta siec.
-- Borys_q - 03-05-2012, 22:02 Temat postu:
Cytat:
....modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie.
W stopniu wystarczającym o pokuszenie się o wielosystemowość zmodernizowano jedną i najprawdopodobniej ostatnią. przewoz - 05-05-2012, 22:10 Temat postu:
Cytat:
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?!
Siódemek, jako kilkudziesięcioletnich w większości juz lokomotyw - lepiej po prostu nie ruszać. Poza tym nie tyle włożenie przekształtników i transformatorów pod inne napięcia (ciężko, bo nie ma gdzie, lokomotywa nie była pod to gotowa) to nie wszystko. Systemy bezpieczeństwa to drugie. A po trzecie... już widzę, jak EBA z dziką radością "dopuszcza" taki twór na swoją sieć