INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Napiecie w sieci kolejowej

suedkreuz - 03-05-2012, 20:32
Temat postu: Napiecie w sieci kolejowej
Witam,
pytanie mam natury czysto technicznej. Dlaczego elektrowozy EP/EU sa dostosowane wylacznie do napiecia krajowego pomimo skladow i tras miedzynarodowych ?. Czy kosztowna i oplacalna bylaby inwestycja uwzgledniajaca dopasowanie/modernizacje do sieci europejskiej przy braku przykladowo eurosprinterow.
--
Borys_q - 03-05-2012, 21:03
Temat postu:
Stosowane rozwiązania, praktycznie wykluczają takie przystosowanie bez głębokiej modernizacji, myślę że wynajęcie niemieckiego czy innego loka ma dużo większy sens.
suedkreuz - 03-05-2012, 21:47
Temat postu:
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?! Przyszlosc wymaga zdecydowanych krokow i zapewne na BWE sie nie skonczy. A leasing sprinterow to pewna gwarancja posrednikow i napieta siec.
--
Borys_q - 03-05-2012, 22:02
Temat postu:
Cytat:
....modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie.


W stopniu wystarczającym o pokuszenie się o wielosystemowość zmodernizowano jedną i najprawdopodobniej ostatnią.
przewoz - 05-05-2012, 22:10
Temat postu:
Cytat:
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?!


Siódemek, jako kilkudziesięcioletnich w większości juz lokomotyw - lepiej po prostu nie ruszać. Poza tym nie tyle włożenie przekształtników i transformatorów pod inne napięcia (ciężko, bo nie ma gdzie, lokomotywa nie była pod to gotowa) to nie wszystko. Systemy bezpieczeństwa to drugie. A po trzecie... już widzę, jak EBA z dziką radością "dopuszcza" taki twór na swoją sieć Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group