Cytat: |
Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć ten absurd? |
Cytat: |
biegnie na pociąg i konduktor uśmiechnięty w d*** za przeproszeniem ma to, że jest tylko jedno okienko i duży ruch , i że np. 7 osób nie miało możliwości kupna biletu, obdarza wszystkich dodatkową opłatą. |
Cytat: |
Zastanawiam się jeszcze nad tym jak wygląda sprawa z biletem regio na całą trasę zakupionym przez internet. |
rumburak napisał/a: |
Natomiast terminale mobilne nie mają funkcjonalności księgowania wpływów na dwa różne konta, stąd bilety z pozoru "identyczne", wystawione przez konduktorów PR, nie są honorowane w pociągach KŚ. Tak samo jest np. przy przejeździe REGIO + Koleje Mazowieckie... |
Cytat: |
bilet zakupiony u konduktora PR (np. z Opola do Trzebnicy na pociąg regio) jest ważny w KD. I jest w jakiś sposób rozliczany. |
Cytat: |
Natomiast terminale mobilne nie mają funkcjonalności księgowania wpływów na dwa różne konta, stąd bilety z pozoru "identyczne", wystawione przez konduktorów PR, nie są honorowane w pociągach KŚ. Tak samo jest np. przy przejeździe REGIO + Koleje Mazowieckie...
|
Cytat: |
(np. z Opola do Trzebnicy na pociąg regio) jest ważny w KD. I jest w jakiś sposób rozliczany. |
mk1992 napisał/a: |
W Gliwicach wsiada pasażer do pociągu KŚ, chce bilet do Krakowa, informuję go, że mogę mu sprzedać tylko do Katowic, ale z adnotacją "Dalej PR", co niesie ze sobą dwie korzyści dla pasażera:
- nie będzie miał naliczonej opłaty za wypisanie biletu |
phenix40 napisał/a: |
Cóż będę musiał dostosować się do "systemu", żeby jak to ładnie ująłeś nie "wylać dziecka z kąpielą"... |
mk1992 napisał/a: |
Powiem Wam szczerze, że jest cholernie ogromny burdel z tymi biletami i sam czasem nie mogę się połapać z niektórymi rzeczami. |
rumburak napisał/a: |
Zastanawiam się obecnie, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem załatwić tę sprawę przez dołożenie obsługi pociągów KŚ do systemu sprzedaży biletów IPR[...]. No ale to większa sprawa jest i wymaga sporo pracy (m.in. kwestia kryptograficznej kompatybilności terminali przy odczycie kodu 2D, z tym jeszcze NIKT się zwycięsko nie zmierzył). |
morpheo napisał/a: |
Nikt się zwycięsko nie zmierzy z dostępem do należącej do PR bazy biletów IPR |
mk1992 napisał/a: |
Po prostu nie mamy możliwości robienia dopłat do biletów wydanych według taryfy PR. Musimy naliczać tak jakby od nowa, czyli w tym wypadku z Częstochowy do Zawiercia. Wychodzi drożej. |
Exsimus napisał/a: |
mi na szkoleniach mówili dwa dni temu, że jeżeli pani jedzie pociągiem PR z Bielska do Gliwic i ma wykupiony bilet tylko do Katowic to mam jej wyrównać tylko kilometry (co jest możliwe z kodu OF:202), a nie wystawiać nowy bilet. |
witja napisał/a: |
Nie mniej jednak to co pisze Exsimus byłoby logiczniejsze, a przede wszystkim korzystniejsze dla pasażera. |
Exsimus napisał/a: |
mk1992, No tóż mi na szkoleniach mówili dwa dni temu, że jeżeli pani jedzie pociągiem PR z Bielska do Gliwic i ma wykupiony bilet tylko do Katowic to mam jej wyrównać tylko kilometry (co jest możliwe z kodu OF:202), a nie wystawiać nowy bilet. |
kond345.. napisał/a: |
W terminalach konduktorskich KM nie ma taryfy PR |
witja napisał/a: |
zrobienie dopłaty z kodu 202, potrącając od pełnej ceny biletu w taryfie osoby wystawiającej bilet ceny zapłaconej u wcześniejszego przewoźnika. |
kond345.. napisał/a: |
Zakresy kilometrowe też mamy inne niż PR, jednak nie ma problemu z przejściami KM--> PR i PR--> KM. |
rumburak napisał/a: |
A czy załogi KŚ w ogóle mają bloczki do ew. wypisania biletów? :-o |
Cytat: |
A jak wygląda przejście KM --> PR? Podróżnemu który zasygnalizuje w pierwszym pociągu taki zamiar, też wypisuje się ręcznie bilet w taryfie REGIO do stacji stycznej? |