INFO KOLEJ - forum kolejowe

Praca i nauka - Licencja maszynisty

Kamill - 20-06-2012, 12:16
Temat postu: Licencja maszynisty
Witam wszystkich na forum (jestem tu nowy tak więc proszę o wyrozumiałość Smile. Moje pytanie dotyczy szkolenia na licencję maszynistów pojazdów trakcyjnych, jako iż jest to dosyć droga inwestycja to czy jest wogóle szansa, że po takim kursie zostanę zatrudniony gdziekolwiek? Oczywiście zdaję sobie sprawę z faktu, że sama licencja jeszcze do niczego nie upoważnia i trzeba popracować sporo czasu u konkretnego przewoźnika. I o to właśnie mi chodzi, czy np.ICC czy PkP Cargo biorą wogóle ludzi po takich kursach pod swoje skrzydła i szkolą ich dalej, czy jest to taki przysłowiowy pic na wodę i tak naprawdę osoba z tzw. ulicy nie ma szans na pracę nawet po takim kursie. Wiem, że parę osób nie związanych wcześniej z koleją przeszło taki kurs i może są tutaj obecni:)?

Z góry dzięki za odpowiedź .
karol22 - 20-06-2012, 14:38
Temat postu:
Jedno jest pewne.
Jeśli masz marzenie zamarzenie podobne do mojego(wł. takie same), aby zostać maszynistą i masz do tego powołanie(tj. czujesz coś do czego, a nie tylko, bo fajny nastawnik jest) to musisz mieć tą licencję. Bez tego nikt cię nie weźmie na szkolenie i egzaminy umożliwiające posiadanie licencji maszynisty już tej co upoważnia do jazdy jakimś rodzajem trakcji.
pic, może i pic, ale bez tego nici.
klimeu44 - 20-06-2012, 17:34
Temat postu:
jeżeli masz licencję to np. IC bierze cię do pracy od zaraz. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że szkolenie na świadectwo, czyli dokument, który pozwala samodzielnie obsługiwać pojazdy kolejowe, to następne 12-13 miesięcy.
Kamill - 20-06-2012, 18:00
Temat postu:
Zdaję sobie sprawę, że trwa to jeszcze sporo czasu. Chodziło mi tylko o to czy wogóle ktoś będzie chciał zatrudnić osobę jedynie (bądź też ' aż', sam nie wiem:) z licencją a nie będzie szukał i tak kogoś z wykształceniem technicznym. Wiem, że przepisy na dzień dzisiejszy na to pozwalają, ale jak to jest w praktyce to pewnie inna bajka dlatego pytam.

P.S. dzieki za odpowiedzi .
Borys_q - 20-06-2012, 18:31
Temat postu:
Polecam taki temat co ma 56 zakładek i jego tytuł wyraźnie wskazuje że traktuje o twoim problemie.

W praktyce wygląda to tak, że jak dobrze pokombinujesz to zrobisz kurs na licencje i świadectwo na koszt pracodawcy, biorą ludzi bez układów i z wykształceniem co najmniej średnim nie koniecznie technicznym, najważniejszą kwestią w tym momencie jest zdanie pani doktor z kolejowej medycyny pracy. Te 8000 pln około co chciałbyś wydać na licencje to sobie zachowaj jakby się okazało, że musisz sobie oczy zrobić może się przydać.
Kamill - 20-06-2012, 19:31
Temat postu:
(Borys_q) Jeśli chodzi o zdrowie to nie mam czym się przejmować, tak myślę, ponieważ obecnie uprawiam zawód, który jest chyba jednym z najbardziej rygorystcznych pod względem warunków zdrowotnych jakie trzeba spełniać( a badania są co roku). Czytałem temat o którym pisałeś, ale tam odpowiedzi na pytanie czy któryś z kursantów znalazł pracę nie ma.

Dzięki za zainteresowanie i rady.
Domio - 21-06-2012, 17:29
Temat postu:
Sam się zastanawiam nad wyrobieniem licencji, jestem ciekaw czy przez urząd pracy można by sfinansować część takiego szkolenia lub otrzymanie dotacji unijnych w ramach kursu, czy ktoś się orientuję w tym głębiej ?
arvent - 22-06-2012, 04:54
Temat postu:
Niektóre urzędy pracy wysyłały na kurs licencji maszynisty, bodaj z gwarancją zatrudnienia u jakieś przewoźnika, że zrobią świadectwo. Jest na forum temat w tej kwestii Razz Co do częściowego finansowania, to nie mam pojęcia.
jubikej - 22-06-2012, 07:19
Temat postu:
Nie prosciej do ic zlozyc papiery? Bedziecie mieli kurs za free i prace zapewniona jak sie sprawdzicie.
Kamill - 22-06-2012, 10:27
Temat postu:
W IC ciężko jest się czegoś dowiedzieć w tej kwestii:) Robili takie kursy pod koniec 2011 jak można poczytać na forum, ale teraz milczą tzn. na pewno potrzebują maszynistów, ale już takich przeszkolonych. Zapewne idzie o koszta, ponieważ wyszkolenie człowieka to sporo kasy a wiadomo jak to u nas na kolei, się nie przelewa. Co do urzędu pracy to w zależności od miasta. Jest możliwość swinansowania takiego kursu w bardziej, że tak powiem, zamożnych placówkach, ale jest jeszcze parę czynników, które trzeba spełnić.
adamr1984 - 22-06-2012, 11:05
Temat postu:
Kamill napisał/a:
ale jest jeszcze parę czynników, które trzeba spełnić.


Przede wszystkim być bezrobotnym bo jak ktoś pracuje tylko chce zmienić miejsce pracy na PKP to leży d... blada jeśli nie ma tych 7-8 koła na kursy :-/
Kamill - 22-06-2012, 11:12
Temat postu:
No tak to przede wszsytkim...
Domio - 22-06-2012, 13:38
Temat postu:
Poczekajmy może Cargo będzie robiło nabór na licencję.
adamr1984 - 22-06-2012, 19:10
Temat postu:
O ile ogłoszą to w taki sposób, że wiedzieć będą wszyscy zainteresowani a nie tylko wybrańcy losu.
Borys_q - 22-06-2012, 21:38
Temat postu:
Cytat:
O ile ogłoszą to w taki sposób, że wiedzieć będą wszyscy zainteresowani a nie tylko wybrańcy losu.


Ostatni nabór wisiał na stronie internetowej i ogłoszenie było dla wszystkich dostępne.
Kamill - 22-06-2012, 22:20
Temat postu:
Tylkko ciekawe czy kogoś z magicznym papierem jakim jest sama licencja by przyjęli .
adamr1984 - 23-06-2012, 08:51
Temat postu:
Kamill napisał/a:
Tylkko ciekawe czy kogoś z magicznym papierem jakim jest sama licencja by przyjęli .

A tym bardziej bez papieru do wyszkolenia ale za to po technikum kolejowym?
Kamill - 23-06-2012, 12:20
Temat postu:
Z tego co można wyczytać tu i tam to takie szkolenie po technikum kolejowym juz u pracodawcy trwa o wiele krócej niz w przypadku licenji (jeżeli nie jest się po technikum).
klimeu44 - 23-06-2012, 17:15
Temat postu:
adamr1984, jeżeli jesteś po technikum kolejowym w spec. mech lub elektr, to radziłbym ci jak najszybciej zgłosić się do jakiegoś zakładu ic lub cargo. Jeszcze można szkolic "drogą" przez pomocnika.
adamr1984 - 23-06-2012, 18:26
Temat postu:
Sęk w tym, że to nie te specjalności. Ja jestem po klasie TT (technik transportu) a to kierunek od strony organizacyjnej (konduktorzy, kierownicy pociągu, dyżurni ruchu itp) a nie stricte technicznej o czym mówisz. Gdybym skończył powyższy kierunek pewnie już dawno pracował bym w Energetyce bo tam akurat dostać się najłatwiej.
Borys_q - 23-06-2012, 21:51
Temat postu:
Cytat:

Kamill napisał/a:
Tylkko ciekawe czy kogoś z magicznym papierem jakim jest sama licencja by przyjęli .

A tym bardziej bez papieru do wyszkolenia ale za to po technikum kolejowym?


Przyjmowali bez licencji bez technikum (średnie nietechniczne wystarczyło) i bez znajomości (niewielu ale są tacy). Myślę że w takim układzie z samą licencją tym bardziej przyjmą.
adamr1984 - 24-06-2012, 09:39
Temat postu:
Czyli jednym słowem mam pecha :-/
klimeu44 - 24-06-2012, 10:49
Temat postu:
wkrótce będą następne przyjęcia
fidzi123 - 24-06-2012, 11:48
Temat postu:
Możesz zrobić przez Urząd Pracy, jak mają jeszcze pieniądze na kursy indywidualne to Ci zorganizują. Musisz mieć tylko zaświadczenie od jakiegoś przewoźnika że po kursie Cię zatrudni, z czym raczej problemów nie ma bo maszynistów jest mało. Ponadto UP finansuje badania, a te kosztują zaledwie 750 zł.
Kamill - 24-06-2012, 17:53
Temat postu:
(klimeu44 ) ale na jakiej zasadzie wiadomo coś ??
Horror - 24-06-2012, 19:39
Temat postu:
@ klimeu44 @ Borys_q : Może off topic ale idealnie byłoby gdybyście powstrzymali się przed jazdą z nazwiskami, myślę że zainteresowana osoba na pewno nie życzyłaby tego sobie. Zwłaszcza kiedy nie wiadomo co autor wiersza miał na myśli cytując nazwisko w niewiadomym kontekście i to z małej litery. Niefajne to jest i już.

EOT
Borys_q - 24-06-2012, 20:40
Temat postu:
Spoko, ja w sumie nie wiem o co mu chodziło.
adamr1984 - 24-06-2012, 20:45
Temat postu:
Skoro wkrótce będą kolejne przyjęcia to niech ktoś to tutaj głośno i wyraźnie napiszę, że przyjmują z określeniem kiedy i gdzie i komu najlepiej składać papiery. Kadrowe moimi cv mogą już ściany tapetować Very Happy
siwiutki91 - 25-06-2012, 06:33
Temat postu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14802&start=0 zobacz w tym temacie masz jasno napisane co gdzie i jak, zapewne i teraz gdy będzie rekrutacja, trzeba śledzić stronę IC czy chociażby te forum.
k7s5a2 - 25-06-2012, 07:14
Temat postu:
Cytat:
trzeba śledzić stronę IC

Od siebie dodam, że warto to robić ponieważ pojawiają się niekiedy ogłoszenia, które są bardzo ciekawe dla osób zainteresowanych transportem kolejowym ale niekoniecznie od strony maszynisty czy kierownika pociągu.
jubikej - 25-06-2012, 11:37
Temat postu:
w lipcu ma pojawic sie ogloszenie w IC, Gdynia bedzie przyjmowac 8 osob, tyle wiem
Kamill - 25-06-2012, 11:39
Temat postu:
Ciekawe czy ktoś z tego naboru,kursu już miał przyjemność usiąść w kabinie na jakiejś trasie (cały czas mam na myśli osoby bez wcześniejszych doświadczeń z koleją ).

[ Dodano: 25-06-2012, 12:42 ]
(jubikej) ale na tych zasadach co pod koniec 2011 czyli razem z kursem na licencję??czy nic Ci nie wiadomo..
arvent - 25-06-2012, 16:23
Temat postu:
Czy ktoś z Was dzwonił ostatnio do PKP IC w sprawie rekrutacji i otrzymał odpowiedź o zbliżających się przyjęciach? Powiedzmy, że szukam konkretnych informacji jeszcze sprzed umieszczenia ogłoszenia na stronie przewoźnika... Bo z plotek, to i ja wiem, że okres wakacyjny, ewentualnie powakacyjny. Macie numer do kadr z południowego? Nie chcę dzwonić gdzieś po naczelnikach i dyspozyturach, prosić się o podanie numeru do kadr. Jak dostanę, to sam przedzwonię. Niestety jestem w służbie mundurowej i mam długi okres wypowiedzenia, muszę szybko ogarniać co się dzieje, jak chcę przejść na kolej i zdążyć z wypowiedzeniem... przynajmniej dobrze rozegrać w planach. Pomożecie? Very Happy
jubikej - 25-06-2012, 18:37
Temat postu:
@Kamil + tak na licencje z kursem tyle ze chyba juz prowadzonym przez IC Gdynia
Borys_q - 25-06-2012, 20:42
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe czy ktoś z tego naboru,kursu już miał przyjemność usiąść w kabinie na jakiejś trasie (cały czas mam na myśli osoby bez wcześniejszych doświadczeń z koleją ).


Zależy o czym mówisz bo jeśli o siedzeniu po lewej, obserwowaniu, zadawaniu mądrych lub głupich pytań i parzeniu kawy, to już wszyscy (może ktoś kawy nie parzył).
Kamill - 25-06-2012, 20:58
Temat postu:
(jubikej) ok dzięki wielkie za informacje.

( Borys_q) o tym o tym mówię...no cóż chyba każdy tak zaczynał...
adamr1984 - 25-06-2012, 21:57
Temat postu:
arvent napisał/a:
Czy ktoś z Was dzwonił ostatnio do PKP IC


Ano właśnie ten numer do kadr IC jest chyba jedną z najbardziej strzeżonych tajemnic XXI wieku.
arvent - 27-06-2012, 13:50
Temat postu:
Czy tylko Gdynia do 10 lipca ma mieć przyjęcia na pomocnika? Są jeszcze ludzie doinformowani? Very Happy
Kamill - 27-06-2012, 15:03
Temat postu:
Do 10???czy od 10?????
arvent - 28-06-2012, 14:26
Temat postu:
To forum, tutaj dużo informacji jest niepewnych.. Od kolegi z północnego doszły mnie słuchy o naborze w IC "do" 10tego lipca. Tylko póki co też nie widzę żadnego info na stronie Intercity...
Czekam na info z południowego.. ale martwi mnie fakt, że PR na śląsku upadają i mogą być ruchy kadrowe do IC, co za tym idzie, południowy naje się maszynistami z PR, a rekrutacja młodych może stanąć ..oby jednak tak nie było Rolling Eyes
Kamill - 28-06-2012, 17:15
Temat postu:
Od samych kadr też jest ciężko się czegoś dowiedzieć.. Możliwe, że trzeba po prostu atakować CV co tydzień i wtedy ktoś zauważy Smile
jubikej - 28-06-2012, 17:18
Temat postu:
w Gdyni ok 150 CV juz lezy i czeka podobno
Kamill - 28-06-2012, 17:51
Temat postu:
No to d..a Śmiech))
klimeu44 - 28-06-2012, 22:13
Temat postu:
w zakładzie północnym IC do 10 lipca jest rekrutacja wewnętrzna na pomocnika.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group