INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Będzie przetarg na przewozy międzynarodowe

Pirat - 22-06-2012, 14:16
Temat postu: Będzie przetarg na przewozy międzynarodowe
Będzie przetarg na przewozy międzynarodowe

Zakończyły się konsultacje społeczne przedstawionego przez ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” zwanego potocznie krajowym planem transportowym. Jedną z głównych części tego dokumentu jest rozdział omawiający zasady organizacji rynku i potencjalne kierunki rozwoju kolejowych pasażerskich przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych.

Minister zapowiada w nim kontynuację umowy z PKP Intercity SA na wykonywanie przewozów międzywojewódzkich. Natomiast w odniesieniu do przewozów międzynarodowych z końcem 2013 r. wygasają dotychczasowe umowy z przewoźnikami (PKP Intercity i Przewozy Regionalne). Umowy te nie będą przedłużane a w 2013 r. „w drodze udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i Rozporządzenia 1370” zostanie wyłoniony przewoźnik lub przewoźnicy, z którymi zostaną zawarte umowy na dalsze świadczenie przewozów międzynarodowych.

Oznacza to, że najpóźniej w drugiej połowie 2013 r. zostanie rozpisany przetarg w tej sprawie. W Planie zapisano też konkretne kwoty, które zostaną przeznaczone z budżetu państwa na dofinansowanie przewozów międzynarodowych. W 2014 r. będzie to 49,7 mln zł. W następnych latach kwota ta będzie systematycznie rosła i w 2020 r. osiągnie poziom 59,33 mln zł.

Do sporządzenia krajowego planu transportowego zobowiązuje ministra właściwego ds. transportu ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. Plan w randze Rozporządzenia powinien być opublikowany jako wiążący do końca sierpnia tego roku.

źródło: Rynek Kolejowy
sabatnik - 22-06-2012, 18:04
Temat postu:
Ciekaw jestem czy to coś poprawi w komunikacji międzynarodowej. Może gdy przewoźnicy zaproponują niższe stawki, odżyją niektóre linie? I jak to będzie zorganizowane? Czy np. będą to pociągi krótkich relacji, czy może gdzieś bardziej z głębi Polski?
sympatyk - 22-06-2012, 19:33
Temat postu:
Kij ma w tym przypadku trochę więcej końców:
1. Z jednej strony długie relacje: Poznań-Frankfurt/O, Wrocław-Pardubice, Wrocław-Trutnov, Wrocław-Goerlitz, Oplole-Bohumin mogą cieszyć.
2. Te krótsze nieco mniej ale lepszy rydz niż nic: Zwardoń-Cadca, Żary-Forst
3. Z drugiej niezrozumiałe jest dla mnie kończenie biegu pociągu (w tym kontekście) nigdzie: Cieszyn, Chałupki.
4. A już bezmózgowiem jest zaprzepaszczanie szansy, którą daje atrakcyjne turystycznie położenie geograficzne. O palmę pierwszeństwa głupoty walczą tu: Łupków-Medzilaborce (dawno temu EKSTRA Rzeszów-Koszyce a teraz nic), Głuchołazy-Mikulowice (nie tak dawno Opole-Ostruzna ale moim zdaniem to za mało, tu widziałbym np. Wrocław-Olomouc), Muszyna-Plavec (tu działo się już chyba wszystko i nic nie przetrwało).
Poza unijne granice pominę bo to trudniejszy temat.
vbb - 06-08-2012, 22:56
Temat postu:
Czyli jest szansa na to, że np. EC Wawel będzie w całości obsługiwał DB?
DarekP - 10-08-2012, 09:53
Temat postu:
Ale po co?
Mają strategiczne partnerstwo z PKP Intercity, każdy obsługuje trasę w swoim kraju, drużyny mają krótsze trasy do obsługi, podobnie lokomotywy. Nie sądzę, aby BD opłaciło się wrzucać na tak długą trasę pod drutem np. ICE TD, dlatego przy rozwiązaniu z lokiem, tak jest prościej.
Sko - 10-08-2012, 11:11
Temat postu:
A kiedy w końcu pociąg do Berlina pojedzie o 6 rano z Poznania? DB mogłaby w tym przypadku podesłać Desiro...
vbb - 19-08-2012, 01:14
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Ale po co?
Mają strategiczne partnerstwo z PKP Intercity, każdy obsługuje trasę w swoim kraju, drużyny mają krótsze trasy do obsługi, podobnie lokomotywy. Nie sądzę, aby BD opłaciło się wrzucać na tak długą trasę pod drutem np. ICE TD, dlatego przy rozwiązaniu z lokiem, tak jest prościej.


Jeżeli była by elektryfikacja do granicy z obu stron. To mogą póścić własny dwusystemowy pociąg (zresztą już kiedyś oprócz loka zdaje się skład w całości był zestawiany z wagonów tego przewoźnika.)

Zresztą nie o skład jako tako chodzi, a obsługę. Jeżeli jest ona realizowana w formie partnerstwa, to produkt jest wynikiem kompromisu/dogadania się dwóch przedsiębiorców. Jeżeli jeden z nich przejmię połączenie/trasę międzynarodową do obsługi w całości. W całości odpowiada za połączenie. Biorąc pod uwagę funkcjonowanie tego samego połączenia po jednej stronie i drugiej, moja subiektywna ocena jest taka jak wyżej.
Pirat - 17-09-2012, 15:31
Temat postu:
Kto zdobędzie połączenia międzynarodowe?

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zamierza zmienić zasady organizowania i dofinansowania przewozów międzynarodowych. Od rozkładu jazdy 2015/16 za granicę pojedziemy pociągami operatora wybranego przez resort w przetargu. Być może zupełnie nowego przewoźnika na naszym rynku.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10008/Kto-zdobedzie-polaczenia-miedzynarodowe.html
sabatnik - 18-09-2012, 17:20
Temat postu:
Czy w grę wchodzą także operatorzy zagraniczni, np. czescy lub niemieccy? Może to by dało jakieś nowe możliwości.
KOLEJWIZJA - 15-12-2012, 13:47
Temat postu:
Polska jest gotowa wesprzeć finansowo regularny ruch kolejowy bez przesiadki po linii Gdynia/Gdańsk - Piła - Gorzów - Kostrzyn - Berlin, oznajmił w rozmowie z telewizją kolejową KOLEJWIZJA odpowiedzialny za sprawy kolejowe podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Andrzej Massel. Rząd polski dalej będzie starać się przekonać stronę niemiecką czynić tak samo.
Propagowaniem wprowadzenia takiego połączenia w ramach rewitalizacji historycznego szlaku tzw. Kolei Wschodniej zajmuje się od sześciu lat Współnota Interesów IGOB - EUIG zrzeszająca miasta, gminy oraz inne organizacje samorządów leżące po tej linii kolejowej w Polsce oraz Niemczech. Dalszą intensyfikacją tej współpracy ma służyć założenie Eurodystryktu TransOderana EUWT. Chcąc wyróżnić stałe społeczne zaangażowanie Współnoty Interesów na rzecz transgranicznej współpracy kolejowej, KOLEJWIZJA przyznała aktywistom dyplom Honorowego Ambasadora Polskiego Kolejnictwa roku 2012.

Treść dyplomu oraz linki do wywiadu z wicemin. A. Masselem pod
http://kolejwizja.pl/Kolejwizja_Informacja_Prasowa[14-12-2012].pdf

Tam znajdują się również informacje dot. planu przewozowego oraz międzynarodowych przetargów.
Victoria - 04-06-2013, 16:50
Temat postu:
Za rok przetarg na przewozy międzynarodowe

W połowie przyszłego roku Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zamierza ogłosić przetarg na świadczenie usług kolejowych przewozów międzynarodowych na obszarze Polski w okresie od 13 grudnia 2015 do 13 grudnia 2025 r.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14287/Za-rok-przetarg-na-przewozy-miedzynarodowe.html
sympatyk - 17-06-2014, 18:38
Temat postu:
Rewolucja na torach. Będzie przetarg na przewozy międzynarodowe.

Rewolucyjna zmiana podejścia rządu do przewozów kolejowych. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ma przygotować przetarg na międzynarodowe przewozy kolejowe od przyszłego roku. Umowa potrwa aż 10 lat.
Rada Ministrów przygotowuje uchwałę w sprawie finansowania międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych w latach 2015-2025. Informację o projekcie można znaleźć w rządowym Biuletynie Informacji Publicznej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52790/rewolucja_na_torach_bedzie_przetarg_na_przewozy_miedzynarodowe.html
Pirat - 17-06-2014, 18:42
Temat postu:
Konkurencja wjedzie na tory? Szykuje się kolejowy przetarg dekady

Resort infrastruktury przygotowuje postępowanie na wybór przewoźnika, który będzie woził pasażerów za granicę. Na torach może pojawić się konkurencja dla naszych kolejarzy - informuje wtorkowy "Puls Biznesu".

Komisja Europejska dąży do liberalizacji rynku usług kolejowych, ale rządy państw członkowskich zazwyczaj starają się chronić rodzimych przewoźników.

Niewykluczone jednak, że wkrótce konkurencja zagości w polskich przewozach międzynarodowych.

Więcej na tvn24bis.pl
sympatyk - 17-06-2014, 19:00
Temat postu:
Lamczyk: W przetargu międzynarodowym nie można dopuścić do dumpingu.

– PKP Intercity ma szansę zwyciężyć w przetargu na przewozy międzynarodowe. Ale pojawienie się silnego zagranicznego konkurenta jest niewykluczone – ocenia w rozmowie z „RK” Stanisław Lamczyk, poseł PO, członek sejmowej Komisji Infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52793/lamczyk_w_przetargu_miedzynarodowym_nie_mozna_dopuscic_do_dumpingu.html
Arek - 18-06-2014, 12:18
Temat postu:
Przetarg na przewozy próbą wsparcia PKP IC?

– Wyasygnowanie w budżecie nowych środków na nową wieloletnią umowę o świadczenie usług publicznych w transporcie kolejowym może być próbą szukania przez rząd wsparcia finansowego dla PKP Intercity – mówi Krzysztof Tchórzewski, poseł PiS, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52803/przetarg_na_przewozy_proba_wsparcia_pkp_ic.html
sympatyk - 20-06-2014, 23:02
Temat postu:
Liberadzki: Dużo znaków zapytania w sprawie międzynarodowego przetargu.

– Zasadniczym jest pytanie, czy dotowanie przewozów ma następować tylko na obszarze Polski – komentuje europoseł SLD Bogusław Liberadzki doniesienia o przygotowywanym przez rząd urynkowieniu międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/52820/liberadzki_duzo_znakow_zapytania_w_sprawie_miedzynarodowego_przetargu.html
Beatrycze - 26-06-2014, 14:24
Temat postu:
Czy Przewozy Regionalne będą zainteresowane wzięciem udziału w przetargu na kolejowe przewozy międzynarodowe, do którego szykuje się rząd? Tak, ale w zakresie, który dotyczyć będzie obecnej działalności PR.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/52899/pr_beda_czesciowo_zainteresowane_przetargiem_miedzynarodowym.html
sympatyk - 01-07-2014, 23:51
Temat postu:
Arriva: Jesteśmy zainteresowani przetargiem międzynarodowym.

Joanna Parzniewska, rzeczniczka Arrivy RP, poinformowała „Rynek Kolejowy”, że spółka jest potencjalnie zainteresowana przystąpieniem do przetargu na przewozy międzynarodowe. Zwróciła jednocześnie uwagę, iż zasadnym byłoby ogłoszenie przetargu z dużym wyprzedzeniem, tak aby potencjalni kontrahenci mogli się do niego dobrze przygotować. Dlatego też zastrzegła, że w związku z tym, iż nie znamy jeszcze szczegółów przetargu, trudno na tym etapie o wiążące deklaracje.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/52976/arriva_jestesmy_zainteresowani_przetargiem_miedzynarodowym.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group