PKP Intercity - Pociąg rekordzista Rafaello1973 - 23-06-2012, 11:53 Temat postu: Pociąg rekordzista
Wśród wszystkich pociągów uruchomionych do tej pory dla kibiców w ramach Euro2012, najdłuższy był ten, który ruszył z Poznania do Warszawy. Jechali nim kibice po meczu Włochy - Irlandia, a konkretnie 600kibicow
Rekord padł 18 czerwca i należy do pociągu TLK Szczecinianin. Skład liczył 17 wagonów. Średnia długość jednego wagonu kolejowego to 25 metrów, lokomotywy – 20 metrów, łatwo więc obliczyć, że Szczecinianin liczył sobie aż 445 metrów!
Ten niemal półkilometrowy kolos, który wiózł kibiców z Poznania do Warszawy, pomieścił prawie tysiąc fanów piłki nożnej. Ponad połowę z nich stanowili Irlandczycy w sumie 600kibicow , żegnający się z mistrzostwami po porażce ich drużyny z Włochami.
Hehe jestem tylko ciekawa jaka lokomotywa ciągnęła to ustrojstwo czy siódemka czy może jednak wyjątkowo byk, z drugiej strony E20 nie jest linią górską więc na płaskim terenie siódemka powinna dać rade 17 wagonom. twardypt91 - 23-06-2012, 17:30 Temat postu:
Ile waży jeden wagon? Siódemka teoretycznie pociągnie 2000 ton z tego co mi wiadomo. siwiutki91 - 23-06-2012, 17:31 Temat postu:
standardowa dwójka chyba 46t a próżna 42t. Rzeszowianin - 23-06-2012, 17:44 Temat postu:
15 dwojek wypelnionych to 690 ton wiec caly sklad pewnie ten 1000 ton wazyl wiec siodemka dalaby rade . Dziwne (tak glosno mysle) ze np jak w PL pojawia sie Orient Expres ciagnie ten sklad byk ew jamnik dyżurny - 23-06-2012, 19:47 Temat postu:
Też mi wyczyn.. Ostatnio po jakimś meczu do Przemyślaka też dołączyli we Wrocławiu wagony, do tego stanu że skład liczył również 17 wagonów.. I jakoś wtedy nikt sukcesem się nie chwalił. kolejfan - 23-06-2012, 21:20 Temat postu:
Ale tu nikt sie nie chwali:P Fajnie, że są podawane takie ciekawostki.
Mnie zastanawia to, czy taki pociąg mieścił się na peronach. kubanowy - 23-06-2012, 21:54 Temat postu:
Generalnie maksymalna długość peronu na PKP wynosi 16 wagonów 25-metrowych, czyli 400 metrów. Z tego wynika, że pociąg nie mieścił się na peronach. Czasem stosuje się dłuższe perony, ale to chyba głównie dla dwóch pociągów odjeżdżających z tego samego toru (peronu). Borys_q - 23-06-2012, 22:14 Temat postu:
A za starych czasów to były normalne składy, podobno 20 wagonów się zdarzało. Anonymous - 23-06-2012, 23:08 Temat postu:
W rozkładzie 2006/2007 nocny sezonowiec z Katowic do Łeby i Helu najwięcej ile widziałem w Bytomiu to 18 wagonów, 16 natomiast to był standard. Bartek1981 - 24-06-2012, 07:25 Temat postu:
Bodajże w rozkładzie 2007/2008 "Ustronie" Kołobrzeg - Kraków -Kołobrzeg standardowo kursował na 15 wagonach. Teraz jest to max 9. Sławko - 24-06-2012, 10:28 Temat postu:
Cytat:
Ile waży jeden wagon? Siódemka teoretycznie pociągnie 2000 ton z tego co mi wiadomo.
Tylko podaj z jaką prędkością. Ja nie wiesz to 70km/h Exsimus - 24-06-2012, 10:46 Temat postu:
W ubiegłych rozkładach były też bardzo długie pociągi, przykład:
Gdynia - Krynica/Zagórz/Zakopane z wagonami Olsztyn - Zakopane
B-B-A-B-B/B-A-B/B-B-A-B-B-B/B-B
itp, itd Rafaello1973 - 25-06-2012, 09:05 Temat postu:
Swego czasu Szczecinian mający relacje Terespol - Warszawa - Poznań - Szczecin ,ciągnął też wagony do Zielonej Góry ,a potem gdy zamiast wagonów do ZG pojawiły się w relacji Szczecin - Lublin razem z wagonami do Lublina( bo część podlaską wycięto) ciągnął wtedy standardowo od 13 do15 pudełek , przy czym trzy ostatnie wagony były to sypialki ze Szczecina do Moskwy , Kijowa i Sankt Petersburga .
Swego czasu o ile dobrze pamiętam nie tak dawno Karkonosze miały po 16 wagonów .wiem ze był nawet gdzieś wątek o kłopotem z rozpędzeniem składu na jakimś terenie ,że lok nie dawał rady.
Jeśli chodzi o stację Września ,na której zatrzymuje się " Szczecinianin" tam przy peronie 2 chyba więcej jak 12 może 13 wagonów się nie zmieści .Pierwszy peron jest nieco krótszy. pospieszny - 25-06-2012, 16:30 Temat postu:
Do określenia brutta pociągu w sł. r.j. przyjmuje się 50t/wagon.
Dłogość peronów oczywiście ma największe poza kosztem dostępu do infrastruktury dla wielkości zestawień w uruchamianych połączeniach. Rafaello1973 - 25-06-2012, 20:20 Temat postu:
Dla uzupełnienia informacji trzymając c się danych PLKi długość peronów pierwszego i drugiego na stacji Września wynosi 325 metrów, zaś tego krótkiego oznaczonego nr 3 i nieużywanego tuż przy samym dworcu wynosi tylko 89metrów. Henryk - 27-06-2012, 12:14 Temat postu:
Cytat:
Skład liczył 17 wagonów.
No tak, a na TLK Warszawa-Łódź 12 czy 13 już nie można dorzucić? atakan - 27-06-2012, 12:51 Temat postu:
W sobotę 23 czerwca TLK Ustronie widziany na zachodnim liczył 16 pudełek .Oprócz podstawowego zestawienia czyli 9 wagonów były jeszcze 3 wagony kuszetkowe z kartką 2 klasa i 4 zdeklasowanie czerwone jedynki. wafel - 27-08-2012, 11:13 Temat postu:
Lipiec 1997 rok.Powódź Stulecia.Wrocław Główny .Pociąg złożony z 23 pudeł.Na czele EU07.Dała radę.
Pociąg złożony z dwóch relacji:Szklarska Poręba-Kudowa Zdrój-Gdynia.Plus wagony które nie miały szans na wydostanie się w czasie wielkiej wody.
Jeszcze parę lat temu:ŚWIATOWID,PRZEMYŚLANIN,SZCZECINIANIN-10 pudeł to była norma.Dziś totalne dno! Rafaello1973 - 27-09-2012, 21:32 Temat postu:
wafel kilka lat temu to norma na Szczecinianinie wynosiła 12- czasem 14 lub15 pudełek Viljar - 28-09-2012, 10:34 Temat postu:
Pamiętam, jak w latach mniej więcej 1998-2004 roku obecne "Ustronie" (Kraków Pł.-Kołobrzeg) jeździł regularnie z 14-15 wagonami. A właśnie w sierpniu 2004 widziałem go w rekordowym zestawieniu: 16 wagonów "kursowych" i 4 kolonijne. Pamiętam też, że miał wtedy wagon pocztowy sympatyk - 19-03-2014, 22:51 Temat postu:
Tylko niecałych 10 kilometrów braknie nowemu rekordziście by dorównać w ilości pokonanych kilometrów TLK "Ustronie". Z połączenia "Pogorii" i "Albatrosa" od czerwca br kursować ma nowy pociąg TLK z Bielska Białej do Szczecina przez Katowice, Łódź i Trójmiasto. Skądś wie o tym jeden z użytkowników forum i podzielił się tą radosną nowiną na innym wątku:
Trasę blisko 1070 km pociąg pokona w czasie podobnym do tego jaki potrzebuje samolot by przelecieć np z Nowego Jorku nad całymi Stanami Zjednoczonymi i Oceanem Spokojnym do Hongkongu w Azji.
Bilet kolejowy na ten pociąg na szczęście będzie tańszy od lotniczego. Może przybędzie mu w związku z tym nowych pasażerów?..
Z drugiego więc na trzecie miejsce spadnie prawdopodobnie TLK "Pojezierze" pokonując przez cały dzień jedynie 970 kilometrów.
Lekki "russland" robi się pomału... jubikej - 20-03-2014, 11:02 Temat postu:
Chciałbym zobaczyć najpierw rozkład, dopiero później uwierzę sympatyk - 14-07-2014, 15:15 Temat postu:
Wagon filmowy PKP Intercity już kursuje.
W każdy wakacyjny weekend podróż pociągiem TLK Monciak umilą seanse filmowe. Wystartował wagon filmowy Orange Kino Letnie. Mobilną salę kinową przygotowało PKP Intercity, we współpracy z Outdoor Cinema i PTK Centertel.
W klimatyzowanym Wagonie Filmowym zamontowano dwa ekrany plazmowe o przekątnej 37 cali, 16 głośników i ponad 60 wygodnych foteli. Pasażerom zapewniono więc komfortowe warunki oglądania filmów. Warto dodać, że w Wagonie Filmowym nie obowiązuje rezerwacja miejsc. Biletem wstępu na wszystkie pokazy jest ważny bilet na przejazd pociągiem TLK Monciak.
Orange Kino Letnie 2014 to największy wakacyjny festiwal filmowy. Codziennie na olbrzymich, pneumatycznych ekranach, na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach (Górna Rówień Krupowa) wyświetlane są hity filmowe ostatnich lat oraz klasyka światowego kina. Filmowy "rozkład jazdy" podzielony został na różnorodne dni tematyczne. Więcej szczegółów na stronie: www.orangekinoletnie.wp.pl.