Cytat: |
IR Bryza |
Cytat: |
Co do zaplanowania Regio+ Szczecin - Koszalin przypomne że jeszcze 5-6 lat temu kursował pospieszny REGA i INA na ED72 |
Rafał napisał/a: |
Swojego czasu składałem propozycje w odpowiednim temacie na tym forum IRa łączącego Szczecin z Trójmiastem. To dziwne, że linia magistralna nie jest w ogóle brana pod uwagę przy siatce IR, zwłaszcza że PR Szczecin ma kilka nadających się do tego ED72 (nadających = wygodniejszych i pojemniejszych niż EN57). |
Rafał napisał/a: |
Upchnąć dałoby się. Widzę conajmniej kilka dziur, gdzie mógłby pojechać jeden-dwa IRy. Od kilku lat oferta połączeń dalekobieżnych na 202 ogranicza się do 4 par TLK (Szczecin <-> Trójmiasto/Olsztyn/Białystok), nie liczę tych, które zbaczają po drodze na 404, 402. |
Rafał napisał/a: |
Ale tutaj winne są źle ułożone mijanki. Zbyt duże zapasy czasowe, zbyt długie oczekiwanie na stacji, gdy można byłoby dojechać do następnej, etc. |
Cytat: |
Powiedz to panom z PLK-i, którzy ustalili takie kretyńskie zasady krzyżowania pociągów (np. przyjazd pierwszego pociągu minimum 5 minut przed tym z naprzeciwka, odjazd nie wcześniej niż 2 minuty po odjeździe tego drugiego) |
Droznik napisał/a: |
@Rafał i @Stoker
Jak widać liczba pociagów osobowych wzrosła w ciągu 10 lat pospieszne zostały na tym samym poziomie a czas jazdy zmalały. Jesto to odcinek Koszalin - Białogard z jedną stacją Nosówko. Chyba to jest jeden z najdłuższych odcinków 24 km (14-10). |
Droznik napisał/a: |
Dziękuje weźmiemy wasze propozycje pod uwagę i następnym razem zrobimy mijanki wyliczone do 30 sekund. Tylko od teraz wasze pociągi będą wiecznie spóźnione, a gdy przyjadą planowo (to jest nie realne w waszym przypadku) ulegną wypadkowi bo 2 MK stwierdza że za duże rezerwy porobili i trzeba było zmniejszyć czasy kosztem bezpieczeństwa. Polecam przestudiować książki prof. Nowosielskiego i nie tylko jego o projektowaniu i konstruowaniu rozkładów jazdy dla pociągów. Wtedy zobaczycie ile czynników wchodzi na te wasze 5 min przed i 2 min |
Stoker napisał/a: |
Po cholerę wydajemy miliardy na najnowsze komputerowe urządzenia SRK (najdroższy składnik infrastruktury, który jednocześnie w żaden sposób nie poprawia efektywności prowadzenia ruchu pod względem czasowym), skoro Ty i Tobie podobni, dalej twierdzicie że 7 minut na krzyżowanie to absolutne minimum!? To może lepiej było pozostać przy semaforach kształtowych i mechanicznych usrk - wtedy przynajmniej te 7 minut byłyby na coś treściwego wykorzystane. |
Cytat: |
Bardzo ciekawa statystyka (lubię to) |
Cytat: |
Po cholerę wydajemy miliardy na najnowsze komputerowe urządzenia SRK (najdroższy składnik infrastruktury, który jednocześnie w żaden sposób nie poprawia efektywności prowadzenia ruchu pod względem czasowym), |
Cytat: |
skoro Ty i Tobie podobni, dalej twierdzicie że 7 minut na krzyżowanie to absolutne minimum!? To może lepiej było pozostać przy semaforach kształtowych i mechanicznych usrk - wtedy przynajmniej te 7 minut byłyby na coś treściwego wykorzystane. |
wojtekbrd napisał/a: |
Piszę w sprawie pociągu 87430 Koszalin- Poznań oraz odwrotnej relacji.
Pociągi te mają b. dobrą frekwencję i myślę , że warto aby zostały na stałe. Chodzi de facto tylko o odcinek Piła- Koszalin, ponieważ poza sezonem o tych samych godzinach jadą regio Poznań-Piła( na sezon zostały wydłużone do Koszalina) Pociąg do Poznania na pewno będzie rentowny , 3 miasta Koszalin, Białogard i Szczecinek zapewnią wystarczającą ilość ludzi, wystarczy spojrzeć na połączenia Kołobrzeg 14:35- Poznań i Koszalin 17:15- Poznań, które zawsze mają obłożenie. Owszem w starym rozkładzie był pociąg Kołobrzeg 11:23- Szczecinek 13:40,jednak to połączenie mijało się z celem bowiem tylko Białogard z Kołobrzegiem są powiązane gospodarczo oraz " uczniowsko" W efekcie na odcinku Białogard- Szczecinek skład jechał pusty i nie dziwota, że poszedł pod nóż. Przekonany jestem , że całoroczne kursy w/w pociągów są słuszne i zapełnią ogromną lukę czasową jaka powstała przez zlikwidowanie w/w połączenia. Jak myślicie warto pisać listy do PR?? |