INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Marek Nitkowski w Kolejach Wielkopolskich

pospieszny - 11-07-2012, 11:55
Temat postu: Marek Nitkowski w Kolejach Wielkopolskich
Zarząd regionalnego przewoźnika powiększył się o nowego członka. Został nim Marek Nitkowski, menedżer z doświadczeniem zdobytym w Przewozach Regionalnych, PKP Intercity a ostatnio w DB Schenker Rail Polska.
O nowym członku zarządu poinformował nas Marian Duszyński, przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Wielkopolskie.
Marek Nitkowski pracuje w KW od 1 lipca. Został zatrudniony w związku z rozwojem spółki: przyjęcie pierwszych pojazdów elektrycznych typu ELF, rozszerzenie działań przewozowych na liniach zelektryfikowanych Poznań – Konin – Kłodawa lub Kutno oraz Poznań – Zbąszynek z możliwością dojazdu do Zielonej Góry.
Nowy członek zarządu KW ma 52 lata. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, podyplomowych studiów menedżerskich na Poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym, a także zarządzania spółkami kapitałowymi w transporcie oraz zarządzania zasobami ludzkimi na Politechnice Warszawskiej. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie MBA uznane przez Iae aix-en-Provence Graduate School of Management.
Z koleją związany od 1980 r. W 1998 roku rozpoczął pracę w Wielkopolskim Zakładzie PKP Przewozów Regionalnych jako zastępca dyrektora. W 2002 r. przyjął propozycje pracy w centrali spółki PKP Przewozy Regionalne a później w PKP Intercity jako dyrektor Biura Marketingu.
Następnie od 2005 roku był członkiem zarządu i dyrektorem handlowym w PKP Przewozy Regionalne, gdzie w imieniu spółki rozpoczął współpracę przewoźnika kolejowego z samorządami województw. Po 2007 roku jako członek zarządu - Dyrektor Handlowy w PKP Intercity realizował m.in. międzynarodowe kolejowe projekty komunikacyjne.

Od maja do listopada 2011 r. Marek Nitkowski był członkiem zarządu ds. sprzedaży w jednostce biznesowej Cargo DB Schenker Rail Polska. Według komunikatu spółki, Nitkowski sam złożył rezygnację ze stanowiska.


źródło: Kurier Kolejowy
Haffuferbahn - 11-07-2012, 19:46
Temat postu:
ktoś mógłby coś więcej o tym panu powiedzieć???
l'osservatore - 11-07-2012, 19:48
Temat postu:
Przecież pospieszny powiedział o tym panu niemal wszystko.
No cóż, facet potrafi ustawić się w życiu.
Ralny - 11-07-2012, 20:00
Temat postu:
Inwazja betonu PKP na spółki samorządowe trwa. Na nieszczęście pasażerów! Twisted Evil
Arek - 11-07-2012, 20:07
Temat postu:
Haffuferbahn napisał/a:
ktoś mógłby coś więcej o tym panu powiedzieć???

Informacje z grudnia 2006 roku:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=12291#12291
fury - 11-07-2012, 21:15
Temat postu:
W przytoczonym przez Arka poscie Krycha napisała:
Cytat:
Zwracam uwagę na to skąd "wywodzi" się Nitkowski - z Wielkopolski. Otóż przeważająca część kadry kierowniczej w PKP PR (zarówno w Centrali jak i w terenie na stołkach dyrektorów w zakładach PR) to właśnie Wielkopolanie. Jest to jeszcze "spadek" po A. Wciórce z Poznania, który do ubiegłego roku pełnił funkcję wiceprezesa PKP PR - dyrektora ds. pracowniczych. To właśnie Wciórka poupychał na wszystkie możliwe stołki w PKP PR swoich kolesi z Wielkopolski.
To było tak. W wyniku restrukturyzacja Przedsiębiorstwa Państwowego "Polskie Koleje Państwowe" w roku 1998, która polegała na przejściu z zarządzania obszarowego (8 dyrekcji okręgowych) na sektorowy (przygotowanie do komercjalizacji), utworzono sektor przewozów pasażerskich, którym zarządzała Dyrekcja Przewozów Pasażerskich. Składał się on - zacytuję ówczesnego sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej Krzysztofa Tchórzewskiego - z:
Cytat:
- 16 zakładów przewozów pasażerskich (po jednym w każdym województwie),

- 3 zakłady aglomeracyjnych przewozów pasażerskich (Gdańsk, Katowice, Warszawa z włączeniem Zakładu Warszawskiej Kolei Dojazdowej),

- 1 zakład kwalifikowanych przewozów pasażerskich
Pierwotnym zamiarem reformatorów było umieszczenie Dyrekcji Przewozów Pasażerskich w Poznaniu. Chodziło o to, by kadrę wszystkich okręgów i zasiedziałe przez nią w centrach miast nieruchomości jakoś sprawiedliwie wykorzystać (obdzielić). W ten to sposób sektorem trakcji i wagonów zawładnęli krakowianie, a nieruchomościami i sprawami socjalnymi gdańszczanie, przewozami towarowymi Ślązacy, informatyka i telekomunikacja trafiła do Lublina, pamięć mnie zawodzi, czym miał zawładnąć Wrocław i Szczecin. To była pierwotna koncepcja i pod nią dobierano kadry. Stanęło jednak na tym, że wszystko ma zostać w Warszawie, bo krótsza stąd droga do dyrektora generalnego PKP, a później prezesa. Więc poznaniacy codziennie dojeżdżali do stolicy. Nie wszyscy, ci najważniejsi dostali kwatery służbowe. I jeszcze coś. Krycha w tamtym poscie napisała:
Cytat:
Wróble tu i ówdzie ćwierkają, że era Nitkowskiego dobiega już końca...
Nie sprawdziło się. Nitkowski znalazł swoje miejsce w Wielkopolsce.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group