Infrastruktura - Nowy system łączności kolejowej między Wałczem i Ulikowem xMICHCIOx - 08-08-2012, 05:56 Temat postu: Nowy system łączności kolejowej między Wałczem i Ulikowem
Nowy system zapewni bezpośrednią, ciągłą i pewną łączność między posterunkami ruchu i pociągami oraz umożliwi wprowadzenie nowoczesnego systemu sterowania ruchem kolejowym.
Dotychczasowy system łączności przewodowej i radiowej na odcinku Kalisz Pom. – Ulikowo był przestarzały, natomiast na nieczynnym odcinku między Wałczem i Kaliszem Pom. w ogóle nie istniał. Dla bezpiecznego i nieograniczonego prowadzenia ruchu kolejowego niezbędne było przywrócenie łączności.
Na potrzeby łączności przewodowej między Ulikowem i Wałczem ułożono światłowód, który połączył centralki systemu łączności kolejowej (SLK) w nastawniach dysponujących w Ulikowie, Kaliszu Pomorskim i Wałczu, które współpracują z modułami w Tucznie Krajeńskim, Prostyni, Reczu Pomorskim i Tarnowie Pomorskim. Centralki wyposażone są dodatkowo w automatyczne urządzenia megafonowe.
Na potrzeby łączności radiowej zostały zabudowane urządzenia radiowe i postawione nowe (lub zmodernizowane dotychczasowe) maszty antenowe. System łączności radiowej będzie pracować na kanałach radiotelefonicznych sieci PKP: pociągowej i ratunkowej oraz drogowej i utrzymania. System zapewni ciągłą i dwukierunkową łączność radiową pomiędzy wszystkimi dyżurnymi ruchu oraz z użytkownikami stacji ruchomych na pojazdach kolejowych.
Zadanie realizowane było przez firmy: PNI Sp. z o.o., KZŁ Bydgoszcz, PYRYLANDIA Sp. z o.o. Profesjonalne Systemy Radiokomunikacyjne.
Wartość zadania – 5 340 800,00 PLN (środki własne PKP PLK S.A.)
Trwają prace przy budowie urządzeń zdalnego sterowania ruchem z nastawni w Kaliszu Pomorskim. Do końca sierpnia 2012 roku powstanie tu Centrum Zdalnego Prowadzenia Ruchu odpowiedzialne za organizację i kierowanie ruchem miedzy Kaliszem Pomorskim i Ulikowem, połączone z urządzeniami komputerowymi zabudowanymi w Prostyni, Reczu Pomorskim i Tarnowie Pomorskim . W Centrum można będzie monitorować bieg pociągów oraz stan urządzeń na poszczególnych posterunkach ruchu i na przejazdach kolejowych. Przejazdy kolejowe dodatkowo będą wyposażone w kamery telewizji przemysłowej w celu rejestracji zdarzeń na przejazdach.
Realizacja zadania pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, likwidację ograniczeń prędkości i usprawnienie prowadzenia ruchu pociągów.
Zadanie realizuje konsorcjum firm: Zakład Produkcyjno-Handlowo-Usługowy „ATE” Sp. z o.o. i Scheidt&Bachmann Polska Sp. z o.o.
Wartość zadania – 16 999 203,00 PLN (środki własne PKP PLK S.A.)