INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Projekt RJ 2012/2013 w Lubelskiem

tellchar - 13-08-2012, 12:16
Temat postu: Projekt RJ 2012/2013 w Lubelskiem
Lubelskie: Nowe połączenia Regio w rozkładzie 2012/2013

„Rynek Kolejowy” uzyskał informacje o niektórych założeniach rozkładu jazdy pociągów Regio organizowanych przez Marszałka Województwa Lubelskiego. W edycji 2012/2013 zakłada się uruchomienie regularnych połączeń ze stacji Lublin do Lubartowa i do portu lotniczego w Świdniku. Utrzymane zostaną połączenia sezonowe na Roztoczu, natomiast nie przewiduje się takich pociągów relacji Chełm - Włodawa. Znikną także pociągi Lublin – Rzeszów.

Zgodnie założeniami projektowanego rozkładu jazdy pociągów Regio w przyszłej edycji rozkładu jazdy pociągów pojawią się nowe połączenia na Lubelszczyźnie.

- Organizator przewozów przewiduje uruchomienie regularnych połączeń kolejowych na trasie Lublin - Lubartów oraz Lublin - Port Lotniczy w Świdniku – informuje „Rynek Kolejowy” Beata Górka, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego.

Podobnie jak w tym roku będzie przedstawiała się oferta na odcinku Zawada - Bełżec – granica województwa podkarpackiego. Utrzymane będą tzw. „rogale” - połączenia poprowadzone zelektryfikowanymi liniami Lubelszczyzny.

- Analogicznie do obecnie obowiązującej oferty przewozowej, utrzymane zostaną tzw. „długie relacje” na trasie Terespol - Łuków - Dęblin - Lublin -Chełm – Dorohusk, w zakresie wynikającym z obiegowania taboru. Ponadto pasażerowie chcący podróżować w dłuższych relacjach mają możliwość korzystania z połączeń przesiadkowych na stacjach węzłowych – wyjaśnia Beata Górka.

Wyłącznie z przesiadką będzie można dojechać z Lublina do Rzeszowa. Jak wyjaśnia rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego, że wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy edycji 2012/2013 relacja ta będzie podzielona na dwie odrębne – Lublin – Stalowa Wola Rozwadów i Stalowa Wola Rozwadów – Rzeszów.

- Podział relacji nastąpił na wniosek organizatora przewozów na terenie woj. podkarpackiego – podaje przedstawicielka UMWL. Organizator przewozów zastrzega, że w przyszłym roku nie będzie organizował pociągów osobowych na linii 81.

- Nie przewiduje się uruchomienia pociągów w relacji Chełm - Włodawa, które w soboty i niedziele od 11 sierpnia do 7 października 2012 r. kursują jako połączenia okazjonalne według indywidualnych rozkładów jazdy, w związku z wystąpieniem niewielkich oszczędności pracy eksploatacyjnej w stosunku do zaplanowanego limitu pociągokilometrów w rozkładzie jazdy edycji 2011/2012 – wyjaśnia Beata Górka.

źródło: Rynek Kolejowy
endrju - 13-08-2012, 12:31
Temat postu:
Trzeba dorzucić jeszcze dwie planowane TLK z Rzeszowa przez Lublin i Warszawę dalej w Polskę (jeden z tego co pamiętam ma jechać do Gdyni). Tylko pytanie - czy będą to dodatkowe 2 TLK w rel. Lublin-Warszawa, czy jednak jakieś dotychczasowe TLK z Lublina zostaną wyrzucone?
tellchar - 13-08-2012, 13:57
Temat postu:
Za starych dobrych czasów "rzeszowskie" TLK jeździły do Wawy lub do Bydgoszczy, wiec pewnie któraś z tych... np. Wieniawski (obecnie 10:25 z Lublina) i Bydgoszczanin (obecnie 16:25 z Lublina)
ewentualnie też Łokietek/Posejdon (19:20 z Lublina)
MK_PŁASZÓW - 13-08-2012, 14:07
Temat postu:
Z powodu moderny E30 napewno jakieś pociągi pojadą z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Warszawy przez Stalową Wolę, tylko teraz jest pytanie czy przez Sandomierz (linia pod drutem), czy przez Lublin, linia bez druta, ale za to szansa na wyższe potoki podróżnych.
lubelak195 - 13-08-2012, 18:08
Temat postu:
czyli nie będzie reaktywacji do Parczewa, a tylko do Lubartowa? No tak kłaniają sie braki taborowe, które już teraz dają sie we znaki.
_kamil_ - 15-08-2012, 15:36
Temat postu:
Przeciek, przyszłego rozkładu, z kategorii zasłyszane, niepotwierdzone - otóż od grudnia "stodoły" w pociągu "Kiev Express" stodoły mają być zastąpione wagonami sypialnymi takimi jak w pociągu "Kasztan".
Gdyby to okazała się prawdą - byłaby to znakomita wiadomość z perspektywy połączeń dalekobieżnych Chełma. Pociąg nie tylko wróciłby na linię średnicową ale również czas jego przejazdu znacznie by się skrócił i byłby porównywalny z krajowymi TLK-ami. Smile
endrju - 15-08-2012, 19:59
Temat postu:
To by była świetna wiadomość. Nie wiem jakie dokładnie to źródło, ale z doświadczenia wiem, że Twoje przecieki często się sprawdzają Very Happy

Wtedy to całkowicie inaczej możemy spojrzeć na kwestię 'Kiev-Express'. Główne problemy czyli wydłużony czas przejazdu i brak postojów na przystankach warszawskiej średnicy zostaną rozwiązane. Przy odjeździe ok. pół godziny później to połączenie ma wreszcie szansę na sukces.

Tak przy okazji się zastanawiam, co stałoby na przeszkodzie aby dać wagony w komunikacji krajowej do Kasztana? IC prawie nic by to nie kosztowało, a i Chełm i Lublin dostałby bezpośrednie wieczorne/poranne połączenie ze stolicą. Może to nie jest godzinowo najlepsze rozwiązanie, ale jestem pewien, że frekwencję miałby większą niż obecny Kiev-Express.
Ramirez - 18-08-2012, 14:23
Temat postu:
http://infokolej.pl/download.php?id=7742


No to poseł Matuszczak "płacząc i dopominając się wagonów" zrobił przysługę swoim wyborcom kasując mieszkańcom Chełma bezpośredniego IR Bolko. Od grudnia według tego pociąg tylko od Lublina. Normalnie wściec się można. Ale było wiadomo że to do tego prowadzi.
endrju - 18-08-2012, 14:47
Temat postu:
To było praktycznie pewne, że tak się stanie. W poprzednim rozkładzie IR BOLKO kursował do Lublina i potem ta sama jednostka podstawiała się na REGIO do Chełma. I połączono relacje. W sumie nic wielkiego, a dla PR ten pociąg dalej jest interREGIO Wrocław-Lublin, bo za odcinek "chełmski" płaci województwo. W przyszłym rozkładzie UMWL raczej nie będzie chciał płacić za REGIO na wagonach, więc Bolko skończy bieg w Lublinie. Najwidoczniej puszczenie wagonów do Chełma w taryfie IR się nie opłaca (przykład IR Cisy -> IR Harpun).
Ramirez - 18-08-2012, 14:56
Temat postu:
Jakby jeździł na en57 to by dalej było po staremu Zg Ale chyba ten rozkład nie jest zaklepany ostatecznie. Trzeba pomyśleć co by z tym zrobić. Akurat często jeżdżę tym pociągiem i bardzo mnie to zabolało Hmm
bieluch - 18-08-2012, 16:03
Temat postu:
wg tego rozkładu Prosna od poniedziałku do czwartku w relacji Wroclaw Skarzysko Kamienna a w piatki i niedziele w relacji Wrocław Lublin
Lil_Peter - 18-08-2012, 16:11
Temat postu:
To chyba coś na kształt Łysicy, a nie Prosny.
_kamil_ - 18-08-2012, 19:11
Temat postu:
Jak zwykle musimy wziąć wszystko we własne ręce... Rolling Eyes
bieluch - 18-08-2012, 20:00
Temat postu:
to prawda _kamil_ trzeba zainteresowac nowym rozkładem media bo na naszych posłow nie mozemy liczyc. Oni nie maja pojęcia jakie pociagi dojezdzaja do Chełma
_kamil_ - 19-08-2012, 01:05
Temat postu:
Przede wszystkim należy pisać do PR oraz uświadomić posła Matuszczaka o wynikach jego interpelacji.
Pan poseł ma teraz okazję naprawić swój błąd i zasłużyć na miano lokalnego bohatera a nie antybohatera. Smile
Dresio - 21-08-2012, 18:39
Temat postu:
A może by tak było można spróbować IR Bolko Chełm/Zamość/Lublin-Wrocław Gł. w godzinach któregoś osobowego z Zamościa, frekwencja na pewno by była dobra a zwłaszcza w części z Zamościa. Hetman zostaje skrócony do Krakowa i ludzie by woleli pociąg bezpośredni a czas jazdy by był krótszy z Zamościa do Wrocławia o jakieś 2H +/-! W ten sposób PRy by zabrały podróżnych PICowi Smile Musimy coś kombinować, nie mogę nam zabrać tego połączenia Sad .
_kamil_ - 21-08-2012, 21:10
Temat postu:
Dresio, Na razie powinniśmy walczyć o kursowanie, bez zmian, pociągu "Bolko" do Chełma i ewentualne skomunikowanie w Rejowcu szynobusu z Zamościa. Nie wiem jakie jest prawdopodobieństwo realizacji twojego pomysłu, w końcu istnieją pociągi REGIO ciągnięte przez lokomotywy spalinowe. Tutaj konieczna byłaby współpraca z UMWL. Największą przeszkodą mogłaby być kłopotliwa operacja łączenia składów.
Po za tym, "Bolko", będzie (chyba) jeździł na wagonach tylko w jednym obiegu, drugi bez zmian na EN 57. Więc skład wagonowy będzie co 2. dni. Jest to bardzo dobra informacja z punktu widzenia Chełma Smile
Dresio - 22-08-2012, 10:22
Temat postu:
Mam dla nas wszystkich smutną wiadomość :"<, nie ma szans, żeby Bolko jeździł do Chełma bo tak jak myślałem będzie on miał obieg z Wartą, tak więc skład wagonowy będzie jeździł w 2 strony. By musieli wydłużyć do tego Wartę do Chełma i opóźnić przyjazd do Poznania o jakieś 2 h Sad. Frekwencja niby jest dobra z Chełma i to nie jest przyczyną skrócenia IR Bolko do Lublina. Jedyną szansą by było pisanie do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie i prosić o to żeby Warta i Bolko jeździły do Chełma. Wtedy może jakoś obiegi by się dało zrobić.
pawelu - 22-08-2012, 12:12
Temat postu:
A skąd masz takie informacje odnośnie "Bolko", i jego ewentualnym obiegu z "Wartą"? Może jakiegoś linka lub bliższe źródło informacji podaj. To by oznaczało, że "Warta" przestaje jeździć na malborasach i będzie jako IR, lub też, że "Bolko" winduje do kategorii RE. To jest raczej mało prawdopodobne, bo już dawno się mówiło, że do obecnych dwóch RE dojdą od grudnia br. trzy obecne IR kursujące po CMK: "Piast", "Matejko" i '"Skrzyczne", które w tej chwili czekają na nowe malborasy.
_kamil_ - 22-08-2012, 12:28
Temat postu:
Dresio, Czy tą informację dostałeś od PR?
Te wspólne obiegi są chyba mało prawdopodobne. Jak to będzie wyglądało?
Przyjazd RE "Warta" do Lublina ok.12:30 i niemal od razu odjazd ok.13:30 na iR "Bolko"?
Następnie Przyjazd "Bolko" z Wrocławia po.14. odjazd o 14:30 "Warta"?
Te obiegi są niemal nie możliwe do zrealizowania tym bardziej, że obydwa pociągi są bardzo narażone na opóźnienia.
Chyba, że się mylę to wyprowadźcie mnie, proszę z błędu. Smile
Dresio - 22-08-2012, 12:28
Temat postu:
Może raz będzie Malboro a raz zwykłe wagony? Kto ich tam wie ...
sebek - 22-08-2012, 12:37
Temat postu:
Kolejny rok z jednym TLK Lublin - Katowice, czyli po staremu, trasa choć popularna, pociągów nie przybędzie.
Sam Sztygar ma być wystarczający, a jak pokazują długie wekendy czy święta, czasem trudno w nim o miejsca siedzące. Ale nawet pomijając frekwencję, brakuje pociągu z Lublina do Katowic, przyjeżdżającego jak dawny "Długosz" 21-22 do Katowic. To samo rano, pociąg z Katowic do Lublina około 6-7 rano jest potrzebny, ale jakoś przywrócenia Długosza nie ma, choć niby plany były.
Szczęście, że Bolko jest, nawet tym słabym zestawieniem jak nie ma wyboru, spokojnie można jechać, a jak wrzucą skład wagonowy, to rewelacja. Mimo wszystko, dziwie się, że PIC olewa relacje Lublin - Katowice.
Pozostaje jazda TLK Katowice - Częstochowa - Warszawa i przesiadki na Lublin. Czasowo beznadziejnie, ale jak nie pasuje Bolko i Sztygar, jedyne rozwiązanie.
empek - 22-08-2012, 18:18
Temat postu:
Sami widzicie, jak bardzo odczuwalny jest brak nocnej rzeźni Lublin - Jelenia Góra, która - przejeżdżając przez 6 województw (lubelskie, mazowieckie, świętokrzyskie, śląskie, opolskie, dolnośląskie) - zebrałaby niemałe potoki podróżnych. Zapotrzebowanie na relację jest, a przewoźnicy - jak byli, tak pozostają głusi na wszelkie dotychczasowe apele i sugestie.
sebek - 23-08-2012, 10:24
Temat postu:
Jeszcze za dawniejszych lat, była nocna rzeżnia Lublin - Katowice - Kudowa Zdr., prawie zawsze pełne składy w obu kierunkach. Dziś pomarzyć o takiej relacji a pisanie do spółki IC niewiele daje. Oferta z Lublina do Katowic/Bielska/Opola praktycznie ograniczona do minimum. Sztygar i Bolko, a poza tym jazda z przesiadkami. Bez Bolka w ogóle byłaby tragedia.
bieluch - 23-08-2012, 19:28
Temat postu:
od grudnia TLK Wieniawski z Rzeszowa przez Lublin do Gdyni i TLK Solina z Rzeszowa przez Lublin do Bydgoszczy

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120823/LUBLIN/120829794
tellchar - 24-08-2012, 07:16
Temat postu:
Są moze inne przecieki na temat rozkładu w województwie, KWR czy coś?
kamiloroń - 24-08-2012, 21:25
Temat postu:
Co do tych pośpiesznych to czuje że będzie tak jak było z pośpiechami W-wa-Lublin przez Otwock: notorycznie łapały opóźnienia przez jednotor na odc Otwock-Pilawa, ponieważ często musiały przepuszczać osobówki z Dęblina/Pilawy lub się za nimi wlec... przez to pasażerowie którzy musieli się jeszcze potem w Lublinie przesiadać na osobowy do Chełma/Rzeszowa itp mieli dwa wyjścia-albo prosić o skomunikowanie albo jechać busem Confused . Skomunikowania nie zawsze wypalały... Przez te kłopoty wszystkie pośpiechy jadące tamtędy przetrasowano tak że od WWO jadą linią terespolską a potem w Pilawie skręcały na właściwy szlak...
_kamil_ - 27-08-2012, 16:13
Temat postu:
Dziennik Wschodni pisze o planach skrócenia pociągu "Bolko". Jest też informacja o pociągach iR z Chełma do Warszawy, które będą kursować podobnie jak w obecnym rozkładzie, czyli prawdopodobnie "Cisy" (w dwóch kierunkach), codziennie, i "Bystrzyca", w niedziele. Dodatkowo ten pierwszy wyrusz aż z Dorohuska.
Szczegóły - TUTAJ Smile
bieluch - 27-08-2012, 16:34
Temat postu:
z artykułu wynika ze Cisy będą kursowaly codziennie, tylko w godzinach dzisiejszego KE (ciekawe co z tym pociagiem sie stanie). Skoro od 2 lat jest pisane ze wyjazd jest za wczesnie czyli zapewne pojezdzi do pierwszej korekty.
_kamil_ - 27-08-2012, 16:41
Temat postu:
bieluch, Być może "Kiev Express" został przesunięty na inną porę dnia.
Bardzo dobrze, że "Cisy" będą codziennie - sukces gwarantowany. W końcu w podobnych godzinach, kursował "Chełmianin, w swoich najlepszych latach.
Gdyby jeszcze "Bolko" kursował do Chełma to byłby to bardzo dobry rozkład dla miasta. Smile
bieluch - 27-08-2012, 16:51
Temat postu:
Miejmy nadzieje ze Cisy w drodze powrotnej rowniez beda kursowały do Chełma/Dorohuska. Co do sukcesu o tej porze to nie jestem przekonany ale do Lublina raczej pewne ze bedzie to regio wiec zapewne sie myle.
ibonek - 28-08-2012, 07:05
Temat postu:
endrju napisał/a:
Trzeba dorzucić jeszcze dwie planowane TLK z Rzeszowa przez Lublin i Warszawę dalej w
(jeden z tego co pamiętam ma jechać do Gdyni).Polskę


Raczej wątpię. Prace remontowe na linii 68 owszem idą do przodu, ale z deka opornie. Pragnę przypomnieć, że pomiędzy Kraśnikiem a Niedrzwicą w dalszym ciągu nie ma ŻADNEJ mijanki, więc w razie W nie ma możliwości krzyżowania. A przyglądając się obiegom zaproponowanym przez IC oraz tym z PR, bez krzyżowań w Wilkołazie będzie ciężko. O ile zdążą z zamontowaniem USRK w Wilkołazie i całego LCS w Niedrzwicy. A na to widoków nie ma. Przynajmniej w roku 2012.
Co prawda szlakowe i bez remontu są przyzwoite ( 80-100 km/h + kilka WOSów), ale to tylko szynobus pociągnie. Ciężki skład (lok + wagony) może mieć problemy.

endrju napisał/a:
Tylko pytanie - czy będą to dodatkowe 2 TLK w rel. Lublin-Warszawa, czy jednak jakieś dotychczasowe TLK z Lublina zostaną wyrzucone?

Zapewne coś wypadnie albo połączą jakieś relacje.
bieluch - 28-08-2012, 09:55
Temat postu:
Odpowiedz PR na skrócenie pociagu Bolko:
Przewozy Regionalne: Zapowiadane skrócenie pociągu „Bolko” wiąże się z oczekiwaniami pasażerów odnośnie zamiany składu na wagonowy. Będzie to możliwe dzięki powiązaniu obiegów pociągów „Warta” i „Bolko”.
_kamil_ - 28-08-2012, 10:32
Temat postu:
W takim razie życzę powodzenia Przewozom Regionalnym z połącznikiem obiegów iR "Bolko" i RE "Warta". Już widzę jak się wszystko sypie z powodu nawet niewielkiego opóźnienia, któregoś z pociągów.
Czas przejścia wagonów będzie bardzo krótki, ledwo wystarczy na zmianę kierunku a gdzie czas na sprzątanie składów?
Przecież te dwa pociągi bardzo często spóźniają się o kilkanaście minut.
Praktyka pokazała, iż nawet sam obieg wagonów "Warty", kilka razy nie zdał egzaminu ze względu na duże spóźnienia.
Moim zdaniem najlepszym pomysłem byłoby kursowanie jednostek na przemian z wagonami.
Skład wagonowy oczywiście w dni z najlepszą frekwencją, czyli mogłoby to wyglądać następująco:
odj. z Chełma:Poniedziałek, Środa, Piątek, Niedziela - wagony
Wtorek, Czwartek, Sobota -EN 57 SPOT. Smile
bieluch - 28-08-2012, 10:47
Temat postu:
Niestety winny jest poseł, ktory zapewne składu Bolko na oczy nie widział a namieszal. Zmiana zapewne jest jeszcze mozliwa tylko trzeba pisac do PR, mediów no i posła.
Ramirez - 28-08-2012, 11:29
Temat postu:
Interpelacja nr 3043

do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej

w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław

Szanowny Panie Ministrze! Od pewnego czasu PKP uruchomiły długo oczekiwane i potrzebne bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy Chełmem a Wrocławiem. Przywrócenie połączenia na trasie kolejowej łączącej dwa duże ośrodki uniwersyteckie znajdujące się w przeciwległych częściach kraju stanowi dobry przykład poszanowania dobrych tradycji polskiej kolei jako przedsiębiorstwa użyteczności publicznej.

Zaniepokojenie budzi natomiast typ oraz stan kursującego taboru, a co za tym idzie, jakość połączenia i warunki podróżowania na trasie liczącej 630 km. Na trasie kursuje bowiem skład o nazwie IR ˝Bolko˝ składający się z jednostek typu EN57.

Jednostki EN57 zaprojektowano z myślą o obsłudze linii regionalnych w całym kraju. Ich pierwowzorem były pojazdy serii EW55 (produkowane w latach 1958-1962) będące pierwszym rodzajem taboru elektrycznego, zaprojektowanym i wykonanym z materiałów krajowych, z których większość rozwiązań przeniesiona została do EN57. Pierwsze jednostki tej serii wyjechały na tory w 1962 r., ostatnie w 1993 r. Obecnie uważa się, że był to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie, bowiem produkcja jednostki typu EN57 trwała ponad 30 lat.

Jednostki typu EN57 zostały zaprojektowane i zbudowane z przeznaczeniem do obsługi regionalnych kolei dojazdowych, służących do przewozu podróżnych na stosunkowo krótkich trasach, niewymagających zapewnienia komfortu typowego dla pociągów dalekobieżnych. Na długiej trasie warunki podróżowania w hałaśliwym i dość prymitywnie wyposażonym składzie wspomnianego typu są wysoce uciążliwe dla podróżnych. Wcześniejsza likwidacja połączenia kolejowego na tej trasie, a obecnie przywrócenie go z zastosowaniem tak niewygodnego taboru jest odbierane z oburzeniem przez lokalną opinię publiczną jako przejaw traktowania naszego regionu jako tradycyjnie gorszej Polski B.

Wobec powyższego proszę Pana Ministra o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1. Czy fakt wprowadzenia jednostki typu EN57, zaprojektowanej z myślą o obsłudze linii regionalnych, na trasę liczącą 630 km jest znany ministerstwu?

2. Kto jest odpowiedzialny za taki standard tego połączenia?

3. Czy, także wobec nadchodzących mistrzostw Euro 2012, ten standard połączenia ulegnie zmianie?

Z wyrazami szacunku

Poseł Zbigniew Matuszczak

Chełm, dnia 13 marca 2012 r.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 3043

w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław

Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na interpelację posła Zbigniewa Matuszczaka w sprawie pociągu typu EN57 kursującego na trasie Chełm - Wrocław, przesłaną przy piśmie Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r., nr SPS-023-3043/12, przekazuję poniższe informacje.

Z informacji uzyskanych od Przewozy Regionalne sp. z o.o. wynika, że kursowanie pociągu InterRegio ˝Bolko˝ w wydłużonej relacji Chełm - Wrocław zostało wprowadzone po kilku latach przerwy na wniosek pasażerów i marszałka województwa lubelskiego.

W chwili obecnej do obsługi ww. połączenia spółka dysponuje jedynie pociągiem typu EN57, stanowiącym elektryczny zespół trakcyjny. Zdaniem spółki zaistniała sytuacja jest wynikiem procesu usamorządowienia Przewozy Regionalne sp. z o.o. dokonanego zgodnie z postanowieniami ˝Strategii dla transportu kolejowego do 2013 r.˝, który miał miejsce w grudniu 2008 r.

Przewoźnik informuje, że dokłada wszelkich starań, aby na ww. połączeniu kursował tabor w możliwie najlepszym stanie technicznym. Niemniej spółka podjęła działania zmierzające do zmodernizowania jednostek EN57 i wprowadzenia ich do obsługi relacji Chełm - Wrocław już od 15 lipca 2012 r. Co więcej, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów 2012/2013 spółka Przewozy Regionalne planuje zmienić zestawienie pociągów ˝Bolko˝ z elektrycznych zespołów trakcyjnych na skład wagonowy po modernizacji.

Dodatkowo informuję, że na trasie Lublin - Wrocław kursuje całoroczny pociąg TLK przez Kielce - Katowice, dofinansowany przez organizatora przewozów międzywojewódzkich - ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu

Andrzej Massel

Warszawa, dnia 18 kwietnia 2012 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


W dodatku pan poseł nie rozróżnia PKP od Przewozów Regionalnych... A co do czego zamiast wspominanej Polski B , zostaliśmy Polska C Śmiech Mozna pisać do naszego posła, niech się teraz wykaże jak sie dał przez kogoś wmanewrować w takie coś. Zawsze ma szanse sie wykazać i zostać kimś kto coś zrobił pozytywnego w swoim okręgu wyborczym Wink
Calamity Jane - 28-08-2012, 12:50
Temat postu:
Ramirez napisał/a:
Mozna pisać do naszego posła, niech się teraz wykaże jak sie dał przez kogoś wmanewrować w takie coś. Zawsze ma szanse sie wykazać i zostać kimś kto coś zrobił pozytywnego w swoim okręgu wyborczym Wink


Ja juz napisalam. I nie tylko do posla. Tu sa adresy, dla ulatwienia:
Zbigniew.Matuszczak@sejm.pl (Pan posel)
pr.lublin@p-r.com.pl (PR Lublin)
transport@lubelskie.pl (UM woj. lubelskiego)
wroclaw@przewozyregionalne.pl (PR Wroclaw)

i zastanawiam sie gdzie jeszcze...
bieluch - 28-08-2012, 13:05
Temat postu:
jeszcze do centrali PR w Warszawie - tam zapada decyzja odnosnie pociągów IR
tellchar - 28-08-2012, 13:34
Temat postu:
MJak już się nic nie da zrobić to może chociaż niech "BOLKO" jeździ do Chełma w piątki-soboty-niedziele a powraca do Wrocławia w soboty - niedziele - poniedziałki...
pawelu - 28-08-2012, 14:15
Temat postu:
Ok. To do centrali w Warszawie ja napiszę ale jak pamiętam niestety pisałem do nich dwa razy w innej sprawie i nie odpisali. Natomiast z PR Lublin zawsze dostałem odpowiedź, czasami po kilku tygodniach ale zawsze odpisali. Ale tu nie ma co się oglądać tylko trzeba pukać do wszystkich drzwi, a nóż widelec gdzieś nam otworząSmile Ponadto uważam że do PR Lublin i do pana posła niech inne osoby też napiszą. Jak dostaną jednego e-maila to mogą go zignorować a jak już kilkanaście, to może łaskawie przetrą oczy, że coś tu jest nie halo, skoro tyle osób się z tym nie zgadza Very Happy
Natomiast tak krótki czas w Lublinie może skutkować opóźnieniami zwłaszcza w kierunku "Bolko" - "
Warta". Katastrofalny stan torów na E30, na odcinku Opole-Katowice i niewiele lepszy na odcinku Włoszczowa-Kielce-Radom zwłaszcza przy dużych ujemnych temperaturach czy opadach śniegu może powodować i kilkugodzinne opóźnienia jak już nieraz bywało w poprzednich latach. Jakby to mało razy "Bolko" właśnie z tego powodu kończył bieg w Lublinie zamiast dojeżdżać do Chełma.
Ramirez - 28-08-2012, 15:13
Temat postu:
Przyszla odpowiedz z Przewozow Regionalnych ze przekazano propozycje do Urzedu Marszalkowskiego w Lublinie. To proponuje tam uderzyc mocniej. Ale pisac i tak warto na wszytkie maile jakie sie da. Im wiecej tym lepiej Wink
piesek85 - 01-09-2012, 13:51
Temat postu:
bieluch napisał/a:
wg tego rozkładu Prosna od poniedziałku do czwartku w relacji Wroclaw Skarzysko Kamienna a w piatki i niedziele w relacji Wrocław Lublin


Dobrze by było, aby w relacji Wrocław Lublin kursował codziennie w wakacje. Ma on być puszczany w dzień czy w nocy?
bieluch - 01-09-2012, 13:59
Temat postu:
pociag dzienny - z Wrocławia po godz.13
w planie jest jako całoroczny do Lublina w piatki i w niedziele (coś na wzor obecnej Prosny tylko inna trasa)
endrju - 23-10-2012, 22:07
Temat postu:
Z facebooka Przewozów Regionalnych:

Przypominamy, że w nowym rozkładzie jazdy „Bolko” zostanie REGIOekspresem i będzie obsługiwany składem zmodernizowanych bezprzedziałowych wagonów klimatyzowanych, z dostępem do interentu i udogodnieniami dla niepełnosprawnych, podróżujących z rowerem lub większym bagażem
Leniwiec - 24-10-2012, 07:36
Temat postu:
Na ten moment IR Bolko to jeden z dwóch sposobów(obok TLK Sztygar) by dostać się do Lublina z Katowic, dobrze że przemianowali go na RE. Boję się że może wzrosnąć czas przejazdu ze względu na manewry w Kielcach. Dodatkowo prawdopodobnie na odcinku Lublin-Chełm nie będzie już jeździć jako REGIO.
Ramirez - 24-10-2012, 08:41
Temat postu:
Przecież na odcinku Chełm - Lublin go już nie będzie. Nad czym bardzo ubolewam bo często nim jeżdżę.

Będzie tak jak dawniej. Wracając z Wrocławia zamiast jechać beztrosko dalej do końca przy założeniu że się spóźni a to było nagminne jak pociąg kończył bieg w Lublinie to teraz będę musiał czekać na Regio który jedzie po 15. Odkąd jechał Bolko do Chełma to robili wszystko aby był o czasie w Lublinie Laughing Zawsze nadrabiał opóźnienia zrobione na Śląsku.
tomasso86 - 27-10-2012, 18:43
Temat postu:
Przez wpieprzanie się mądrych posłów i miłośników wagonów spieprzony będzie najlepszy interREGIO BOLKO

EN57 wcale nie jest taki niewyogny. Pod warunkiem, że nie ma siedzeń plastikowych jest jak najbardziej w porządku. W przypadku tłoku łatwiej się przemieszczać po składzie, dodatkowo obsada z EN57 to krótszy czas przejazdu z uwagi na mozliwe wręcz króciótkie postoje.

Frekwencja pociągu w piątki i niedziele obsługiwanego przez składy 2 x EN57 pokazuje, że jednostka nikogo nie odstrasza. Właśnie dzięki temu, że pociąg jedzie na kiblach, jak w Katowicach ma 30 minut opóźnienia, to w Opolu już jest zgodnie z rozkładem, dzięki luzom jakie zakłada PLKa.

Wagony na IR BOLKO to wg mnie tragedia. Koniec z punktualnością pociągu Sad

Dlaczego nie ma ciągle IR w relacji Lublin - Kraków? byłoby krócej niż busem o ok. 2 godziny i znacznie taniej niż TLKą Sad? Przecież IR Bolko mógłby być dzielony w Kielcach a w przypadku EN57 dzielenie składu to nie taki problem.

[ Dodano: 27-10-2012, 19:54 ]
Jeszcze warto dodać, że nic nie stoi na przeszkodzie by IR BOLKO jeździł na jednostkach EN57 AL, z wifi i klimą. To byłoby najlepsze rozwiązanie.

PR Kielce poza tym może zrobić poza tym fajny obieg z ED72A puszczając REGIO Kielce - Katowice (przyjazd 9.15) potem IR Katowice 9:50 - Warszawa 13:00 dalej Warszawa 14:00 - Katowice 17:15 i potem REGIO 17:40 Katowice - Kielce ... ale niestety wolą ten skład puszcazać z ostrowca do krakowa i w krakowie przez pół dnia ponad 7 godzin trzymac w krzaczorach
Ramirez - 27-10-2012, 21:02
Temat postu:
En57AL niestety nie pojada na IR Bolko bo to własność województwa lubelskiego które sobie życzy aby był wykorzystywany w ruchu lokalnym czyli na terenie województwa lubelskiego. Nie dziwie się temu w zasadzie. Chociaż chyba gdzieś kiedyś czytałem że te nowe składy podobno trafiają się na IR do Warszawy?????
lubelak195 - 28-10-2012, 08:56
Temat postu:
Ramirez, już jeździły na tych IR do Warszawy
Sebcio - 28-10-2012, 15:59
Temat postu:
Bo IR podobno są dotowane przez UMWL.
tomasso86 - 29-10-2012, 00:22
Temat postu:
Ramirez napisał/a:
En57AL niestety nie pojada na IR Bolko bo to własność województwa lubelskiego które sobie życzy aby był wykorzystywany w ruchu lokalnym czyli na terenie województwa lubelskiego. Nie dziwie się temu w zasadzie. Chociaż chyba gdzieś kiedyś czytałem że te nowe składy podobno trafiają się na IR do Warszawy?????


Myślę, ze to nie jest stanowisko UMWL. Gdyby tak bylo w każdym regionie ED72A i swietokrzyskie elfy nie wpadalyby do Krakowa czy Częstochowy. Ten pociąg to "okno na swiat" Lubelszyzny i z pewnosia nie byloby problemu, bo na odc. Chelm - Lublin bylby jako REGIO. Tak samo nie byloby szynobusow przekraczających granice wojewodztw (np. Rzeszow - Lublin)

EN57AL to bylby super standarf na IR Bolko, albo pozostawic tak jak jest po prostu EN57
bieluch - 31-10-2012, 13:02
Temat postu:
Pierwszym pociągiem który odjedzie z Lublina w stronę Warszawy będzie TLK ”Kochanowski” rel. Lublin – Warszawa Zach. Pociąg ten z Lublina odjedzie o godz. 4:55 a do Warszawy Zach. dotrze o godzinie 7:29. ”Kochanowski” będzie kursował od poniedziałku do piątku oraz w wybranych terminach.

O godz. 8:25 z Lublina do Szczecina odjedzie TLK ”Gałczyński”. W sezonie pociąg ten będzie prowadził grupę wagonów do Świnoujścia. Do Szczecina ”Gałczyński” dotrze o godz. 17:08.

TLK ”Józef Czechowicz” pojedzie z Lublina do Warszawy Zach. Pociąg odjedzie z Lublina o godz. 14:25 a do Warszawy Zach. dotrze o 16:51.

Ostatnim pociągiem pośpiesznym dojeżdżającym z Lublina będzie TLK ”Łokietek” rel. Lublin – Warszawa Zach. Z Lublina wyjedzie o godz. 19:25 a w Warszawie Zach. zamelduje się o 21:54.

W wakacje z Lublina nad morze pojedziemy pociągiem TLK ”Posejdon”. Pociąg będzie prowadził grupę wagonów na Hel i do Kołobrzegu. Z Lublina wyjedzie o godz. 19:20 natomiast na Helu pojawi się o 6:51 i w Kołobrzegu będzie o godz. 8:45.

Jak dotychczas do Krakowa zabiorą nas dwa połączenia TLK ”Jagiełło” oraz TLK ”Jadwiga”. Ten pierwszy odjedzie z Lublina o godz. 5:35 a do stolicy małopolski dotrze o godz. 9:59. Drugi z Lublina wyjedzie o godz. 16:00 i w Krakowie zamelduje się o godz. 20:21.

Do Wrocławia pojedziemy pociągiem TLK ”Sztygar”. Z Lublina pociąg ten wyjedzie o godz. 7:35 a we Wrocławiu pojawi się o godz. 15:34

źródło:kolejowy lublin
seaxgast - 18-11-2012, 17:02
Temat postu:
Zgodnie z projektem nowego rozkładu jazdy interRegio "Bolko" przyjeżdżać będzie do Lublina o 13:45, za to Regio "Odrodzenie" do Zamościa odjeżdżać będzie o 13:15. Moim zdaniem brak skomunikowania tych pociągów to głupota. Po skróceniu do Krakowa wszystkich pociągów jadących z Wrocławia do Przemyśla, jedyną sensowną opcją powrotu z zachodu Polski na Lubelszczyznę wydaje się być właśnie skorzystanie z Bolko i Odrodzenia.
Czy orientujecie się może gdzie i do kogo można napisać w tej sprawie? Chciałbym podjąć jakiekolwiek środki, które mogłyby w jakikolwiek sposób pomóc w skomunikowaniu tych pociągów.
endrju - 18-11-2012, 17:55
Temat postu:
Najlepiej pisać bezpośrednio do UMWL (transport@lubelskie.pl), albo Lubelskiego Zakładu PR pr.lublin@p-r.com.pl. A najlepiej i tu i tu.
maciej30 - 22-11-2012, 18:25
Temat postu:
KEx w nowym RJ jest wytrasowany na 105 znowu bo ma czas przejazdu do lublina z centralnej 2h55, czy te matoły jeszcze sie nie nauczyły, że ten skład ma już wagony o skrajni europejskiej które mają max 140/160. Przecież to trzeba niereformowalnym, żeby trasować znowu ten skład na 105, jedyny pozytyw to taki że wraca na centralny.
seaxgast - 01-12-2012, 23:04
Temat postu:
Oto odpowiedź, jaką otrzymałem z UMWL:

Cytat:

Analizując przesłaną przez Pana propozycję, chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że jej realizacja wiązałaby się z niekorzystnym opóźnieniem wyjazdu pociągu nr 2243 z Lublina, którego główną funkcją w opinii autora rozkładu jazdy (Instytut Rozwoju i Promocji Kolei sp. z o.o.) jest umożliwienie powrotu młodzieży z miejsc nauki. Ponadto wystąpiłaby dość długa przerwa (ok. 3 godziny) pomiędzy kolejnymi odjazdami pociągów z Lublina w kierunku Rejowca. Należy mieć również na uwadze, że spalinowy zespół trakcyjny przeznaczony do obsługi pociągu nr 2243 obsługuje też inne pociągi, tak więc zmiana, o której Pan pisze wpłynęłaby również na ich rozkład jazdy i funkcje w systemie transportowym.
Pragnę poinformować, że organizator przewozów ma świadomość niewystarczającej obsługi rejonu Roztocza przez komunikację kolejową realizowaną pociągami międzywojewódzkimi. Wspomniana przez Pana sytuacja, w której PKP Intercity S.A. wycofała się z obsługi tego rejonu spotkała się z dezaprobatą Samorządu Województwa Lubelskiego, który niejednokrotnie składał uwagi do ministra właściwego do spraw transportu w tej sprawie.W przypadku pojawienia się możliwości skomunikowania pociągów nr 62123 i 2243 organizator weźmie pod uwagę przedstawioną propozycję.

tellchar - 04-12-2012, 21:41
Temat postu:
Szkoda, że zabrakło porannego łącznika z Chełma do Rejowca do "Kanclerza" z Zamościa do Lublina. Obecnie wiele osób korzysta z tego połączenia (ze względu na przesiadkę na "Wieniawskiego"), teraz niestety chełmianie znowu będą mieli utrudnienie w dostępie do tego pociągu (niejako tradycyjnie)...
endrju - 04-12-2012, 23:04
Temat postu:
Zabranie łącznika jest naprawdę niekorzystną decyzją dla Chełmian. Przecież tuż po przyjeździe do Rejowca mógłby wrócić dzięki skomunikowaniu w Rejowcu z pociągiem z Lublina do Zamościa o godzinie bodaj 8.50. Proponuję pisać do UMWL, PR Lublin, jak nie teraz, to może za 3 miesiące, po korekcie rozkładu - uda się coś ugrać. Z samego narzekania nic nie wyjdzie - ja już swoje pisma wysłałem.
Alex - 08-12-2012, 14:48
Temat postu:
Przystanek Chełm Wschodni wrócił do rozkładu o.O

Klik
tellchar - 09-12-2012, 21:18
Temat postu:
A gdzie on niby jest? Przy "parkingu"?
Sebcio - 10-12-2012, 20:45
Temat postu:
Czy w związku z tym że IR "Cisy" jeździ przez Otwock zostania obniżona na niego cena (będzie naliczana na 175km)?
endrju - 10-12-2012, 20:57
Temat postu:
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie, by cena była obliczana na podstawie odległości tak jak przez Sulejówek. Jeśli kasjerki sprzedają inaczej to trzeba natychmiast składać reklamację zarówno do PR jak i do UTK.
musia - 22-01-2013, 12:06
Temat postu:
Chciałabym powrócić do RE 62122 BOLKO.

W youtobe znalazłam filmik z końca 2012 z tego pociągu.

Wagon bezprzedziałowy z fotelami w jedną stronę. Zakładam , że to jest 2 kl.

Jak w takim razie wygląda 1 kl. i czy wogóle jest ona w tym składzie.

Trasa Katowice - Lublin
tellchar - 22-01-2013, 20:52
Temat postu:
endrju napisał/a:
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie, by cena była obliczana na podstawie odległości tak jak przez Sulejówek. Jeśli kasjerki sprzedają inaczej to trzeba natychmiast składać reklamację zarówno do PR jak i do UTK.

Do Warszawy jest cena przez Otwock, do Chełma - przez Sulejówek, czyli 2zł drożej Sad
Sebcio - 22-01-2013, 21:09
Temat postu:
Wg mnie liczenie odległości przez Sulejówek jest bez sensu - to nie wina pasażera, że przewoźnik jedzie sobie okrężną trasą, ale to temat chyba nie do tego wątku.
tellchar - 24-03-2013, 22:29
Temat postu:
Hm, co do biletów na IR Cisy, to jednak nie miałem racji. Cena jest taka sama. To że wówczas zapłaciłem więcej wynikało z tego, że w kasach na dworcach Wwa Zach czy Wwa Centr nie uwzględnia się promocji "Tani bilet"...

A teraz do meritum - chciałem zapytać, jak wygląda sprawa z połączeniem do Bełżca - będzie w weekend majowy? W hafasie jest, a na nowych plakatach z rozkładem od 13 kwietnia - już nie...
wiktorwektor - 25-03-2013, 13:58
Temat postu:
Wygląda na to, że będą - http://rozklad.plk-sa.pl/. Z tym, że rozkład jest kompletnie odrealniony i służy potwierdzeniu, że ludzie nie chcą jeździć pociągami Smile Mistrzostwo to brak połączenia Jarosławia i Roztocza z ostatnim pociągiem Zamość - Lublin (do Lublina pociąg z Zawady odjeżdża o 19:17, a z Jarosławia przyjeżdża o 19:19). Piękne jest też to, że po weekendzie majowym "Odrodzenie" do Lublina przez kilka dni będzie odjeżdżało 10 minut później...

Zwracałem już jakiś czas temu i PR, i UM uwagę na to, ale pociągi chyba są po to, żeby po prostu jeździły a nie woziły pasażerów.
ibonek - 26-03-2013, 06:59
Temat postu:
musia napisał/a:
Chciałabym powrócić do RE 62122 BOLKO.
Wagon bezprzedziałowy z fotelami w jedną stronę. Zakładam , że to jest 2 kl.
Jak w takim razie wygląda 1 kl. i czy wogóle jest ona w tym składzie.

Na Bolku i Warcie nie ma 1 klasy.
Co do rozkładu:
w poprzedniej wersji z początku lutego na linii 68 miała się pojawic dodatkowa para pociągów Lublin - Szastarka - Lublin. Tydzień później już tej pary nie było. I jak tu sie nie w^&%*$#ć?
pendolino - 26-03-2013, 08:08
Temat postu:
Po prostu jeden z wielu szumnie zapowiadanych pociągów które zostały uwalone zanim zaczęły kursować Mad
Może od czerwca się uda uruchomić nową parę na tej linii. Udało by się rozwiązać problem powszechnie występujący na innych liniach typu wydostanie się gdziekolwiek po 21:
Szastarka 21:16 - Lublin 22:18/22:28 - Szastarka 23:23. Kursowanie w (D) lub (E)
ibonek - 26-03-2013, 20:49
Temat postu:
pendolino, wątpię. No chyba, ze UMWL nagle zostanie obdarzony jakąś większą ilością kasy.
Dla mnie i nie tylko dobrym rozwiązaniem była by para:
Lublin o. 22:30/40 - Szastarka p. 23:30/40 wtedy śmiało można dojechać z Czechowa czy nawet Zadębia. Zaznaczam, ze ostatni bus do Kraśnika odjeżdża o 22:15.
Szastarka o. 4:20 - Lublin p. 5:20. I dalej skomunikowania do Chełma, Dęblina czy Lubartowa. Nie ukrywam, że według mnie dobrym rozwiązaniem były by ze dwa pociągi wyjeżdżające z Lublina w Kierunku Dęblina po 21 i 22.
tellchar - 27-03-2013, 08:24
Temat postu:
wiktorwektor napisał/a:
Mistrzostwo to brak połączenia Jarosławia i Roztocza z ostatnim pociągiem Zamość - Lublin (do Lublina pociąg z Zawady odjeżdża o 19:17, a z Jarosławia przyjeżdża o 19:19). Piękne jest też to, że po weekendzie majowym "Odrodzenie" do Lublina przez kilka dni będzie odjeżdżało 10 minut później...

Zwracałem już jakiś czas temu i PR, i UM uwagę na to, ale pociągi chyba są po to, żeby po prostu jeździły a nie woziły pasażerów.

Może dałoby się coś zrobic w sprawie tego skomunikowania. Dopóki nowy rozkąłd nie rozpocznie obowiązywac - piłka jest w grze Smile
Może by tak kacja z pisaniem maili do UMWL i PR?

[ Dodano: 27-03-2013, 21:44 ]
wiktorwektor napisał/a:
Mistrzostwo to brak połączenia Jarosławia i Roztocza z ostatnim pociągiem Zamość - Lublin (do Lublina pociąg z Zawady odjeżdża o 19:17, a z Jarosławia przyjeżdża o 19:19). Piękne jest też to, że po weekendzie majowym "Odrodzenie" do Lublina przez kilka dni będzie odjeżdżało 10 minut później...

Zwracałem już jakiś czas temu i PR, i UM uwagę na to, ale pociągi chyba są po to, żeby po prostu jeździły a nie woziły pasażerów.

Twoja uwaga była chyba skuteczna, bo teraz Odrodzenie odjeżdża o 19:21 Very Happy
Ale na plakatach plk nadal brak jest wzmianki o Bełżcu - wysłałem w tej sprawie maila do UMWL
Ramirez - 29-03-2013, 00:19
Temat postu:
ibonek napisał/a:
musia napisał/a:
Chciałabym powrócić do RE 62122 BOLKO.
Wagon bezprzedziałowy z fotelami w jedną stronę. Zakładam , że to jest 2 kl.
Jak w takim razie wygląda 1 kl. i czy wogóle jest ona w tym składzie.

Na Bolku i Warcie nie ma 1 klasy.


W RE jest pierwsza klasa. Problem jest tylko taki że sa dwa składy które jeżdza na Bolku i Warcie.
Jeden składający sie z 3 wagonów przedziałowych, 6 miejscowych zdeklasowanych jedynek plus taki bezprzedziałowy z przedziałem dla rowerów ( tam nie ma oficjalnie jedynki)
a drugi skład, jeden wagon przedziałowy 6 miejscowy plus 3 wagony bezprzedziałowe (tam jest oficjalnie pierwsza klasa)

To nie wiadomo na co sie trafi. Czyli kupno biletu na 1 klase jest troche bezcelowe, tym bardziej że te przedziałowe 6 miejscowe wagony maja i tak lepsze siedzenia od tej pierwszej klasy w wagonie bezprzedziałowym.
wiktorwektor - 07-04-2013, 08:54
Temat postu:
tellchar napisał/a:
Twoja uwaga była chyba skuteczna, bo teraz Odrodzenie odjeżdża o 19:21 Very Happy


Otrzymałem genialną odpowiedź od UMWL. Wynika z niej, że oni zaplanowali przesiadki w Zawadzie a jeśli ich nie ma to są zmiany czasowe Śmiech Kapitalne "zmiany czasowe", przez które nie byłoby skomunikowania przez cały okres kursowania pociągu w maju Smile I cóż za "zmiany czasowe", które w rozkładach opublikowanych przez PLK uznane zostały za normę Smile Zresztą dobrze to widać na rozkładzie ze strony PR, gdzie pod [11], czyli Odrodzenie o 19:17 jest napisane - "kursuje codziennie oprócz 1-5.V, 20-22.V"
tellchar - 10-04-2013, 06:45
Temat postu:
Mi UMWL napisał, że pociagi do Bełżca będą w tym roku w dniach 1 - 5 maja i 28 czerwca - 1 września. Ale zmiany na plakatach nie widziałem Rolling Eyes
Ramirez - 10-04-2013, 08:36
Temat postu:
Bo te plakaciki od PLK to jest paranoja. Wystarczy pierwszy lepszy przykład. IR Łysica co 2 razy w tygodniu jedzie na trasie Chełm - Wrocław, u nas pisze że jest do Lublina , a z drugiej strony od Wrocławia podane że jedzie do Lublina, poza jednym wyjątkiem Wrocławiem, gdzie jest podane dobrze. Od grudnia to misja niewykonalna dla PLK zrobić rozkład zgodny z prawda.
Lil_Peter - 10-04-2013, 09:59
Temat postu:
W sprawie IR Łysicy pisałem do UTK, przyznali mi racje, jednocześnie pisząc, że takich zmian... nie można poprawić tak z dnia na dzień.
Ramirez - 10-04-2013, 10:11
Temat postu:
Ja pisałem w grudniu w tej sprawie do PR. Ci odeslali do PLK. Stamtąd dostałem pisemko podpisane przez członka zarzadu PLK że to bedzie poprawione i lipa Laughing Co prawda dodali jakis dziwny dopisek małymi literami ze pociag prowadzi jakies - wagony bezposrednie???? Wagony bezposrednie Laughing ...Jak na całej trasie jest to pociag IR i jadący na jednym EN57. Pociąg widmo. W dodatku kilka dni temu patrzyłem na ten nowy rozklad to napisali IR Łysica Chełm - Lublin i tyle. Jeszcze wieksze przegiecie.
_kamil_ - 20-05-2013, 20:09
Temat postu:
Po pół roku PKP PLK linie kolejowe w końcu prawidłowo wpisały "Łysicę". W plakatach ważnych od 9. czerwca ten pociąg widnieje w pełnej relacji Chełm - Wrocław Główny. Smile
tellchar - 25-05-2013, 06:21
Temat postu:
Jakiś postęp jest. Widzę że są jakieś kombinacje z IR Cisy, np. dzisiaj jeździ w sobotę, choć normalnie jest tylko od poniedziałku do piątku... O co chodzi?
bieluch - 26-05-2013, 07:47
Temat postu:
od lipca IR Cisy bedzie kursował przez Otwock i Warszawe Centralna

[ Dodano: 26-05-2013, 08:48 ]
od 9 czerwca z rozkładu wylatuje TLK Czechowicz z Lublina do Warszawy i odwrotnie
tellchar - 27-05-2013, 10:34
Temat postu:
A jak to jest z regio Odrodzenie z Zamościa do Lublina?
Obecnie odjeżdża o 19.00 z Zamoscia i przyjeżdża o 21.05, wg plakatów z nowym rozkładem - o 19.35 i 21.50, ale wg hafasa jeździ po staremu.
Jest to o tyle ciekawe, że we wszystkich źródłach pociąg z Chełma do Rejowca o 19.48 - przyj. 20.03 pozostaje bez zmian. Czyli wg hafasa nadal mamy w miarę szybką przesiadkę w podróży do Lublina, wg plakatów w Rejowcu trzeba czekać ponad 40 min...
Skoro godzina odjazdu "Odrodzenia" z Zamościa ma być zmieniona, to dlaczego nie opóxniono pociagu z Chełma do Rejowca?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group