Infrastruktura - Odprawianie pociagu przez dyzurnego ruchu pagolik - 17-08-2012, 10:01 Temat postu: Odprawianie pociagu przez dyzurnego ruchu
Witam,
nie wiem czy to dobry dzial, nie wiem tez czy dobrze sformulowalem temat.
Chodzi mi o stacje w Zbaszynku (nie wiem czy gdzies jeszcze taka procedura ma miejsce). Stacyjka co prawda mala, ale okreslana jedna z wazniejszych stacji na magistrali E20. Schodzi sie tam takze linia 358.
Zawsze zastanawialo mnie, dlaczego przy odjezdzie kazdego pociagu, musi przyjsc dyzurna/dyzurny ruchy z takim zielono-bialym lizakiem i "odprawic" kazdy pociag "recznie" ? I do czego sluza aparaty blokowe (http://lukasy.kolej.org.pl/foto/kol/infra/infra_aparatblokowyzbaszynek.jpg) ?
To jest jakas bardziej prymitywna wersja lcsow ? Biorac pod uwage parametry i cala automatyke na E20, troche smieszna sprawa z tym Zbaszynkiem.
Szukalem odpowiedzi na te pytanie, ale nigdzie nic konkretnego nie potrafilem znalezc. atakan - 17-08-2012, 12:15 Temat postu:
Sygnał RD1 jest jeszcze w Bydgoszczy Głównej, Skarżysku Kamiennej . pagolik - 17-08-2012, 12:32 Temat postu:
Czyli jak to rozumiec - zestawiajac inna stacje, chocby oddalony pare km dalej - Zbąszyn ? W Zbaszynku semafor polsamoczynny wjazdowy jest podawany przez nastawnie przy wjezdzi, a wyjazdowy jest uruchamiany za pomoca aparatow blokowych na dworcu (zawsze po odjezdzie skladu, dyzurny ruchu otwiera skrzynke z aparatem blokowym i cos tam przekreca), po czym duzyrny ruchu idzie przed sklad i daje sygnal RD1 na znak, ze i droga przebiegu jest ustawiona prawidlowo i szlak na nastepnym odcinku odstepowym jest wolny, na tym to polega ?
W Zbaszyniu natomiast sygnal na semafor podawany jest automatycznie, bo istnieje taka mozliwosc w SRK i duzyrny ruchu nie musi odprawiac pociagu sygnalem RD1 ? atakan - 17-08-2012, 22:47 Temat postu:
Dyżurny( a )Ruchu stacji Zbąszynek podaje sygnał Rd1 zgodnie z regulaminem pracy stacji.Być może jest tam taki system jak przed remontem w stacji Poznań Główny gdzie Dyżurny Ruchu peronowy ma obowiązek zwrócić blok do nastawni macierzystej (tzw. zgodę).Dlatego też podaje sygnał Rd1 gdyż nastawnia dysponująca mająca przestarzałe urządzenia nie widzi pociągu w stacji .Blok zwrotny podawany jest po odjeżdzie pociągu umożliwiając przyjęcie następnego pociągu w stację na tym samym torze.