INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - RJ 2012/2013 w Wielkopolsce

Pirat - 18-08-2012, 13:47
Temat postu: RJ 2012/2013 w Wielkopolsce
Przecieki z KWR:
xMICHCIOx - 19-08-2012, 12:04
Temat postu:
Mam pytanie odnośnie składu 84532 rel. Świnoujście - Katowice, w kolumnie Przewoźnik (?) są wpisane Koleje Śląskie, czy rzeczywiście tak będzie?

Podoba mi się przesunięcie TLK Goplany później, obecnie dojazd na 5:15 pociągiem spoza Poznania to dosyć spory problem.
krzychu12231 - 20-08-2012, 22:13
Temat postu:
Widzę zgodnie z przewidywaniami TLK Mieszko z Zielonej Góry do Gdyni wyleciał, a Bachus będzie jeździł w godzinach Mieszka, szkoda tylko że nie wpadli na to żeby go puścić jak przed 2010 gdy Mieszko zaczął docierać do Zielonej Góry, czyli wyjazd z ZG ok. godz. 10 a powrót koło 18, tak jak obecnie wyjazd z Gdyni o 8 rano a przyjazd do Gdyni o 19 to trochę kiepskawo...

Poza tym widzę że wieczorny Regio z Zielonej Góry (obecnie 70245/70244 odjeżdżający z Zielonej Góry o 19:05 ma jeździć tylko w piątki i niedziele, natomiast w pozostałe dni pociąg ma jechać tylko ze Zbąszynka, wie ktoś czy na odcinku ZG - Zbąszynek będzie jakiś Regio żeby można było dojechać do Poznania chociażby w przesiadką w Zbąszynku?
jackii - 21-08-2012, 11:35
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Mam pytanie odnośnie składu 84532 rel. Świnoujście - Katowice, w kolumnie Przewoźnik (?) są wpisane Koleje Śląskie, czy rzeczywiście tak będzie?
W przyszłym roku w okresie letnim Koleje Śląskie przez Poznań planują uruchomić 2. pary pociągów w relacji Katowice - Świnoujście oraz Zawiercie - Świnoujście.
kolejfan - 21-08-2012, 14:05
Temat postu:
Nie do końca rozumiem usunięcie Mieszka, no ale widocznie tak musi być. Szkoda, ze Zielona Gora traci jedno połączenie z Trómiastem i innymi miastami.
melocot - 21-08-2012, 15:49
Temat postu:
Coś jest nie tak z RJ dla rel. ZG - Poznań - ZG. Te kosmiczne 5h "dziury" w porach szczytowych! Z ZG do Poznania od ok. 6:40 do 11:40, a odwrotnie z Poznania do ZG od 16:40 do 21:35 nie będzie żadnego bezpośredniego połączenia Exclamation
bahnman - 21-08-2012, 15:49
Temat postu:
Pewnie bedzie jeszcze duzo zmian, ale na ta chwile kilka moich spostrzezen:
1) duze ciecia w przewozach dalekobieznych na linii Wroclaw-Leszno-Poznan. 4 pociagi:
-caloroczny nocny TLK Gdynia/Hel-Wroclaw,
-letni TLK Leba-Wroclaw,
-caloroczny nocny TLK Krakow-Swinoujscie
-nowy caloroczny IR Jelenia Gora-Bialystok
pojada trasa Wroclaw-Ostrow-Poznan. Dodatkowo dzienny TLK Katowice-Slupsk-Ustka/Gdynia wydaje sie omijac Wroclaw. TLK Slowiniec i poranny TLK z Olsztyna ktore obecnie kursuja do Wroclawia zostaja skrocone do Poznania, bez zachowan skomunikowan. Oznacza to brak bezosrednich polaczen Koszalina i Slupska z Wroclawiem. Generalnie z Poznania przez Leszno do Wroclawia pojedzie raptem 8 pociagow spolki IC, i wydaje sie ze jeden IR (choc ten ostatni raczej bedzie sie zatrzymywal na kazdej stacji).
Obecnie PLK remontuje trase Lublin-Lukow w celu przywrocenia prejezdnosci tej trasy na czas remontu linii Lublin-Warszawa. Nie rozumiem dlaczego PLK nie podreperowalo choc troche trasy Wroclaw-Olesnica-Krotoszyn-Jarocin-Poznan (zwlaszcza miedzy Grabownem a Miliczem), dzieki czemu moznaby zostawic miedzy Wroclawiem a Poznaniem wieksza ilosc pociagow. Ograniczajac tak mocno ruch na tej waznej linii zniszczy sie duze potoki pasazerskie...

2) Duzo nowych pociagow do Gniezna i Pily, Wronek, Wrzesni.

3) chyba mniej na odcinku Murowana Goslina-Wagrowiec. Zdecydowanie za malo pociagow na trasie Poznan-Grodzisk-Wolsztyn. Linia po remoncie, a marna oferta jest dalej.

4) Kretynski, moim zdaniem, pomysl przesuniecia popoludniowego pociagu Wroclaw-Gdynia na godzine odjazu z Poznania 16:30. Ten pociag powinien jechac ok 3 godzin pozniej. Ja wiem ze o 18 jedzie z Poznania wcisniety na sile EC Berlin-Gdynia, ale takie dzialanie znacznie pogarsza juz i tak biedna oferte w relacji Wroclaw-Trojmiasto. Moim zdaniem pociagi z Poznania do Trojmiasta powinny odjezdzac: 6:25 Baltyk, 9:25 Piast z Wroclawia, 12:25 Bachus z Gdyni, 15:25 Mieszko (idealnie gdyby jechal z Wroclawia), 18:30 EC z Berlina i 19:25 Pomorzanin z Wroclawia.

5) Koleje Wielkopolskie przejmuja trase do Zbaszynka, co w rozkladzie zaowocowalo tym ze nie ma w nim juz bezposrednich pociagow regionalnych do Frankfurtu.

W zalaczeniu przerobione pliki pdf z przyjazdami i odjazdami z Poznania wedlug kierunkow i godzin.
enstone - 21-08-2012, 21:18
Temat postu:
Są może jakiś przeciek na rozkład po ostbahnie na odcinku Krzyż-Piła Główna ?
Pitras - 21-08-2012, 21:57
Temat postu:
Hmm, patrząc na rozkład na linii Poznań- Leszno sądzę, że można spodziewać się naprawdę długich i konkretnych składów ( typu 3 x EZT, albo 5 piętrusów)- obecnie rano pociąg jest co 20-30 minut a będzie co godzinę).
Z Leszna do Poznania jest 15 połączeń, a w drugą stronę aż 18. A jakoś wagony( jednostki) trzeba będzie zawieźć. Rawicz chyba straci znaczenie, nie będą tam kończyły biegu żadne pociągi.

No i chyba kierunek Szczeciński jest zadowolony z Regio pomiędzy 20 a 21.
kolejfan - 21-08-2012, 22:02
Temat postu:
bahnman, sądze, że na linii Wrocław-Leszno-Poznań wszystko wróci do normy po remoncie tej linii:)

Fajnie, że zrobiłeś tę liste z podziałem na kierunki, dziękuję.

Najbardziej mnie zaskakuje to, ze Gniezno zyskuje dwa nocne regia o godzinie odjazdu z Poznania 00.30 i 2.30.
Widzę, że chyba przesunęli Pomorzanina na 16.35. Powinno to podreperować frekwencję wieczornego EC.
A poza tym widzę, że wszystkie pociągi regio z kierunku Gniezna będa kończyły bieg w Poznaniu (do Gniezna, zaczynały w Poznaniu)

Oferta KW na Wolsztyn rzeczywiscie marna, ale na Wągrowiec jest wg mnie przyzwoita:)
michal26 - 21-08-2012, 23:08
Temat postu:
Od grudnia na Poznań-Czempiń będzie jednotor (konkretnie od grudnia Luboń-Poznań tor 2 i Czempiń-Mosina tor 1), dodatkowo nadal trwa remont Rawicz-Wrocław więc stąd niestety te cięcia.

@ Pitras - większość pociągów na Leszno będzie składami wagonowymi - podobno będzie łatwiej je wydłużyć w razie przepełnienia pociagów. Też dziwie się dlaczego jest 18 pociągów z Poznania, a 15 do Poznania, może jakiś błąd i czegoś brakuje jeszcze? Mimo wszystko połączenia są w miarę sensownie ułożone - jest dojazd na 6,7,8,9 (przyjazdy 5:01, 5:21, 6:13, 7:22, 8:22). Jeśli chodzi o Rawicz to pewnie jak wszystko wróci do normy po remoncie. Na razie będzie 5 par Leszno-Wrocław zamiast obecnych dwóch.

Jak widać z przecieku na Leszno pozostaje 6 pociągów TLK - Przemysław, Kossak, Pomorzanin, Zefir, Sielawa i Piast oraz EIC Fredro i Panorama.
Przemyślanin i Gwarek pojadą przez Kluczbork z pominięciem Wrocławia
Rozewie, Podhalanin, Łebsko, Wołodyjowski, Uznam objazdem przez Ostrów
Pozostałe skrócone do Poznania.

Jeśli chodzi o IR to będzie w taryfie Regio na odcinku Wrocław-Poznań IR Mamry Międzylesie-Olsztyn, z powrotem IR Sokoliki Olsztyn-Jelenia Góra
IR Rudawy Jelenia Góra-Białystok i IR Szczeliniec przez Ostrów.

@ bahnman
Myślę, że część winy za słabą ofertę na Wolsztyn ponosi też właśnie remont Poznań-Wrocław, ale z drugiej strony teraz mogłoby jeździć więcej jak jeszcze nie ma remontu, a nie jeździ.

Jeśli chodzi o przejęcie linii przez KW to całe szczęście, że KW będą dojeżdżać do Zbąszynka i Kutna, bo przecież mogły kończyć bieg w Kłodawie i Zbąszyniu. Ale niestety szkoda pociągów do Frankfurtu.
bahnman - 22-08-2012, 11:54
Temat postu:
Oczywiscie ze ciecia spowodowane sa remontem, jednak moim zdaniem wycieto zbyt wiele bezposrednich polaczen Wroclawia z Poznaniem. Mimo podobnego remontu miedzy Warszawa a Lodzia nie ograniczono tak bardzo oferty przewozowej! Wroclaw-Poznan to jedna z najbardziej obleganych tras w calym kraju.
Tak jak napisalem wczesniej czesc pociagow moznaby puscic objazdem przez Jarocin-Krotoszyn-Milicz po jej czesciowej rewitalizacji. Taki objazd ma 192 km, czyli jest krotszy od trasy przez Ostrow o 26 km no i jest na nim bardzo maly ruch pociagow. Ten remont nie potrwa kilka miesiecy tylko rozgrzebie sie na kilka lat - przez ten czas ludzie kompletnie zniecheca sie do pociagow i ciezko bedzie ich potem odzyskac !!! Tego chyba nikt w IC i PLK nie chce zrozumiec.

W zaproponowanym rozkladzie Wroclaw bedzie mial tylko 3 polaczenia ze Szczecinem:
65101/78101 - Piast -o 6:56 przez Leszno (wyglada na to ze dzielony w Poznaniu)
38101- Kossak o 15:54 przez Leszno
38205- Uznam o 23:50 przez Ostrow

michal26 napisał/a:
Jak widać z przecieku na Leszno pozostaje 6 pociągów TLK - Przemysław, Kossak, Pomorzanin, Zefir, Sielawa i Piast oraz EIC Fredro i Panorama.
Przemyślanin i Gwarek pojadą przez Kluczbork z pominięciem Wrocławia
Rozewie, Podhalanin, Łebsko, Wołodyjowski, Uznam objazdem przez Ostrów
Pozostałe skrócone do Poznania.


Podhalanin i Wolodyjowski rowniez omijaja Wroclaw (nie ma ich w spisie pociagow we Wroclawiu).
Wagony z Wroclawia do Zakopanego poprowadzi obecny nocny Wroclaw-Krakow-Przemysl, skrocony od przyszlego rozkladu do Krakowa.

michal26 napisał/a:
Myślę, że część winy za słabą ofertę na Wolsztyn ponosi też właśnie remont Poznań-Wrocław, ale z drugiej strony teraz mogłoby jeździć więcej jak jeszcze nie ma remontu, a nie jeździ.


Wine ponosza Koleje Wielkopolskie. Zauwaz ze juz teraz pociag z Wolsztyna o 12:02 i 13:00 jada w tak krotim odstepie, bo ponoc w Poznaniu jest zbyt malo krawedzi peronowych... Takie wytlumaczenie jest pozalowania godne, a KW takie bzdury bezkrytycznie lykaja. Pociag o 13:00 powinien jezdzic ok 45 minut pozniej - chyba ze KW chca wykazac ze nikt nim nie jezdzi by go rowniez wyciac. Jak do tej pory KW kompletnie sie kompromituja, powoli wycinaja pociagi (vel. Leszno-Wolsztyn-Zbaszynek, Leszno-Ostrow, Rogozno-Wagrowiec) czy nawet calkowicie linie (vel. Jarocin-Leszno). Tlumaczenie sie brakiem taboru jest tak samo kompromitujace!
michal26 - 22-08-2012, 12:35
Temat postu:
Całkowicie się zgadzam, że część pociągów mogłaby jechać przez Jarocin, Koźmin, Krotoszyn, ale mimo tego, że trasa jest krótsza to przez Ostrów chyba jest trochę szybciej. Trzeba było jednak zrobić rewitalizacje drobne i pewnie byłoby szybciej, no ale jest jak jest...

A jeśli chodzi o KW i ich "ofertę" przewozową to lepiej nic nie mówić, bo wycinanie i likwidowanie połączeń to ich specjalność, niestety.

Jeśli chodzi o te krawędzie peronowe to jest jakaś ściema.
PR wycięły "szkolniaka" z Leszna do Poznania od września podobno z dwóch powodów
- Remont trasy Poznań-Wrocław (no jest na odcinku Rawicz-Wrocław na razie, nie wiem jaki to ma wpływ na pociąg Regio Leszno-Poznań)
- Brak krawędzi peronowych...

Pociąg, o którym mowa to R 77731 (przyjazd do Poznania 7.20) i powrót 77206 (odjazd 15.10)
Na wakacje ten pociąg też został wycięty, ale miał wrócić we wrześniu i lipa...
audrin - 22-08-2012, 14:53
Temat postu:
Od września mieli niby zacząć coś grzebać, ale są jakieś odwołania do KIO w sprawie przetargu, więc wszystko stanęło w miejscu... Dziwne, że padło akurat na pociągi jeżdżące w godzinach szczytu, a co za tym idzie naładowane po dach. Nawet mi się nie chce pisać w tej sprawie do UMWW, bo znając ich, to otworzą mój list w listopadzie...
Patryck - 22-08-2012, 19:14
Temat postu:
Wiadomo coś na temat pociągów relacji Jarocin - Gniezno p. Orzechowo, Września - linia 281.
Całkowite uwalenie czy powrót do 2/4 par dziennie?
kolejfan - 22-08-2012, 21:06
Temat postu:
Patryck, z tego, co mi wiadomo, to będzie jedna para pociągów (rano z Jarocina do Gniezna) i po południu z Gniezna do Jarocina, tzw szkolne.
enstone - 19-09-2012, 21:09
Temat postu:
Są już jakieś wstępne informacje na temat rozkładu na trasie Krzyż-Piła/Chojnice, czy będzie ten TLK Berlin-Gdynia Gł ostbahnem.??
Kuba MK - 23-09-2012, 14:06
Temat postu:
enstone, coraz bardziej prawdopodobny jest ten TLK Gdynia-Berlin-Gdynia, jest już wpisany w rozkłady i zostały na rzecz tego TLK przesunięte inne pociągi Regio, w stronę Gdyni w Krzyżu ma być o 8:34, w stronę Berlina o godzinie 18:12, na oficjalne stanowisko IC pewnie jeszcze przyjdzie nam poczekać.
enstone - 23-09-2012, 17:47
Temat postu:
A czy masz może jakieś informacje z pociągami regio, ile będzie par pociągów i mniej więcej w jakich godzinach będą kursowały?
Kuba MK - 23-09-2012, 17:59
Temat postu:
enstone, mam tylko dla linii Kostrzyn-Krzyż, napisz może na PW do użytkownika dyżurny, bo on miał cały rozkład dla Krzyża Wink
enstone - 25-09-2012, 17:11
Temat postu:
A może by go opublikował na forum.?
Rafaello1973 - 27-09-2012, 21:37
Temat postu:
Co do linii 281 szkoda że chcą puścić tylko jedną parę może góra dwie,ale z drugiej strony bez modernizacji lub rewitalki odcinka z Wrześni do Orzechowa ,a także na Gniezno będzie tak jak jest. Smile
kolejfan - 12-10-2012, 15:05
Temat postu:
Kolej zawiesi od wtorku kursy 22 pociągów jeżdżących do i z Poznania. Z rozkładu znikną przede wszystkim połączenia w kierunku Wrocławia, Gniezna i Krzyża.

źródło: http://epoznan.pl/news-news-35736-Mniej_pociagow_od_wtorku

No proszę...remontu na linii do Gniezna to się nie spodziewałem...
kububu - 12-10-2012, 19:14
Temat postu:
Odwołane:
- 66625 Wrocław Gł. 13.50 - Rawicz 15.17,
- 66626 Rawicz 5.32 - Wrocław Gł. 6.51,
- 66628 Rawicz 7.47 - Wrocław Gł. 9.07,
- 66629 Wrocław Gł. 17.41 - Rawicz 19.09,
- 66630 Rawicz 16.02 - Wrocław Gł. 17.23,
- 77136 Poznan Gł. 15.05 - Wrzesnia 15.51,
- 77140 Poznan Gł. 16.05 - Wrzesnia 16.50,
- 77147 Wrzesnia 18.17 - Poznan Gł. 19.07,
- 77524 Poznan Gł. 7.53 - Jarocin 9.01,
- 77724 Poznan Gł. 7.15 - Koscian 8.06,
- 77728 Poznan Gł. 8.40- Leszno 10.00,
- 77731 Leszno 5.52 - Poznan Gł. 7.20,
- 77737 Koscian 8.17 - Poznan Gł. 9.13,
- 77824 Wronki 16.47 - Poznan Gł. 17.41,
- 77825 Poznan Gł. 15.12 - Wronki 16.05,
- 77920 Poznan Gł. 5.45- Gniezno 6.38,
- 77930 Poznan Gł. 14.18- Gniezno 15.05,
- 79922Gniezno 4.41 - Poznan Gł. 5.46,
- 79930 Gniezno 7.54 - Poznan Gł. 8.51,
- 87326 Piła Gł. 16.40 - Poznan Gł. 18.31,
- 77537 Jarocin 9.26 - Poznan Gł. 10.40,
- 77206 Poznan Gł. 15.10 - Leszno 16.30,
- 79745 na odcinku Leszno 13.50 - Poznan Gł.15:15
Odwołane w wybrane dni:
- 79141 na odcinku Poznan Gł. 16.10 - Leszno 17.21 (w dni swiateczne),
- 79527 Kepno 17.37 - Ostrów Wlkp. 18.29 (w dni swiateczne),
- 77548 Ostrów Wlkp. 14.49 - Kepno 15.34 (w dni swiateczne),
- 77732 Poznan Gł. 11.55 - Leszno 13.15 (w dni swiateczne),
- 77749 Leszno 15.34 - Poznan Gł. 16.58 ( w dni swiateczne),
- 79735 Leszno 19.47 - Poznan Gł. 21.12 (w dni swiateczne),
- 77932 Poznan Gł. 14.48 - Gniezno 15.41 w dniach 15 - 23.XI (w tym okresie poc. interREGIO 75114 kursowac bedzie jako REGIO na odcinku Poznan - Gniezno),
- 79928 Gniezno 6.45 - Poznan Gł. 7.40 w dniach 17, 18.X, 16, 19 - 23.XI,
Pitras - 12-10-2012, 21:31
Temat postu:
Podobno zmiany te spowodowane są rozpoczęciem remontów na linii Poznań- Wrocław. Czy ktoś wie, od kiedy remont faktycznie ma szansę ruszyć? I dlaczego inne pociągi jeżdżą normalnie?
kolejfan - 23-10-2012, 13:27
Temat postu:
Czy wiadomo już coś na temat, jakie TLKi zostaną przetrasowane przez Wrześnię?
Rafaello1973 - 23-10-2012, 14:26
Temat postu:
kolejfan jeśli gdzieś kuchy nie zrobiłem to te pociągi pojadą przez Wrześnie:

TLK 56102/3 „Pomorzanin” rel. Gdynia Główna – Wrocław Główny w dniach 16 – 23 XI
TLK 56112/3 „Sielawa” rel. Olsztyn Główny – Wrocław Główny w dniach 15 – 22 XI
TLK 57102/3 „Bachus” rel. (Gdynia Główna) Bydgoszcz Główna – Zielona Góra w dniach 15 – 23 XI
TLK 65104/5 „Jeziorak” rel. Wrocław Główny – Olsztyn Główny w dniach 15 – 23 XI
TLK 75104/5 „Mieszko” rel. Zielona Góra – Gdynia Główna w dniach 15 – 23 XI

[ Dodano: 23-10-2012, 15:26 ]
Czyli jutro już powinno być OK,chyba że znów coś PLK i ICki przestawią
michal26 - 23-10-2012, 17:42
Temat postu:
Ostatnie 5 postów to chyba w nieodpowiednim temacie...
Przypominam, że tematem jest przyszłoroczny rozkład jazdy 2012/13
kolejfan - 23-10-2012, 18:10
Temat postu:
Rafaello1973, dzięki za odpowiedźSmile
_babol_ - 25-10-2012, 09:56
Temat postu:
Kurczę dalej źle ... pomiędzy 20 a 23 nie ma jak się dostać PKP z Poznania do Buku , Opalenicy , Nowego Tomyśla. W przypadku kolei aglomeracyjnej powinno to chyba wyglądać nieco lepiej ? Może zamiast EZT na tej trasie puszczać powinni Szynobusy ale częściej ? Sam nie wiem Rolling Eyes Jeszcze jedno czy to prawda że tą trasę będą obsługiwać Koleje Wielkopolskie ?
Patryck - 25-10-2012, 17:11
Temat postu:
Od nowego rozkładu KW przejmą trasę E20 (do Konina) i wydaje mi się, że do także ZG ale pewny nie jestem, więc Buk, Opalenica i NT będą obsługiwane ELFAMI.
Od czerwca KW mają przejąć trasę do Gniezna.
kolejfan - 27-10-2012, 14:46
Temat postu:
Dokładniej, to KW przejmą linię do Zbąszynka. No chyba, że będą jakieś pojedyncze kursy Poznań-Zielona Góra, ale w to wątpie....
michal26 - 27-10-2012, 15:31
Temat postu:
Wg. przecieku KWR KW na Poznań-Zbąszynek, 2 Regio PR Poznań-Zielona Góra (plus 3 TLK i 1IR)

odjazdy z Poznania do Zielonej
7.40 8.42TLK* 13:36TLK# 15:58IR@ 16:40 21:35TLK*

przyjazdy do Poznania
8:13TLK* 9.11 14:16TLK# 16:14 18:20TLK* 21.00IR@

* Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra
# Zielona Góra-Gdynia-Zielona Góra
@ Poznań-Zielona Góra w 5,7 i terminy
krzygier - 27-10-2012, 19:04
Temat postu:
Jak dalej tak będzie szło to rozkład jazdy KW będzie tylko na papierze bo same KKZ będą jeździć. Confused

Jakieś 17 dni temu: http://grodzisk.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1569937,gozdzin-szynobus-zderzyl-sie-z-koparka,3621637,id,t,zid.html

Dzisiaj: http://wolsztyn.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1592081,wolsztyn-wjechal-w-szynobus-zdjecia,id,t.html#3cb483e8486423fb,1,3,60

Nie wspomnę o tym że już kilka SA jeżdzących dla KW stoi w naprawach powypadkowych. Hmm
filip39 - 27-10-2012, 20:55
Temat postu:
michal26, czyli wg tego co podajesz, pierwszy pociąg z ZG do Poznania dopiero ~ 6.00, mogłoby być choć pół godziny wcześniej, tak żeby w Poznaniu był ok. 7.30, zastanawiam się tylko, co zaprezentuje UMWL w kwestii dojazdów z ZG do Zbąszynka na KW do Poznania, ale obawiam się, że rewelacja to to nie będzie
WidZ - 27-10-2012, 21:53
Temat postu:
krzygier może w końcu KW weźmie do siebie resztę szynobusów które jeszcze jeżdżą w PR i się zamieni KW będzie jeździć po torach a PR będzie musiało wystawiać KKZ
Pitras - 27-10-2012, 23:01
Temat postu:
Dzisiaj wieczorem jakiś szynobus jechał przez Kościan w stronę Leszna. Numerów nie zapamiętałem, ale pewnie to jakiś po naprawie był.
_babol_ - 28-10-2012, 11:02
Temat postu:
Czy ten 21.35 TLK będzie zatrzymywał się w Buku, Opalenicy, NT ? Jeżeli tak to może w końcu się coś zmieni i luka między 19.50 a 22.50 zostanie wypełniona. W tej chwili zdecydowanie brakuje jakiegoś połączenia pomiędzy tymi dwoma Rolling Eyes
calsberg - 30-10-2012, 08:42
Temat postu:
To jest Lubuszanin więc będzie się zatrzymywał na ww stacjach.
Pirat - 07-11-2012, 18:33
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie - parowozy w nowym rozkładzie jazdy
rail_user - 07-11-2012, 18:40
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Koleje Wielkopolskie - parowozy w nowym rozkładzie jazdy


A zauważył ktoś terminy kursowania - " W dni robocze oprócz .... ." Co nie jest prawdą.
koki161 - 07-11-2012, 18:59
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie na swojej stronie internetowej w zakładce: ZMIANY CZASOWE podają zmiany w kursowaniu pociągów na trasie: Zbąszynek - Poznań Główny - Konin - Kłodawa, które zostaną uruchomione od grudnia 2012 r., stąd można już zobaczyć jak będą jeździć niektóre pociągi na tej właśnie trasie
rail_user - 07-11-2012, 19:08
Temat postu:
Niezły czas w kierunku Konina. Do Wólki w godzinę !
Anonymous - 07-11-2012, 23:17
Temat postu:
Jak będzie wyglądało honorowanie biletów na trasie Poznań-Świebodzin?? Bo w końcu KW będzie dojeżdżało tylko do Zbąszynka. Dalej PR-y w kierunku Rzepina i Gorzowa ze Zbąszynka. Czy trzeba będzie kupować osobne bilety na KW i PR? Rolling Eyes
dyżurny - 07-11-2012, 23:54
Temat postu:
Tomek-Gliwice, na trasie Poznań - Zielona będzie szusował PR, więc w myśl obecnych przepisów obowiązywało będzie wzajemne honorowanie biletów na tej trasie. No chyba że z czymś idiotycznym wyskoczą, w co wątpie.
WidZ - 08-11-2012, 12:33
Temat postu:
A kupując bilet w pociągu KW pewnie będzie tak jak teraz że dostaniesz do Zbąszynka i z dopiskiem dalej w pociągu PR czyli z tym biletem kasa albo konduktor w kolejnym pociągu i nowy bilet tzn przedłużenie czyli tylko dopłata do biletu z KW
Cood - 09-11-2012, 09:37
Temat postu:
Dokładnie tak, jak piszesz... nowy bilet, ale od którego zostanie odjęta kwota zapłacona na bilecie KW. Oczywiście o ile ten pierwszy bilet będzie posiadał adnotację DALEJ W PR.
Wielkopolanin - 09-11-2012, 18:34
Temat postu:
Od nowego rozkładu zniknie codzienne połączenie Poznań (10.40) - Frankfurt nad Odrą. W wyniku przejęcia tej linii przez KW będzie połączenie Poznań (10.40) - Zbąszynek tylko w dni robocze. A wszystko zgodnie z wizją spółki: Celem Spółki jest wychodzenie naprzeciw potrzebom mieszkańców, zarówno w wymiarze czasowym (np. poprzez dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb mieszkańców),... Mieszkańcy na pewno będą zadowoleni, tak jak na linii Leszno - Gostyń - Jarocin. Z Poznania (7.40 i 16.40) do Zielonej Góry pojadą PR codziennie.
enstone - 09-11-2012, 20:25
Temat postu:
Wiadomo już jakie zmiany rozkładowe na ostbhanie.?
lukaszku1988 - 11-11-2012, 23:32
Temat postu: Rozklad
Witam ktos wie , kiedy bedzie mozna i gdzie zapoznac sie z RJ 2012 bo zawsze byl on dostepny miesiac wczesniej a teraz nie wiem co sie porobilo i jeszcze ma ,ktos info jakies o stacji krotoszyn? odjazdy i przyjazdy b. dzikeuje
Cood - 12-11-2012, 09:03
Temat postu:
Minister zapowiadał przecież w mediach, że 20 listopada będzie podany do publicznej wiadomości rozkład.
michal26 - 15-11-2012, 15:19
Temat postu:
Dzisiaj na Dworcu Poznań Główny pojawiły się plakaty z nowym rozkładem jazdy na 2012/2013 (właściwie to od 9.XII.2012 do chyba 9.II.2013)

Jeśli chodzi o Poznań-Leszno to wygląda to tak
Odjazdy z Poznania:
5:30; 6:00; 6:45JG; 7:58; 8:46;10:00W;11:43; 12:52IRJG; 13:42; 15:00; 15:30; 15:55; 16:17; 16:36; 17:30; 18:42; 19:30W;20:53; 21:50; 22:50;
6:31TLK; 8:36TLK; 9:40TLK; 10:44EIC; 14:40TLK;18:26TLK; 19:13EIC; 20:36TLK;
JG - do Jeleniej Góry; W - do Wrocławia

Przyjazdy do Poznania
5:01; 5:21; 6:13; 6:37; 7:18; 7:43; 8:10; 8:53; 9:45; 11:21; 13:13; 14:30; 16:05; 16:56; 18:09; 19:40; 21:00; 22:25
6:50EIC 8:21TLK; 10:10TLK; 11:59IR; 15:20TLK 16:20TLK; 17:20EIC; 18:59TLK; 21:10TLK
Romanek - 16-11-2012, 20:47
Temat postu:
Dzisiaj też na dworcu w Pile pojawiły się plakaty z nowym rozkładem. Właściwie plakaciki, bo mają format mniej więcej A4 (troszeczkę więcej) i zawierają odjazdy ze st. Piła Główna z podanymi wszystkimi stacjami pośrednimi każdego pociągu z godziną przyjazdu do tych stacji. Pana który wieszał ten wytwór zapytałem czy są do tego akcesoria dodatkowe w postaci szkieł powiększających, to powiedział że mam sobie kupic okulary. Poprostu mistrzostwo świata, bezmózgi jedne!
WidZ - 16-11-2012, 22:34
Temat postu:
a co ślepy jesteś?
enstone - 17-11-2012, 12:14
Temat postu:
A czy ten rozkład to jest już ostateczna wersja która ma wejść w grudniu, bo głośno było o połączeniu Berlin-Gdynia ostbhanem przez Gorzów-Krzyż-Piłę i jakoś na rozkładzie go nie widać.
rail_user - 17-11-2012, 12:14
Temat postu:
WidZ napisał/a:
a co ślepy jesteś?


Widocznie jest Śmiech - bo nie rozróznia formatu A4 od A3

[ Dodano: 17-11-2012, 12:15 ]
enstone napisał/a:
A czy ten rozkład to jest już ostateczna wersja która ma wejść w grudniu, bo głośno było o połączeniu Berlin-Gdynia ostbhanem przez Gorzów-Krzyż-Piłę i jakoś na rozkładzie go nie widać.


Ostateczny - a głosno było przez mikoli. Bo jedyne połączenie wr.j. 2012/13 Gdynia - Berlin to BGE przez Poznań. A reszta to nie w tym dziale.
enstone - 17-11-2012, 13:04
Temat postu:
Jak nie w tym dziale to którym. Ktoś tutaj na forum wstawiał jakiś czas temu wstępny rozkład w którym był wpisany TLK Berlin-Gdynia przez Ostbahn i miał być obsługiwany niemieckimi szynobusami 646 DB Regio
rail_user - 17-11-2012, 14:02
Temat postu:
enstone napisał/a:
Jak nie w tym dziale to którym.


A w tym: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14042
Anonymous - 18-11-2012, 01:35
Temat postu:
Połączenia z Poznania do Rzepina(Frankfurtu) przez Świebodzin, totalnie rozwalone. Gratuluje kompletnego debilizmu w skomunikowaniu z woj. Lubuskiem. Evil or Very Mad
kolejfan - 18-11-2012, 11:47
Temat postu:
Pociągi z Poznania do Gniezna:

REGIO
5:21, 5:48, 6:48, 7:49, 8:50, 10:48, 12:46, 13:47, 14:50, 15:48, 16:52, 17:52, 19:48, 20:48, 21:48, 22:55
REGIO+
14:11, 15:21, 16:12

Cieszy mnie powrót przyspieszonych osobówek w godzinach szczytu.

Pociągi z Gniezna do Poznania

4:13, 4:54, 5:22, 5:54, 6:20, 6:51, 7:22, 7:52, 8:24, 9:21, 10:22, 12:29, 13:54, 14:27, 15:24, 16:21, 17:48, 18:46, 20.33.

Można zauważyć, żę wszystkie osobówki od strony Gniezna, kończą bieg w Poznaniu, zapewne jest to dopasowane w związku z wejściem KW od przyszłego roku.
xMICHCIOx - 18-11-2012, 23:02
Temat postu:
Ciekawe połączenie na E20, interREGIO "Ner" rel. Kutno - Poznań Główny - Kutno.
Pirat - 19-11-2012, 14:50
Temat postu:
Rozkład jazdy Kolei Wielkopolskich ważny od 9 grudnia 2012 roku
Rafaello1973 - 19-11-2012, 16:08
Temat postu:
To połączenie jest fajne, bo jak ktoś będzie chciał szybko dojechać do Poznania przed 8 to zdąży . Jak mi się zdarzy jechać, a mieszkam koło Wrześni to wyrobie z autobusu.Ciekawe tylko czy ten pociąg nie poleci po wiosennej korekcie jazdy.
audrin - 19-11-2012, 21:04
Temat postu:
michal26 napisał/a:


Jeśli chodzi o Poznań-Leszno to wygląda to tak
Odjazdy z Poznania:
5:30; 6:00; 6:45JG; 7:58; 8:46;10:00W;11:43; 12:52IRJG; 13:42; 15:00; 15:30; 15:55; 16:17; 16:36; 17:30; 18:42; 19:30W;20:53; 21:50; 22:50;
6:31TLK; 8:36TLK; 9:40TLK; 10:44EIC; 14:40TLK;18:26TLK; 19:13EIC; 20:36TLK;
JG - do Jeleniej Góry; W - do Wrocławia



Całkiem nieźle, w godzinach szczytu mamy pociąg do Leszna co 20 minut. Kiedy zacznie się remont wielkopolskiego odcinka E 59? Nie wierzę, że na czas remontu uda się upchnąć aż tyle pociągów...

Co do rozkładu dla linii Leszno-Ostrów... Bez komentarza. Co to za idiotyczny pomysł, żeby likwidować pociąg po 15?! Shocked Likwidacja to może złe słowo, bo obecny pociąg o 15:30 zostanie przesunięty na 16:48... No cóż, miejscowy PKS na pewno się ucieszy.
_babol_ - 21-11-2012, 09:36
Temat postu:
Dalej na trasie Poznań - Nowy Tomyśl mamy dziurę między 19.30 a 22.50 ... Nie rozumiem ? Nie można zrobić jakiegoś połączenia w okolicach godziny 21 ? Wchodzi co prawda o 21.30 TLK , ale przecież miała być konkurencja na torach ? Dlaczego KW nie wypuszczą żadnego połączenia w tych godzinach ?

Poza tym mam pytanie czy KW honorują bilety wykupione na PR ? Mam wykupiony miesięczny na PR Regio do 19.12 a od 9.12 przejmują znaczną część kursów KW... Z tego co patrzę na rozkłady to Pociąg wyjeżdżający z Opalenicy o 8.30 w kierunku Poznania a śmigający chyba z Głogowa obsługiwany jest nadal przez PR ... To jak to teraz będzie 3 przewoźników i 3 różne bilety będą potrzebne ? Confused
Patryck - 04-12-2012, 21:41
Temat postu:
Petycja o przywrócenie połączeń na odcinku Gniezno - Jarocin
http://www.petycje.pl/petycja/9109/petycja_w_obronie_polsczen_kolejowych_gniezno-jarocin.html
Jeśli ktoś jest za to podpisywać.
dyżurny - 05-12-2012, 01:00
Temat postu:
Ja jestem za. Specjalnie wczoraj przejechałem się na tej trasie, i o ile z Gniezna wyjechało około 30 pasażerów, o tyle np. we Wrześni na peronie czekało z 50 osób. Byłem pozytywnie zaskoczony Smile
Rafaello1973 - 05-12-2012, 10:49
Temat postu:
Petycja podpisałem .Zaś na FB i innym portalu dałem informacje o o niej by ludzie też w tej sprawie naciskali na Urząd Marszałkowski Smile
Wielkopolanin - 05-12-2012, 20:29
Temat postu:
Koszty utrzymania KW nie pozwalają UM na zwiększenie dotacji do przewozów. Wcześniej nie było KW, więc można było sobie pozwolić na dofinansowanie kursów poza Poznaniem. Teraz mamy dwie spółki i dwa problemy. KW obiera drogę PR, więc prawdziwy kłopot z tą spółką UM będzie miało za parę lat, gdy stracą kontrolę nad KW.
kolejfan - 06-12-2012, 23:25
Temat postu:
PIszę w tym temacie, bo jestem ciekaw, czy przewiduje się jakieś połączenia, ale przewozów regionalnych z Gniezna w kierunku Bydgoszczy/Torunia? Bo nie sądze, żeby wszystkie pociągi KW w kierunku Gniezna, jechały aż do Mogilna.
morwa - 07-12-2012, 10:09
Temat postu:
KW nie będzie narazie jeździć do Gniezna linie obsługują PR więc bezpośrednie połączenia z Toruniem/Bydgoszczą zostają
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/wielkopolskie/2012-12/tab430_09-12-2012%281%29.pdf
Patryck - 07-12-2012, 19:58
Temat postu:
KW do Gniezna pojadą od czerwca i Kolejfan miał to na myśli. Wink)
Zapewne sytuacja będzie wyglądać tak, że pociąg który obecnie jeździł do Torunia będzie jeździł do Mogilna KW, a potem przesiadka w regio.
oczywiście tak jak obecnie niektóre pociągi będą konczyły bieg w Gnieźnie i nic się nie zmieni poza przewoźnikiem.
rail_user - 07-12-2012, 20:21
Temat postu:
Patryck napisał/a:
KW do Gniezna pojadą od czerwca i Kolejfan miał to na myśli. Wink)
Zapewne sytuacja będzie wyglądać tak, że pociąg który obecnie jeździł do Torunia będzie jeździł do Mogilna KW, a potem przesiadka w regio.
oczywiście tak jak obecnie niektóre pociągi będą konczyły bieg w Gnieźnie i nic się nie zmieni poza przewoźnikiem.


Jak KW pojadą do Gniezna to dopiero z nowym r.j. od grudnia 2013 r. Być może KW bedą dojeżdżać do Ina - tak jak od niedzieli do Kutna.
kolejfan - 07-12-2012, 20:28
Temat postu:
Patryck, dokladnie mi o to chodziłoWink

Nie Wiem, czy KW by sie opłacało puszczać pociągu aż do Inowrocławia. Sądze, że Mogilno to optimum.

Chociaz przyznam szczerze, liczyłem po cichu, ze to Gniezno będzie stacją granicznąVery Happy

Dziękuje Wam za odpowiedzi:)
_babol_ - 08-12-2012, 14:11
Temat postu:
Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ? Eh ...
rail_user - 09-12-2012, 16:47
Temat postu:
_babol_ napisał/a:
Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ?


A coś bardziej konkretnego - oprócz biadolenia ?
sebol71 - 09-12-2012, 18:29
Temat postu:
Pociąg KW 77139 z Konina (14:41) do Poznania Głównego (16:11) wyjechał z Otocznej z opóźnieniem 174 minut (odj. planowy 15:17). Czy posiada ktoś może jakiekolwiek informacje, co było przyczyną tak dużego opóźnienia?
_babol_ - 09-12-2012, 20:05
Temat postu:
rail_user napisał/a:
_babol_ napisał/a:
Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ?


A coś bardziej konkretnego - oprócz biadolenia ?


Jasne. W moim przypadku wyjazd do pracy to Pociąg o 8.29 z Opalenicy ... Pociąg ten obsługują PR ... Powrót to albo TLK po 21 obsługiwany przez IC ( całe szczęście że się pojawił ) lub 22.49 obsługiwany przez KW. I weź tu kup Pan miesięczny Shocked

W ostateczności zdecyduje się na wyjazdy o 7.50 i Powroty tym po 21 ... Wtedy to będę poruszał się w obrębie połączeń TLK ... Ale są jeszcze inne dni kiedy to nie muszę gonić do pracy, wtedy z miesięcznym w kieszeni na pociągi TLK będę musiał gnać do kasy po bilecik KW.

Ode mnie ( Stacja Opalenica ) KW jadą do Poznania o 7.33 a potem dopiero o 9.46 ... Jeżeli ktoś rozpoczyna pracę, zajęcia itp. o 10 to o 7.33 jest mu za wcześnie pchać się do Poznania, a o 9.46 za późno Rolling Eyes

Oczywiście KW tak stoją frontem do pasażera że powrót za pośrednictwem ich usług z Poz w kierunku na Nowy Tomyśl nie jest możliwy między 19.30 a 22.50. Całe szczęście że pojawił się ten TLK Very Happy

Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...
xMICHCIOx - 09-12-2012, 20:14
Temat postu:
Cytat:
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...


Nie jesteś jedynym pasażerem.
_babol_ - 09-12-2012, 20:24
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Cytat:
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...


Nie jesteś jedynym pasażerem.


Yhm... Możesz się bardziej rozwinąć swoją myśl ? Bo to że nie jestem jedynym pasażerem zdążyłem zauważyć Smile Zazwyczaj mam trudności ze znalezieniem wolnego miejsca w pociągu którym najczęściej się poruszam Rolling Eyes
Pitras - 09-12-2012, 20:45
Temat postu:
Gratulacje dla osoby która decyduje o zestawieniu pociągu 67937 Wrocław (14:50 )- Poznań (18:09). W poprzednim rozkładzie zestawienie to 2 x EZT, a teraz to tylko 1 x EZT. W Lesznie około 50 osób zostało na peronie. I do Poznania praktycznie nikt się nie dosiadł, chyba że w ramach wymiany 1 za 1. Konduktor w ogóle nie pojawił się na składzie. Od Leszna do Poznania zwiększył opóźnienie z 8 do 30 minut z powodu tłoku.
kolejfan - 09-12-2012, 20:52
Temat postu:
Nie tylko Z Leszna takie przypadki są. Np na Gniezno tez czasem się to zdarza.

W ogóle mam nadzieję teraz, że skoro KW przejęły kolejne linie, to pozostały tabor przerzucą na inne linie, zwłaszcza na Leszno.
Pitras - 09-12-2012, 20:57
Temat postu:
Prędzej PRy dadzą kolejne jednostki na złom- zawsze trochę grosza wpadnie.
michal26 - 10-12-2012, 13:16
Temat postu:
No pewnie!
Już widzę jak ładnie poprzerzucali tabor.
Np. dzisiaj
77727 Leszno-Poznań 7.18 czyli dojazd na 8 - zestawienie ET-22 + B + 2 Bmnopux.
Na szczęście wszyscy się zmieścili, właściwie wcisnęli, frekwencja co najmniej 200%
xMICHCIOx - 10-12-2012, 18:33
Temat postu:
_babol_ napisał/a:
xMICHCIOx napisał/a:
Cytat:
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...


Nie jesteś jedynym pasażerem.


Yhm... Możesz się bardziej rozwinąć swoją myśl ? Bo to że nie jestem jedynym pasażerem zdążyłem zauważyć Smile Zazwyczaj mam trudności ze znalezieniem wolnego miejsca w pociągu którym najczęściej się poruszam Rolling Eyes


Nie problemu, więc przeczytajmy jeszcze raz twoje zdanie:
_babol_ napisał/a:
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...


A co jeżeli ktoś jedzie na 8 - 9? Lepiej żeby obecny rozkład na tej trasie usunąć i Ty napiszesz swój rozkład - który będzie dostosowany do Twoich potrzeb aby jegomość nie musiał czekać w Poznaniu. Albo jeszcze lepiej, wywalmy wszystkie połączenia KW i zostawmy tylko te na kierunek zachodni - tam przerzucimy cały tabor wraz z szynobusami tak aby z Opalenicy pociągi jeździły częściej niż tramwaje linii wahadłowych (takt co 5 min.), no bo ważne aby Ci pasowało a nie innym.
kolejfan - 11-12-2012, 08:49
Temat postu:
xMICHCIOx, spokojnie, _babol_ wyraził tylko swoją opinię na temat tego, że rozkład akurat mu nie pasuje. Jakby mu pasowało, to komuś innemu nie i ten ktoś też by się tu wyżalił. To normalne;)
loony - 11-12-2012, 13:15
Temat postu:
@michal26 - to akurat normalne zestawienie tutaj.
michal26 - 11-12-2012, 17:42
Temat postu:
@ loony
W jakim sensie normalne?!
Dla mnie to jest nienormalne.

Z drugiej strony Regio 77734 Poznań (15.00) - Leszno w zestawieniu dzisiaj 163-030-0 (Agata) + Bh + 4 Bmnpoux
Frekwencja od Dębca około 100% Smile
Taki skład o takiej godzinie jest normalny i dobrze że tak to wygląda.
_babol_ - 12-12-2012, 13:09
Temat postu:
xMICHCIOx, Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. Rozdrobnienie przewozów na mojej trasie na trzech już przewoźników, tak na prawdę negatywnie odbija się na pasażerach. Przykładami niech służą dyskusje i pytania ludzi kierowane w stronę konduktora. O co pytali ? Otóż o to co mają zrobić jak do Poznania najbardziej optymalne połączenie dla nich zapewnia pociąg REGIO ( Z mojej stacji startuje o 8.30 ) a pociąg powrotny to już skład KW. Jaka była odp. Kupić dwa miesięczne ... Problem w tym że kolej metropolitalna, nie ma zapewniać tylko dojazdu do pracy czy szkoły, prawda ? Ludzie nie tylko pracują, chcą też korzystać z dóbr ogólnych dostępnych w tym konkretnym przypadku w Poznaniu. Jeszcze do niedawna miałem kupiony bilet miesięczny na pociągi REGIO. Niemal na pamieć wiedziałem kiedy jadą moje składy. Wsiadałem do którego chciałem i wracałem jak chciałem. Wszystko oczywiście w ramach obowiązującego rozkładu. Ale wracając do kwestii ogólnej, Regio jadący o 8.30 ( z mojej stacji ) często jest tak zapchany że nie ma już gdzie usiąść. Ci wszyscy ludzie mają teraz kupować dwa miesięczne ? Na PR i KW ? Bo zapewne część wraca KW. A co w przypadku kiedy czasem trzeba dostać się wcześniej do miejsca docelowego a innym razem można jechać dużo później ? No właśnie ... oto ten brak elastyczności. Powiesz mi że problem dotyczy tylko mnie Shocked ? I ja, jaśnie Pan z zatłoczonego pociągu REGIO marudzę jak typowy malkontent że utraciłem swobodę na ... właściwie na rzecz czego ? Na możliwość śmigania Elfem ?

Odnośnie Luki między 19.30 a 22.51 ... Wczoraj miałem przyjemność śmigać Elfem właśnie o 22.51 . Zazwyczaj pociąg ten był solidnie obłożony ( EZT za czasów PR) . Wczoraj w zasadzie pojedyncze osoby nim jechały ... Myślę sobie. Co jest ? A no tak, pewnie część odetchnęła z ulgą i już przesiadła się na wprowadzony od 9.12 TLK o 21.35... To w moich oczach udowodniło że ludzie zwyczajnie potrzebowali, potrzebują rozsądnego połączenia w okolicach 21 Neutral

Oczywiście sam zrezygnuję z usług PR i KW na rzecz IC. Bo to będzie teraz dla mnie najlepsze połączenie z POZ. A wystarczyło by przejąć 100 % połączeń przez KW od PR lub dogadanie się z PR w sprawie biletów, i dodanie jednego składu śmigającego w okolicach lub po 21, z Poznania do Zbąszynka ...

Pozdrawiam
Rafaello1973 - 12-12-2012, 17:01
Temat postu:
O tej uwalonej linii i połączeniach na niej jutro pewno poleci spory artykuł w Wiadomościach Wrzesińskich .Jak by nie było gazeta ma ponad 11 tysięcy nakładu.Właśnie teraz przekazuje na Facebooku info redaktorowi . Zwróciłem uwagę by zerkał tez na to forum Smile . Dziś też napisałem pismo do Departamentu Transportu UMWW jak pan Kriger odpisze dam wam oraz dziennikarzom znać. ;-) Trzeba porobić trochę akcji i zamieszania i bronic kolejarzy i pasażerów w Wielkopolsce . Very Happy
Emsi - 13-12-2012, 10:19
Temat postu:
_babol_ napisał/a:
xMICHCIOx, Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. Rozdrobnienie przewozów na mojej trasie na trzech już przewoźników, tak na prawdę negatywnie odbija się na pasażerach. Przykładami niech służą dyskusje i pytania ludzi kierowane w stronę konduktora. O co pytali ? Otóż o to co mają zrobić jak do Poznania najbardziej optymalne połączenie dla nich zapewnia pociąg REGIO ( Z mojej stacji startuje o 8.30 ) a pociąg powrotny to już skład KW. Jaka była odp. Kupić dwa miesięczne ... Problem w tym że kolej metropolitalna, nie ma zapewniać tylko dojazdu do pracy czy szkoły, prawda ? Ludzie nie tylko pracują, chcą też korzystać z dóbr ogólnych dostępnych w tym konkretnym przypadku w Poznaniu. Jeszcze do niedawna miałem kupiony bilet miesięczny na pociągi REGIO. Niemal na pamieć wiedziałem kiedy jadą moje składy. Wsiadałem do którego chciałem i wracałem jak chciałem. Wszystko oczywiście w ramach obowiązującego rozkładu. Ale wracając do kwestii ogólnej, Regio jadący o 8.30 ( z mojej stacji ) często jest tak zapchany że nie ma już gdzie usiąść. Ci wszyscy ludzie mają teraz kupować dwa miesięczne ? Na PR i KW ? Bo zapewne część wraca KW. A co w przypadku kiedy czasem trzeba dostać się wcześniej do miejsca docelowego a innym razem można jechać dużo później ? No właśnie ... oto ten brak elastyczności. Powiesz mi że problem dotyczy tylko mnie Shocked ? I ja, jaśnie Pan z zatłoczonego pociągu REGIO marudzę jak typowy malkontent że utraciłem swobodę na ... właściwie na rzecz czego ? Na możliwość śmigania Elfem ?

Odnośnie Luki między 19.30 a 22.51 ... Wczoraj miałem przyjemność śmigać Elfem właśnie o 22.51 . Zazwyczaj pociąg ten był solidnie obłożony ( EZT za czasów PR) . Wczoraj w zasadzie pojedyncze osoby nim jechały ... Myślę sobie. Co jest ? A no tak, pewnie część odetchnęła z ulgą i już przesiadła się na wprowadzony od 9.12 TLK o 21.35... To w moich oczach udowodniło że ludzie zwyczajnie potrzebowali, potrzebują rozsądnego połączenia w okolicach 21 Neutral

Oczywiście sam zrezygnuję z usług PR i KW na rzecz IC. Bo to będzie teraz dla mnie najlepsze połączenie z POZ. A wystarczyło by przejąć 100 % połączeń przez KW od PR lub dogadanie się z PR w sprawie biletów, i dodanie jednego składu śmigającego w okolicach lub po 21, z Poznania do Zbąszynka ...

Pozdrawiam


Przepraszam, ale nie mogę tego słuchać! Aż musiałem się zarejestrować na forum...

Zamiast rozpisywać się na pół strony wejdź lepiej na stronę jednego z przewoźników i sprawdź sobie oferty. Tam jest przecież taryfa RAZEM, która po zakupieniu RegioKarty lub Karty Wielkopolskiej pozwala na zakup biletów liniowych/sieciowych na obu przewoźników. Jak kupisz bilet sieciowy w PR to nawet możesz wtedy jeździć IR i RE!!!
loony - 13-12-2012, 11:03
Temat postu:
Cytat:
Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny.

Mój Boże... czyli jeśli rozkład nie jest ułożony pod moją dupę, to znaczy że jest mało elastyczny? Elastyczny rozkład to masz teraz na śląsku - pociąg może przyjechać od 7 do 9, dostosowuje się pod wszystkich ... Rolling Eyes

Kiedy ja dojeżdżałem do liceum i miałem lekcje na 9 godzinę, to pociąg miałem tak, że w szkole byłem o 7.45. I co ja poradzę? Albo poszukam innego transportu albo się dostosuję. Proste.
Więcej pokory i racjonalnego myślenia, bo na prawdę... w tym kraju każdemu źle. Nie dziwię się, że KW obcinają połączenia. Mi też obcięli dwa - i ja to rozumiem. Bo jednym jeździli sami pracownicy kolei (3 osoby) a wieczornym 10 osób.
_babol_ - 13-12-2012, 11:14
Temat postu:
Ja swoje zdanie wyraziłem. Uzupełniłem je o obserwacje I wątpliwości innych podróżnych. Kupowanie kolejnych kart uprawniających mnie do jazdy pociągami obu przewoźników jest powiększaniem wydatków na przejazdy. W związku z tym to kolejny argument mówiący o tym ze pasażer poza dodatkowymi kosztami I utrudnieniami, żadnych korzyści z rozbicia przewozów regionalnych na dwóch przewoźników nie odczuwa ...

Ode mnie tyle... Myślę ze znacząca część podróżnych ma tożsame z moim zdanie ...

Pamiętać należy ze to kolej ma być dla pasażera, a nie pasażer dla kolei ...
Emsi - 13-12-2012, 14:52
Temat postu:
_babol_ napisał/a:
Ja swoje zdanie wyraziłem. Uzupełniłem je o obserwacje I wątpliwości innych podróżnych. Kupowanie kolejnych kart uprawniających mnie do jazdy pociągami obu przewoźników jest powiększaniem wydatków na przejazdy. W związku z tym to kolejny argument mówiący o tym ze pasażer poza dodatkowymi kosztami I utrudnieniami, żadnych korzyści z rozbicia przewozów regionalnych na dwóch przewoźników nie odczuwa ...

Ode mnie tyle... Myślę ze znacząca część podróżnych ma tożsame z moim zdanie ...

Pamiętać należy ze to kolej ma być dla pasażera, a nie pasażer dla kolei ...


Hmm
To niestety kolejny dowód na to, że tam nie zajrzałeś.

RegioKarta pozwala obniżyć koszt okresowych biletów o 15% a jednorazowych o 30%, więc w zależności od ceny tego biletu potrafi się szybciej lub później zwrócić. Przy przedłużaniu opłata roczna czy półroczna za kartę jest jeszcze niższa.

Wypełniasz formularz online i płacisz przy odbiorze. Czy to jest utrudnienie dla kogoś kto raz na jakiś czas i tak musi kupić sobie okresowy bilet?

Czyli żadnych utrudnień, a koszty rekompensowane są dodatkowymi korzyściami w postaci rabatów na bilety i możliwości korzystania z biletów dla kilku przewoźników jednocześnie: KW, PR, KM, Ariva, itp. - wszystkie na jednym bilecie sieciowym. Czy to jest przeciwko pasażerom?
conen - 13-12-2012, 17:29
Temat postu:
Czy Na Gniezno-Jarocin pojechał faktycznie ten jedyny pociąg co był w rozkładzie?
Patryck - 13-12-2012, 18:02
Temat postu:
nie pojechał i nie pojedzie, nie ma żadnego połączenia Gniezna / Wrześni z Jarociniem linią 281.

* jest jedna para autobusów Września - Jarocin frekwencja dość dobra zawsze parę osob jedzie, ale godzinowo słabo to połączenie jest zrobione.

Powstała strona na facebooku odnośnie ratowania połączenia -> https://www.facebook.com/pages/Linia-kolejowa-281-Gniezno-Jarocin-Ratujmy-po%C5%82%C4%85czenia/249370568524711
Można znaleźć parę ciekawy informacji. Zapraszam do wglądnięcia.
rafisze - 14-01-2013, 18:40
Temat postu:
Czy połączenie o 15:30 do Leszna jest skomunikowane w Lesznie z pociagiem odjeżdżającym do Wrocławia? W Lesznie jest 5 minut na przesiadkę, trochę słabo to widzę.
audrin - 14-01-2013, 19:19
Temat postu:
Tak, jest skomunikowany, zazwyczaj sporo ludzi się przesiada. Jeśli zdarzy się sytuacja, że Regio z Poznania złapie opóźnienie, to na wszelki wypadek zgłoś skomunikowanie konduktorowi lub kierownikowi. Smile
rafisze - 15-01-2013, 12:03
Temat postu:
dzięki Smile
Patryck - 20-01-2013, 19:29
Temat postu:
Na forum cisza, a PR parę zmian wprowadzają od lutego.
Cytat:
Informujemy, że od dnia 10 lutego 2013 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów. Liniowe rozkłady jazdy dostępne są w zakładce "w regionach".

I. NOWE POCIĄGI:
79930/1 rel. Gniezno (7:52) – Poznań Gł. (8:45),
79932/3 rel. Gniezno (9:45) – Poznań Gł. (10:37),
77932/3 rel. Poznań Gł. (14:11) – Gniezno (14:58),
77942/3 rel. Poznań Gł. (18:54) – Gniezno (19:47),
77213 rel. Poznań Gł. (16:25) – Szamotuły (16:58),
77214 rel. Szamotuły (17:05) – Poznań Gł. (17:38).
II. SKRÓCONE RELACJE:
pociągi 74130 relacji Ostrów Wlkp. (11:07) – Krzepice (13:29) i 47131 rel. Krzepice (8:10) – Ostrów Wlkp. (10:22) kursować będą w skróconej relacji Kępno (11:58) – Krzepice (13:30) oraz Krzepice (7:50) – Kępno (9:07),
pociągi 85420 relacji Piła Gł. (4:34) – Bydgoszcz Gł. (6:01) i 57433 rel. Bydgoszcz Gł. (20:03) – Piła Gł. (21:30), kursować będą w skróconej relacji Wyrzysk Osiek (5:11) – Bydgoszcz Gł. (6:01) oraz Bydgoszcz Gł. (19:56) – Wyrzysk Osiek (20:47),
pociąg 77825 rel. Poznań Gł. (15:19) – Wronki (16:09) kursować będzie w skróconej relacji Poznań Gł. (15:20) – Szamotuły (15:53),
pociąg 77826 rel. Wronki (16:30) – Poznań Gł. (17:21) kursować będzie w skróconej relacji Szamotuły (16:29) – Poznań Gł. (17:09).
III. ZMIANY GODZIN KURSOWANIA:
pociąg 79721 rel. Rawicz (4:36) – Leszno (5:05), kursować będzie wg zmienionego rozkładu jazdy Rawicz (5:41) – Leszno (6:09),
pociąg 79720 rel. Leszno (22:20) – Rawicz (22:48) zostanie odwołany, a w zamian uruchomiony zostanie pociąg Leszno (15:30) – Rawicz (15:58).


W Kolejach Wielkopolskich z tego co słyszałem, na linii do Kutna wiele zmian nie będzie tzn skrócenie dwóch pociągów w relacji Koło - Kutno i Kutno - Konin.
kububu - 20-01-2013, 20:43
Temat postu:
Na linii Poznań-Kutno dokładnie:

kolejfan - 21-01-2013, 18:37
Temat postu:
No w końcu przywrócili ten pociąg w okolicach 14 do Gniezna, tak samo ten pociąg o 18.50.
Patryck - 13-03-2013, 21:46
Temat postu:
Cytat:
W połowie kwietnia wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu kolejowego na trasie Poznań - Leszno. Na odcinkach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina ruch odbywać się będzie wyłącznie po jednym torze. Pociągów będzie mniej, ale mają być dłuższe. Utrudnienia potrwają do 2015 roku.
W przyszłym tygodniu rozpocznie się akcja informacyjna na kolei, dzięki której pasażerowie poruszający się na trasie Poznań - Leszno dowiedzą się szczegółowo o zaplanowanych zmianach. A tych jest sporo. - Najbardziej odczuwalną zmianą dla pasażerów będzie wprowadzenie ruchu jednotorowego, dwukierunkowego pomiędzy Czempiniem i Mosiną oraz pomiędzy Luboniem i Poznaniem Głównym - wyjaśnia Norbert Wełyczko z Przewozów Regionalnych. - Oznaczać to będzie zamknięcie jednego z dwóch czynnych torów. Taki zabieg spowoduje wprowadzenie ruchu wahadłowego na obu tych odcinkach, a co za tym idzie ograniczona będzie przepustowość linii, co spowoduje zmniejszenie liczby połączeń - dodaje.

Dla pasażerów oznacza to po prostu utrudnienia. Zmiany mają wejść w życie 14 kwietnia i będą wpływać na ruch pociągów do 2015 roku. Związane są z pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej Wrocław - Poznań. Odwołana zostanie część pociągów. - Spółka Przewozy Regionalne w zamian za odwołane pociągi, postanowiła wydłużyć składy obsługujące pozostałe połączenia. W czasie szczytu przewozowego kursować będą pociągi zestawione nawet z ośmiu wagonów. Pozwoli to, w możliwie najmniej uciążliwy sposób, zapewnić sprawny transport dla wszystkich podróżujących rano do pracy i szkoły w Poznaniu, a także zapewni sprawny powrót w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego - zauważa.

Pociągi Odwołane od 14 kwietnia:

- 77724 Poznań Gł. 06:00 - Leszno 07:19
- 77736 Poznań Gł. 15:30 - Leszno 16:53
- 77200 Poznań Gł. 16:17 - Leszno 17:36

- 77209 Leszno 05:10 - Poznań Gł. 06:37
- 77229 Leszno 06:14 - Poznań Gł. 07:40
- 77211 Leszno 18:14 - Poznań Gł. 19:40

Pociągi wydłużone, kursujące z dodatkowymi wagonami od 14 kwietnia:

- 77725 Leszno 4:40 – Poznań Gł. 5:13
- 77727 Leszno 5:50 – Poznań Gł. 7:22
- 77731 Leszno 6:49 – Poznań Gł. 8:22
- 77741 Leszno 15:15 – Poznań Gł. 16:43

- 77734 Poznań Gł. 14:45 – Leszno 16:11
- 77738 Poznań Gł. 15:52 – Leszno 17:21
- 77740 Poznań Gł. 17:55 – Leszno 19:21

Nowością będą pociągi kursujące na trasie Leszno - Kościan, uruchomione w godzinach obecnych połączeń Leszno - Poznań Główny.

Pasażerowie, którzy wsiadają do pociągów na trasach Poznań Główny - Luboń oraz Czempiń - Mosina będą musieli od kwietnia zwracać uwagę na tor, po którym kursować będą pociągi. - Od 14 kwietnia ruch pociągów na trasie Czempiń - Mosina odbywać się będzie tylko po torze nr 1 (jest to tor prawy patrząc w kierunku Poznania), a na trasie Luboń k/Poznania - Poznań Główny pociągi poruszać się będą torem nr 2 (czyli torem lewym jadąc w kierunku Poznania) - zapowiada Wełyczko.

- Szczególną uwagę na tę zmianę powinni zwrócić podróżni korzystających z przystanków: Iłowiec, Drużyna Poznańska i Poznań Dębiec. W pierwszej fazie zamknięcia, w Iłowcu czynny będzie tylko peron od strony budynku dworca, w Drużynie Poznańskiej peron po stronie posterunku dróżnika przejazdowego. W obu przypadkach są to perony, z których odjeżdżają pociągi do Poznania. Natomiast na stacji Poznań Dębiec, korzystać będzie można tylko z peronu przylegającego bezpośrednio do budynku dworca, z którego obecnie odjeżdżają pociągi w kierunku Leszna.

Gdy prace się zakończą, na tej trasie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h. Obecnie to 60 km/h. Wygląd zmienią też perony na trasie, a także pojawią się tutaj nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

epoznan.pl
Wesołe pełne przejazdy czekają osoby, które będą podróżować z/do Leszna, przynajmniej do konca czerwca będzie ścisk.
Pitras - 11-05-2013, 21:18
Temat postu:
W ostatnim czasie zauważyłem, że pociąg 67941 Wrocław- Leszno- Poznań ( przyjazd 20:57) jest ciągnięty przez dwie lokomotywy, obie czynne. Zawsze pierwsza jest jakaś EU a druga Skoda. Co ciekawe pociąg ten w stronę Wrocławia prowadzi tylko jedna lokomotywa. Ktoś może wie co to za dziwne manewry? Pociągów w obie strony jeździ taka sama ilość.
dyżurny - 12-05-2013, 01:49
Temat postu:
Pitras, do 67941 w Lesznie dołączana jest właśnie ta druga lokomotywa, a dodatkowo na koniec składu wpinane są 2-4 wagonów klasy drugiej. Być może po obecnych zawieszeniach, jest to domknięcie obiegu składu wagonowego Poznań - Leszno.
sympatyk - 28-05-2013, 11:10
Temat postu:
O cięciach w kursowaniu pociągów podczas nadchodzących wakacji na terenie województwa wielkopolskiego w poniższym artykule:

Wielkopolska: cięcia połączeń to trudności dla pasażerów.

Zbliża się okres wakacji letnich, a wraz z nim korekta rozkładu jazdy pociągów. Rozwijając połączenia dalekobieżne dowożące podróżnych do kurortów nad morzem i w górach władze Wielkopolski zapominają o osobach, które w okresie letnim muszą dojeżdżać do pracy - ubolewa nasz czytelnik.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14180/Wielkopolska-ciecia-polaczen-to-trudnosci-dla-pasazerow.html
Tomek_poz - 01-06-2013, 19:04
Temat postu:
Od 10 czerwca jeden pociąg relacji Konin - Poznań będzie miał prędkość rozkładową 160 km/h.

KW 77127
Konin 6:23
Słupca 6:36 6:37
Strzałkowo 6:40 6:41
Września 6:52 6:56
Nekla 7:05 7:06
Kostrzyn Wlkp 7:12 7:13
Swarzędz 7:18 7:19
Poznań Wsch. 7:23 7:24
Poznań Garb 7:28 7:29
Poznań Gł. 7:34

Jak widać, z Konina do Słupcy pojedzie zaledwie 13 minut, co daje prędkość handlową 130km/h. Średnia prędkość z Konina do Poznania Wschód wyniesie 94,5km/h. Ze Wschodniego na Główny aż 10 minut.

Jednocześnie przypominam o likwidacji IR Ner.
dyżurny - 01-06-2013, 22:20
Temat postu:
Czyli ten 77127 pojedzie w planie likwidowanego IR Ner, dla którego "podobno" zabrakło miejsca w rozkładzie jazdy.
rail_user - 09-06-2013, 12:31
Temat postu:
A mnie interesuje dlaczego PR "wywija" taki numer
Pociąg rel. Poznań ( 21:50) - Leszno (23:14) kursuje w terminach :
10.VI - 31.VII w1-5 jako IR - za n-rem 77746
a w terminach :
1-14.VII i 19-30.VIII w 1-5 jako Regio - za n-rem 77746.
I co na to posiadacze biletów okresowych ?
Anonymous - 09-06-2013, 22:24
Temat postu:
http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/9393/330-09-06-2013_0.pdf
Skąd to wziąłeś? Ani powyższy rozkład liniowy ani sitkol tego nie potwierdza
Arek - 10-06-2013, 13:09
Temat postu:
Likwidują pociągi Jarocin – Gniezno

28 czerwca zakończą kursowanie pociągi pasażerskie z Jarocina do Gniezna. Składy zostały przywrócone na trasę 13 maja, ale cieszyły się niewielkim zainteresowaniem podróżnych.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14380/Likwiduja-pociagi-Jarocin-Gniezno.html
rail_user - 10-06-2013, 15:12
Temat postu:
dddbb napisał/a:
http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/9393/330-09-06-2013_0.pdf
Skąd to wziąłeś? Ani powyższy rozkład liniowy ani sitkol tego nie potwierdza


Z plakatu "Odjazdy - Poznań Gł."
mateusz123 - 15-06-2013, 08:24
Temat postu:
We Wrocławiu jest taka sama sytuacja przy conajmniej 3,4 pociągów i jakiś dziwnych zmianach kategorii naróżnych stacjach w różnych terminach. Czy ktoś może to chociaż spróbować reacjonalnie wyjaśnic?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group