woj. warm.-mazurskie - Rzeź połączeń lokalnych na Warmii i Mazurach Radek - 29-09-2012, 11:53 Temat postu: Rzeź połączeń lokalnych na Warmii i Mazurach
Wg materiałów przetargowych na wykonywanie przwozów kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim w latach 2013 i 2014:
2 nowe pary pociągów Szczytno - Wielbark - Szczytno kosztem:
Działdowo - Iława - Działdowo 3 pary (obecnie 5 par, w tym 3 w D)
Iława - Malbork - Iława 6 par - bez zmian
Ełk - Grajewo - Ełk 4 pary - bez zmian
Elbląg - Malbork - Elbląg 12 par - bez zmian
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn 5 par (obecnie 6 par, w tym 1 w E, 2 w D)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7 par, 2 do Ełku - bez zmian
Olsztyn - Braniewo - Olsztyn 3 pary (obecnie 5, 1 w B, 2 w D)
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn 7 par - bez zmian
Olsztyn - Iława - Olsztyn 9 par (obecnie 10 par)
Iława - Jabłonowo - Iława 7 par (obecnie 8 par)
Olsztyn - Korsze - Ełk 7 par - 3 do Korsz, 1 Korsze - Ełk - bez zmian
Elbląg - Braniewo - Elbląg - brak (obecnie 2 pary)
Ełk - Olecko - Ełk - brak (obecnie 3 pary)
Podsumowując:
2 nowe pary pociągów
12 par pociągów lokalnych do likwidacji! SA 133-019 - 30-09-2012, 10:22 Temat postu:
czyli co do Olecka od nowego rozkładu nie dojedzie żaden pasażerski?? no to ładnie
czyli co do Olecka od nowego rozkładu nie dojedzie żaden pasażerski??
Niestety nie tylko tam
Koniec pociągów do Olecka i Braniewa
Od grudnia nie będą kursować pociągi na trasach Elbląg – Młynary – Braniewo i Ełk – Olecko. Na obu tych liniach w ostatnich latach przywrócono ruch pasażerski. Urząd marszałkowski tłumaczy decyzję przyczynami finansowymi.
W rocznym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 9 grudnia, nie ujęto dwóch lokalnych tras w województwie warmińsko-mazurskim: z Ełku przez Kijewo do Olecka i z Elbląga przez Bogaczewo i Młynary do Braniewa – potwierdza Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – To linie o najmniejszym obłożeniu pasażerów w regionie – usłyszeliśmy w biurze prasowym urzędu.
Nie dopłaciły powiaty
– Choć ogólna kwota dofinansowania przekazana przez nas na 2013 rok wzrosła o 3 procent w stosunku do roku 2012, środki te pozwoliły na pracę eksploatacyjną na poziomie 3 mln pociągokilometrów, czyli niższą niż w tym roku – twierdzą urzędnicy. – Latem podjęliśmy rozmowy z lokalnymi samorządami o możliwości współfinansowania przez nie połączeń na trasach o najniższym obłożeniu. Wobec odmownej odpowiedzi na nasze propozycje i braku dodatkowych środków w budżecie województwa, koniecznością stały się cięcia. Warto zaznaczyć, że przewidywany deficyt, jaki zostałby wygenerowany w 2013 roku na samej tylko linii Ełk – Olecko to około 800 tys. zł – dodają.
Zawieszają po reaktywacjach
Na obu tych trasach ruch pasażerski przywrócony został w ostatnich latach. Na 27-kilometrowy odcinek Ełk – Olecko pociągi wróciły w lutym 2005 r. Po 6-letniej przerwie uruchomione zostały 2 pary pociągów osobowych. Oferta połączeń regionalnych utrzymywana była od tamtego czasu na podobnym poziomie 2-3 par kursów dziennie.
W latach 2007 – 2010 kursował tamtędy dodatkowo pociąg pospieszny łączący Suwałki z Wrocławiem, ale nie zatrzymywał się on na przystankach pomiędzy Oleckiem a Ełkiem. W obecnym rozkładzie jazdy Przewozy Regionalne uruchamiają 3 pary kursów, w tym jedną codzienną i dwie, których termin kursowania ograniczono do dni roboczych.
Do Braniewa tylko w sezonie
Jeszcze krótsza jest historia połączenia Elbląga z Braniewem przez Młynary. Pociągi tej relacji wyruszyły w trasę 1 września 2010 r. Wtedy też po raz pierwszy od 6 lat dwie pary pociągów regionalnych pojawiły się na odcinku Braniewo – Bogaczewo, gdzie tor dochodzi do magistrali Trójmiasto – Olsztyn. Od tamtego czasu rozkład jazdy nie ulegał większym zmianom.
Dziś 55 km z Elbląga do Braniewa pociąg REGIO pokonuje dwa razy dziennie w dni robocze w ok. 55 minut. Po likwidacji połączenia jedynym pociągiem pasażerskim na tej trasie pozostanie dostępny w komunikacji krajowej sezonowy międzynarodowy skład relacji Gdynia Główna – Kaliningrad, ale zatrzymuje się on jedynie w Młynarach.
[ Dodano: 17-11-2012, 12:18 ]
I komentarz:
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,12872893,Wielkie_ciecie_na_kolei__Zobacz_ile_pociagow_zniknie.htmlkarol22 - 18-11-2012, 13:49 Temat postu:
A ponoć do Ełk-Olsztyn p. Pisz oprócz wtorków...I są zmiany z Ełk-Grajewo, bo przesiadka w Grajewie. SA 133-019 - 18-11-2012, 18:40 Temat postu:
owszem będzie jedna para Ełk-Grajewo-Ełk, ale pozatym będą bezpośrednie pociagi do i z Białegostoku i IR z Ełku do Miedzylesia oraz IR z Jeleniej Góry do Ełku w wybrane dni Radek - 18-02-2013, 18:46 Temat postu:
Kolejne zmiany w rozkładzie na Warmii i Mazurach już od 18 marca: zmiana rozkładu Szczytno - Wielbark i skrócenie ostatniego Regio Bydgoszcz - Iława do Jabłonowa (w zamian poranny Regio Jabłonowo - Iława):
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,warminsko-mazurskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,8679.htmlbuuuuum - 19-10-2013, 22:16 Temat postu:
Wiadomym jest fakt, iż w kolejnej już.... korekcie październikowej(niedługo będzie korekta w każdym miesiącu), która wchodzi... już jutro, zostaną znowu obcięte terminy kursowania pociągów - tym razem pociągu IR Szczeliniec/Rudawy na odcinku Ełk-Białystok-Ełk z czterech dni w tygodniu do zaledwie dwóch.
Pół biedy że 2 wagonowy łącznik miał 60-100% obłożenia. To nic.
Najbardziej, wkurzyło(choć to za mało wulgarne słowo..) mnie to co dziś przeczytałem w jednej z lokalnych gazet wydania piątkowego. A w podsumowaniu było słowo rzeczone przez jedną taką(chyba płci żeńskiej jak pamiętam) młodą wykształconą z wielkiego miasta - Niestety, ale zarządca prowadzi prace remontowe i nie ma możliwość puszczenia tego pociągu tak jak dotychczas jeździł.
Jak czytam takie bzdety, to aż mną dygocze i dostaję białej gorączki
Jak można pieprzyć takie farmazony, skoro nie jest to prawdą? Przyznała by się głupia krowa - tak panie redaktorze, ograniczyliśmy kursowanie tego łącznika do 2 dni w tygodniu, bo nam się tak podobało.
A nie gada bzdury, że PLK prowadzi roboty na linii Ełk-Białystok, dlatego oni ograniczyli kursowania na tym odcinku.
Gdzie? Jakie roboty? Z Rail Balticą grzebią się jeszcze pod Wołominem, a ta oszołomka z PR-ów twierdzi, że oni z robotami doszli już pod Białystok i PeeLka układa drugi tor do Ełku...
Tak! zgadza się! Poprzesuwali o parę minut godziny odjazdów i przyjazdów tego pociągu na dane stacje na całej trasie biegu tego pociągu, ze względu na remonty w głębi kraju.
Ale co do tego ma całkowite wyrżnięcie tych 2 dni z okresu kursowania łącznika z Ełku do Białegostoku i z powrotem?
Nie dość że ten pociąg jeździł jako R w taryfie R - przez cały tydzień, to potem nie dość że ograniczyli go do 4 razy na tydzień to zrobili do tego taryfę IR. Różnica w bilecie na całym tym odcinku to ponad 6 złotych. Jedyny pozytyw? Taki, że zamiast EZT jeżdżą wagony. Tyle.
Już nie chodzi mi o sam pociąg, tylko o takie bzdety. Oczywiście pociąg też jest ważny i nie omieszkał bym napisać do centrali celem:
1. opierdzielenia za gadanie głupot i wprowadzanie ludzi w błąd w gazecie.
2. to samo... tylko za ograniczenie kursowania frekwencyjnego pociągu.
Ale pisał chyba nie będę. Bo inna sprawa jest taka, że IR Rudawy/Szczeliniec wylatuje od grudnia całkowicie z całej trasy, a nie jak "tylko" od października, z odcinka Ełk-Białystok-Ełk.
A na wspomnianą wyżej trasę mają w podobnych godzinach od grudnia wkroczyć pociągi R.
Ale czy wkroczą? Tego też nie byłbym pewien. Dlaczego? Bo w korekcie październikowej podanej we wrześniu było jeszcze podane że pociąg Szczeliniec/Rudawy będzie jeździł jak jeździł dotychczas ->
21 XI-14 XII 2013 4-7[białystok-ełk] & 5-1[ełk-białystok] ....
Ale wiadomo, że korektę można poddać korekcie i w ciągu miesiąca w tej kwestii Przewozy Regionalne stanęły na wysokości zadania.
Dziękuję.
PS. Stwierdziłem, że do centrali nie napiszę? Chyba jednak napiszę...