Tomasz B. napisał/a: |
- wagony sypialne Görlitz dostarczone w 1967 roku - 50 sztuk - wagony sypialne GOŠA dostarczone w 1974 roku - 30 sztuk - wagony sypialne Görlitz dostarczone w 1975 roku - 30 sztuk - wagony sypialne Görlitz dostarczone w 1977 roku - 50 sztuk - wagony sypialne Görlitz dostarczone w 1979 roku - 80 sztuk - wagony sypialne Görlitz dostarczone w 1981 roku - 100 sztuk |
DarekP napisał/a: |
Z NRD-owskich sypialnych Y-greków, część została zmodernizowana (te z drzwiami odskokowo-przesuwnymi), najmłodsze modernizacje, to te z jednymi drzwiami na bok i fartuchami dolnymi. |
DarekP napisał/a: |
Ale nowy etap modernizacji nastał niedawno - w przetargu na 150 sztuk na trasę Szczecin-Przemyśl powstanie pierwsze 10 sztuk klimatyzowanych Y-greków, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, z zamkniętym obiegiem WC i wieloma innymi bajerami. |
Piter napisał/a: | ||
A faktycznie w 2008 roku widziałem coś takiego w Gdyni. To chyba był Görlitz 81 zmodernizowany przez chyba Pesę. Mam gdzieś zdjęcia tego wagonu zarówno środka jak i zewnątrz. Chyba wtedy ich 6 sztuk zmodernizowano. A w sumie ile zmodenizowano tych wagonów do takiego standartu? |
Piter napisał/a: | ||
Świetna wiadomość. A wiesz kto ma wykonywać modernizację tych wagonów i czy jest jakiś termin oddania pierwszychh sztuk? |
Pako napisał/a: |
W uzupełnieniu podam że:
W 2000 roku dostarczono wagon typu 305Ab produkcji HCP ponieważ unikatowość tego wagonu nie dała go sklasyfikować jako wagon typowo sypialny, zaliczono go do wagonów salonowych S 635199-90000-5 potem jako As wagon ten najprawdopodobniej posłużył w 2007 roku do przebudowy przez TS Opole na wagon salonkę 508A 615189-90000 |
Piter napisał/a: |
Czyli wagony WL-G75 25 sztuk w 2000 jeszcze były, a obecnie nie spotkamy żadnego zgadza się?
Super temacik, a mają koledzy ilości kuszetek typu Y na PKP? |
Pako napisał/a: |
(...) W 2000 roku dostarczono wagon typu 305Ab (...) Na podstawie tego wagonu zbudowano partie wagonów sypialnych typu 305Ad (2003-2004) WLABdmnu 615170-90001 -010 kursujących w pociągach EN Jan Kiepura i Chopin.Wagony 305Ad w odróżnieniu od 305Ab miały kwadratowe wklejane okna.Później (2009) powstała też jego wersja eksportowa dla Białorusi 305Ad2 ale nie zastosowano w niej wózków z rodziny 25AN. |
Cytat: |
(...) Przy okazji pytanie o wózki na tor 1520mm. Czy wszystkie wózki szerokotorowe dla naszych wagonów należą do PKP IC? Widziałem, że są rewidowane w Mińsku Mazowieckim, przywożone na własnych platformach IC. Ile naszych wagonów można jednocześnie przestawić na tor 1520, dla ilu wagonów mamy wózki? |
Piter napisał/a: |
Czyli wagony WL-G75 25 sztuk w 2000 jeszcze były, a obecnie nie spotkamy żadnego zgadza się? (...) |
Piter napisał/a: |
(...) mają koledzy ilości kuszetek typu Y na PKP? |
Cytat: |
Odpowiadając na to pytanie posłużę się danymi z początku 2011 roku. Do komunikacji z państwami Europy Wschodniej PKP Intercity posiadało 236 wagonów (tyle było w ilostanie, ale wiadomo, że część wagonów była z różnych powodów wyłączona z eksploatacji). Do tego PIC posiadał 68 par wózków szerokotorowych (1520 mm). Wszystkie one są własnością IC. Więc w wersji bezawaryjnej możemy wysłać na wschód 68 wagonów jednorazowo. Liczby te chyba nie uległy większej zmianie do chwili obecnej. |
Cytat: |
Wagony 305 Ad powstały w 2004 roku. Wszystkie 10 sztuk podlega pod stację Warszawa Grochów. Pierwsze 6 sztuk posiada napis "Jan Kiepura", pozostałe 4 są bez tego napisu. Wszystkie mają charakterystyczne malowanie określane potocznie jako "Jan Kiepura" Oznaczone są typem 305 Ad FPS (lub samym 305 Ad) i serią WLAB10mnouz (wcześniej była WLABdmnu). |
PinKi napisał/a: |
61 51 89-90 002-5 powstał z wagonu typu 305Ab a konkretnie Tabor Szynowy Opole w 2007 roku przebudował wagon numer 63 51 99-90 000-5 rok produkcji dawcy 2000 To tyle w temacie wagonów konferencyjnych ;-) Pozdrawiam |
Pako napisał/a: |
Jeśli chodzi SUW2000 to kursowały kiedyś na pociągu Balti do Wilna.
O ile pamiętam w składzie na Litwę kursowało 1WL+2Bc. Sypialki jakie spotkałem ( ale pewności nie mam ) WLABd 595170-18001-1 WLABd 525170-80004-5 kuszetki 110Ab SUW 595159-18000-8 595159-18001-6 595159-18002-4 Co ciekawe wagony w składzie tego pociągu były wyposażone w sprzęgi automatyczne z dodatkowym "uchem" w celu umożliwienia połaszenia z normalnym taborem ze sprzęgami śrubowymi i hakiem. |