Skargi i wnioski - Studenci st³oczeni w poci±gu jak byd³o! wafel - 13-10-2012, 17:16 Temat postu: Studenci st³oczeni w poci±gu jak byd³o!
Studenci st³oczeni w poci±gu jak byd³o!
- ¦cisk, opó¼nienia. Takie obrazy s± czêste na tej trasie - ¿al± siê pasa¿erowie niedzielnego poci±gu do Poznania. Co na to PKP? Bêdzie próbowa³o ratowaæ sytuacjê autobusami. Ale tylko do Krzy¿a.
- W poci±gu by³o duszno. Ca³e szczê¶cie, ¿e nikt nie zemdla³. Dziêki takim sytuacjom kolej traci renomê - opisuje nam swoj± podró¿ Czytelniczka Kamila Bury³a. - Ponad po³owie z czekaj±cych nie uda³o siê wsi±¶æ do poci±gu. Na dworcu nie by³o nawet kompetentnej osoby, u której mo¿na by³o zainterweniowaæ. Wielu pasa¿erów „zlinczowa³o" wiêc Bogu ducha winn± kasjerkê - dodaje w tej samej sprawie Dariusz Peppelbaum.
Oboje nasi Czytelnicy, niezale¿nie od siebie, opisuj± nam sceny, jakie dzia³y siê w niedzielê. Poniewa¿ by³ to pierwszy weekend w roku akademickim, z Gorzowa i okolicznych miejscowo¶ci do stolicy Wielkopolski wybiera³y siê o 15.58 t³umy ludzi. - Na peronie w Gorzowie czeka³o 150-200 osób. W wakacje ten poci±g sk³ada³ siê z dwóch szynobusów. W niedzielê, gdy do podró¿nych do³±czyli studenci, podstawiono tylko jeden szynobus - opisuje gorzowianin, któremu nie uda³o siê wsi±¶æ do pojazdu. Pani Kamili wsi±¶æ siê uda³o: - Poci±g mia³ opó¼nienie 30-minutowe, poniewa¿ sta³ na peronie, a ludzie pchali siê do ¶rodka, pomimo, ¿e nie by³o ju¿ miejsc stoj±cych. Blokowali drzwi, przez co poci±g nie móg³ odjechaæ. Konduktor nawet nie zareagowa³. Podobne sytuacje mia³y miejsce na poszczególnych stacjach po¶rednich. Takie obrazy s± bardzo czêste na tej trasie. Przez takie sytuacje PKP traci pieni±dze, poniewa¿ nie by³o mo¿liwo¶ci kupna u konduktora, który siê schowa³ i nie wychodzi³ do samego Poznania.
Sprawê wyja¶nia nam Micha³ Stilger z zespo³u prasowego Przewozów Regionalnych: - Codzienne po³±czenie do z Kostrzyna przez Gorzów do Poznania obs³uguj± dwa po³±czone ze sob± autobusy szynowe. W pi±tek jeden z nich siê zepsu³ i nie mieli¶my jak zast±piæ go innym. Zdecydowali¶my wiêc, by na trasê wyjecha³ tylko jeden szynobus. Je¶li uda siê go naprawiæ w tym tygodniu, to od razu powróci na tory.
Gdyby awaria nie zosta³a usuniêta, Przewozy Regionalne maj± ju¿ plan awaryjny: - O tej samej porze mo¿emy uruchomiæ komunikacjê zastêpcz±. Pasa¿erowie, którym nie uda³oby siê zmie¶ciæ do poci±gu, bêd± mogli podjechaæ do Krzy¿a autobusem i tam przesi±¶æ siê do którego¶ z poci±gów jad±cych do Poznania - mówi Stilger. W ten sposób kolej zamierza te¿ ratowaæ sytuacjê, gdyby - przy dwuszynobusowym sk³adzie - zabrak³o miejsca dla podró¿nych. Ma jednak problem, bo bilety nie s± sprzedawane na po³±czenia o konkretnej godzinie i nie do koñca jest w stanie przewidzieæ, ilu pasa¿erów bêdzie chcia³o jechaæ poci±giem.
W Przewozach Regionalnych radz± jednak, by pasa¿erowie korzystali tak¿e z pó¼niejszego bezpo¶redniego po³±czenia: - Wiedz±c, jak Gorzów powi±zany jest z Poznaniem, z my¶l± o studentach uruchomili¶my poci±g InterRegio. Z Gorzowa wyje¿d¿a on o 19.38 - mówi Stilger. Wieczorny poci±g do Poznania, choæ zatrzymuje siê tylko na wiêkszych stacjach (Strzelce Kraj. Wschód, Nowe Drezdenko), jest jednak dro¿szy. Bilet normalny kosztuje w nim 32,90 z³ (o prawie 9 z³ wiêcej ni¿ w poci±gu o 15.58).
W województwie lubuskim znajduje siê 11 szynobusów. Cztery z nich maj± 40 miejsc siedz±cych, pozosta³e - 140. Jak informuje nas Irena Billewicz-Wysocka, rzecznik Urzêdu Marsza³kowskiego, cztery z nich s± niesprawne. Kiedy pojawi± siê nowe? Jeden ju¿ w tym roku. Na odbiór czterech pozosta³ych (za 9,7 mln z³ ka¿dy) trzeba jeszcze poczekaæ.
¼ród³o: MM GorzówTomasz - 14-10-2012, 20:09 Temat postu:
Cytat:
"Co na to PKP?"
To zdanie od razu dyskfalifikuje artyku³. Szkoda ¿e na t³ok nie narzekaj± osoby starsze, to by by³o bardziej prawdopodobne. A ¿eby g³upi student postoi? Odrobina wysi³ku dla koñczyn dolnych od czasu do czasu(raz na tydzieñ)dobrze im zrobi. No i krwioobieg w uk³adzie krwiono¶nym bêdzie lepszy i poprawi siê samopoczucie. A o t³oku w busach cisza.
Trzeba w duperelach za³o¿yæ temat: "techniki manipulacji massmediów odno¶nie przewo¿enia byd³a w poci±gach". Nie wierzê ¿eby w ka¿dym zat³oczonym poci±gu by³y dantejskie sceny. Ciekawe czy studenci wezwali dziennikarzy czy oni specjalnie je¿d¿± ¿eby wy³apywaæ gafy spó³ek kolejowych. Jak my¶licie? Kolejny temat nic nie znacz±cy który opisuje znany i powszechny problem który mimo wszystko jest przejaskrawiony. loony - 14-10-2012, 20:55 Temat postu:
Mo¿emy miêdzy sob± mówiæ PKP, ale nie przystoi to jakimkolwiek mediom. I ¶wiadczy tylko o niedoinformowaniu redaktora oraz bieganiem za 'szokuj±cym' tematem. Chyba, ¿e mówi³ to pasa¿er, to spoko, oni te¿ wiedz± tyleco nic
A mój komentarz? Powiem to co zawsze powtarzam w podobnych sytuacjach: nie ma takiego wagonu to którego nie wejdzie jeszcze jedna osoba. Pawel_15 - 14-10-2012, 21:31 Temat postu:
Puszczanie tam szynobusów to jaka¶ pomy³ka, tam powinny grzaæ regularne sk³ady wagonowe, jak siê da to niech go ten szynobus ci±gnie... Kiedy¶ za normalnych czasów by³y SN61 które ci±gnê³y wagon lub dwa i by³o OK. Dzi¶ siê nie da zrobiæ a¿eby trabanty z pesy ci±g³y bonanzê lub dwie ? Tomasz - 14-10-2012, 21:43 Temat postu:
loony zgadzam siê z Tob± ale nie zgadzam siê z tym PKP no chyba ¿e nie jeste¶ MK tylko zwyk³ym pasa¿erem a kolej± siê interesujesz od niedawna, to mo¿emy Ci to wybaczyæ wtedy. Ale zgadzam siê ¿e jak tak napisze jakikolwiek dziennikarz to ¶wiadczy to beznadziejnym poziomie gazety. I w zasadzie czyta³em ró¿ne gazety i w ka¿dej, lewicowej, prawicowej, ko¶cielnej, antyklerykalnej - wszêdzie pisali PKP albo PKP Przewozy Regionalne(i to po 2011 roku i pó¼niej). No, to tylko pokazuje ¿e s± gazety które k³ami± bardziej lub mniej, ale warto czytaæ wszystko ¿eby mieæ argumenty za i przeciw i choæby dla jednego dobrego artyku³u na 1000 beznadziejnych(ale przez neta i nie wydaæ ani z³otówki na pismo). Albo nic nie czytaæ nie komentowaæ sprawy.
Ja siê w ogóle dziwiê dlaczego PR Kraków ma jeszcze EN71 jak one oprócz E30 s± za du¿e. Mog³yby je¼dziæ w innych czê¶ciach kraju gdzie 2xEN57 nie starcza, a kible przys³aæ do woj. krakowskiego. Tylko ¿al mi trochê tych wygodnych kanap w tych sk³adach bo w EN57 siedzenia nie s± ju¿ tak wygodne, a dobre sk³ady rzadko siê zdarzaj±.
Teraz jak K¦ ma byæ to trochê kibli siê zwolni to mo¿e nie bêdzie ju¿ takiego t³oku, albo z³omiarze bêd± mieli ¿niwa...
Dla mnie prze³adowany poci±g to jest jak jedzie 3EN57 i ludzie stoj± bo nie ma miejsca. To jest poci±g pe³ny. Bo jak szybobus jest pe³ny to jak siê pu¶ci EN57 to bêd± luzy wiêc nie bêdzie wtedy t³oku a ludzi bêdzie tyle samo. Do czego zmierzam - oczekujê ¿eby prasa zaczê³a siê zastanawiaæ w jaki sposób "ich PKP" ograniczy t³ok. Bo to ¿e ludzie nie wsi±d± do pe³nego poci±gu to to napisz±, ale dok³adnie problemu nie napisz± bo to siê nie sprzeda a oni doskonale o tym wiedz±.
Mnie ju¿ te prowokacje prasowe nie wzruszaj± i dalej bêdê ¶miga³ poci±gami - a jak kto¶ nie wierzy ¿e mo¿na sobie posiedzieæ w poci±gu to zapraszam do poci±gu 315. twardypt91 - 14-10-2012, 22:00 Temat postu:
Tomasz napisa³/a:
No i krwioobieg w uk³adzie krwiono¶nym bêdzie lepszy i poprawi siê samopoczucie.
Powiedz to osobie z ¿ylakami. Tomasz - 14-10-2012, 22:13 Temat postu:
Twardy - widzia³e¶ kiedy¶ studenta z ¿ylakami? Ja jeszcze nigdy, ani nawet studentki. A co masz ¿ylaki? Z ca³ym szacunkiem, no chyba ¿e osoba powie ¿e ma ¿ylaki i bol± j± nogi to zrobiê jej miejsce. Ale my¶lê ¿e oprócz emerytek i osób z niskim ci¶nieniem którzy siê nie ruszaj± i zak³adaj± nogê na nogê(czyli biurwa, nauczyciele, wyk³adowcy ect.)to takich osób w m³odym wieku jest ma³o. My¶lê ¿e siê nie obrazi³e¶ za ten post, ale to jest fakt ¿e odrobinê stania nie zaszkodzi.No a potem jak siê przyjedzie do domu to siê le¿y, telewizorek, kaweczka, serialik, romantyczna komedia, albo jakie¶ mainstreamowe wiadomo¶ci .
Nie no koñcówka to s± ju¿ moje domys³y, ale ja po prostu nie rozumiem tych studentów w czym jest problem. Ca³y dzieñ w 194,144,8,13,4 i wielu innych pojazdach MPK Kraków ludzie stoj± nieraz ca³± trasê i nikt jeszcze siê nie poskar¿y³ na MPK tak ¿eby w ogólnopolskich mediach pisali o t³umach w poci±gach. A studenci bardzo czêsto wol± staæ ni¿ siedzieæ efekt jest taki ¿e jest tlok, ale s± 4 miejsca wolne obok siebie i to nie jest tak ¿e student jedzie jeden przystanek. To emerytki tak robi± w MPK ¿e mówi±: "dziêkujê jeden przystanek" i generuj± sztuczny t³ok. Na kolei jest trochê inaczej ale dzia³a to na tej samej zasadzie - problemem jest na kolei brak kultury niektórych siedz±cy osób - bo torba musi siedzieæ, nogi, i ca³e cia³o i buty te¿. A ludzie boj± siê poprosiæ o ust±pienie kawa³ka miejsca, unikaj± siadania ko³o lasek(o dziwo s± tacy faceci m³odzi którzy unikaj± lasek i to kawalerowie bo znam paru takich )No albo np. sytuacja matka z 4 dzieci i woli staæ z dzieæmi ni¿ podej¶æ i grzecznie studenta wyprosiæ ¿eby miejsce zrobi³. Mo¿e to jaki¶ sfrustrowany ¯ak chcia³ zarobiæ kaskê i poszed³ do gazetki siê poskar¿yæ?
Po za tym np. w EZT posad¼ 3 osoby na ka¿dej kanapie poci±gowej i zapewniam Ciê ¿e nie musz± to byæ osoby chude(przepraszam szczup³e bo chude to jest obra¼liwe hihi ) jak modelka Anja Rubik. Mog± byæ nawet trochê bardziej oty³e i zapewniam Ciebie ¿e gdyby tak na si³ê ludzi posadziæ a torby wypieprzyæ na pó³kê to by³oby wiêcej miejsca. Wiadomo jak kto¶ ma nadwagê to czasem zajmie ca³± kanapê. A w sk³adach wagonowych które jad± na TLK pó³ Polski ludzie siadaj± w rz±dku po 10 osób a czasem jad± na pó³kach na baga¿e(albo na pó³kach trzymaj± rowery byle siedzieæ, s± na Infokolej zdjêcia w galerii)No i da siê.
A co do szynobusów to proszê nie mieæ pretensji do PR, PKP IC czy innej spó³ki pasa¿erskiej tylko do konkretnego Marsza³ka konkretnego województwa ¿e zamawia takie szynobusy ¿e s± oddzielne foteliki jak w autobusach miejskich.
PS: Anja Rubik to niez³a laska tak powiem po za tematem : )
PS2: Co do sadzania ludzi po 3 osoby na kanapach w EZT je¶li powiesz ¿e bêd± nogami dotykaæ siê nawzajem to powiem Ci ¿e w MPK Kraków mimo i¿ miejsca s± wydzielone jak w EN81 to czêsto ¿yla¶ci faceci siedz± ko³o mnie i tak maj± nogi rozci±gniête ¿e ja siê muszê ryæ z nogami na chama tak ¿e oni w koñcu te nogi k³ad± jak nale¿y a ich mina jest bezcenna I zapewniam CIebie ¿e oni te¿ s± szczupli i ja te¿. Bo ludzie z nadwag± s± bardzo kulturalni i w zasadzie u nich takie przypadki to rzadko¶æ.
PS3 jak siê dosi±dzie laska w autobusie i zacznie mnie niby przypadkowo macaæ, to siê zapytam tej dziewczyny czy j± pomacaæ - ciekawe co powie? Ale jakim¶ inteligentnym tekstem pocisn±æ ¿eby siê speszy³a i siê nie ry³a, ale ¿by to wszystko by³o zgodne z KK KW i regulaminem PR, PKP IC i MPK. No bo mi nie zale¿y na jej opinii bo jej ju¿ nigdy nie zobaczê. I co ciekawe - jak jad± laski z facetami ¿e facet sto a laska siedzi ko³o mnie to laski siê nie ryj± wtedy a jak siê ryj± to tylko przez przypadek i przepraszaj± od razu. Henryk - 15-10-2012, 14:19 Temat postu:
Niestety, Warszawa-£ód¼ i niemal zawsze jest to samo. LukE83 - 15-10-2012, 17:38 Temat postu:
Do tego szynobusu nie idzie doczepiæ wagonu tak jak na linii Olsztyn-E³k ?? kubanowy - 15-10-2012, 18:47 Temat postu:
nie, poniewa¿ wi±za³oby siê to z manewrami w Poznaniu. wodkangazico - 15-10-2012, 20:32 Temat postu:
Tomasz napisa³/a:
ale ja po prostu nie rozumiem tych studentów w czym jest problem
Nie wiem, jak d³ugie s± w Krakowie studenckie jazdy tramwajem, ale polecam, przejed¼ siê albo chocia¿ spróbuj - bo szanse, ¿e wsi±dziesz s± rzeczywi¶cie du¿o mniejsze od jedno¶ci - tym opisanym szynobusem, a gwarantujê, ¿e zrozumiesz.
A wk-wienie ludzi nie wynika tylko z tego, ¿e jecha³ jeden, bo drugi siê spsu³.
Pojedyñczo je¼dzi³y przez ostatnie trzy lata i PR-y gdzie¶ mia³y wszelkie apele o zwiêkszenie pojemno¶ci sk³adu.
W koñcu, kiedy wydawa³o siê, ¿e który¶ z tych je³opów wreszcie przejrza³ na oczy i zapanowa³a wzglêdna normalno¶æ, szybko okaza³o siê, ¿e to tylko ¶ciema i znów udaj± zaskoczonych sytuacj± - ¿e niby z liczby kupionych biletów nie wiadomo, kiedy i czym, kto pojedzie.
Z konsystencji kozich bobków te¿ nie wiadomo...
I ta ³aska: nastepnym razem podstawimy KKZ.
To co? Jak rozumieæ tê kpinê? Gdyby siê redaktorzyna nie napatoczy³, to by nie podstawili? Tomasz - 16-10-2012, 21:18 Temat postu:
A ja zapraszam do KRK. Transport drogowy nawet prywatne samochody le¿y i kwiczy. Kolej jest tak powolna ko³o Krakowa ¿e ona siê utrzymuje tylko dlatego ¿e transport drogowy kuleje. S± tak gigantyczne korki ¿e toi jest kwestia czasu jak Kraków splajtuje a ludzie masowo pojad± do innych miast bo koszty ¿ycia w Krakowie s± coraz wy¿sze i za chwilê przewy¿sz± Warszawê. I to ju¿ jest pewne tylko nie wiadomo jak szybko to nast±pi.
W poci±gu to sobie si±dziesz w tym kiblu, a w MPK Kraków stale kto¶ wsiada i wysiada. W dodatku podró¿ na dystansie 5 km nieraz zajmuje 1,5 h. MPK Kraków z Zabierzowa do Krakowa je¼dzi 1,5h g³ówn± drog±, i 1 h bocznymi drogami nieraz. A kolej jest szybka i punktualna(w miarê szybka)a poci±gi w szczycie pêkaj± w szwach bo nic szybszego nie ma.
W ogóle zapraszamy do Krakowa i zobaczycie jakie tam s± korki i nie ma takich nigdzie indziej w PL.
A co do poci±gów to poci±giem nie jedzie codziennie jak MPK wiêc nawet takie niewygody mo¿na lepiej znie¶æ ni¿ w MPK Kraków. 4 lata je¼dzi³em dzieñ w dzieñ autobusem który codziennie stoi w korki 40 minut i nieraz nie da siê wsi±¶æ do autobusu. Piechot± jest szybciej, a najszybciej rowerem. Dziwiê siê ¿e jeszcze ludzie maj± cierpliwo¶æ staæ w korkach w prywatnych autach. A MPK Kraków zamiast robiæ podwy¿ki biletów powinno lobbowaæ za przebudow± dróg tak ¿eby nie by³o korków, bo koszty s± takie du¿e przejazdu bo autobus zamiast jechaæ ca³y czas stoi w korku i pal±ce siê paliwo idzie do góry i siê marnuje. Po prostu ludzie którzy rz±dz± Krakowem nie maj± za grosz my¶lenia perspektywicznego.
Mam znajomego w Zabierzowie który po moich namowach woli jechaæ(staæ) w poci±gu który jest dro¿szy od busa i jedzie 15 minut i jest pewnie w Krakowie ni¿ autem przez zadupie robi±c 30km i czasowo wychodzi podobnie do jazdy busem który jest dro¿szy od auta i który stoi w korku na DK79.