Piotr [trzykoty napisał/a: |
A na Dolnym Śląsku? |
Piotr [trzykoty napisał/a: |
Witam,
Na jakich stacjach, aktualnie działają dyżurni ruchu peronowi? W jakiej spółce pracują? Kto drukuje rozkazy "O" na stacjach, gdzie byli peronowi, a już ich nie ma? |
Rademenes napisał/a: |
Dyżurny ruchu to pracownicy PKP PLK. |
Jerry napisał/a: |
Wrocław Gł. Kłodzko Gł. |
mc2 napisał/a: |
kwestia do wyjaśnienia to kto doręcza takie rozkazy. O wydrukach najczęściej decyduje dyżurny ruchu, obojętnie gdzie będzie siedział, to poprze łącze sieciowe drukarka na drugim końcu stacji wypluje taki rozkaz, jaki chce wydrukować ISDR. Doręcza pracownik PLK albo inna spółka, a w Poznaniu firma sprzątająca perony. |
Piotr [trzykoty napisał/a: |
Jak jest w Poznaniu: pracownik tej firmy ma dostęp do komputera z Systemem Rozkaz i na polecenie dyżurnego drukuje to, czy tylko ma tam samą drukarkę, z której odbiera wydruk de facto drukowany przez dyżurnego? Pracownik sprzątający podpisuje ten rozkaz? |
mc2 napisał/a: |
system rozkaz został zastąpiony przez takie cudo pt.SERWO. W tej aplikacji dyżurny ruchu musi się zalogować do programu na kompie i jego nazwisko widoczne jest przy osobie sporządzającej/wystawiającej rozkaz. Dodatkowo jest rubryka podpis osoby doręczającej ten rozkaz i tu może być nawet podpis osoby sprzątającej perony. |
Jerry napisał/a: | ||
Legnica Wrocław Gł. Kłodzko Gł. Modła (peronowy / dysponujący) |
Piotr [trzykoty napisał/a: |
Ma ktoś może wzór takiego druku?
Czy oprócz zmiany programu do rozkazów, zmieniło się coś np. odnośnie stacji czy odcinków wyznaczonych? Dalej wyznaczone stacje dają rozkaz na swoje stałe odcinki czy mogą dać dalej-na całą trasę? |
mc2 napisał/a: |
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. |
Cytat: |
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy ? |
Piotr [trzykoty napisał/a: | ||
Czyli już teraz może dostać dalej niż do najbliższej stacji wyznaczonej, tak? A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy. Pośrednia stacja wyznaczona wyda nowy rozkaz na dalszy odcinek, czy zrobi stacja przez miejscem wyda rozkaz zasadach dla tego jednego ostrzeżenia? |
rufio198 napisał/a: |
Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane |
mc2 napisał/a: |
jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście. |
Piotr [trzykoty napisał/a: | ||||
No tak, tak było do tej pory. Ale jak napisał mc2 Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Więc może zajść sytuacja, że np. stacja wyznaczona "B" pierwszy pociąg nr 111 z danym ostrzeżeniem leżącym na odcinku B-X wyprawiła o godz. 2:00, ale o godz. 1:00 wyjechał już ze stacji początkowej "A" pociąg nr 113 z rozkazem na całą swoją trasę A-B-X nie mający tego ostrzeżenia. Pociąg nr 113 przyjedzie po nr 111. Skąd będzie wiadomo, że 113 nie ma tego ostrzeżenia i która stacja ma mu je wydać.
Skąd dyżurny będzie wiedział, że hipotetyczny pociąg nr 113 ma nieaktualne ostrzeżenia, skoro przybył już nr 111. |