Cytat: |
Mijanka umożliwia krzyżowanie się pociągów jadących w przeciwnych kierunkach (na liniach jednotorowych) lub wyprzedzanie pociągów wolniejszych przez szybsze, jadące w tym samym kierunku. Musi ona mieć co najmniej jeden tor główny dodatkowy. [...] - Infrastruktura Transportu Kolejowego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009 (Kazimierz Towpik). |
Cytat: |
Stacja, na której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów, nazywa się mijanką. |
Cytat: |
Faktycznie taki podział może powodować pewne nieścisłości, jednak ja rozumiem mijankę jako posterunek ruchu, który niekoniecznie musi zapewniać możliwość postoju handlowego. Np. teoretycznie mijanka może zostać umieszczona w środku lasu, a tam przecież żaden pociąg nie będzie kończył biegu! |
EU07-469 napisał/a: |
Mijanki bez stacji pasażerskiej (tzn. w środku lasu) były co najmniej dwie na linii 311 - jedna między Górzyńcem a Szklarską Porębą Dolną (nie pamiętam jej nazwy) i Nowy Świat (tam akurat była rampa). Teraz niestety obie już dawno są tylko wspomnieniem. |
Pako napisał/a: |
Proszę nie mylić mijanki z ładownią. |
kubanowy napisał/a: |
Zgadzam się, mówimy o mijance, a nie o mijance z przystankiem osobowym. Zwróćcie uwagę, że już taki podział wyklucza zaliczenie mijanki do stacji. Skoro nie mówi się "stacja z przystankiem osobowym", tylko "stacja (osobowa)", a mówi się "mijanka z przystankiem osobowym", to wynika z tego, że mijanka nie jest stacją (osobową), bo jak by była, to by nie mówiono, że to "mijanka z przystankiem osobowym". |
Cytat: |
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/zalaczniki_1-9_v.beta/P_12-13_Z_2.4-opis_w.0.pdf |
kubanowy napisał/a: |
Czy możecie mi dać przykład takiego układu torowego mijankowego, na którym nie jest możliwe kończenie i rozpoczynanie biegu, zmiana składu i kierunku jazdy? Bo ja takiego nie umiem sobie wyobrazić, może poza jednym przypadkiem. |
Cytat: |
Kończenia i rozpoczynanie biegu, zmiana składu i kierunku jazdy nie zależy od układu torowego, |
kubanowy napisał/a: |
Chyba jednak od układu również zależy, bo można utworzyć taki układ, na którym nie będzie to fizycznie możliwe. |
Sebcio napisał/a: |
Kto używa pojęcia "mijanka z przystankiem osobowym". Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Mijanka to stacja, jak pisał już niejeden użytkownik, a jeśli ma wybudowany peron to może służyć również pociągom pasażerskim. |
lubelak195 napisał/a: |
Bystrzyca koło Lublina (sterowana z Lubartowa) oraz Wilkołaz i Lublin Zemborzyce (Ze stacji Niedrzwica) |
pp napisał/a: | ||
Mijanka nie musi być stacją. Patrz, np. Zborowice w km 40,738 na linii D29-96 Tarnów-Leluchów. |
Cytat: |
W zasadzie to, czy dana stacja będzie zwykłą stacją czy też mijanką, zależy od uznaniowości. Po prostu tam, gdzie nie ma potrzeby rozpoczynania/kończenia biegu, manewrów itd. tworzy się mijankę, na której z definicji możliwe jest jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie się pociągów. |
Referee napisał/a: |
Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa? |
gggabrysss napisał/a: | ||
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale wydaje mi się, że mówisz o posterunku pomocniczym. |