woj. wielkopolskie - Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu Pitras - 13-11-2012, 10:48 Temat postu: Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu
Od nowego rozkładu jazdy zostanie zamknięty jeden tor ma moście łączącym Dębiec i Starołękę. Ciekawe, jak PKP PLK poradzi sobie z układaniem rozkładu jazdy- obecnie jest to dość uczęszczana trasa.
Moim zdaniem część pociągów z Ostrowa i Krotoszyna powinna kończyć na Starołęce. Na Starołęce powinny też zaczynać kursy. W przeciwnym razie może dojść do ładnego paraliżu. Już widzę te tłumy pociągów towarowych w Luboniu oczekujących na przejazd.
W ogóle jakie tor zamykają?
http://epoznan.pl/news-news-36455-Most_kolejowy_na_Warcie_zamykaja_jedno_przesloAnonymous - 13-11-2012, 14:43 Temat postu:
Zimą już most w torze nr 2 był zamknięty i wszystkie pociągi jeździły torem nr 1. Czas przejazdu był nawet krótszy, gdyż w torze nr 2 jest obecnie ograniczenie chyba do 10 km/h na moście.
Jakiś większych zatorów nie zauważyłem.
PLK ogłosił przetarg na projekt przebudowy tego obiektu w torze nr 2 - przy okazji przetargu na dokumentację wymiany nawierzchni od Kórnika do Poznania. Nr zamówienia to: IROZAa-2131-216-04/12
Linku nie podaje, bo jest dynamiczny (zmienia się po każdej modyfikacji zawartości strony)
Termin dostarczenia kompleksowej dokumentacji Zamawiającemu to 30.09.2013.
Tak więc uwzględniając czas na ogłoszenie przetargu na remont mostu i potem sam remont można oszacować że optymistycznie otwarcie toru nr 2 od rozkładu 2014/2015 Anonymous - 13-11-2012, 15:15 Temat postu:
Wygląda mi na zamknięcie toru południowego - zły stan przęsła, nawet towarowce jeżdżą przęsłem północnym, z ograniczeniem do 20 km/h Anonymous - 13-11-2012, 19:49 Temat postu:
W dokumentacji przetargowej o której wyżej wspominam, jest wyraźnie wszystko opisane.
Oto fragmenty:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego dla przebudowy mostu stalowego nad rzeką Wartą w torze nr 2 oraz wykonanie wielobranżowego projektu wykonawczego dla wymiany nawierzchni w torze nr 1 w ramach zadania pn.: „Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork - Poznań, odcinek Kórnik - Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254” polegającego na:
Wymianie konstrukcji nośnej pod torem nr 2 w km 196,254 (Starołęka) z nawierzchnią na podkładach i podsypce tłuczniowej zgodnie z „Warunkami technicznymi dla kolejowych obiektów inżynieryjnych”- Id2 oraz niezbędnego zakresu robót podporowych.
Szczególnie polecam Tom III OPZ od str. 11 - historia mostu rail_user - 15-11-2012, 15:40 Temat postu: Re: Zamknięcie jednego toru na moście w Poznaniu
Pitras napisał/a:
Od nowego rozkładu jazdy zostanie zamknięty jeden tor ma moście łączącym Dębiec i Starołękę. Ciekawe, jak PKP PLK poradzi sobie z układaniem rozkładu jazdy- obecnie jest to dość uczęszczana trasa.
Tak jak do tej pory. Torem nr 2 jeździły od dłuższego czasu tylko "kible" i derezyny. Anonymous - 15-01-2013, 08:03 Temat postu:
W oddanym do konsultacji społecznych Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 remont mostu w Starołęce przewidziano 2015 roku. Oznacza to, iż obydwa tory będą przejezdne najwcześniej od rozkładu 2015/2016.
Brak 1 toru utrudnia ruch osobowy. W związku z zamknięciem mostu, w Poznaniu Starołęce jest dostępna tylko jedna krawędź peronowa. Zdarzyło mi się kilka razy czekać kilka minut w pociągu, aż inny pociąg opuści Starołękę. Choć z drugiej strony, siedziałem w pociągu stojącym przy peronie, a TLK, który się nie zatrzymuje w Poznaniu Starołęce, przejeżdżał przez stację sąsiednim torem (chyba torem nr 3).