Dworce - Dworzec w Gliwicach Leniwiec - 25-11-2012, 23:55 Temat postu: Dworzec w Gliwicach
Co z modernizacją dworca kolejowego w Gliwicach? Ludzie tylko obiecywali remont a nic się nie dzieje. Wiem że w okolicy są gorzej wyglądające dworce (na przykład w Bytomiu) ale w Gliwicach staje dużo pociągów, zarówno osobowych jak i pośpiesznych (TLK jak i EIC/EC). Doczytałem się gdzieś tylko że remont dworca w Gliwicach przełożony jest na następną perspektywę budżetową ale nic więcej nie wiadomo, ma ktoś może jakieś informacje na ten temat? kulejorz - 28-11-2012, 18:11 Temat postu:
Mam dobrą wiadomość!
Przełomowe decyzje w sprawie remontu gliwickiego dworca zapadły w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Inwestycja została w końcu przeniesiona na podstawową listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowa lista obowiązuje od 23 listopada, kiedy to została opublikowana na stronach ministerstwa. Na liście podstawowej znajduje się 408 projektów, których wartość wynosi 172 mld złotych. W rezerwie jest 106 inwestycji o łącznej wartości 71 mld złotych.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zarekomendowało włączenie na zaktualizowaną listę 51 nowych projektów indywidualnych. Wśród nich znalazł się projekt "Przebudowa kompleksu dworcowego Gliwice". Zgodnie z rządowymi planami modernizacja stacji ma kosztować 170,79 mln zł, a 83,69 mln zł na ten cel będzie pochodziło z dotacji unijnych. Prace miałyby się rozpocząć w 2014 roku i zakończyć do końca następnego roku.
Projekt obejmuje odnowienie elewacji wraz z wymianą stolarki. Swój dotychczasowy wygląd zmieni hol główny dworca, który zostanie połączony wewnętrznym pasażem z halą dworca PKS. Remont obejmie także perony i przejścia podziemne. Dworzec zyska ujednolicony system identyfikacji wizualnej i będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, gdyż wybudowane zostaną windy i ruchome schody. Modernizacja obejmie także sieć instalacji elektrycznej, teletechnicznej, centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjnej i ochrony przeciwpożarowej.
Początkowo remont miał się rozpocząć w ubiegłym roku i zamknąć w kwocie 98 milionów złotych[55 miała dać Unia Europejska - przyp. red.]. Gdy projekt został zepchnięty na listę rezerwową, wydawało się, że inwestycja długo nie doczeka się realizacji. - O losach remontu gliwickiego dworca nic nam nie wiadomo. Może coś się ruszy, ale zbyt wielkich nadziei nie mamy - mówił nam przed rokiem Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic. Wówczas wiary nie tracili jedynie przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych. I nie mylili się!
Cały tekst:
klikLeniwiec - 28-11-2012, 21:53 Temat postu:
Hmm... 2014 mają zacząć, zaczną w grudniu pewnie a skończą jakoś na 2017... Anonymous - 28-11-2012, 22:10 Temat postu:
Wolałbym żeby te 100 mln poszło na modernizację odcinka torów E-30 Gliwice-Katowice...bo na razie pociągi wloką się niemiłosiernie... Wszędzie będą piękne dworce bez możliwości kupienia kawy, bo nikomu nie będzie się opłacać wynajmować powierzchni za kosmiczną kasę. Patrz Wrocław Główny- nawet połowa powierzchni handlowych nadal stoi pusta z powodu horrendalnie wysokich czynszów..
Nie wspominam o tym jaki dramat jest w Częstochowie, puste lokale świecą na potęgę. Dobrze że są automaty z kawą bo nawet nie byłoby jej gdzie kupić poza jednym punktem w przejściu nad torami. kulejorz - 29-11-2012, 08:19 Temat postu:
Cytat:
Wolałbym żeby te 100 mln poszło na modernizację odcinka torów E-30 Gliwice-Katowice...bo na razie pociągi wloką się niemiłosiernie...
Modernizacja torów z Gliwic do Katowic ma się odbyć w przyszłym roku. Anonymous - 29-11-2012, 11:17 Temat postu:
Jak zobaczę to uwierzę. To tak jak z firma która modernizowała odcinek E-30 Katowice-Kraków(część odcinka)
i zbankrutowała po wygraniu przetargu....czyli wielki wałek...Tu też pewnie ktoś wygra i zbankrutuje, najlepiej po sciągnieciu połowy torowiska...........
Przy tych wałkach które dzieją się teraz w związku z modernizacjami to jestem bardzo ostrożny..a pociagi dalej tłuką się z Ktw. do Krakowa 20 km/h na jednym torze na E-30, bo ktoś ma w tym interes.
Nic się nie dzieje na E-30- zero prac. Czytaj kolej kopie własny grób...firma budująca dworzec podziemny w Krakowie zbankrutowała, firma budująca perony na dworcu w Katowicach zbankrutowała. Jak ktoś tu nie widzi wałka to jest ślepym lemingiem...kapitalizm..buahahaha za Unijne pieniądze... pawcio1978 - 21-04-2013, 17:00 Temat postu:
Dla robiacych przetarg liczy sie....najnizsza cena. A to, ze wkrotce bedzie trzeba ponownie remontowac....to co z tego. Arek - 19-04-2016, 13:33 Temat postu:
To jedna z najbardziej ambitnych inwestycji PKP i PLK. Za 130 mln złotych całkowicie przebudowano zabytkowy budynek dworca oraz stację kolejową z czterema peronami. Po ukończeniu prac w czerwcu br. Gliwice będą mieć jeden z niewielu dworców w Polsce o klasie premium.
Półtoraroczna modernizacja nie obyła się bez problemów. Ekipy budowlane wielokrotnie natrafiały na instalacje i tunele, które nie były zaznaczone na planach wybudowanego przez Niemców dworca. Na co jeszcze zwrócili uwagę kolejarze podczas jednej z największych inwestycji kolejowych w województwie śląskim? O tym w materiale wideo.
Beatrycze - 15-06-2016, 11:58 Temat postu:
Kolejne opóźnienie w Gliwicach. Dworzec najwcześniej po wakacjach.
PKP SA poinformowało, że zakończenie inwestycji w obrębie dworca w Gliwicach zostało przesunięte na koniec III kwartału. To kolejne opóźnienie na budowie nowego obiektu powiązanego z modernizacją stacji.
W styczniu 2015 r. rozpoczęła się przebudowa dworca w Gliwicach. Prace, realizowane przez hiszpańską firmę Aldensa, powinny były zakończyć się jeszcze w zeszłym roku. Jednak budowa dworca mocno się opóźniła. – Przesunięcie terminu oddania dworca do użytku wynika z konieczności realizacji dodatkowych prac, niemożliwych do zidentyfikowania przed odkryciem konstrukcji budynku – tłumaczyła w styczniu spółka PKP SA, nie podając nowego terminu zakończenia prac.
Na 14 grudnia Polskie Koleje Państwowe zaplanowały oficjalne otwarcie gliwickiego dworca kolejowego po gruntownej modernizacji. Dzięki zakończonym pracom obiekt zyskał kategorię Premium - to najwyższa klasa stacji stworzona przez PKP. W całej Polsce jest tylko kilkanaście tego typu obiektów. Gliwicki dworzec to miejsce, w którym efektownie połączono zabytkową architekturę z nowoczesnymi rozwiązaniami skrojonymi na miarę podróżnych XXI wieku.