woj. śląskie - Czy KŚ dostanie jakiś tabor od PR? snajper - 03-12-2012, 14:07 Temat postu: Czy KŚ dostanie jakiś tabor od PR?
No Śląskie było współwłaścicielem PR, to jak zrezygnowało z PR, to dalej jest jego właścicielem, czy może już nie jest i w zamian dostanie jakieś kible za swoją część a może nic nie dostanie a jeszcze dopłaci za swoją część długów PR ?? Leniwiec - 03-12-2012, 14:18 Temat postu:
Ze Śląska już większość dobrego taboru wywieźli, z tego co widzę to większość pociągów Gliwice - Opole i Gliwice - Kędzierzyn Koźle jest obsługiwana przez szrot z PR Łódź... aczkolwiek wczoraj widziałem turbokibla w drodze do KK więc może coś się ostało. danio - 03-12-2012, 14:25 Temat postu:
@Snajper
Nie , natomiast niektóre turbokible są budowane z jednostek od PR (odkupionych) ,
ale to Newag odkupił , nie KŚ . Victoria - 03-12-2012, 14:25 Temat postu: snajper, PR nie są instytucją charytatywną, która na prawo i lewo rozdaje swój majątek potrzebującym. A współwłaściciel spółki nie może ot tak wyprowadzić ze spółki część majątku będącego równoważnikiem wartości jego udziałów w spółce. Polecam lekturę kodeksu spółek handlowych.
Jedyne co PR mogą zrobić ze swoim taborem to zezłomować, odpłatnie wydzierżawić innym przewoźnikom lub sprzedać na wolnym rynku, np. w ramach przetargów organizowanych przez urzędy marszałkowskie. jackii - 03-12-2012, 14:46 Temat postu: snajper, woj. mazowieckie jest największym udziałowcem PR, jakoś nie słychać by miały jakikolwiek tabor od PR przejąć snajper - 03-12-2012, 14:55 Temat postu:
No a te wszystkie EN57 to KM z kąd ma ?? Myślałem, że właśnie jako swoją część zabrali. jackii - 03-12-2012, 15:17 Temat postu: snajper, KM powstały na bazie przejętego przez województwo MZPR, PR jako udziałowiec KM wniosło do spółki aportem te składy. Później PR sprzedało swoje udziały woj. mazowieckiemu. KM wzięły kredyt na zapłatę za (bodajże) 187 EN57. Poza tym - to było jeszcze przed przekazaniem udziałów w spółce marszałkom, więc nie ma nic do rzeczy. sheva17 - 09-12-2012, 17:15 Temat postu:
Obecna sytuacja pokazuje, że KŚ będą jeszcze błagać PR o tabor. Dziwne, że nie dogadano się co piętrusów. PR są niepotrzebne, dla potrzeb KŚ byłyby idealne. Leniwiec - 09-12-2012, 17:40 Temat postu:
Ale tego taboru już tu chyba nie ma, dzisiaj widziałem jak 1 kibel ciągnął inne wyłączone kible, tak na oko z 4 były, mam je na filmie na stacji Gliwice Łabędy jak jadą w stronę Kędzierzyna. Btw. Sigma zdobyła od PR 10 kibli które przekazała KŚ w zastępstwie za niedostarczone pojazdy więc jak by na to popatrzeć to KŚ jeździ Kiblami od PR, dzisiaj widziałem takowy w drodze z Gliwic do Kędzierzyna, kibel siedzenia plastikowe :/ jackii - 09-12-2012, 18:45 Temat postu: Leniwiec, bo na tej sytuacji chyba tylko Sigma Tabor wygrała. Nawet, gdyby kupili te kible od PR...
Ale podobno na dzisiejszej konferencji prasowej wściekłość rzecznika, gdy mówił o tych kiblach - bezcenna
sheva17, PR nie sprzedadzą wagonów konkurencji. Podobnie jak np. Cargo lokomotyw Goloos - 09-12-2012, 22:47 Temat postu:
W odpowiedzi na pytanie które jest tematem tego wątku.
Tak, po części KŚ będzie jeździła kiblami PR'ów, są to zastępcze pojazdy od Sigma Tabor, która to nie wyrobiła się dla KŚ z swoimi SZT z przetargu. jackii - 10-12-2012, 00:20 Temat postu: Goloos, może Sigma zaproponuje je na stałe zamiast tych dalekobieżnych VT?
Zaraz UM by musiał szukać nowego zarządu, bo aktualny by apopleksja trafiła