INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Manewry w Poznaniu

kanario - 10-12-2012, 13:12
Temat postu: Manewry w Poznaniu
chcialbym sie dowiedziec co kanary z ic mysla o pracy jako ustawiacz w Poznaniu. od wczoraj mamy sprowadzac i wyprowadzac pociagi.a takze przetaczac z toru na tor bo zaklad niema ustawiacza ,czy my czasem nie powinnismy miec egzaminu z znajomosci warunkow tech .itp ,bo jak cos sie wywali to kto beknie?
mc2 - 10-12-2012, 18:06
Temat postu:
żeby wykonywać czynności manewrowe na stacji musicie mieć dostępy regulamin techniczny (przynajmniej niektóre działki), przeszkolenie i egzamin ze znajomości warunków miejscowych.
inż. Mamoń - 10-12-2012, 18:25
Temat postu:
I tu mamy problem. Nikt z kanarów Ic - "ustawiaczy" nie ma przeszkolenia i egzaminów ze znajomości warunków miejscowych. Jest tylko pismo dyrektorka Ic z Poznania i uproszczony planik układu torów w Poznaniu i polecenie dla sekcji - wykonać!!!!
voodu - 10-12-2012, 19:02
Temat postu:
Bo to są oszczędności, czarna ekonomia. Szczecin też robi manewry, a mądra Madzia na pytania o regulaminy, bezpieczną drogę dojścia tylko głupkowato się uśmiecha.
kanario - 10-12-2012, 19:49
Temat postu:
naczelnik nic z tym niezrobi zwiazkowcy powinni ostro i stanowczo zareagowac na pionie dyrektorskim i sprawe wyjasnic ,a brak ustawiacza to bzdura jest zaslanienie sie koniecznoscia oszczedzania tak samo
inż. Mamoń - 10-12-2012, 20:18
Temat postu:
Związkowcy? Ha, ha dobre sobie. W Szczecinie nie potrafią się nawet podpisać Śmiech
kanario - 10-12-2012, 20:37
Temat postu:
to strajk^^ : Śmiech
]
nastawnik - 11-12-2012, 09:40
Temat postu:
Konduktor IC miałby wykonywać prace ustawiacza ? Osoba zaczynająca ten temat to chyba prowokator nie mający pojęcia o obowiązkach ustawiacza. Jest wielka różnica miedzy ustawiaczem a manewrowym podobnie jak miedzy kierownikiem pociągu a konduktorem . Napewno odmówiłbym jakiejkolwiek pracy manewrowej z konduktorem
/ ale nie każdej z kierownikiem pociągu/.
inż. Mamoń - 11-12-2012, 12:57
Temat postu:
" Nastawnik" nie chodzi tu o pracę konduktora jako ustawiacza a pracę kierowników pociągów z sekcji w Szczecinie, Bydgoszczy, Łodzi i chyba Warszawy jako ustawiaczy bez całkowitej znajomości warunków miejscowych, układu torów, rozmieszczenia tarcz manewrowych.
voodu - 11-12-2012, 15:34
Temat postu:
Kolego Inżynierze myślisz, że słynny Krzysio nie umie pisać? To jest skandal, to do prasy się nadaje. Generalnie chodzi o to, że w IC są zwierzchnicy bez wiedzy i wydają polecenia niezgodne z prawem.
Gacek - 11-12-2012, 23:30
Temat postu:
Tak sobie tu bibrzycie i bibrzycie jak stare baby. Napiszcie do dyrekcji na podstawie jakich przepisów, uruchomcie koordynatora ds bezpieczeństwa w tej sprawie, dopytajcie i osttaecznie odmówcie pracy jeśli okaże sie że brak egzaminu to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Ale wy ruch i życie w d... macie- rycerzyki internetowe.
Piotr767 - 12-12-2012, 10:29
Temat postu:
kanario,
Moi drodzy nie wiem po co kruszyć kopię o tak oczywiste sprawy.
Po pierwsze kier poc w programie kursu (część ruchowa) nabywa uprawnień manewrowego. Z przepisów ruchowych wynika także, że może on być kierującym manewrami. Do wykonania manewrów o których piszecie nie potrzebny jest żaden egzamin techniczny wystarczy zapoznanie się z regulaminem technicznym stacji. Wyciągi z regulaminów technicznych stacji znajdują się przeważnie w siedzibach Sekcji najczęściej u dyspozytora drużyn konduktorskich. A nawet jakby ich nie było kier poc przed rozpoczęciem manewrów może zapoznać się z nimi u dyżurnego ruchu danej stacji. Mówią o tym ogólnie obowiązujące przepisy ruchowe np. R-1 lub wewnętrzne przepisy przewoźnika, które musza być spójne z ww. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie aby kier pociągu wykonał takie manewry. A wypisywanie takich bzdur jak niektórzy powyżej to typowe bicie piany przez osoby nie znające przepisów ruchowych.
voodu - 12-12-2012, 10:40
Temat postu:
Nie wszyscy mieli kurs. Kierownik pociągu może być kierownikiem manewrów, a kto będzie manewrowym? 70% konduktorów nie ma przeszkolenia. Gratuluje zapoznania się z RTS Poznań, chyba w 8 godzin. R-1, czy Ir-1? Na temat przepisów i życia nie masz pojęcia, a wypieprzyć skład jest bardzo łatwo.
Piotr767 - 12-12-2012, 10:53
Temat postu:
voodu,
Za to ty znasz je bardzo Laughing
Kierujący manewrami może także wykonywać manewry w przepisach ruchowych doskonale opisane z iloma wagonami i przy jakiej prędkości można przeprowadzać manewry jednoosobowo przy czynnym hamulcu zespolonym. Masz rację w jednym rzeczywiście IR-1.
mateusz123 - 13-12-2012, 09:48
Temat postu:
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?
Piotr [trzykoty - 13-12-2012, 13:16
Temat postu:
mateusz123 napisał/a:
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?


Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.
mc2 - 16-12-2012, 11:17
Temat postu:
Piotr [trzykoty napisał/a:
mateusz123 napisał/a:
A może ktoś tak prostym językiem, a nie instrukcjami mi powiedzieć czym różni się praca w manewrach: kierownika, manewrowego i ustawiacza? Który ma największe kompetencje?


Do pracy manewrowej musi być obowiązkowo Kierownik manewrów + w niektórych przypadkach także manewrowy(i). Kierownikiem manewrów jest ustawiacz lub może być nim być kierownik pociągu. Manewrowych w pewnych przypadkach mogą zastąpić konduktorzy. Kierownik jak sama nazwa kieruje manewrami, żąda ustawienia drogi, sam wykonuje prace manewrowego etc. Manewrowi wykonują jego polecenia tzn. obserwują drogę (jeśli z miejsca kierownika jej nie widać), łączą wagony etc.



Nie ma w zespole drużyny manewrowej określenia kierownik. Instrukcje mówią wyraźnie o manewrowym - człowiek wykonujący wszelkie czynności związane z prowadzeniem manewrów na stacji/szlaku (manewry to wszelki ruch pojazdów nie związanych z jazdą pociągową - czyli np. zestawianie pociągu, wystawianie składu na tory odjazdowe, włączanie/wyłączanie wagonu/grupy wagonów w składzie, "zarabianie" hamulca itd). ponieważ niektóre manewry są obostrzone np.skład z podróżnymi, TWR w składzie, wagony z przekroczoną skrajnią, profil torów etc manewrowy nie może wykonywać ich sam - nad nim jest wtedy "nadzorca" - ustawiacz. Chociaż ustawiacz ma większy zakres wykonywania manewrów jednoosobowo niż manewrowy.
Jest jeszcze jedna osoba biorąca udział w pracy manewrowej - kierujący manewrami. Może nim być dyżurny ruchu - kiedy z nim omawia się pracę manewrową i on układa drogę dla manewrów, może być również ustawiacz, który zarządza pracą manewrowych i sami na gruncie układają drogę przebiegu manewrowego.
To tak najprościej o zasadach, szczegóły są w instrukcjach.
jacwol - 16-12-2012, 19:32
Temat postu:
Wydaje mi się że kierownik manewrów jednak jest w instrukcji Ir-9. Polecam par.4 i 6 z tej instrukcji.
Tu można ją znaleźć: http://kolej.krb.com.pl/

Sorry, tamta jest już nieaktualna. Po zmianach od 1 czerwca 2012 są to par.5 i 7 do poczytania tutaj:
www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne.../instrukcje/.../Ir-9.pdf
voodu - 03-02-2013, 18:55
Temat postu:
St. Poznań Gł. godz. 11:56 podczas manewrów (pchanie) EP07-1059 BZG składu pociągu nr 57104 relacji Olsztyn Gł.-Poznań Gł. (cztery wagony) z toru nr 56 na tor odstawczy nr 95 nastąpiło wykolejenie jednym wózkiem ostatniego wagonu nr:50511978222-3 BZP na wykolejnicy nr 184. Przyczynę ustali komisja miejscowa. Podczas manewrów na całej stacji Poznań Gł. brak słyszalności-zawieszone radio pociągowe, które nie zostało zlokalizowane. Ciekawe dlaczego zawiesili kierownika? Dyrektor Pawicki przyznał, że w grudniu manewry drużyny ze Szczecina robiły bez aktualnego RTS. Gdzie jest UTK?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group