Cytat: |
- Poszedłem na dworzec PKP , by dowiedzieć się jak mogę dojechać do Gliwic - mówi Czytelnik. - Wiedziałem, że kiedyś jeździł Ślązak na tej trasie, ten ze Szczecina do Przemyśla. Ale w związku z nowym rozkładem mogło coś się zmienić, wolałem się upewnić przed wybraniem się w podróż.
Czytelnik najpierw sprawdził rozkład jazdy, który jest wywieszony nad kasami w holu dworca PKP. - Ślązaka już nie ma, a zgodnie z rozkładem to mogę dojechać tylko do Wrocławia pociągiem o 7.30 - opowiada głogowianin. - Postanowiłem dopytać w informacji, jak mogę dojechać do Gliwic. Okazało się, że pociąg z 7.30, który zgodnie z informacją na tablicy jedzie tylko do Wrocławia, tak naprawdę jedzie aż do Krakowa, a więc także do Gliwic. - Czemu nie napisano tego na rozkładzie? - pyta głogowianin. - To dezinformacja podróżnych. Spróbowaliśmy ustalić, dlaczego tak jest i dlaczego po zmianach pociąg nie jest ujęty jak dalekobieżny. Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem PKP, który jednak odesłał nas do rzecznika PLK, odpowiedzialnego za rozkłady jazdy. Jak się dowiedzieliśmy pociąg po zmianach, który wyjeżdża z Głogowa o 7.30, nazywa się teraz Przemysław. - Zgodnie z rozkładem jazdy wyjeżdża z Głogowa jako Przemysław kończący jazdę o 9.12 we Wrocławiu, a z Wrocławia wyjeżdża o 9.46, także jako Przemysław, do Krakowa. Być może jest to jakiś wymóg techniczny. Dowiem się u przewoźnika - powiedział Mirosław Siemieniec. Czekając na dalsze wyjaśniania rzecznika, trudno się oprzeć wrażeniu, że to co usłyszeliśmy do tej pory ma niewiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem i troską o pasażerów. Czekamy cierpliwie na kolejne uzasadniania lub deklarację zmiany zapisów w rozkładzie jazdy. |
Cytat: |
Praktycznie rzecz biorąc to w Głogowie już nie ma połączeń dalekobieżnych, skoro TLK Przemysław oficjalnie jedzie tylko do Wrocławia |
bunkrownik napisał/a: |
Pisząc że Głogów miał bezpośredni pociąg do Poznania masz na myśli ten przez Zieloną Górę? |
Cytat: |
A głogowskie władze koleją się nie interesują. |
Cytat: |
W sumie jakby pociąg jeździł np pół godziny to można by z Głogowa dojeżdżać do Zielonej Góry do pracy albo szkoły. |
Cytat: |
Oczywiście to by też zależało od częstości połączeń kolejowych, pociągów jest dzisiaj mniej niż kiedyś. |
Cytat: |
Ostatnio jechałem pociągiem z Krakowa (godz. 23.10), którym prócz mnie i obsługi jechały jeszcze 2 (!) osoby. |
Cytat: |
Odległość ze stacji kolejowej w Głogowie do stacji kolejowej w Zielonej Górze to dokładnie 54 km, nie sądzisz że czas przejazdu po zrewitalizowanej linii kolejowej o parametrach 120 km/h powinien wynosić dużo mniej niż 50 minut? |
Cytat: |
Powiem ci coś Gagusiek w tym roku zlikwidowano kolejny pociąg do Wrocławia, a pociąg TLK zdegradowano do podrzędnego 2-wagonowego który podpina się we Wrocławiu do innego składu, to chyba nie jest powód do zadowolenia? |
Cytat: |
Pociągami jeździ dużo mniej ludzi niż kiedyś, zacytuje ci pewnego głogowskiego użytkownika z forum skyscrapercity.com: |
rob21 napisał/a: |
273 Brzezinka Średzka - Księgienice 1 21.528 26.295 14.06.2013 10.07.2013 |
rob21 napisał/a: |
Głogówko 271,551 Głogów 280,509 kilometr to niecałe 9 km. A skład wagomowy te 9 kilometrów pokonywał w 30 minut!!! Szynobus też dużo bo 20 minut. Ale mimo wszystko wydaje mi się ,że mosty nie będą naprawiane sądze że gdzieś tak od odrzycka zaczną naprawe i między mostami.. |
Cytat: |
chciałem na
dworcu kanapkownie otworzyc,ale jak sie dowiedziedziałem ile ma czynsz kosztowac to rezygnacja z miejsca nawet jakbym o dania obiadowe poszerzył oferte to bym był na zero lub minus to juz nie te czasy |
Cytat: |
Przypomnijmy. W styczniu ub.r. w Zielonej Górze spotkali się przedstawiciele władz Wrocławia, Katowic i Łodzi. Wspólnie z lubuskimi parlamentarzystami i prezydentem Zielonej Góry pracowali nad porozumieniem w sprawie przebiegu KDP. Dokument opisuje najlepszy, zdaniem sygnatariuszy, przebieg trasy, który ma stać się przedmiotem lobbingu. Jaki jest ów optymalny przebieg trasy? To z jednej strony zaplanowany już "igrek" z Warszawy przez Łódź, Kalisz do Poznania, z rozgałęzieniem na Wrocław. Zdaniem samorządowców, trasa powinna iść dalej przez Zieloną Górę do Berlina. - Wybudujmy jedną linię, ale wepnijmy się do Europy, zamiast dwóch, które zatrzymają się we Wrocławiu i Poznaniu. Później dobudujemy drugą - mówił Cezary Roman, doradca prezydenta Wrocławia.
Wtórował mu Marcin Krupa, zastępca prezydenta Katowic. - Jesteśmy w dobrej sytuacji, bo nitka KDP z Warszawy przez Katowice do Krakowa powstanie w pierwszej kolejności. Ale KDP nabierze realnego znaczenia, gdy pomknie poza granice kraju. Samorządowcy chcą też nakłaniać rząd do budowy Linii Południowej KDP: z Rzeszowa przez Kraków, Katowice, Wrocław, Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy do Zielonej Góry i dalej do Berlina. Szybkie pociągi przecinałyby miasto w drodze zarówno z Poznania, jak i Wrocławia. - Pomysł nie jest nierealny, skoro w perspektywie 20 lat będziemy mieć 180 km trasy KDP z Poznania przez Zieloną Górę do Berlina. Zamiast budować równoległą trasę Wrocław-Berlin lepiej wybudować kolejowe połączenie Wrocław - Zielona Góra - tłumaczył Damian Hajduk, specjalista od transportu i logistyki. |
Rynek Kolejowy napisał/a: |
Liberadzki: Zachodniopomorskie włączone do korytarza Bałtyk-Adriatyk, lubuskie pominięte.
W środę (29 maja) zakończyły się negocjacje pomiędzy Komisją Europejską, Parlamentem Europejskim oraz Radą nad przyszłością Transeuropejskich Sieci Transportowych (TEN-T). Województwo zachodniopomorskie jest jednym ze zwycięzców tych negocjacji, które określiły główne osie transportowe w Europie - inforumej poseł Parlamentu Europejskiego, prof. Bogusław Liberadzki. |
Cytat: |
Tory do Zielonej Góry remontują, |
Cytat: |
na wiosnę remont torów do Legnicy |
Cytat: |
Nawet tory do Ostrowa Wielkopolskiego planują zrewitalizować i zelektryfikować do 2020 roku |
Cytat: |
oza tym w planach wojewódzkich i KGHM jest łącznik Głogów - Polkowice w ramach którego wybudować chcą linię Potoczek - Nielubia (lub Kłobuczyn) |
Cytat: |
Planują wyremontować też podczas rewitalizacji torów perony i przejście nad torami. |
Cytat: |
Zlikwidują SOK w Głogowie? To kto będzie pilnował torów, wagonów i dworca? |
Cytat: |
Jeśli chodzi o KGHM to nie widzę powodu dlaczego pociągi z rudą z Polkowic i Sieroszowic musiały by jeździć do Lubina skoro mają swoje zakłady wzbogacania rudy w Polkowicach. Moim zdaniem tory z Polkowic prosto do huty w Głogowie to byłaby dla tej firmy ogromna oszczędność w kosztach transportu i pewnie szybko by się zwróciła taka inwestycja. |
Cytat: |
Wiesz nie wiem dokładnie o co chodzi ale miałem 2 lata temu praktyke na ZWR Rudna . I tam pracownicy mowili że i tak te wagony muszą przejechać przez szyby kopalniane w Lubinie bo tam ,,coś" jest co nie ma na innych ZWR . Ale nie powiem ci o co dokładnie chodzi bo zapomniałem |
Cytat: |
Na wjeździe na stację Lubin kopalnia PMT (tzw. Katanga) znajduje się w torze centralna waga kolejowa. |
Cytat: |
Co do linii 289 w poniedziałek idzie kolejna interpelacja w sprawie remontu 289, co do moderny w 2015 roku, nie był bym tego taki pewny.....
|
Cytat: |
Jaro, Gagusiek, tylko że ta waga przy nastawni dysponującej non top się pierniczy i ustawiacz wraca to starych metod warzenia Smile |
bunkrownik napisał/a: |
Głogów nigdy nie był oderwany kolejowo od macierzy (czyt. stolicy), dopiero w latach 90-tych jakiś geniusz zlikwidował pociąg do Warszawy.
Głogów cierpi bo znalazł się nie w tym województwie co trzeba. |
Cytat: |
Ja bym jeszcze dorzucił pociąg do Poznania to też dość popularny kierunek, busy do Poznania zawsze mają duże obłożenie. |
Cytat: |
a ja muszę jechać jakimś starym i zardzewiałym składem Regio... |