Kolej miejska - [Kraków] Budowa estakady tramwajowej w Płaszowie MK_PŁASZÓW - 29-12-2012, 10:06 Temat postu: [Kraków] Budowa estakady tramwajowej w Płaszowie
W przyszłym roku planuje się rozpocząć prace nad ostatnim odcinkiem Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, czyli łącznikiem Lipska - Wielicka, w skład którego wejdzie estakada nad torami kolejowymi w rejonie Dworca Płaszów. I choć oddanie inwestycji do użytku to wciąż kwestia co najmniej kilkunastu miesięcy, Urzędnicy przygotowali już wstępną koncepcję układu tras tramwajowych po zmianach. Poniżej prezentuję listę nowości w rejonie Wielickiej:
Linia "3" skierowanie do obsługi tramwajów NGT6 (przeniesionych z linii "13").
Linia "6" przywrócenie kursowania przez cały tydzień.
Linia "9" - nowa trasa: Mistrzejowice - R. Grzegórzeckie (jak dotychczas), następnie Kotlarska - Herlinga-Grudzińskiego - Klimeckiego - Kuklińskiego - Estakada - Wielicka - Teligi - Nowy Bieżanów. Częstotliwość co 10 minut w szczycie, w pozostałych porach prawdopodobnie co 20.
Linia "11" - nowa trasa: Mały Płaszów - Lipska - Estakada - Wielicka - Limanowskiego - Kalwaryjska - Wadowicka - Brożka - Grota-Roweckiego - Bobrzyńskiego - Czerwone Maki.
Linia "13" przywrócenie kursowania przez cały tydzień, skierowanie do obsługi tramwajów NGT8 (przeniesionych z linii "3")
Linia "23" - likwidacja.
Linia "50" - nowa trasa: Krowodrza Górka - R. Grzegórzeckie (jak dotychczas), następnie Kotlarska - Herlinga-Grudzińskiego - Klimeckiego - Kuklińskiego - Estakada - Wielicka - Nowosądecka - Witosa - Kurdwanów Pętla.
Przez nowy odcinek pojechałyby zatem trzy linie: "9", "11", "50". Należy jednak mieć na uwadze, że czasu jest sporo i powyższe plany mogą się zmienić. Co więcej, przygotowane zostały one z myślą o obecnym układzie linii, niewykluczone jednak że w międzyczasie przeprowadzona zostanie pełna marszrutyzacja.
Sporządzona została wizualizacja komputerowa nowej estakady, według której układ komunikacyjny będzie wyglądał TAKAnonymous - 30-12-2012, 19:26 Temat postu:
W Krakowie oddanie do uzytku kazdej kolejnej linii tramwajowej przebiega na zasadzie "zabrac jednym - dac drugim". Oddali linie na Ruczaj - zabrali Borkowi Fałęckiemu. Oddadzą estakade - zabiorą Biezanowowi sheva17 - 30-12-2012, 22:10 Temat postu:
@Pułtuś, pamiętaj o czymś takim jak przepustowość linii tramwajowych. Nie może ich jeździć w nieskończoność, linie też nie mogą się dublować. MK_PŁASZÓW - 30-12-2012, 23:54 Temat postu: sheva17, ale właśnie według tego układu "9" i "50" będą się ze sobą dublowały, na odcinku Rondo Mogilskie - Kabel. Według mnie trasy "11" i "50" są trafione, natomiast "9" powinna pozostać na obecnej trasie i to z częstotliwością co 10 minut przez większość część dnia, a nie tylko w szczycie. Ta linia byłaby jedyną w relacjach Powstania Warszawskiego - Grzegórzecka i Grzegórzecka - Starowiślna, a takich relacji nowy układ nie przewiduje, co według mnie jest pozbawione sensu.