INFO KOLEJ - forum kolejowe

Zagranica - Bezpośrednie połączenie z Trójmiasta do Wiednia

Jarek102 - 03-01-2013, 16:45
Temat postu: Bezpośrednie połączenie z Trójmiasta do Wiednia
Dobrze by było aby powstało połączenie z Trójmiasta do Wiednia przez Bydgoszcz,Poznań,Wrocław,Pragę do Wiednia. Zapraszam do komentarzy co o tym myślicie.

strona o kolei
Mumunek - 04-01-2013, 10:41
Temat postu:
Jeżeli proponujesz by pociag jechał tą trasą to z pewnością wybiore samolot
Optymalna trasa to Gdynia-Warszawa-CMK-Katowice-Zebrzydowice-Ostrava-Breclav liczy się czas proszę państwa a nie widoki za oknem.
Anonymous - 04-01-2013, 10:49
Temat postu:
To zależy gdzie mieszkasz. Jesli w Poznaniu czy Wrocławiu, to do Wiednia jakoś szybciej nie dolecisz.
Ta Praga tak trochę nie po drodze, jeśli z Wrocławia przez Międzylesie.
tomeeek07 - 04-01-2013, 12:21
Temat postu:
Mumunek napisał/a:
Jeżeli proponujesz by pociag jechał tą trasą to z pewnością wybiore samolot
Optymalna trasa to Gdynia-Warszawa-CMK-Katowice-Zebrzydowice-Ostrava-Breclav liczy się czas proszę państwa a nie widoki za oknem.


Jeśli byłoby to połączenie nocne, to trasa jaką podał kolega w pierwszym poście jest jak najbardziej w porządku. Wtedy każdy kto wsiada do tego pociągu wie, że na rano dojedzie (przynajmniej powinien) do miasta docelowego. Jako przykład podam połączenie niemieckich kolei z Zurychu do Pragi. Pociąg jedzie przez Bazyleę (czyli w całkiem inną stronę niż powinien), Frankfurt(M), Lipsk i Drezno, a przecież równie dobrze mógłby przez Monachium, omijając inne wielkie aglomeracje niemieckie. Dzięki temu wiele miast zyskuje dodatkowe połączenie oraz bilet jest tańszy, niż gdyby jechać z przesiadką.
sympatyk - 05-12-2014, 11:32
Temat postu:
Z Gdyni do Wiednia pociągiem w jedenaście godzin. Bilety od 162 zł

Pociąg będzie kursował codziennie. Z Gdyni wyruszy o 9.04 i przejedzie przez Sopot, Oliwę, Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Tczew, Malbork, Iławę Główną, Ciechanów, Warszawę, Zawiercie, Sosnowiec Główny, Katowice, Tychy, Pszczynę, Zebrzydowice, Bogumin, Ostrawę, Hranice, Przerów, Ostrokovice, Stare Mesto, Hodonin, Brzecław i Wiedeń. Na stację Wien Meidling wjedzie około 20.04. W powrotnym kierunku pociąg ruszy o 7.56, do Gdyni Głównej przyjedzie o 19.02.
Sprzedaż biletów ruszyła w drugiej połowie listopada. Koszt przejazdu dla jednej osoby według taryfy normalnej na trasie Gdynia - Wiedeń wynosi 91,4 euro w drugiej klasie (około 379 zł) i 140,9 euro (około 585 zł) w klasie pierwszej. Pasażerowie podróżujący drugą klasą mogą jednak skorzystać z oferty promocyjnej SparDay. W tej ofercie bilety można kupić najwcześniej na 60 dni, a najpóźniej na 3 dni przed wyjazdem. Cena biletu w promocji to od 39 euro (około 162 zł), a po wyczerpaniu tej puli 49 euro (około 203 zł).
- Liczba biletów w ofercie jest ograniczona - mówi Beata Czemerajda. - Nie ma możliwości ich zwrotu lub wymiany. Bilety promocyjne dostępne są wyłącznie w kasach międzynarodowych na terenie całej Polski.

Więcej:: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,17077027,Z_Gdyni_do_Wiednia_pociagiem_w_jedenascie_godzin_.html#ixzz3L1BkOEN8
Nebbud - 06-12-2014, 15:12
Temat postu:
A w 1 klasie nie będzie promocji SparDay?
Marcel Štancl - 07-12-2014, 12:12
Temat postu:
Praha - Wieden takt co 2 godziny pociag besprostredni! Praha - Warszawa 1 pociag dzenie i newiem po co Praga take zadupie jezeli stolica Sudet Wroclaw niema interes o lanczenie?
Mojim zdaniem wielki plac na inym cmentarzu.
OS_24 - 07-12-2014, 16:08
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:

Mojim zdaniem wielki plac na inym cmentarzu.
Przepraszam, ale sens tej metafory mi umknął.
Z Pragi do Wiednia to regio by mogło jechać, tak jest blisko. W zasadzie połączenie lokalne.
Anonymous - 08-12-2014, 17:21
Temat postu:
Już nie przesadzaj. Z Pragi zarówno do Wiednia jak i do Wrocławia jest podobna odległość, a różnica w możliwości dotarcia pociągiem ogromna.
ElmoVanKielmo - 09-12-2014, 09:11
Temat postu:
OS_24 napisał/a:

Z Pragi do Wiednia to regio by mogło jechać, tak jest blisko. W zasadzie połączenie lokalne.

Piłeś? Nie pisz. Połączenie lokalne z Pragi do Wiednia Śmiech
Dlaczego EuroCity potrzebuje prawie 5h na pokonanie tej trasy?

Nie wiem ile to jest kilometrów pociągiem, ale samochodem Google Maps pokazuje 331km.
Chyba Ci się Praga z Bratysławą pomyliła.
Marcel Štancl - 12-12-2014, 14:06
Temat postu:
ElmoVanKielmo napisał/a:
OS_24 napisał/a:

Z Pragi do Wiednia to regio by mogło jechać, tak jest blisko. W zasadzie połączenie lokalne.

Piłeś? Nie pisz. Połączenie lokalne z Pragi do Wiednia Śmiech
Dlaczego EuroCity potrzebuje prawie 5h na pokonanie tej trasy?

Nie wiem ile to jest kilometrów pociągiem, ale samochodem Google Maps pokazuje 331km.
Chyba Ci się Praga z Bratysławą pomyliła.


Blad 5 godzin czas podrozny z Pragi do Wiednia jest 4 godziny 10 minut

Praha - Wieden bez zmiany loku , Praha - Bratyslawa - Budapest tez bez zmianu loku tylko polska zemsta Praha - Warszawa zawsze zmiana loku.
ElmoVanKielmo - 12-12-2014, 15:08
Temat postu:
Gdybyś kliknął w link pod tekstem EuroCity w moim poście, to byś zobaczył, że odjazd z Pragi 10:39 a przyjazd do Wien Simmering 15:02, to jest 4h23m, ale jeśli mówimy o dojeździe do Wien Meidling, to przyjazd 15:24, czyli 4h45m - prawie 5h. Chyba, że wiesz lepiej niż rozkład jazdy.
Marcel Štancl - 12-12-2014, 16:49
Temat postu:
ElmoVanKielmo napisał/a:
Gdybyś kliknął w link pod tekstem EuroCity w moim poście, to byś zobaczył, że odjazd z Pragi 10:39 a przyjazd do Wien Simmering 15:02, to jest 4h23m, ale jeśli mówimy o dojeździe do Wien Meidling, to przyjazd 15:24, czyli 4h45m - prawie 5h. Chyba, że wiesz lepiej niż rozkład jazdy.


Wien HBF (HauBahnHof) Dworzec centralny w Wiedniu byl kilka lat w remonte to nie jest pomylka czeska.
nastawnik - 10-08-2015, 20:06
Temat postu:
Obecnie nawet UTK nie poleca tego flagowego pociągu http://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/6209,Prezes-UTK-ponownie-stwierdza-nieprawidlowosci-w-miedzynarodowym-pociagu-EuroCit.html
sebek - 11-08-2015, 14:28
Temat postu:
Sobieski jakby stracił na komforcie, wagony starszego typu w obecnym rozkładzie, zamiast 159a w składzie jest tylko 154a, zdarza się brak restauranta, w zastępstwie barowy lub w ogóle bez gastronomicznego.
Mam wrażenie, że od czasu zmiany trasy i relacji do Gdynii, jakość tego pociągu spada.
MK_Wro - 11-08-2015, 14:53
Temat postu:
@Sebek - to może oznaczać początek końca tego połączenia. Podobny schemat był w przypadku "Wawela" - obniżenie standardu, likwidacja baru, zmiana z EP09 na siódemkę, coraz mniej wagonów, koniec połączenia.
sebek - 11-08-2015, 16:07
Temat postu:
Wydaje mi się, że Sobieski jak i Polonia nie znikną z rozkładów. To są dość popularne pociągi, ale zbyt często zestawione z przestarzałego taboru. Problem dotyczy również dawnych BWE do Berlina, gdzie stare Henschele maja problemy z klimatyzacją czy toaletami. Tabor na pociągach EC jest często mocno wysłużony, potem pojawiają się problemy.
MK_Wro - 11-08-2015, 16:19
Temat postu:
A jak jest z frekwencją w "Sobieskim"?
miłośnik - 13-08-2015, 18:07
Temat postu:
przecież od nowego RJ do Wiednia będzie tylko Polonia z Warszawy i EN Chopin. Sobieskiego brak.
MK_Wro - 13-08-2015, 19:23
Temat postu:
Czyli tak jak przypuszczałem. PKP IC nie zamierza inwestować w to połączenie wiedząc, że od grudnia i tak wypada. Dokładnie jak z Wawelem.
Anonymous - 14-08-2015, 08:12
Temat postu:
W rozkładach czeskich Sobieski wciąż jest - wersja sprzed 2 miesięcy.
PaniLady - 17-08-2015, 08:56
Temat postu:
MK_Wro, miłośnik, dwaj miłośnicy znaleźli się z łaski Bożej, którzy tylko nagrywają po krzakach a tak naprawdę guzk wiedzą, jeźdżą tanimi osobówkami i na podóżniku i myślą, że mają większą wiedzę niż maszynista Śmiech
Po pierwsze: "Sobieski" ma świetną frekwencję w obie strony szczególnie na odcinku krajowym, ale jak i również do/i z Wiednia.
Po drugie: w okresie wakacyjnym "Sobieski" jest wzmocniony o dwa dodatkowe wagony 2 klasy, więc to o czymś świadczy, a kilka lat temu tak nie było, żadnych wzmocnień.
Po trzecie: "Sobieski" cieszy się większą frekwencją niż w ubiegłych latach, gdy jeździł tylko z/do Warszawy.

Więc nie siać mikolskich głupt, bo, aż się śmiać chce.
MK_Wro - 17-08-2015, 09:21
Temat postu:
Cytat:
jeźdżą tanimi osobówkami i na podóżniku


Wiesz, to, że mam "MK" w nicku nie oznacza, że jeżdżę i nagrywam po krzakach... to po pierwsze.

Po drugie - liczę na to, że zostanę na tym forum doinformowany przez ludzi "z branży" bez bycia obrażanym. Ale jak widać to bardzo trudne dla niektórych.

Chciałbym, żeby Sobieski został i jeśli ma dobrą frekwencję to świetnie. Pozdrawiam.
Anonymous - 17-08-2015, 11:29
Temat postu:
Sobieski zostaje.
sebek - 18-08-2015, 05:55
Temat postu:
Sobieski ma czasem komplety pasażerów, jeden z najlepiej zapełnionych pociągów na odcinku Katowice - Warszawa w obu kierunkach. Co ciekawe, wielokrotnie porównywałem frekwencję z Katowic do Warszawy w pociągach EIP Katowice(11.44) - Warszawa i Sobieski z Katowic(12.45) do Warszawy.
Do EIP wsiadało 20-30 osób, do Sobieskiego nawet ponad 100. W tym roku dzięki relacji do Gdyni jest zdecydowana poprawa z frekwencją, ale też w kierunku granicy frekwencja jest jakby wyższa.
Co mnie ostatnio zaskoczyło, to niedzielna Polonia do Wiednia, w Katowicach prawie pełne perony oczekujących, więcej ludzi wsiadało w Katowicach niż przyjechało z Warszawy, ale powtarzam, to obserwacje niedzielne, jednak ruch turystyczny w wakacje jest ogromny i trasy międzynarodowe cieszą się wysoką frekwencją.
PaniLady - 18-08-2015, 09:11
Temat postu:
Jeśli chodzi o kierunek międzynarodowy to wszystko zależy od dnia, sezonu, popytu turystycznego np. festiwale w Wiedniu itp.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group