Skargi i wnioski - Przepełnione pociągi thassos - 27-01-2013, 22:20 Temat postu: Przepełnione pociągi
Dzisiaj jechałem Lubuszaninem na odcinku Poznań-Konin. Koszmar. Ludzie stali w toaletach. W ostatnich dwóch wagonach nieco mniejszy tłok, ale korytarze załadowane. Jeżdżący częściej mówią, że to norma: w niedzielę wieczorem ostatni pociąg do Warszawy tak wygląda od zawsze, ale nie przejmuje tym... PKP IC. Może jest więcej takich przykładów i powinni na kolei poczytać sobie te opinie i zareagować.... czyż nie? pawelu - 27-01-2013, 23:18 Temat postu:
Thassos: o ile mi wiadomo, to ostatni pociąg z Poznania do Warszawy w niedzielny wieczór to EC z Berlina Hbf., natomiast jeżeli chodzi o pociąg w taryfie TLK to "Zielonogórzanin". Natomiast "Lubuszanin" odjeżdża z Poznania o godz. 8 rano, i jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc a więc jeżeli ktoś w nim stoi to na własne życzenie.
Natomiast sam problem jest znany od lat, dopóki nie będzie więcej wagonów tak sytuacja będzie wyglądała, nie tylko na linii poznańskiej. grzesik56 - 28-01-2013, 08:37 Temat postu:
IC ma swoich pasażerów gdzieś,woli wagony KS podstawić niż na swoje pociagi dołożyć,gdzie dobrze wiedzą jaka jest frekwencja Anonymous - 28-01-2013, 09:19 Temat postu: grzesik56, zgadzam się. Problem polega jednak na tym, że wieksza ilość wagonów potrzebna jest w okolicach weekendu, a KŚ korzysta z nich co dzień - i co dzień płaci. Wygrywa rachunek ekonomiczny, a pasażerowie niech się gniotą... Anonymous - 28-01-2013, 10:00 Temat postu:
Dostawienie wagonu to koszty dla IC ok. 4 000 - 5 000 zł, jesli nie jest wpisany w rozkład, wiec sami widzicie że to sie nie opłaca... To przykre, ale bardziej sie opłaca żeby ludzie sie nie zmiescili do pociagu, niz dostawic wagony. Chociaz ostatnio taktyka sie troche zmienia i wybiera sie coraz czesciej to drugie rozwiazanie. System jest chory - PLK za wszystko życzy sobie dodatkowe opłaty i tym sie powinien Massel z Nowakiem zając - zmianą regulaminu PLK. grzesik56 - 28-01-2013, 10:48 Temat postu:
mogli od razu podać zestawienie 7-8 wagonów i nie byłoby kosztów.Porzednio jak w tych godzinach jeździł IR Portowiec to raczej nie było problemów thassos - 28-01-2013, 14:02 Temat postu:
Pawelu! Masz zupełną rację, to był zdecydowanie Zielonogórzanin, a nie Lubuszanin. Tym drugim jechałem w sobotę do Wa-wy, jest w godzinach rannych i ma pełną rezerwację. Pomyłka ze zmęczenia! Sorry! tryglaw - 15-04-2013, 23:13 Temat postu:
ta sama sytuacja ma miejsce na linii szczecin gl -pila gl,no jak mozna podstawiac mala pese 109 w piatek lub co mialo miejsce na swieta weilkanocne,w samym szczecinie juz byla pelna.... amadeoen57. - 16-04-2013, 06:59 Temat postu:
Cytat:
pese 109
Jeżeli chodzi ci o SA109 to wyprodukował go Kolzam. krzychu12231 - 16-04-2013, 18:31 Temat postu:
Co do Zielonogórzanina (wiem że temat ze stycznia, ale co tam) to został parę dni temu wydłużony o wagon bezprzedziałowy (nr 11 wg systemu rezerwacji) tak że teraz jest 5 wagonów 2 klasy + 1 wagon 1 klasy + WARS.
Natomiast w poniedziałek widziałem także dodatkowy wagon na Lubuszaninie, ale w systemie rezerwacji go nie wiem więc nie wiem czy to jednorazowo (ale dla ludu dostępny był) czy jak.