INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych

sphinx - 29-01-2013, 16:21
Temat postu: Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Intercity ogłosiło przetarg na 10 lokomotyw spalinowych

PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę nowych lokomotyw spalinowych do obsługi pociągów pasażerskich. Lokomotywy mają obsługiwać niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych, w tym połączenia w Bieszczady, na Mazury, oraz na Hel.

W ramach przetargu zamówione zostaną również usługi przeszkolenia pracowników PKP IC oraz utrzymania lokomotyw aż do poziomu P4 (dawna naprawa rewizyjna). Wykonawcy będą musieli zorganizować zaplecze dla lokomotyw we własnym zakresie.

Cena nie jest jedynym kryterium przetargu. Stanowi 80% możliwych do uzyskania punktów. Pozostałe 20% oceny stanowi termin dostawy lokomotyw. W przetargu brak więc dodatkowych punktów za wartość techniczną ofert. Termin składania dokumentów przez wykonawców mija 20 marca.

PKP Intercity chce, by zakup 10 lokomotyw spalinowych dofinansowania Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – Bardzo silnie pracujemy nad projektem pozyskania lokomotyw liniowych spalinowych. Chcemy jeździć w Bieszczady, na Hel własnymi lokomotywami i musimy pozyskać 5-10 lokomotyw spalinowych – mówił przed rokiem "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

Źródło: Rynek Kolejowy

Ogłoszenie oraz SIWZ z załącznikami na stronie przewoźnika:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/dostawa-10-lokomotyw-20130129.html
Borys_q - 29-01-2013, 17:04
Temat postu:
W przetargu nie ma mowy o obsłudze linii helskiej, żeby z tego jakieś jaja nie wyszły jak wiadomo wszystkie lokomotywy nie są dopuszczone do jazdy tą linią. Mam nadzieję że w przypadku nowoczesnych lokomotyw nie będzie to problem.
szymel - 29-01-2013, 18:03
Temat postu:
Hel obsługiwany jest tylko w sezonie letnim, więc pewnie wzorem lat ubiegłych na ten czas będą loki ściągane z całej Polski, no chyba że np. finansowanie nie pozwoli na użytkowanie ich na innych trasach lub sam system utrzymania nie będzie tego umożliwiał - konieczność odstawienia ich w konkretne miejsce.

Ciekawi mnie prędkość min. 140 km/h... Po co?
sphinx - 29-01-2013, 18:07
Temat postu:
Bo taki jest obowiązujący standard i dla tak małego zamówienia raczej nikt nie będzie robił konstrukcji z inną Vmax.
jubikej - 29-01-2013, 18:30
Temat postu:
Na hel styknelyby zmodernizowane stonki, poza sezonem by na manewrach sobie smigaly.
FranzMaurer - 29-01-2013, 22:17
Temat postu:
Niech kupią loki Bombardiera z gniazdem ogrzewania.. w miarę solidny sprzęt..
jubikej - 30-01-2013, 12:58
Temat postu:
pesa z gama spalinowa pewnie wystartuje :]
Borys_q - 30-01-2013, 13:13
Temat postu:
Cytat:
Na hel styknelyby zmodernizowane stonki,


Trochę mocniejszy silnik żeby uciągnął grzanie (klimę) 8 wagonów i styka.

Chyba, że po rewitalce będzie tam 120 km/hSmileSmileSmile
sphinx - 30-01-2013, 13:36
Temat postu:
Do tego potrzebny jest dużo mocniejszy silnik. 8 pudeł to ok. 400kW, tymczasem zmodernizowana stonka ma ... 708kW. Do tego taki skład już ciut waży, a trzeba nadać mu odpowiednie przyspieszenie, utrzymać prędkość na podjazdach itp. PS. Nówki nie trafią na Hel.
Borys_q - 30-01-2013, 14:03
Temat postu:
Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba zawczasu pomyśleć i zaplanować. Zwłaszcza że w tej modernizacji ze starej stonki zostaje tylko rama i wózki.
FranzMaurer - 30-01-2013, 17:36
Temat postu:
Newag mógłby zmodernizować.. mają już doświadczenie w modernizacji loków spalinowych..

[ Dodano: 30-01-2013, 17:37 ]
jubikej napisał/a:
pesa z gama spalinowa pewnie wystartuje :]


w sumie to by sie pickom opłacało.. 2w1.. koszty mniejsze.. .. także byłby to dobry zakup..
Borys_q - 30-01-2013, 17:46
Temat postu:
Ale to miało by sens przy obsłudze pociągów co przez odcinek Ełk - Korsze przejeżdzają, w innych przypadkach nie sądzę.
FranzMaurer - 31-01-2013, 12:25
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Ale to miało by sens przy obsłudze pociągów co przez odcinek Ełk - Korsze przejeżdzają, w innych przypadkach nie sądzę.


w pełni sie zgadzam.. Tylko znając już życie i myślenie PiCków to i tak kupią coś z zagranicy.. bo Polskim sie brzydzą.. bo złe..
sphinx - 31-01-2013, 20:46
Temat postu:
Nie przesadzał bym z tym obrzydzeniem, ostatnie przetargi były/są w porządku i krajowe firmy mają spore szanse.
makary21 - 31-01-2013, 22:07
Temat postu:
1) Zmodernizowane stonki na manewrach - nie wiem czy się sprawdzą. Obecne, przynajmniej niektóre zmodernizowane stonki nie mają osobno sterowanego hamulca lokomotywy - jest system tramwajowy - do przodu jazda do tyły hamowanie hamulcem dodatkowym.

Efekt - problemy z dociskaniem.

2) Co do kwestii linii na Hel. Być może nie do końca wiadomo co będzie tam możliwe po modernizacji linii. Natomiast jazda na Hel bez napięcia na wagonach - cóż kible w większości próżniowe np na Jantarze to zabójstwo. O takim udogodnieniu jak klima nie wspomnę.
3) Gamma - chyba za mały zasięg. No chyba, że by zwiększyli zbiornik, tylko czy to nie wymaga nowej homologacji?
sphinx - 31-01-2013, 23:39
Temat postu:
Jeśli chodzi o Gamę to będzie potrzebne nowe świadectwo bo PKP IC zamawia lokomotywy wyłącznie spalinowe, zaś 111Ed to lok elektryczny z dodatkowym, małym agregatem spalinowym. Pesa teoretycznie ma w ofercie wersję spalinową o mocy 2200kW.
FranzMaurer - 01-02-2013, 04:58
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Nie przesadzał bym z tym obrzydzeniem, ostatnie przetargi były/są w porządku i krajowe firmy mają spore szanse.


są w porządku? to zapytaj jakie były problemy z husarzami w 2010 roku i ile wynosił koszt naprawy 7 tych loków.. bo widze nie doinformowany jesteś Smile
sphinx - 01-02-2013, 18:46
Temat postu:
A czytałeś w ogóle poprzednie posty? Chodziło o obrzydzenie do polskich pojazdów, a Husarze są od niemieckiego Siemensa. To raz. Dwa - ów brak obrzydzenia do krajowych wyrobów widać w SIWZ np. w postaci łągodnego warunku doświadczenia.
FranzMaurer - 01-02-2013, 19:06
Temat postu:
Nie ucz ojca dzieci robić .. jeszcze umiem czytać .. chyba widać jak jest..jestem przekonany, że kupią jakiś szajs z zagranicy wydzadzą dużą kasę jak w przypadku husarzy z Aluminiowymi pługami, które po zetknięciu z ciałem stałym (lód, dzika zwierzyna) ulegną uszkodzeniu.. a potem będą kwiczeć, że przeglądy za drogie..



Lekkie sprostowanie:

Husarze nie są wcale złe.. to , że są czterosystemowe.. to ok.. ale największym minusem jest to, że są z aluminium..
Borys_q - 01-02-2013, 20:23
Temat postu:
Cytat:
1) Zmodernizowane stonki na manewrach - nie wiem czy się sprawdzą. Obecne, przynajmniej niektóre zmodernizowane stonki nie mają osobno sterowanego hamulca lokomotywy - jest system tramwajowy - do przodu jazda do tyły hamowanie hamulcem dodatkowym.

Efekt - problemy z dociskaniem.


Nie bój nie bój, maszyniści wymyślą jak to zrobić mimo wszelkich przeciwności ze strony sprzętu:).
sphinx - 01-02-2013, 21:18
Temat postu:
@danek
Ale ja wciąż nie widzę nic (może poza terminem) co by wskazywało na parcie w stronę wyrobó zagranicznych.
FranzMaurer - 01-02-2013, 22:49
Temat postu:
sphinx napisał/a:
@danek
Ale ja wciąż nie widzę nic (może poza terminem) co by wskazywało na parcie w stronę wyrobó zagranicznych.


O władzę mi chodzi człowieku.. o władzę !!!!!! .. ech .. a Siemensy są tego przykładem.. nadal nie jarzysz ocb?
jasiu - 01-02-2013, 23:00
Temat postu:
danek88 napisał/a:
Husarze nie są wcale złe.. to , że są czterosystemowe.. to ok.. ale największym minusem jest to, że są z aluminium..
Też mi argument. Gdyby w SIWZ był wymóg, że ma być z tektury, zrobiliby i z tektury.
Cytat:
O władzę mi chodzi człowieku.. o władzę !!!!!!
Od kiedy to w języku polskim stawia się spację przed wykrzyknikiem?
sphinx - 01-02-2013, 23:09
Temat postu:
danek88 napisał/a:
O władzę mi chodzi człowieku.. o władzę !!!!!! .. ech .. a Siemensy są tego przykładem.. nadal nie jarzysz ocb?

Nie, nie jarzę...
jasiu - 02-02-2013, 00:00
Temat postu:
hmm, biorąc pod uwagę "prawicową interpunkcję" kolegi danek88, zgaduję że chodzi o jakiś ciąg skojarzeń, że jak Tusk to Kaszuby, czyli Niemcy, a jak Niemcy to Siemens Wink
FranzMaurer - 02-02-2013, 09:14
Temat postu:
jasiu napisał/a:
hmm, biorąc pod uwagę "prawicową interpunkcję" kolegi danek88, zgaduję że chodzi o jakiś ciąg skojarzeń, że jak Tusk to Kaszuby, czyli Niemcy, a jak Niemcy to Siemens Wink


Powiem krótko.. nie jestem , nie byłem i nie będe zwolennikiem Kaczki (Kaczyńskiego) ani Tuska (Kaczora) więc proszę.. odpuść sobie ten pościk , bo jest tak zabawny jak Twoje myślenie .. typowo Lemingowe Wink

Że jakby napiszę coś nie tak to już od razu muszę być Anty ? Nie sądzę..
jasiu - 02-02-2013, 11:50
Temat postu:
cieszę się że wyczułeś moją subtelną ironię, ale my nadal czekamy na wyjaśnienie o co chodzi z tą "władzą" Wink
pan tomasz - 02-02-2013, 11:52
Temat postu: Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Moim marzeniem jest żeby polska przypominała Francję. A w jaki sposób to jest bardzo proste, BOMBARDIER by miał podpisano umowę z PKP IC na piętrusy i te piętrusy by przypominały Francuskie (AGV- A żi wi,) i żeby na głównych szlakach kolejowych te piętrusy wyciągały 200km/h. PESA tak samo tylko że Bydgoszcz by miała podpisaną umowę z kolejami (śląskimi, mazowieckimi, wielkopolskimi, dolnośląskimi) i z arrivo, przewozami regionalnymi żeby dostarczała Elfy (Franc. TGV-ti żi vi) które by rozwijały prędkość 150km/h na szlakach. A jeśli chodzi o szynobusy to by dostarczał by NEWAG które by rozwijały prędkość na szlakach 100km/h. Obecne składy by były zastępcze (w razie czego).
jasiu - 02-02-2013, 12:04
Temat postu:
przecież wszystko w tym kierunku zmierza - samorządy kupują szynobusy i ezt, IC kupuje pendolino i "Pendolino II", czyli de facto ezt. Na składach za parę lat zostanie już naprawdę niewiele.
FranzMaurer - 02-02-2013, 12:46
Temat postu:
jasiu napisał/a:
cieszę się że wyczułeś moją subtelną ironię, ale my nadal czekamy na wyjaśnienie o co chodzi z tą "władzą" Wink


Wystarczy przyjrzeć sie jak to wygląda w perspektywie czasowej.. Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie?

i tu mnie boli fakt, że owa władza w IC nie patrzy na zasoby i fundusze firmy kupując drogi sprzęt, a przecież można byłoby sie dogadać z Polskimi firmami.. dać trochę kasy w zaprojektowaniu czegoś nowego i zrealizowaniu przedsięwzięcia.. ale cóż.. widać tak musi być, że łatwiej jest kupić z zagranicy.. niż pozwolić zbudować w Polsce..


Na koniec pozostaje mi jedynie życzyć IC dalszego rozwoju .. a co do nowych loków jakie mieliby kupić.. to wydaje mi sie(i tak jak napisałem wcześniej), że Bombardier miałby coś ciekawego do zaoferowania.. i tyle..
psz - 02-02-2013, 17:08
Temat postu:
Fakt jest faktem, że jeśli kupujemy coś, co w całości jest produkowane za granica, to naszego PKB to w żaden sposób nie podnosi, za to drenuje nas z kasy. Także byłoby bardzo dobrze, gdyby PIC kupił tych 10 lokomotyw u krajowego producenta.

Z Husarzami trochę się pośpieszono, kupowano je w momencie, gdy polski przemysł nie był gotowy do produkcji takich lokomotyw. A można było poczekać, bo na razie i tak jedyny z nich pożytek jest taki, że nie trzeba zmieniać lokomotyw w BWE. To trochę mało, jak na ich cenę...
sphinx - 02-02-2013, 17:27
Temat postu:
danek88 napisał/a:
Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie? .

1. Jeszcze raz. Po czym wnosisz? Oprócz Pendolino PIC kupuje polskie wagony, a pozostałe przetargi są jeszcze w toku i krajowi producenci mają równie szanse jak zagraniczni.
2. EU11 to dzieło ADTranza i to on miał na to patent, nie Pafawag który zajmował się produkcją. Byśmy byli takimi potentatami jak teraz w motoryzacji.
3. Wciąż nie wytłumaczyłeś o co chodzi z tą władzą...
FranzMaurer - 02-02-2013, 19:46
Temat postu:
sphinx napisał/a:
danek88 napisał/a:
Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie? .

1. Jeszcze raz. Po czym wnosisz? Oprócz Pendolino PIC kupuje polskie wagony, a pozostałe przetargi są jeszcze w toku i krajowi producenci mają równie szanse jak zagraniczni.
2. EU11 to dzieło ADTranza i to on miał na to patent, nie Pafawag który zajmował się produkcją. Byśmy byli takimi potentatami jak teraz w motoryzacji.
3. Wciąż nie wytłumaczyłeś o co chodzi z tą władzą...


nieważne.. i tak człowieku nie zrozumiesz.. szukasz sensacji.. bez sensu moja wypowiedź..
sphinx - 02-02-2013, 20:29
Temat postu:
Tu się zgadzam, tylko bym to rozszerzył - nie tylko ta ale i kilka poprzednich Twoich wiadomości jest bez sensu. Twierdzisz, że brzydzą się krajowych produktów, a jako argument awaryjność niemieckich Siemensów, jak się pytam skąd pewność, że loków nie dostarczy krajowa firma (jakiś zapis SIWZ czy cuś) to słyszę, że władza i nie zrozumiem...
snajper - 03-02-2013, 18:25
Temat postu:
PIC kupuje nowe lokomotywki a potem podwyższa ceny biletów, powinni zmodernizować SU45 tak jak ST45 tylko z przewodem zasilania. Pasaż
erowi bez różnicy czy nowa czy stara lokomotywa.
sphinx - 03-02-2013, 20:39
Temat postu:
PKP IC hurtem odnawia tabor, zakup lokomotyw to tylko kropla w morzu. A SU45 są już tak zużyte, że nie nadają się do modernizacji (ostoja i wózki muszą być w dobrym stanie), a produkt finalny nie okazał się zbyt udany. Dla pasażera to mała różnica (choć pewnie by dostrzegł), ale dla przewoźnika to przepaść (tym bardziej, że w cenie jest kilkunastoletnie utrzymanie).
psz - 03-02-2013, 21:27
Temat postu:
Sorry, ale skąd wiesz czy SU45 naprawdę się już do niczego nie nadają? Cargule postanowili je modernizować i jest to na pewno tańsze, niż zakup nowych a przy tym daje na pewno zarobić naszemu przemysłowi.
sphinx - 03-02-2013, 21:53
Temat postu:
Cargule mają ich więcej i mniej zużyte więc są w stanie coś wybrać. A modernizacja w ich przypadku wynika ze strategii uwzględniającej nadmiar taboru. I średnio na tym wychodzą, poza SM42 -> 6Dg (które idealne nie są), ET22-2000 czy ST45 napsuły trochę krwi. PIC nie chce się w to bawić, biorąc pod uwagę dotację z UE i utrzymanie (z gwarancją niezawodności) w cenie, wg mnie postępuje słusznie.
psz - 03-02-2013, 23:02
Temat postu:
Tylko, że 10 sztuk to trochę mało. Jeśli tylko te lokomotywy będą obsługiwać połączenia spalinowe PKP Intercity, to znaczy, że praktycznie ich nie będzie...
sphinx - 03-02-2013, 23:03
Temat postu:
Wiadomo, że nie tylko te, ale od czegoś trzeba zacząć.
Bardi78 - 12-02-2013, 19:42
Temat postu:
Czy może ktoś wie czy nowa lokomotywa spalinowa Newagu i GE to poprostu Grifin Diesel czy tez inny produkt?
Z góry dzieki za info.
BTW uważam że jaknajbardziej powinien wygrać produkt polski-chętnie widzał bym właśnie Grifina Diesla -mała waga jak na diesla napewno wpłnie dobrze na ekonomiczność i wpływ na torowiska na liniach niezelektryfikowanych...szkoda że zanim powstanie i zostanie dopuszczony do użytku to pewnie ICC bedzie już miało coś innego...
sphinx - 12-02-2013, 20:56
Temat postu:
To zupełnie inny projekt, a pierwszy prototyp wyjedzie na tory w okolicach 2015 roku.

Być może będzie to spalinowy Griffin bo wiele wskazuje na to, że w przetargu wystartują obaj krajowi producenci.
Maykin - 13-02-2013, 11:24
Temat postu:
Na podkarpaciu b dobrze sprawuje się ST43,może kilka sztuk przerobić na SP43 i z Jasła mogły by hulać Śmiech
Bardi78 - 13-02-2013, 21:47
Temat postu:
A kiedy rozstrzygnięcie przetargu?
sphinx - 13-02-2013, 21:53
Temat postu:
Jeśli nic się nie zmieni 20 marca otworzą oferty. Ich analiza i wybór najkorzystniejszej potrwa dobry miesiąc, jak nie więcej. W maju na 90% będziemy znali zwycięzcę.
Borys_q - 14-02-2013, 08:37
Temat postu:
Cytat:
Sorry, ale skąd wiesz czy SU45 naprawdę się już do niczego nie nadają?


Bo podczas podziału wszystkie lepsze zostały w cargo a te które poszły do IC swoje najlepsze lata maja dawno za sobą.
sphinx - 14-03-2013, 17:44
Temat postu:
Zmiany SIWZ w przetargu na 10 nowych lokomotyw spalinowych:

http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202013/Dostawa%2010%20lokomotyw%20%2829-01-2013%29/zmiana%20nr%201%20SIWZ.pdf

Nowy termin otwarcia ofert to 9 kwietnia.
Bardi78 - 14-03-2013, 19:02
Temat postu:
uuuu szkoda...ciekawe czy są już jacyś oferenci
sphinx - 14-03-2013, 19:13
Temat postu:
Wątpię, z reguły oferty składa się na ostatnią chwilę.
Bardi78 - 24-05-2013, 12:13
Temat postu:
Wiem że wygrała Gama Diesel Pesy ale mam pytanie:
Z jakim lokiem wystartował Newag?
Z Grifinem Diesel czy Newag&GE ?
snajper - 24-05-2013, 13:11
Temat postu:
Newag&GE czyli ST40 (311d) ma prędkość maksymalną 100 km/h z racji posiadania wózków od lokomotywy ST44. Więc raczej nie to. I tak to wszystko nie potrzebne marnowanie kasy, bo można było zmodernizować SU45 takim systemem jak PKP Cargo zrobiło ST45 tylko zostawić kabel WN do ogrzewania.
sphinx - 24-05-2013, 13:39
Temat postu:
1. Pesa jest najtańsza, ale jeszcze nie wygrała, wciąż analizują oferty.
2. Wystartowali na 99% z Griffinem, przy współpracy z GE zmodernizowali gagarina (to nie nówka więc się nie liczy), a prototyp nowej lokomotywy ma zostać pokazany dopiero w 2015 roku i prawdopodobnie będzie to ciężki lok spalinowy z trzyosiowymi wózkami.
Bardi78 - 24-05-2013, 21:24
Temat postu:
snajper napisał/a:
Newag&GE czyli ST40 (311d) ma prędkość maksymalną 100 km/h z racji posiadania wózków od lokomotywy ST44. Więc raczej nie to. I tak to wszystko nie potrzebne marnowanie kasy, bo można było zmodernizować SU45 takim systemem jak PKP Cargo zrobiło ST45 tylko zostawić kabel WN do ogrzewania.

To wiem, ale przecież Newag wraz z GE pracuje nad nowym lokiem który ma być zaprezentowany w 2015 więc myślałem że może a nóż już jest gotowy wiec premiera przyjdzie szybciej...o robogagarze nawet nie pomyślałem:)
Apropo tego nowego loka Newag&GE to czytałem w wielu publikacjach że jednak będzie to właśnie lekka ok 80-90 ton dwuosiowa lokomotywa spalinowa-więc nie daje mi to spokoju jaki jest sens mieć w jednej stajni Griffina diesel i nowego loka gdzie w zasadzie parametry obydwu loków będą podobne
Bardzo interesuje mnie ten temat -szkoda że nikt z Newagu nie uchyli choć rąbka informacji odnośnie tych loków...
nastawnik - 25-05-2013, 07:24
Temat postu:
@Bardi78- zmień żródła Twoich wiadomości. Nie wierze aby autorzy tych wielu publikacji z ,których czerpiesz wiedze mieli pojęcie o jakichkolwiek pojazdach trakcyjnych . Lekka ok 80-90 ton dwuosiowa lokomotywa ??????????? Śmiech Śmiech Śmiech
Jesteś już trochę na forum i nie powinieneś powtarzać takich głupot bo jakiś początkujący mikol w to będzie święcie przekonany.
Torczes - 25-05-2013, 10:45
Temat postu:
Z tego co się orientuje to NEWAG to także już Gliwice,a jeśli Gliwice to Gryffin.Przeciez można tam włożyć spalinówke zamiast elektryka i lokomotywa gotowa.
Bardi78 - 25-05-2013, 20:48
Temat postu:
nastawnik napisał/a:
@Bardi78- zmień żródła Twoich wiadomości. Nie wierze aby autorzy tych wielu publikacji z ,których czerpiesz wiedze mieli pojęcie o jakichkolwiek pojazdach trakcyjnych . Lekka ok 80-90 ton dwuosiowa lokomotywa ??????????? Śmiech Śmiech Śmiech
Jesteś już trochę na forum i nie powinieneś powtarzać takich głupot bo jakiś początkujący mikol w to będzie święcie przekonany.

O słodka ekscelencjo...a cóż takiego śmiesznego w tym stwierdzeniu?
A to nie ma takich spalinówek?
BR 218?-przystosowana do ciągnięcia składów osobowych lub lekkich towarowych-waga ok 80 ton...
ACR - 26-05-2013, 00:57
Temat postu:
br218 ma 4 osie bardi...
Bardi78 - 26-05-2013, 21:46
Temat postu:
Smile no wiadomo że chodzi o bo-bo:)
ACR - 27-05-2013, 00:25
Temat postu:
wiesz, tak naprawde to tez du - pa z bo - bo , bo BR218 ma B’ B’ an nie Bo’ Bo’ Smile

http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_218

ale bez smiechu - wiem o co ci chodzi - 4 osiowa spaliowa lokomotywe .
sphinx - 16-08-2013, 18:49
Temat postu:
Póki co nie będzie nowych lokomotyw. Oferty Pesy i Vossloha został odrzucone, a Newagu była za droga o niecałe 4 mln zł (niecałe 2%). PIC twierdzi że nie może zwiększyć zaplanowanej kwoty i unieważnia postępowanie:

http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202013/Dostawa%2010%20lokomotyw%20%2829-01-2013%29/informacja%20o%20uniewa%C5%BCnieniu%20post%C4%99powania%20pismo%20nr%20828.12013%20v2.pdf
buuuuum - 16-08-2013, 20:40
Temat postu:
normalka..
krzychu12231 - 16-08-2013, 20:48
Temat postu:
W tym kraju (nie od dziś z resztą) wszystko na głowie stoi, IC powinno dostać w wyniku podziału SU46 to by kłopotu nie było.
sphinx - 16-08-2013, 21:11
Temat postu:
PIC bez problemu mógłby dołożyć brakującą kwotę, niedawno bez problemu znaleźli dwa razy więcej żeby dołożyć Pesie. To kwestia chęci, ale tutaj wygrałby nie ten kto powinien, więc chęci nie starczyło.
Tomato7 - 16-08-2013, 22:13
Temat postu:
Jakież to polskie... Jak już tak duszą grosza to by kupili od Cargo te dziesięć SU46 i zmodernizowali by je. Wyszło by pewnie taniej. W ogóle jaki dureń dzielił tabor przy podziale?! To co wymyślił było co najmniej chore... W dodatku ta choroba ciągnie się dalej i nie ma widoków na ozdrowienie...
FranzMaurer - 17-08-2013, 11:28
Temat postu:
To było pewne od początku, że przetarg zostanie odwołany.. PICKI teraz mają w głowie pendolino i marzenia o prędkości do 200 km/h a nie jakieś spalinóweczki..
krzychu12231 - 17-08-2013, 11:39
Temat postu:
Przy parametrach SU46 wystarczy NG, żadna modernizacja nie jest potrzebna.
Arek - 22-08-2013, 11:46
Temat postu:
Pesa: PKP Intercity traci pieniądze unieważniając przetarg na zakup lokomotyw

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 10 nowych lokomotyw spalinowych. Według bydgoskiej Pesy, której oferta została odrzucona, mimo iż była jedyną mieszczącą się w budżecie zamawiającego, decyzja ta oznacza utratę kolejnych pieniędzy przez naszego narodowego przewoźnika.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47384/pesa_pkp_intercity_traci_pieniadze_uniewazniajac_przetarg_na_zakup_lokomotyw.html
michasio115 - 23-08-2013, 16:48
Temat postu:
ale teraz pkp intercity i PESA palą za sobą mosty
sphinx - 23-08-2013, 18:00
Temat postu:
Pesa trochę przegięła i PIC nie miał wyjścia. Ciekawe czy będą odwołania...
Beatrycze - 09-09-2013, 22:15
Temat postu:
Kara nawet do 10 proc. przychodów za nieuczciwą konkurencję

Zgodnie z zapowiedziami do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło pismo PKP IC z zawiadomieniem o czynie nieuczciwej konkurencji przeciwko Pesie. Jeszcze nie wiadomo, czy UOKiK zajmie się sprawą.

Spółka PKP Intercity odrzuciła ofertę Pesy w przetargu na dostawę 10 lokomotyw spalinowych, zarzucając producentowi czyn nieuczciwej konkurencji. Powodem była niska cena za utrzymanie lokomotyw przez 12 lat – w wysokości jednego grosza za kilometr. Tymczasem według przedstawicieli PKP Intercity szacowana na podstawie badania rynku cena utrzymania lokomotywy wynosi ok. 3 zł za km jazdy. Przetarg został unieważniony, gdyż najkorzystniejsza oferta nie mieściła się w kosztorysie. Decyzję o odrzuceniu oferty Pesy podtrzymała też Krajowa Izba Odwoławcza.

Cały artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47758/kara_nawet_do_10_proc_przychodow_za_nieuczciwa_konkurencje.htm
DarekP - 09-09-2013, 23:05
Temat postu:
FranzMaurer napisał/a:
To było pewne od początku, że przetarg zostanie odwołany.. PICKI teraz mają w głowie pendolino i marzenia o prędkości do 200 km/h a nie jakieś spalinóweczki..


Zakup lokomotyw spalinowych jest na podstawowej liście projektów dofinansowanych z UE, więc można liczyć na powtórzenie procedury.
Z drugiej strony na liście rezerwowej znajdują się projekty zakupu kolejnych 20 szt EZT jednopoziomowych i 10 szt, piętrowych. Jeżeli Intercity dojdzie do wniosku, że na tym im bardziej zależy, to mogą zrezygnować z zakupu lokomotyw, a zastąpić je częściowo przez zmodernizowane SM42. Niższą prędkość jakoś wytłumaczą przed publiką i będzie ok.
sphinx - 10-09-2013, 02:17
Temat postu:
PKP IC kilkukrotnie zapowiedziało powtórzenie procedury i to tak żeby nowe lokomotywy dotarł jeszcze w 2015 roku.

[ Dodano: 05-11-2013, 17:28 ]
PKP Intercity ogłasza kolejny przetarg na dostawę 10 lokomotyw spalinowych

PKP Intercity podjęło kolejną próbę zakupu 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Spółka ogłosiła już przetarg. - Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku nasze pociągi m.in. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na sfinansowanie inwestycji chcemy pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko - informuje Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP IC.

Decyzję PKP Intercity ws. pierwszego przetargu na zakup nowych lokomotyw spalinowych zaskarżył podmiot, którego oferta w trakcie postępowania została odrzucona. Pesa Bydgoszcz składając ofertę zobowiązała się utrzymywać każdą z 10 lokomotyw spalinowych przez 12 lat za 1 grosz za przejechany kilometr. KIO potwierdziła stanowisko Zamawiającego wskazując, że takie działania producenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami i mają na celu utrudnianie innym wykonawcom dostępu do rynku w związku z czym stanowią czyn nieuczciwej konkurencji.

Spółka ogłosiła kolejny przetarg. Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie fabrycznie nowych, jednego typu 10 lokomotyw wraz z napędem silnikiem spalinowym z przekładnią elektryczną oraz świadczenie usług ich utrzymania. W ramach świadczenia usług utrzymania lokomotyw Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw o zakresie spełniającym cztery pierwsze poziomy utrzymania pojazdów kolejowych.

- Zakup nowych lokomotyw spalinowych zamyka nasze plany taborowe na obecną perspektywę unijnego finansowania do 2013 r. Uważam, że wśród podmiotów korzystających z POIiŚ wyróżniamy się skutecznością. Dla większości projektów udało się nam podnieść wysokość wsparcia do 70%. Już teraz pracujemy nad szerokim planem inwestycji, na które środki będziemy chcieli z kolejnej unijnej perspektywy – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych PKP Intercity.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 5 000 000 zł. Kryteria udzielenia zamówienia to cena brutto za dostawę pojazdów (waga 33), cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu jednego pojazdu.(waga 12), wskaźnik NPV. (waga 40) oraz współczynnik niezawodności i gotowości technicznej (waga 15). Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do realizacji umowy w zakresie dostawy w terminie do 30 października 2015r.

Rynek Kolejowy

Papierkologia na stronie producenta:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/dostawa-10-lokomotyw-spalinowych-wraz-ze-swiadczeniem-uslug-ich-utrzymania.html

[ Dodano: 07-01-2014, 18:04 ]
Kto dostarczy 10 lokomotyw spalinowych dla PKP IC?

PKP Intercity otrzymało 2 oferty na dostawę 10 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Dzięki projektowi pociągi przewoźnika z Grupy PKP wrócą na niezelektryfikowane trasy, np. na Mazurach czy Podkarpaciu. Spółka będzie się ubiegała o dofinansowanie projektu ze środków unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.

Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona - podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Wśród firm, które złożyły oferty znalazły się:

Newag - wartość dostawy: 160 146 000,00 mln zł brutto;
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz - wartość dostawy: 131 199 991,80 mln zł brutto.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej, będzie kierować się w 45 proc. kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40 proc. wskaźnikiem NPV, a w 15 proc. współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.

Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r.

Całość na: Kurier Kolejowy

W poprzednim przetargu oferta Pesy została odrzucona za rażąco niską cenę, a teraz Pesa zaoferowała jeszcze 30 mln zł mniej... Rozkłąd ofert jest niemal bliźniaczo podobny od tego w przetargu na 11 EZT dla Kolei Dolnośląskich (z tym, że oferta Pesy procentowo jest jeszcze niższa - ponad 36% zamiast 32% poniżej kosztorysu) więc PKP IC ma otwartą drogę do wszczęcia procedury wyjaśniającej w sprawie rażąco niskiej ceny przeciwko Pesie. Ciekawe czy z tego skorzystają.
sympatyk - 22-08-2019, 21:29
Temat postu:
Będzie 10 nowych lokomotyw do prac manewrowych.

PKP Intercity ponowi przetarg na zakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych (poprzedni przetarg, w którym ofertę złożyło tylko CZ Loko, został unieważniony), prawdopodobnie ponowiony zostanie przetarg na zaawansowaną modernizację 9 sztuk (i 4 sztuk w opcji) lokomotyw SM42, który także został unieważniony pomimo złożenia oferty przez H. Cegielski FPS. Udało się znaleźć wykonawcę modernizacji 13 lokomotyw SM42, które wykona poznański FPS.
Zakupu lokomotyw liniowych nie planuje się, z uwagi m.in. na elektryfikację odcinka Rzeszów – Lublin, plany elektryfikacji odcinka Gorzów – Krzyż, czy bliski koniec modernizacji odcinka Warszawa – Lublin, który pozwoli na „uwolnienie” spalinowych lokomotyw z odcinka Łuków – Lublin.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/spalinowe-lokomotywy-u-przewoznikow-pasazerskich-sa-bardzo-stare-93119.html
DarekP - 26-08-2019, 08:31
Temat postu:
Elektryfikacja wymienionych odcinków nastąpi najwcześniej za kilka lat, podobnie jak przeciąga się zakończenie modernizacji Lublin-Warszawa.
A Intercity póki co nastawia się na prowadzenie pociągów zmodernizowanymi lokomotywami SM42, które osiągają zawrotne 90 km/h i to przy krótkich składach. Nie ma się co dziwić skoro podstawą floty elektrycznej nadal są lokomotywy o prędkości maksymalnej 125km/h.
sympatyk - 15-02-2023, 22:46
Temat postu:
CZ Loko dostarczyło PKP Intercity wszystkie lokomotywy SM60.

Czeski producent taboru kolejowego CZ Loko dostarczył do PKP Intercity wszystkie zamówione przez niego lokomotywy manewrowe EffiShunter 300.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/cz-loko-dostarczylo-pkp-intercity-wszystkie-lokomotywy-sm60-111814.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group