INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Z Radomia do Kielc i Lublina bez przesiadek?

ET05 - 07-02-2013, 21:03
Temat postu: Z Radomia do Kielc i Lublina bez przesiadek?
- Uatrakcyjnijmy kolej jako środek transportu, ułatwiamy pasażerom dojazd i zmniejszmy natężenie ruchu na naszych i tak przeciążonych drogach – apeluje radny sejmiku województwa mazowieckiego, Andrzej Łuczycki. Złożył on interpelację w sprawie wprowadzenia bezpośrednich pociągów na trasach z Radomia do Kielc i Lublina

W sprawie bezpośrednich połączeń kolejowych na trasach Radom - Kielce i Radom – Lublin interweniował radny sejmiku województwa mazowieckie, Andrzej Łuczycki. Skierował on interpelację do marszałka województwa mazowieckiego, Adama Struzika, proponując rozpoczęcie działań w kierunku uruchomienia pociągów regionalnych na tych liniach.

- Zwróciło się do mnie kilka osób z pytaniem, czy dałoby się uruchomić połączenia z Radomia do Kielc czy z Radomia do Lublina bez uciążliwych przesiadek na trasie Radom – Kielce w Skarżysku, a na trasie do Lublina w Dęblinie. Moim zdaniem zwiększyłoby to zarówno ilość pasażerów podróżujących tymi pociągami, jak i zmniejszyło ruch na przeciążonych trasach drogowych – na „siódemce” i „dwunastce”. Rozwiązanie takie ułatwiłoby podróżowanie na tych trasach pasażerom – mówi radny.

Według Łuczyckiego, na to, czy uda się wprowadzić bezpośrednie połączenia z Radomia do Kielc i Lublina będzie miał wpływ jedynie aspekt techniczny. - Dwa pociągi miałby prawo jeździć zarówno po terenie województwa świętokrzyskiego, jak i mazowieckiego. Dogadanie się dwóch przewoźników ułatwiłoby wprowadzenie takiego rozwiązania – proponuje polityk.

"Rozliczenie takich pociągów nie powinno stanowić problemu, bowiem stacje węzłowe Skarżysko Kamienna oraz Dęblin znajdują się tuż przy granicy z woj. mazowieckim, a zatem każdy z samorządów finansowałby pociąg na dotychczasowym poziomie” – wyjaśnia radny w interpelacji. Polityk oczekuje obecnie na opinię zarządu województwa. - Jeżeli będzie pozytywna, to na marcowym posiedzeniu komisji infrastruktury wrócimy do tego tematu i omówimy szczegóły - zapowiada Łuczycki.

Żródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/39425/Radom_Do_Kielc_i_Lublina_bez_przesiadek_.htm

Moim zdaniem pomysł dobry. Na początek choć ze 2 pary...
kamiloroń - 10-02-2013, 01:49
Temat postu:
W temacie- ten typ połączeń w systemie np stolica państwa-stolica województwa jest jak najbardziej pożądany, w celu uniknięcia kłopotliwych przesiadek i rozkomunikowań poszczególnych pociągów.
Moim zdaniem powinno się pomyśleć nad następującymi relacjami:
Wawa- Lublin/Rzeszów
Wawa- Kielce,
Wawa- Gdańsk/Olsztyn,
Wawa- Kraków
Wawa- Bydgoszcz
Wawa- Szczecin.
Wawa- Poznań.
Wawa- Katowice.

Wszystko byłoby cacy, gdyby nie znana nam nieprzekraczalna niczym żelazna granica województwa.... Rolling Eyes
ET05 - 10-02-2013, 13:30
Temat postu:
Za dość dobrych czasów (lata 80-te) na kolei takie pociągi były jako osobowe i osobowe przyspieszone. Skład EU07 a nawet ET41 + ileś sztuk często Bh.
Anonymous - 10-02-2013, 14:05
Temat postu:
Niestety niektore Zakłady PR stosują perfidną metodę dzielenia relacji, żeby móc sie pochwalić wieksza iloscia polączeń. Taki np. absurd: z Rzeszowa wyjezdza osobowka do Przeworska. Tam konczy bieg, a na torze obok stoi pociag do Przemysla, jakby to nie mogl jechac bezposrednio z Rzeszowa do Przemysla Rolling Eyes No i przeciez to są koszty wieksze, bo drugi sklad stoi, ciagnie prad, mechanikowi trzeba placic...
domarant7 - 28-02-2013, 19:45
Temat postu:
I co najciekawsze w godzinach szczytowych kiedy jeździ najwięcej pasażerów jest bardzo mało przedziałów - ludzie stoją jeden na drugim. A już w godzinach popołudniowych jeżdżą takie długie pociągi że każdy mógłby mieć własny przedział.
Arclight - 02-03-2013, 20:04
Temat postu:
Osobowy z Radomia do Lublina mógłby omijać Dęblin zjeżdżając z D29-26 łącznicą Wisła - Wieprz od razu na D29-7. Dzięki temu zaoszczędzono by czas, choć pociąg taki nie byłby propozycją dla chcących dojechać do Dęblina. Musieli by oni wysiąść w Zajezierzu lub Zarzece i do Dęblina dostać się autobusem lub per pedes.
Z drugiej jednak strony połączenie bezpośrednie pomiędzy Lublinem i Radomiem nie powinno służyć dojazdowi do Dęblina, gdyż miejscowość ta ma już dedykowane pociągi z Lublina i Radomia.

Ale to takie luźne przemyślenie.
lubelak195 - 03-03-2013, 10:37
Temat postu:
Arclight, pociągi Lublin -Radom miały by powstać z połączenia istniejących pociągówLublin- Dęblin z Dęblin- Radom, więc gdyby jeździły łącznicą, Dęblin by na tym stracił. Najlepszym wyjściem byłoby uruchomienie poc. PRZYSPIESZONYCH poszerzających ofertę- na początek ze 4 pary. Wskazane było by w tym wypadku jakieś PWDC Ale to tylko marzenia...
Victoria - 04-03-2013, 13:29
Temat postu:
"Docierają do mnie sygnały od podróżujących Kolejami Mazowieckimi, że ich podróż kończy się na granicy województwa. W tej sytuacji skierowałem do marszałka Adama Struzika interpelację w sprawie uruchomienia bezpośrednich pociągów regionalnych z Radomia do Kielc, bez konieczności przesiadki w Skarżysku-Kamiennej, czy z Radomia do Lublina, bez przesiadki w Dęblinie" - w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn" rozmowa z Andrzejem Łuczyckim, radomskim radnym Sejmiku Województwa Mazowieckiego.

http://www.luczycki.pl/2013/02/wywiad-dla-dwumiesiecznika-z-biegiem-szyn/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group