INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Nepotyzm w PKP Cargo?

Pirat - 15-02-2013, 01:22
Temat postu: Nepotyzm w PKP Cargo?
Nepotyzm w PKP Cargo? To dlatego odszedł Balczun?

Pod koniec stycznia Wojciech Balczun przestał być prezesem PKP Cargo. Jak sam poinformował podczas zwołanej konferencji prasowej powodem rezygnacji było „otrzymanie propozycji zawodowej o charakterze międzynarodowym”.

Tymczasem jak nieoficjalnie dowiedział portal naKolei.pl na taką decyzję złożyć się miało kilka innych czynników.

Jednym z nich miał być konflikt, w jaki Balczun popadł z Jakubem Karnowskim, obecnym prezesem grupy PKP. Spór miał dotyczyć sposobu zarządzania spółką.

Dodatkowo według naszych ustaleń dyrektorem biura handlowego w centrali PKP jest bliski członek rodziny byłego prezesa PKP Cargo. Został powołany na to stanowisko w trakcie urzędowania Balczuna. Nie jest to jedyny taki przykład. Jeden z członków zarządu Trade Trans – spółki zależnej PKP Cargo, także jest spowinowacony z gitarzystą „Chemii”.

Na rezygnację wpływ miała też mieć utrata rynku przez firmę. Spadek przewozów w trakcie kadencji prezesa Balczuna wyniósł blisko 25%. (z ponad 140 mln ton w 2007 roku do ok. 110 mln ton w 2012 r.) Sytuacja ta pociągnęła za sobą zahamowanie procesów inwestycyjno-remontowych.

Czarę goryczy miały przelać perspektywy rozwoju dla spółki, która jest winna wieloletnich zaniedbań inwestycyjnych.

źródło: www.nakolei.pl
Rufi - 15-02-2013, 15:54
Temat postu:
Mnie tylko zastanawia, dlaczego wszyscy wysoko postawieni udają, że PKP Cargo generuje spory zysk, kiedy tak naprawdę jest kompletnie odwrotnie. Spółka ostatnie kilka lat kompletnie zmarnowała...
Modliszka - 17-02-2013, 15:31
Temat postu:
Z dedykacją dla odchodzącego prezesa PKP Cargo:


referendarz - 17-02-2013, 18:23
Temat postu:
Jeszcze „stołek” dobrze nie ostygł a „fachowcy” z V kolumny (którzy z sentymentu dodali do CARGO „logistic”) rozpoczęli starania o ostatni nie obsadzony przez siebie bastion.

Panie Prezesie Balczun - Historia vitae magistra est – Konrad Mazowiecki też sprowadził „fachowców”
janina6767 - 22-02-2013, 23:55
Temat postu:
Przyszła kryska na matyska - Balczun zdążył odejść bo już parę osób miało go na celowniku. Wstawianie swoich kompanów z zespołu do TradeTransu , Cargospedu, Cargoserwisu, było na porządku dziennym jak i zakładanie firm doradczych, brokerskich, pośredników itp. i gruba kasa wypływała nie z Cargo, a ze spółek córek za przyzwoleniem PKP CARGO. Niestety zawsze tak było i będzie póki ktoś nie posprząta na trochę - kasa Państwowa = kasa niczyja i można kręcić lody.
habdziua - 23-02-2013, 01:53
Temat postu:
Informatyka w firmie, polecam prześledzić rodzinne zależności zaczynając od samej góry.
Całe rodziny w podległościach służbowych.
Łowca - 24-02-2013, 19:42
Temat postu:
Właściciel portalu Naklei chyba cierpi na amnezję lub schizofrenię. Przecież nie kto inny jak on w latach 2007 – 2008 obsadzał swoimi powinowatymi spółki PKP. Znana jest stałym czytelnikom Infokolej sprawa szwagra Jarosława Kwaska, opisana w temacie PKP Posady Regionalne spółka z o.o. Jeden z użytkowników Infokolej tj. osoba o nicku „fury” zapytuje skąd Warsewicz zdobywa informacje dla swojego Nakolei.pl. Otóż informacje te pozyskuje od „swojaków” ulokowanych w PKP. Oprócz PKP Intercity, której był prezesem i w której to zatrudnił swojego szwagra (nie spełniającego podstawowych wymagań) w podlegającym mu bezpośrednio Biurze audytu i kontroli. (Pobożny pan Czesław nie uwierzy, że jego szwagier zapamiętany został przez kolejarzy jako ten, który prowadził tryb życia podobny do sierżanta Petryckiego w filmie Drogówka w reż. W. Smarzowskiego). Były prezes pomógł także ulokować szwagrowi żonę Ewę w Biurze Finansowym PKP CARGO. Teraz fury wie skąd mogą wyciekać informacje.
Zgodzę się, że Warsewicz dawno temu będąc prezesem, nie zaszkodził PKP Intercity (a to spory sukces w porównaniu z pozostałymi prezesami PKP IC). Jednak teraz facet, który był prezesem nie ma wzięcia do pracy w kolejnictwie, wziął się za swój lans. Pokazuje się w mediach dość często, udając eksperta. Facet, który przepracował w kolejnictwie ogółem niespełna 3 lata poucza ze szklanego ekranu niezorientowanych w temacie widzów. Kwestionuję jego fachowość. Od początku 2009r. kiedy został odwołany, nie pracuje w transporcie. To już piąty rok, a wygłasza tezy jakby był na bieżąco w sprawach i zjadł wszystkie rozumy. Od kilku lat kolej zna tylko z gazet i portali internetowych. Następne wybory, które (jeśli) wygra PiS odbędą się pod koniec 2015r. Wówczas po 7 letniej przerwie, określany jako ekspert kolejnictwa będzie miał pojęcie o kolei jak nowi „banksterzy”. Im bardziej jego kwalifikacje dewaluują się, tym większe ma „parcie na szkło”. Jego wątpliwa erudycja w zakresie kolejnictwa nie upoważnia go nawet aby aspirował do wirtualnego rządu P. Glińskiego. Właśnie przeczytałem w telegazecie, że: Kandydat PiS na premiera Piotr Gliński przedstawił w niedzielę zespół 24 ekspertów, którzy – jak mówił – są gotowi „wziąć odpowiedzialność za Polskę”. Priorytetami rządu technicznego mają być: walka z bezrobociem, odbudowa polskiej wspólnoty i sprawne państwo. Eksperci Glińskiego mówili o sprawach nauki, edukacji, transportu i rolnictwa. Byli to: prof. Edward Malec, dr hab. Andrzej Waśko, Czesław Warsewicz i Jerzy Zająkała. To świadczy o tym, że PiS nie ma ludzi odpowiednio przygotowanych, sami teoretycy i zdeklasowani kolejarze.
Modliszka - 24-02-2013, 19:53
Temat postu:
Łowca, nie tak ostro, bo być może "jedziesz" po przyszłym ministrze transportu! Wink

Oto bowiem Czesław Warsewicz został członkiem zespołu ekspertów prof. Piotra Glińskiego, kandydata na PiSowskiego premiera tzw. rządu eksperckiego:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559749_295046983957860_1570780450_n.jpg
Beatrycze - 25-02-2013, 19:44
Temat postu:
Łowca, mówi się, że szwagier to nie rodzina, aczkolwiek zgadzam się z Tobą, że Warsewicz w kwestii nepotyzmu i kumoterstwa trochę przegiął pałeczkę, o czym już kiedyś napisałam:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=247279#247279

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group